![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wij hebben geen barre winter, in tegendeel momenteel is het een zeer zachte.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dat je nog steeds de betrouwbaarheid niet checkt van iets waar je mee afkomt NADAT je er op werd gewezen dat die wel eens problematisch kan zijn vind ik bijzonder mmmmmmmmmmmmmmmm ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik volg al een tijdje LDD en sedert je boegbeeld in een debat over verkeersveiligheid de woorden uitte 'fietsers en voetgangers horen onder de grond' is het alleen maar bergaf gegaan met mijn mening over ldd. Het is voor mij en mening lezer van je column duidelijk dat je mening inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd is en politiek gekleurd. Je schrijft gewoon wat je hoopt dat je kiezers willen horen, en dat is iets anders dan een gefundeerde mening.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 januari 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zitten de meeste lokale opperhoofden niet te mekkeren dat ze geen strooizout meer hebben? Zijn de winters niet varierend van jaar tot jaar? Is het Global climat change niet een tikkeltje overroepen? Slaan de meteorologen de bal niet regelmatig mis? Citaat:
Omdat U oordelen hebt tegenover een paar uitspraken van een professionele volbloed zakkenvullende brulboei ( de heer Dedecker staat ook niet hoog in mijn vaandel) , da's mijn mening waarom U fulmineerd tegenover een stukje tekst dat niet pretendeerd meer te zijn dan een persoonlijke interpretatie van deze winterprik. Had iemand die meer overeenkomt met Uw politieke strekking net hetzelfde geschreven, is de kans redelijk dat U de schrijver had opgehemeld en tot de nieuwe Hugo Claus gebombardeerd. Ik zal voorstellen aan Babeth de banner bovenaan haar pagina om te zetten naar een reclame banner voor de PVDA (want dat is het, een reclamebanner om de populariteitswedstrijd te winnen, de verziekingen), misschien dat U dan niet direkt uitpakt met hoogdravendheden. Ook verwart U een persoonlijk schrijfsel met partijpropaganda. U hangt blijkbaar de ultieme Sovjet doctrine aan " U volgt de Partijlijn tot in de puntjes, of U volgt de weg naar de Goelag" En ja, ik heb hier voordeel bij dit allemaal te schrijven. Ik hou van mijn vrouwtje, zelfs al heeft ze politieke ambities.
![]() |
![]() |
#66 | |||||
|
![]() Inderdaad, maar het is hier een discussieforum, dus ...
Citaat:
Mijn mening is dus op wel *iets* meer gebaseerd dan op enkele oneliners (dat trouwens uit een interview komt dat wel meer van dat fraais bevatte) We hebben een andere mening over 'redelijk' merk ik. Het staat gewoon vol met foute conclusies. Je vrouw verwart 'weer' met 'klimaat'. Het is een fout die wel meer mensen maken, maar voor iemand die ambieert het land (of iets kleiners) te willen besturen mogen we toch wel iets meer verwachten vind ik. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou weer effe het volgende grafiekje willen tonen:
![]() Kijk daar goed naar, en je ziet de reden waarom het totaal zinloos is om een trend te "bevestigen" of te "ontkennen" op een paar jaar tijd: De schommelingen (de "ruis" op de meting) over een paar jaar bedragen ongeveer (ruw geschat) 0.6 graden. De trend zelf is van de orde van 0.015 graad per jaar (ruw geschat uit de trendlijnen die ongeveer 0.45 graden op 30 jaar aangeven). Met andere woorden, 1 jaar geeft je een "aan te tonen of te ontkennen" trend aan van 0.015 graden, met een "fout" erop (ruis) van ongeveer +/-0.3 graden. Totaal onmogelijk dus. Het signaal begint "uit de ruis" te komen na ongeveer 20 jaar met zo een trend en zo een "ruis". Alles wat over minder dan 20 jaar gaat, is een signaal dat in de ruis verdronken is. Merk op dat "ruis" hier geen "meetfout" is van de temperatuur zelf, wel van de "trend", en dat die "ruis" niks anders is dan de ingewikkelde dynamiek van het weer/klimaat systeem op korte tijdschaal waar we weten dat het chaotisch is. Enkele harde winters op zich, of enkele hete zomers op zich, zeggen dus niks over