Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2004, 15:21   #61
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't Gezond Verstand
Selectieve perceptie.
Daar lijden al die linkse rukkers aan.
leugenachtige zeveren zonder denken , daar lijden al die rechtse rukkers aan.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 15:21   #62
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

het enige aan de case dat geclosed is Paulus, is het feit dat jij door opzettelijk het tweede deel van mijn antwoord weg te laten jij jezelf te kijken zet als iemand die niet eerlijk tewerk gaat.

Jammer.
eerlijk?

hahaha

geef mij de link naar de tekst jongen!!

jij zegt zomaar gratuit 'een feit' zonder enig bewijs te leveren.
2e poging

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 6 mei 2004, 15:23   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
PFFFFFFFFT

Moet ik echt heel de wet gaan copy pasten of ga je hem zelf eens lezen.

Citaat:
Art. 3.
Met gevangenisstraf van een maand tot een jaar en met geldboete van vijftig frank tot duizend frank of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die behoort tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verleent.
Dit is duidelijk niet aanzetten tot maar bedrijven. Maak je niet ongerust de wet is zodanig opgesteld dat niemand kan ontsnappen.
Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner -- James Bovard een goede!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 15:24   #64
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
moahhahahahaha

lees dit es:

http://users.pandora.be/alexanderc/nl.html

Oud 6 mei 2004, 15:25   #65
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei Mieke ge zijt nu eigenlijk discriminatie aan het goedpraten.
Euh, waarda? Gij zijt weeral dingen aan het zoeken om te kunnen reclameren. Maar nee hé, jij wordt nog altijd gedwongen door zever om voor het Blok te stemmen. Hoe hypocriet... Als je voor iemand wil stemmen, doe het dan in overtuiging en schaam je niet.
Jij vergoeilijkt jezelf (het is je schuld niet ,maar van de regering, bla bla bla), maar zoekt tegelijkertijd in elk detail onnozeligheden om te kunnen reclameren.

Recht wordt nu eenmaal -net zoals zovele dingen- bekeken en geïnterpreteerd in een tijds- en historisch perspectief. Da's heel logisch.

Voorts moet ik net als Paulus zeggen dat ik het bewuste artikel nog niet gevonden heb. Ik denk dat dat er al lang uit is... misschien samen met die belachelijke salische wet.
Oud 6 mei 2004, 15:25   #66
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Jammer dat karel Hendrik hier niet meer is voorlopig. Die zou de juiste passage wel kunenn aanduiden.

Ik zal het dan maar zelf proberen op te zoeken. Ongelovige Paulus.

Ge zou nochtans moeten weten dat ik niet lieg ondertussen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 15:30   #67
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Doet er trouwens niet toe.

Citaat:
De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingschap, in de rechte lijn, van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg en volgens eerstgeboorterecht.
Discriminatie op basis afkomst t.o.v de rest van de wereld?

Ik weet dat het ver gezocht is. Maar als de wet op deze manier kan geïnterpreteerd worden zullen er wel heel wat minder "belachelijke" voorbeelden te vinden zijn
Oud 6 mei 2004, 15:31   #68
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer dat karel Hendrik hier niet meer is voorlopig. Die zou de juiste passage wel kunenn aanduiden.

Ik zal het dan maar zelf proberen op te zoeken. Ongelovige Paulus.

Ge zou nochtans moeten weten dat ik niet lieg ondertussen.
liegen misschien niet, maar u vanalles laten wijsmaken

iemand heeft u aangezet tot ..

Oud 6 mei 2004, 15:52   #69
Tegendradigaard

Standaard

Dan zijn het mijn leerkrachten die het mij hebben wijsgemaakt. Ze hebben mij wel meer wijsgemaakt vroeger.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 6 mei 2004, 16:05   #70
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Dan zijn het mijn leerkrachten die het mij hebben wijsgemaakt. Ze hebben mij wel meer wijsgemaakt vroeger.
Ik herinner mij daar ook iets van. Dat is -denk ik- ofwel afgekondigd door dat voorlopig bewind of het Nationaal Congres. En dat kwam later in het 24 artikelen verdrag, geloof ik...

Net gevonden:
'24 November 1830 In Brussel besluit het Nationaal Congres de leden van het Huis van Oranje voor eeuwig van de troon uit te sluiten.'
Oud 6 mei 2004, 16:20   #71
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Ik herinner mij daar ook iets van. Dat is -denk ik- ofwel afgekondigd door dat voorlopig bewind of het Nationaal Congres. En dat kwam later in het 24 artikelen verdrag, geloof ik...

Net gevonden:
'24 November 1830 In Brussel besluit het Nationaal Congres de leden van het Huis van Oranje voor eeuwig van de troon uit te sluiten.'
da's ook het enige wat ik erover teruggevonden heb.

