![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De nieuwe vragenlijst voor bloedgevers is relevant | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 33,33% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-'I'm not just sure, I'm HIV-positive'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij stoort, en u blijkbaar totaal niet, is dat bij wijze van spreken de kleur van de onderbroek van de donor moet gekend zijn. Wat mij nog meer stoort is dat jonge intelligente mensen zoals u, die op de koop toe een dosis psychologisch inzicht hebben opgedaan, met dit fenomeen, of beter: met deze gelatenheid, kunnen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 26 januari 2010 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waaruit leid je af dat ik daar gelaten op reageer? Ik heb gewoon geen duidelijke mening over deze zaken. Dat wil niet zeggen dat het mij niet kan schelen, of dat ik er niet bij stilsta. Het wil zeggen dat ik erover nadenk, maar geen eenduidig antwoord kan formuleren. Ik wil veilig bloed. Dat lijkt me de kern van de zaak. Die veiligheid kan niet gegarandeerd worden. Dus moet er aan risicobeperking gedaan worden. Hoe? Wanneer is het risico voldoende beperkt, en wat mag die risicobeperking kosten? Ik weet dat allemaal niet zo in 123 hoor. Is dat gelatenheid volgens u? Goed dan. Is dat hetzelfde als de kleur van een onderbroek willen bevragen? Sjah.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie geen duidelijke mening heeft neemt ook geen duidelijk standpunt in. Laat staan partij te kiezen. Ik neem een duidelijk standpunt in. Omdat het onderwerp mij interesseert Twijfelaars zijn gemakkelijke slachtoffers in debatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want ik hoor u veel vertellen over standpunten innemen, maar dit punt ontwijkt u. Bij het rode kruis is men echt niet geinteresseerd in uw privé leven, als u wil barebacken elke week u doet maar... maar voor bloeddonaties bent u teveel risico, zeker als u op uw vorige party besmet bent geraakt, want dan kan dit niet worden opgespoord. Die checklist draait niet om u, het draait om veilig bloed te garanderen voor de donor. "you're so vain... I bet you think this check is about you"
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 27 januari 2010 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben die bloedzuigers echt geen efficiëntere manier om aan veilig bloed te geraken, behalve zo goedgelovig te willen zijn te rekenen op de eerlijkheid van de medemens ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omtrent uw vraag van de efficiente wijze... Als u die vindt, mag u meteen uw nobelprijs gaan ophalen.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 27 januari 2010 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben toch eens benieuwd of de nieuwe vragenlijst een impact zal hebben op het aantal bloedgevers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 8 februari 2010 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk da. Je hebt gelijk. Mijn eerste perceptie was een soort naïeviteit bij het Rode Kruis te willen rekenen op de eerlijkheid van de donor. Uiteindelijk blijkt het niet meer dan een juridische paraplu te zijn. Het gaat om een verklaring aan de hand van een vragenlijst. Zelfs al vul je de vragenlijst in eer en geweten in, en nadien blijkt dat de verklaring niet overeenstemt met de werkelijkheid, en er ondertussen iemand toch besmet bloed heeft ontvangen: Het Rode Kruis wast z'n handen in onschuld, neem het van mij aan.
|
![]() |
![]() |