Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2009, 07:07   #61
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik heb niet gegeven voor MFL. Wel ben ik een vaste sponsor van het Rode Kruis, ik heb alleen iets tegen overgemediatiseerde evenementen, net uit vrees dat andere doelen dan wat ondergesneeuwd kunnen raken.
Lijkt mij wat overbodige vrees. Nu werden weldoeners aangesproken die anders niets zouden gedaan hebben.
Citaat:
Dat er BTW moet betaald worden, lijkt me ook niet meer dan normaal. Ik heb het opiniestuk in De Morgen gelezen, en vond het populisme pur sang. Het laatste wat ik wil is een ambtenaar van financiën die op eigen houtje beslist wie wel en wie niet moet betalen.
Het moet duidelijk zijn dat geen ambtenaar zo'n beslissing kan/mag nemen. De minister wel. Maar het ging hier uiteraard over een Vlaamse zender en dus ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 08:13   #62
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Misschien, ik geef doorgaans aan de organisatie zelf, en laat hen de verdeling doen. Ik ga ervan uit dat ze de grootste noden het best kennen.
Ik weet ook niet of Minister Reynders hierover op eigen houtje kon beslissen. Nu, ik zie liever sowieso geen vage uitzonderingen die �* la tête du client worden toegepast.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 08:58   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Weldoeners...mwoeha
kiekens zonder kop die zichzelf iets wijsmaken
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 09:39   #64
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
populisme pur sang
juist
Citaat:
Het laatste wat ik wil is een ambtenaar van financiën die op eigen houtje beslist wie wel en wie niet moet betalen.
zeer juist
Citaat:
mij lijkt het dat er geen uitzondering is voor 'goede doelen' op het betalen van BTW
Onjuist, en daar wringt het schoentje. Je kan een vereniging oprichten voor een goed doel, zodat je geen BTW hoeft te betalen, maar DAN KAN JE OOK GEEN BTW AFTREKKEN.

De jeremieerders van M4L wensen dus enerzijds wel BTW te kunnen aftrekken, maar anderzijds er geen te betalen.

Zie ook
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 10:15   #65
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Eindelijk eens een onderbouwde repliek. Bedankt !
Oud 31 december 2009, 10:59   #66
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Voil�*, daarom hebben we een fiscalist nodig.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 11:03   #67
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, daarom hebben we een fiscalist nodig.
Juist. Dit voorval betekent wel dat het de medewerking van een deugdelijk vennootschap (zoals boek.be) aan goede doelen bestraft ten opzichtige van vzw's.

Ik zou de boekhouding van bepaalde vzw's eens willen zien. En vooral de winstuitkeringen aan hun raad van bestuur.
Oud 3 januari 2010, 14:52   #68
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En de schijnheilige Yves Leterme daar dan met een dikke nek en een dik verenkleed een ferme Federale cheque overhandigen.

Zo kennen we Le Terminator weer en met hem alle Tsjeven.
------------------------------------------------------------
Waar was u de laatste maanden??????

Belastingen is een Belgische materie. België heeft de grootste belastingsdruk in Europa vooral door de situatie in Wallonië.
In Wallonië is de grootste Belg aller tijden J Brel. Dat was een zanger die rookte, dronk , feeste en mensen choqueerde. Dit is blijkbaar het stichtend voorbeeld voor de walen.

In Vlaanderen is de grootste Belg aller tijden Pater Damiaan. Ik hoef deze man niet meer voor te stellen gezien zijn wereldfaam en zalig verklaring. Dit is blijkbaar een stichtend voor voor de Vlamingen.

Vanuit dit voorbeeld is er o.a Music for live. De opbrengst is gekend en er dient belastingen op betaald te worden. Een Vlaamse actie zal België opleveren en dat geld zal wel zijn weg vinden naar Wallonië……. Net zoals de Vlaamse inspanningen op beter verkeersveiligheid en de geïnde boetes waar Wallonië een deel van wilt. Net zoals het vrijwilligers werk in Vlaams sportwereld. Waar vrijwilligers gedwongen worden om een zelfstandig bijberoep te nemen om de jeugd van sport te voorzien. En de belastingen daarop zullen wel weer naar walloniê vloeien.

Ik lees dat u Leterme aanvalt. Waar was u de afgelopen maanden???? Het is leterme die met een staatshervorming orde op zakens wil stellen. Ook bij de belastingen. Maar de walen met hun voorbeeld J Brel zullen blijven belastingsgeld opeisen van de hardwerkende en sociale Vlamingen met hun voorbeeld Damiaan. En éénmaal de walen het geld krijgen, zullen ze de Vlamingen nog eens verwijten voor Fascisten en nazi’s. Leuk landje hé België.

Als de paus dan nog eens correct Damiaan bestempelt als een Vlaming, dan is het kot te klein voor de walen.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be