![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ne kleinen op uwe kleinen aan t stoempen is, kweet nie zulle, maar dan gaat die toch nekeer proefondervindelijk vaststellen wat zwaartekracht precies inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet over oudere kinderen en een rammeling ! daarvan zegt het onderzoek uitdrukkelijk dat het tot meer gedragsproblemen leidt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen slaan (ook al is het maar een "pedagogische tik" ) wijst op een gebrek aan autoriteit.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vind het blijkbaar niet moreel verwerpelijk dat kleine A op kleine B klopt straffer nog u vind het normaal dat kleine A gewoon blijft voortdoen ondanks waarschuwingen. Mijnen hond werd ooit aangevallen door nen anderen, en het beest reageerde daar natuurlijk ook passend op. (2 serieuse beesten geen keffers.) nu heb ik het voordeel dat ik serieus wat autoriteit in mijn stem kan leggen, ik kan nogal overtuigend klinken als ik pissed off ben. dus met een commando (gevolgd door de obgliatoire godslastering) sprongen die 2 beesten uit mekaar en waren ze gekalmeerd. Waren ze niet gestopt, dan had ik dat beest ne schop verkocht. U kan dat moreel verwerpelijk vinden, ik denk op die manier aan het welzijn van mijn beest en de mogelijke kosten bij de vetrinair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
twee vechtende kinderen kan je ook zonder extra geweld uit elkaar halen (wat idd bij grote vechtende honden te gevaarlijk zou zijn, daarin hebt u gelijk, maar voor kinderen gaat dit niet op.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Losers zijn mensen die nooit slaag hebben leren krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat leer jij hem nu .... dat deze met de meeste kracht de baas is. Zolang jij er bij bent zal hij diene andere kleine niet meer slaan want jij bent de sterkste (totdat hij groter en sterker is dan jij). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Erop slaan is jezelf een brevet van onmacht en onbekwaamheid toekennen én een slechte les geven: hen leren dat het recht van de sterkste aanvaardbaar is. Twee keer fout dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die "pedagogische tik" is een eufemisme voor "ik kan de situatie met dat kind niet aan, dus sla ik erop tot het doet wat ik wil." Kinderen van slaande ouders zijn gewelddadiger dan anderen. Ze "leerden" immers dat geweld gebruiken om je gelijk of je zin te krijgen oké is en werkt. En dan maar klagen over geweld bij jongeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() volgens deze logica is elke ouderlijke straf verkeerd want elke straf is gebasseerd op het pricipe recht vd sterkste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en idd het lijkt absurd te om voor een min zesjarige een tik nodig te hebben om die tot de orde te roepen ... aan de andere kant, heel pragmatisch, om bvb een vierjarige te leren dat hij ergens niet mag aankomen ... kan een quasi symbolische tik op zijn/haar handjes of poep heel duidelijk zijn ... en echt ik zie niet in dat dit ook schadelijk zou zijn maar voor alle duidelijkheid, ik heb het hier niet over slaan. Laatst gewijzigd door Anna List : 5 januari 2010 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik streef ernaar, maar moet wel toegeven dat op sommige (stressvolle) dagen dat ook wel eens niet lukt ... en dan krijgt mijn kind een symbolische straf (hoek staan, computer uit, naar kamer, ... etc etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind in deze draad wel afgrijselijk hoe mensen de andere hoek in de verdommenis duwen. Ik bedoel: we hebben het over de pedagogische tik, zonder enige overdrijving, zonder enige sistematiek, niet op zich alleenstaand maar als laatste redmiddel in noodsituasies, en voor kindjes waar 'redeneren' nog niet zo goed lukt. Niet uit frustrasie enz. maar als strategie. Uitzonderlijk. enz. Zeker niet uit frustrasie voor jezelf omdat je je bijna nooit bezig houdt met de gasten; of omdat je tien keer inkonsekwent zijt voor je eigen gemak, en dan de elfde keer je geduld verliest .... Sommige zeikerds moeten het dan direkt hebben over 'geweld', het 'recht van de sterkste' enz. (de zeikerds van de andere kant, met hun broeksriemen of regels om mee te meppen, daar moeten we het inderdaad helemaal niet over hebben; ik hoop dat dat ook duidelijk is).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |