Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2010, 15:46   #61
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
1)open vld
2)cd&v
En zonder meerderheid aan Vlaamse kant ....
Oud 4 januari 2010, 16:19   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allemaal goed mogelijk maar geloof nu maar niet dat er zich ook maar ene politici zich zorgen baart over uw of mijn veiligheid he.

In een auto ben je ook verplicht van je gordel te dragen. Denk je dat dat voor je veiligheid is? Als dat zou waar zijn, hoe komt het dan dat je op tram trein en bus met gemak rechtopstaande mag vervoerd worden, je desnoods met één hand aan een of ander uitstekend attribuut moogt vast houden en ter zelfdertijd nog op de andere arm een kind moogt dragen.

De enige rede waarom je verplicht bent een gordel te dragen is omdat het van buitenuit zichtbaar is als je het niet doet en aldus goed te verbaliseren valt.

Stel je even voor, ik draag mijn gordel niet, dan breng ik daar niemand anders dan enkel mezelf mee in gevaar. Zou het dan niet veel belangrijker zijn een wet te maken die je verplicht een condoom te dragen wanneer je een buitenechtelijke relatie hebt. Daarbij is de mogelijkheid zeer reëel van WEL andere in gevaar te brengen. Geen politieker die er aan denkt om dergelijke wet te stemmen, niet omdat het minder belangrijk is op veiligheidsgebied, maar puur en alleen omdat het moeilijk te verbaliseren is. Niet de veiligheid primeert, wel wat het oplevert. Dat is het enige dat telt.

Bovendien vaarden vroeg ook de schepen zonder al die moderne poespas. Je zegt dat het maar een kleine hap is uit het budget. Ja, voor grote jachten van rijke luizen waarschijnlijk wel maar de kleine watersporter met het bootje van amper 7 m zijn budget is niet te vergelijken met dat van de familie van laken en konsoorten. Bij heel wat van die mensen maken dergelijke maatregelen dikwijls juist het verschil tussen wel of niet varen. Varen ze misschien wat te veel in het vaarwater van mijnheer de directeur of dergelijk?
Je hebt blijkbaar nog nooit een crashtest gezien. Onozele voorwerpen op de achterbank worden kanonskogels door de vrijkomende energie.
Ik zou toch maar mijn gordel omdoen, zeker de personen die op de achterbank zitten.
Oud 4 januari 2010, 16:51   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar nog nooit een crashtest gezien. Onozele voorwerpen op de achterbank worden kanonskogels door de vrijkomende energie.
Ik zou toch maar mijn gordel omdoen, zeker de personen die op de achterbank zitten.
Juist, maar daar gaat het niet om.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 03:49   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland juist niet want daar is hij zelfs niet eens verplicht beneden de 20 M
Ik beweer ook niet dat hij verplicht is Garry, maar als je er een aan boord hebt ben je wel verplicht steeds op het kanaal te staan van de radiopost van het gebied waar je vaart of voor anker ligt.
Ik heb het tot mjn schade mogen ondervinden toen ik aan de Spijkerplaat (Breskes) laag te vissen en ik op het babbelkanaal stond (77) en niet op het kanaal van de verkeerspost Vlissingen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 januari 2010 om 04:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 07:43   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar daar gaat het niet om.
De verzekering kan een gedeelte van de lichamelijke schadevergoeding intrekken als blijkt dat je de gordel niet om had.
Oud 15 januari 2010, 08:18   #66
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Aangezien elke schipper een potentiële piraat is, zou het misschien geen gek idee zijn om een verplichte forfaitaire belasting te heffen op de mogelijke pirateninkomsten van elke booteigenaar. Ja sorry, maar die piraterij moet streng aangepakt worden ! Zie maar eens wat dat allemaal voor schade aanricht in de golf van Aden en zelfs verderop in de Indische oceaan. Dat doodt gewoon de eerlijke zeetrafiek.
Precies, alle piraten gelijk, en voor computergebruikers is er ook al een piratenheffing.
Oud 15 januari 2010, 22:53   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kiekens ? De Haenen !
Die worden dan bestuurslid of manager bij AB INBEV...waar ze gaan lopen met enorme bonussen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 23:25   #68
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kiekens ? De Haenen !
Die worden dan bestuurslid of manager bij AB INBEV...waar ze gaan lopen met enorme bonussen...
Moet kunnen,als zogenaamd onafhankelijk commisaris in de raad van het bestuur 68.000 euro per jaar opstrijken plus nog een kleine 1.500 per vergadering en een jaarlijkse bonus van 9000 inbev-aandelen erbovenop...

Een mooie reden om dan je mond te houden als het besparingsplan naar goede ouwe inbev traditie weer eens jaarlijks passeert om wéér wat volk weg te snoeien ....

Alles voor de grote winst...
En als Carlos Brito de doelstellingen tegen 2014 verwezenlijkt wat betreft de sanering van de héle inbev-holding teneinde een maximale winst te bekomen ,mag meneer een leuk bonusje van zo'n kleine 80 miljoen euro als extraatje verwachten...

Buiten dat volk dus....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be