Spijtig voor tegendradigaard, die hiermee dacht een ei van Columbus uit z'n cloaca geduwd te hebben [size=1](platter kon ik het niet zeggen)[/size], maar in de grondwet vind ik niets van die aard.

Oud 6 mei 2004, 16:32   #72
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel zo zijn, want toen die dochter van Willem-Alexander geboren werd, heb ik op de TV gehoord dat ze die wet zouden schrappen. Dus als je iets kunt schrappen, moet dat er eerst zijn, he.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 16:51   #73
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Het zal wel zo zijn, want toen die dochter van Willem-Alexander geboren werd, heb ik op de TV gehoord dat ze die wet zouden schrappen. Dus als je iets kunt schrappen, moet dat er eerst zijn, he.
Natuurlijk was het er... maar zulke dingen bekijk je in zijn tijdsgeest. En dit is wel degelijk nogal passé hé. Er zullen nog wel veel van die oubollige dingen te vinden zijn in onze wetten, dingen van vorige eeuw enzo, waarvan je opkijkt als je ze leest.
Oud 6 mei 2004, 19:10   #74
Tegendradigaard

Standaard

Laat mij voorlopig herfraseren : de oprichters van Belgie waren pure racisten avant la lettre. Zij hebben dan ook een racistisch land voortgebracht.

het vlaams Blok zijn dus de erfgenamen van de oprichters van Belgie.

Oud 6 mei 2004, 19:40   #75
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat mij voorlopig herfraseren : de oprichters van Belgie waren pure racisten avant la lettre. Zij hebben dan ook een racistisch land voortgebracht.

Juist,en jij kan hier nog tegendraads van je neus maken door dezelfden.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 21:17   #76
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:

En jij hebt nog altijd niet door dat de Hollanders geen ander ras zijn. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? De definitie 'ras' is nochtans vrij simpel.
Ook ken jij niks van tijdsgeest en interpretatie. Ik zou zeggen: lees er es geschriften van Thomas Jefferson op na. In onze tijd zou hij een ongelooflijk racist genoemd worden. Op het einde van de 18e eeuw was dit anders...
Oud 7 mei 2004, 00:50   #77
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan men, neen MOET men, geen klacht indienen tegen de Belgische staat wegens overtreding van de racismewet ?

Want staat er niet in de grondwet dat er nooit een afstammeling van het Nederlandse koningshuis op den troon kan zitten. Dat is duideljik een geval van discriminatie in de praktijk en volgens het arrest is dat strafbaar. Meer zelfs. Iedereen die lid is van Belgie is dus ook medestrafbaar. Ik zou zelfs durven zeggen dat iedereen die voor Belgie werkt (ambtenaren dus) zich willens en wetens schuldig gemaakt hebben aan het steunen van een racistische organisatie nl. Belgie.

Want zoals iedereen weet is volgens de wet van 1981 en alle daaropvolgende aanpassingen het verboden om iemand te discrimineren vanwege ZIJN AFKOMST.

PS : Ik geloof dat het het Vlaams Blok was die voor enkele jaren nog een voorstel tot wijziging van dat artikel had ingediend. Doch dat voorstel werd verworpen door de dictatoriale partijen. Hiermede hebben die partijen zichzelve laten ontmaskeren als overtreders van de racismewet.

Al wat moet gebeuren is ergens zoeken tot we een rechter vinden die de Belgische staat wil veroordelen...
Daar moeten we zeker eens werk van maken... Als dat zou kunnen, het zou prachtig zijn
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 00:59   #78
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik steun deze actie. De Belgiscisten/unionisten zijn destijds te ver gegaan.
Oud 7 mei 2004, 01:00   #79
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

En jij hebt nog altijd niet door dat de Hollanders geen ander ras zijn. Is dat zo moeilijk om te begrijpen? De definitie 'ras' is nochtans vrij simpel.
Ook ken jij niks van tijdsgeest en interpretatie. Ik zou zeggen: lees er es geschriften van Thomas Jefferson op na. In onze tijd zou hij een ongelooflijk racist genoemd worden. Op het einde van de 18e eeuw was dit anders...
't heeft niks met ras te maken "Afkomst" staat in de anti-discriminatie wet, en "afkomst" staat in de btreffende grondwet!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 01:33   #80
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
't heeft niks met ras te maken "Afkomst" staat in de anti-discriminatie wet, en "afkomst" staat in de btreffende grondwet!
TD had het over 'racisten', niet discrimineerders (of hoe zeg je dat laatste?). Er is trouwens maar één grondwet in België... en het woord 'afkomst' komt daar geen enkele keer in voor. 8)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be