de trage trendlijn. Het is ergens wel ironisch dat we net de klimaat top in Kopenhagen hebben gehad aan het begin van een bijzonder harde winter. Een beetje zoals we ons hadden kunnen indenken van een eventuele klimaattop te hebben over de komende ijstijd tijdens de hittegolf van 2003. Dat is de ironie van het toeval. Op zich zegt dat niets. Natuurlijk kan je ergens zeggen dat als het signaal zo piepklein is ten aanzien van de natuurlijke jaarlijkse verandering, wat is dan het punt ? Da's juist. Maar het punt is dat we die trend zo vroeg mogelijk willen uitvissen, om na te gaan wat die op lange termijn eventueel zou kunnen doen. Hierbij zijn er twee moeilijkheden. De eerste is "populair" van aard: die trend is dus enkel maar "zichtbaar" als we juiste statistieken gaan toepassen en/of als we theoretische modelisatie gaan toepassen. Dat zijn twee dingen die nu eenmaal niet goed passen in het populaire "gezonde-boeren-verstand". Het is dus niet gemakkelijk om die trend populair aanschouwelijk te maken. Anderzijds, de tweede moeilijkheid, is de echte: hoe gaan we er redelijk zeker van zijn om uit te vissen wat er echt gaat gebeuren, en dat zowel op louter "wetenschappelijk" vlak, als op maatschappelijk vlak, om daar nu zinvolle handelingen over te bedenken ? Zoals ik al een paar keer gezegd heb denk ik dat die tweede vraag heel moeilijk te beantwoorden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als mijn geheugen goed zit was het in dec. 2001 veel kouder.
Het was een paar dagen rond de -10° overdag in Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op 22 December 's morgens lag er sneeuw maar alleen voor een dag of twee.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, leven we in een ander wereld? Ik heb hier nog geen barre en boze winter gezien. Als dit beetje sneeuw al een barre en boze winter betekent...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al 26 doden in koudste Britse winter in jaren Negen doden bij winterweer in Mexico Winterweer: 240 doden in India Doden in Polen door winterkou. Het totale aantal doden van deze winter komt daarmee uit op 122. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bush in Bxl toen? Niets van gemerkt. Ik was bezig met trouwen, toen.
![]() |
![]() |
#74 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.chinadaily.com.cn/china/2...nt_9263331.htm http://www.malaysianmirror.com/forei...hinas-xinjiang
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ik "weer" met "klimaat" verwar ? Omdat ik Global Warming-sceptica ben ? "Weer" is iets dat we dagdagelijks meemaken en dat behoorlijk chaotisch kan overkomen, "klimaat" is de gemiddelde weerstoestand die wij kunnen verwachten omdat wij op een bepaald deel van de wereld leven en dat over de lange termijn gezien redelijk onveranderlijk lijkt maar zelf ook weer aan verandering onderhevig is. Klimaat maakt het weer. Dat wij een koude winter hebben hoeft niet te betekenen dat er wel of geen klimaatverandering bezig is, maar ik ben er vooralsnog nog steeds niet van overtuigd dat de "warmingistas" gelijk hebben. Eventjes wat van Rense geplukt (ok, ik weet dat dit een conspiracy theory portaalsite is, maar dit artikel hebben ze zelf van www.wattsupwiththat.com van Anthony Watts, een meteoroloog, en ja hij heeft ook zijn vijanden en tegenstanders...). Het gaat om de beruchte Hocky-stick grafiek en hoe je het kunt relativeren als je het op langdurig niveau bekijkt (Rense geeft het overzichtelijker weer, daarom dat ik de url geef): de Rense pagina de Wattsupwiththat pagina
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze luisteren dus naar LDD, die is toekomstgericht. ![]() Ref: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2010 om 13:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn de AGW fantici die beweren dat de koude te wijten is aan GW, en die dus in de fout gaan.
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeker gezien het feit dat hij zelf meerdere malen heeft verklaard dat de mening van het volk niet gevraagd moet worden.
|
![]() |
![]() |