Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2010, 02:26   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Omdat het een zeur is.
Lijkt me net een reden om haar een podium en een megafoon te geven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 12:58   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Lijkt me net een reden om haar een podium en een megafoon te geven.
Morel is R.I.P.

Nu De Winter nog.

Annemans en Van Hecke vinden nog wel ergens anders werk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 14:12   #63
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Morel is R.I.P.

Nu De Winter nog.

Annemans en Van Hecke vinden nog wel ergens anders werk.

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 19:25   #64
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Bron 'Het laatste Nieuws'

Morel eist echte voorzittersverkiezingen bij VB

Wie uit territoriumvrees halsstarrig elke nieuweling met een eigen mening vakkundig doodknijpt, begaat een grote strategische fout Marie-Rose Morel pleit voor rechtstreekse voorzittersverkiezingen bij het Vlaams Belang. De partijtop moet ook open staan voor een generatiewissel, vrouwen dienen een belangrijkere plaats binnen het Vlaams Belang te krijgen en er moet ruimte zijn voor interne partijdemocratie, aldus het "eenvoudig en trouw partijlid" in een opiniestuk op deredactie.be

Morel is momenteel enkel nog gemeenteraadslid in Schoten, nadat ze geen verkiesbare plaats had bij de verkiezingen van 2009 en na felle tegenkantingen tegen haar kandidatuur voor het ondervoorzitterschap van de partij.

Nu geeft ze in een opiniestuk op de VRT-nieuwssite een aantal suggesties om het Vlaams Belang terug op de sporen te krijgen. Zo is er nood aan vers bloed, want "wie uit territoriumvrees halsstarrig elke nieuweling met een eigen mening vakkundig doodknijpt, begaat een grote strategische fout".

Figurantenrol
Dat Vlaams Belang nog steeds manifest ondermaats scoort bij de vrouwelijke kiezers, ligt volgens Marie-Rose Morel niet aan het partijprogramma, maar eerder aan de figurantenrol die men vrouwen binnen de partijtop toestaat. Vrouwen moeten een volwaardige plaats krijgen binnen de partij, "een gezinspartij -die naam waardig- kan daar niet langer omheen".

Tot slot pleit ze voor interne partijdemocratie. Het Vlaams Belang is in 30 jaar tijd immers veel meer geworden dan de integriteit van Karel Dillen - de stichter van het Vlaams Blok, nvdr.

Morel kijkt ook met afgunst naar de echte voorzittersverkiezingen die onlangs bij Open Vld plaatsvonden. "Is ook mijn partijtop klaar voor deze democratische quantumsprong?", vraagt ze zich af.

(belga/mvdb)

Het hysterische viswijf verdraagt geen rust in haar partij. Goe bezig met haar mollenwerk, al dan niet op aansturen van haar rancuneus vriendje...
Haar partij? haha.

Beste lucien toch; bij mij zou ze allang buiten liggen. Nu begrijp ik waarom de nv-a haar weg wilde.
We hebben haar aanvaard en in de armen gesloten en een kans gegeven maar helaas is zij degene die het niet snapt.

He enige wat zij doet is de boel nog meer verzieken.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 19:29   #65
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Haar partij? haha.

Beste lucien toch; bij mij zou ze allang buiten liggen. Nu begrijp ik waarom de nv-a haar weg wilde.
We hebben haar aanvaard en in de armen gesloten en een kans gegeven maar helaas is zij degene die het niet snapt.

He enige wat zij doet is de boel nog meer verzieken.
blijkbaar vind het vb dat van niet want anders was ze al lang buiten gekickt
Oud 14 januari 2010, 19:54   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
blijkbaar vind het vb dat van niet want anders was ze al lang buiten gekickt
Het valt niet bij voorbaat uit te sluiten dat ze ondertussen al te véél 'vuile was' heeft gevonden die ze buiten zou kunnen hangen als ze uit de partij wordt gestoten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 20:13   #67
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het valt niet bij voorbaat uit te sluiten dat ze ondertussen al te véél 'vuile was' heeft gevonden die ze buiten zou kunnen hangen als ze uit de partij wordt gestoten.
inderdaad dat lijkt zowat de enigste reden te zijn dat ze haar binnenhouden
Oud 14 januari 2010, 20:21   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
inderdaad dat lijkt zowat de enigste reden te zijn dat ze haar binnenhouden
Ik kan nog wel een paar andere redenen bedenken, hoor.

"Stemmenkanon" is er maar één van.

Oud 17 januari 2010, 00:00   #69
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
In de krant HLN staat Morel op plaats nummer 10 van de 100 Belgen van 2009.
Ze bevestigd nogmaals de verdeeldheid die er binnen haar partij heerst.
Ook haar "verzet" laat ze zeker niet los, maar namen noemt ze niet.
Je kan ook tussen de regels lezen dat ze stilletjes hoopt op een revanche.

Tijdens mijn ziekte hebben enkelen aan de top mijn sporen uitgewist.Precies van: we hadden nooit gedacht dat die nog zou terug komen...
Ik heb me te lang in de rol van ruziemaker laten duwen.Als ze je eerst naar de reservebank sturen en daarna zelfs van de bus smijten, weet je hoe laat het is. Ik wil gerust supporter zijn, maar dan voor de JUISTE mensen op het veld
Ze hebben nu anderhalf jaar tijd om te bewijzen dat hun keuze voor een kleine groep en harde lijn de juiste is...
Bewijst wel dat VB GEEN democratische partij is, enkel een familie-postjes-partij. Voor wanneer een echt OPEN verkiezing �* la VLD?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:07   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Bewijst wel dat VB GEEN democratische partij is, enkel een familie-postjes-partij. Voor wanneer een echt OPEN verkiezing �* la VLD?
VB hoeft ook helemaal geen democratische partij te zijn. Niemand is immers verplicht er lid van te worden/op te stemmen.

Oud 17 januari 2010, 00:49   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Morel heeft bij Bracke één ding duidelijk gemaakt.
Net zoals vroeger heerst er binnen het VB, dank zij haar verwijdering uit het partijbestuur, een staalharde eensgezindheid.
Meer dan bij andere partijen is dit levensbelangrijk omdat het nog steeds één tegen allen is.
Bracke heeft trouwens eens te meer bewezen dat er geen misverstand mag bestaan over het feit dat de vuile oorlog (met alle middelen) tegen het VB onverminderd voortduurt.

BTW: Morel had moeten weten dat ze enkel en alleen door de VRT wordt uitgenodigd met de bedoeling schade toe te brengen aan het VB. Of de regimezender ook effectief in haar opzet is geslaagd durf ik te betwijfelen.
Oud 17 januari 2010, 10:09   #72
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Morel heeft bij Bracke één ding duidelijk gemaakt.
Net zoals vroeger heerst er binnen het VB, dank zij haar verwijdering uit het partijbestuur, een staalharde eensgezindheid.
Meer dan bij andere partijen is dit levensbelangrijk omdat het nog steeds één tegen allen is.
Bracke heeft trouwens eens te meer bewezen dat er geen misverstand mag bestaan over het feit dat de vuile oorlog (met alle middelen) tegen het VB onverminderd voortduurt.

BTW: Morel had moeten weten dat ze enkel en alleen door de VRT wordt uitgenodigd met de bedoeling schade toe te brengen aan het VB. Of de regimezender ook effectief in haar opzet is geslaagd durf ik te betwijfelen.
Dat wijf goed bekijken en bezig zien is al schade toebrengen, zó gemakkelijk is het...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 10:24   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

is ie weer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 16:16   #74
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat wijf goed bekijken en bezig zien is al schade toebrengen, zó gemakkelijk is het...
Is het nu echt nodig dergelijke terminologie te gebruiken.
Ik heb de dichter Albe ooit een voordracht horen geven over Vlaanderen en Vlaams. Ooit was Vlaams een begrip dat met voornaamheid en hoffelijkheid samen hing.
Nu wordt het gedegradeerd tot het onvermogen zich uit te drukken. Schelden en vloeken zijn dan de enige mogelijkheden die overblijven.

Ik heb geen banden met het VB maar ik vind Morel een mooie dame en een persoon met karakter. Om na alles wat zij heeft meegemaakt nog dergelijke energie op te brengen is bewonderenswaardig.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 19:03   #75
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Is het nu echt nodig dergelijke terminologie te gebruiken.
Ik heb de dichter Albe ooit een voordracht horen geven over Vlaanderen en Vlaams. Ooit was Vlaams een begrip dat met voornaamheid en hoffelijkheid samen hing.
Nu wordt het gedegradeerd tot het onvermogen zich uit te drukken. Schelden en vloeken zijn dan de enige mogelijkheden die overblijven.

Ik heb geen banden met het VB maar ik vind Morel een mooie dame en een persoon met karakter. Om na alles wat zij heeft meegemaakt nog dergelijke energie op te brengen is bewonderenswaardig.
Er bestaat geen ander woord om haar beter te omschrijven. U staat in beate bewondering voor die 'dame', uw goed recht. Het Vlaamse volk krijgt de idolen die het verdient. Nooit komen klagen, eigen schuld dikke bult !
Oud 17 januari 2010, 19:17   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen ander woord om haar beter te omschrijven. U staat in beate bewondering voor die 'dame', uw goed recht. Het Vlaamse volk krijgt de idolen die het verdient. Nooit komen klagen, eigen schuld dikke bult !
Je kan evenzeer hoffelijk en beleefd blijven. En er bestaan wel degelijk andere woorden om iemand te beschrijven die je niet graag (meer) ziet.
Oud 17 januari 2010, 19:47   #77
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je kan evenzeer hoffelijk en beleefd blijven. En er bestaan wel degelijk andere woorden om iemand te beschrijven die je niet graag (meer) ziet.
Vertel mij eens hoe ik het woord 'wijf' (in de letterlijke betekenis) hoffelijk en beleefd kan omschrijven. Sta altijd open voor goede raad...
Oud 17 januari 2010, 20:05   #78
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beate bewondering ? Weer een wat denigrerende maar niet erg inhoudelijke opmerking. Als Limburger ben ik blij niet tot dat domme en arrogante 'Vlaamse' volk te behoren.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 21:42   #79
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Beate bewondering ? Weer een wat denigrerende maar niet erg inhoudelijke opmerking. Als Limburger ben ik blij niet tot dat domme en arrogante 'Vlaamse' volk te behoren.
Maakt U nu niet dezelfde fout door eender welk ziekelijk TUUUUUUT te extrapoleren naar het ganse "Vlaamse volk"?
Oud 17 januari 2010, 22:24   #80
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maakt U nu niet dezelfde fout door eender welk ziekelijk TUUUUUUT te extrapoleren naar het ganse "Vlaamse volk"?
Hoeveel stemmen kreeg dat spektakel weer ????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be