![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Prachtig hoe mijn punt nagenoeg onmiddellijk wordt bewezen.
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een duidelijke illustratie van jouw onwetendheid. Bekijk gewoon eens rustig de rampzalige gevolgen die de communistische regimes van de laatste decennia's hebben gehad. Dat zijn de gevolgen van communistische staatsvormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u zelf niet wilt zien dat Noord-Korea de hel op aarde is, en dat hetzelfde gold in de andere kommunitische landen voor dat de kommunistische wereld is ineengestort, dan lijkt mij enige nuancering van uw kant ook niet echt terzake. Behalve dan de nuance "het zijn/ geen kommunisten". Tja, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Dan is Liberie wel een pak erger. Hier kan je argumenteren dat ze gelukkig zijn omdat ze niet beter weten. Hoe gaat u daar de duivel verwijderen? Hebt u geen werk te verrichten? Wat zegt uwen boek hierover?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat het drama van Liberie (dat bovendien en gelukkig maar stilaan opgelost geraakt) hiermee terzake doet is ook niet echt duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Opgelost geraakt? Kunt ge dat staven of zuig je wat uit uwen duim?
En zijn het te moeilijke vraagjes. Dan lopen we weg natuurlijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als u Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Er is al nen draad van. Ik kom u daar graag tegen met uw antwoord. Jaja, slappe excuses
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U geeft mij niet echt zin om te volgen. Uw stijl is, hoe zou ik zeggen, wat typisch. Ik kan nu al zien welke kant het opgaat, zonder dat er enige discussie is begonnen.
Dus laat maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Kom kom, beweren dat het opgelost geraakt lijkt mij heel goedgelovig... Ofwel koop je daar uw geweten mee om. Voor zulke uitspraken dien je dat te staven. Of het is 1 van die 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2006 schreef Amnesty reeds in haar jaarboek: "Sporadische uitbarstingen van geweld vormden een bedreiging voor het vredesproces. Voormalige rebellenstrijders die hadden moeten worden ontwapend en gedemobiliseerd gebruikten geweld om hun onvrede kenbaar te maken over het feit dat ze geen vergoedingen ontvingen. De trage hervormingen van het politieapparaat, de rechterlijke macht en het strafrechtsysteem leidden tot stelselmatige schendingen van de wettelijk voorgeschreven rechtsgang en tot geweld van knokploegen tegen personen die verdacht werden van misdrijven. Wetsvoorstellen om een Onafhankelijke Nationale Mensenrechtencommissie en een Commissie voor Waarheid en Verzoening in te stellen werden goedgekeurd. Ruim 200.000 in eigen land ontheemd geraakte mensen en vluchtelingen keerden terug naar hun huizen, ofschoon de etnische spanningen opliepen door geschillen over land en bezittingen die tijdens de burgeroorlog in beslag waren genomen. De Verenigde Naties verlengden hun sancties inzake de handel in diamanten en hout. Verantwoordelijken voor mensenrechtenschendingen tijdens het gewapende conflict liepen nog altijd vrij rond. De VN-Veiligheidsraad gaf vredestroepen in Liberia bevoegdheden om het voormalige staatshoofd Charles Taylor te arresteren en over te dragen aan de Speciale Rechtbank voor Sierra Leone zodra hij zou terugkeren uit Nigeria, dat hem nog altijd asiel verleende. Stappen werden genomen om de doodstraf af te schaffen. Een nieuwe wet inzake verkrachting, die aanvankelijk voorzag in de doodstraf voor groepsverkrachting, werd zodanig aangepast dat levenslang de maximale straf werd." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vraag mij dat ook af. Net zoals van Margot Honecker, die in Chili de Ostalgie zit te cultiveren. 't is daar beter weer waarschijnlijk.
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De rampzalige gevolgen vallen niet te ontkennen en gebeurden in naam van het communisme, maar was feitelijk geen waar communisme. Het idee werd al zo vaak verkracht, en dit zowel door communistische regimes zelf, als door het westen, dat maar al te graag zijn propagandamachine bovenhaalt om de schuld van alle onrecht op het communisme af te schuiven, met simpele slogans die uitgedragen worden door elke idioot die het maar slikken wil (zoals jij hier en in andere draden lustig komt herkauwen). Dit is wat ik bedoelde met mijn vorige post, hopelijk is dat nu wat duidelijker.
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() En we gaan er nog Hitler bijsleuren ook?
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit colombia zijn er in 2009 250000 (!) mensen weggevlucht volgens een rapport van Consultor�*a para los Derechos Humanos y el Desplazamiento (Codhes). Niet alle 'hellen' zijn communistisch.
Nog wat cijfers (spaans) uit die doodgezwegen hel. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 januari 2010 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Afghanistan, Somalie, Eritrea, Soedan, Haïti (ook voor de aardbeving), ...
![]() |
#79 | |
|
![]() Recent voorbeeld van brainwash door westerse media:
Onderstaand bericht klopt dus niet. Een hallucinant staaltje van ofwel slechte media, ofwel ronduit anti-Chavez propaganda. Wat werkelijk gebeurd is: (1) Op de site van de Venezolaanse tv-zender Vive stond een anonieme post van een zekere "patria grande" die stelde dat volgens een rapport van het Russische leger de aardbeving een gevolg is van militaire testen van de VS. Zever dus. (2) De Spaanse krant ABC pikte dit bericht op en stelde dat dit een persbericht van de Venezolaanse regering was (3) Andere internationale media pikten dit bericht op en stelden dat Chavez zelf zegt de aardbeving door de VS veroorzaakt is. Maw, op een dag tijd wordt een anonieme post op het internet getransformeerd in een officiële uitspraak door Chavez. Propagandaniveau uit de dagen van een zekere McCarthy. Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 januari 2010 om 03:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat je hiermee tracht aan te tonen dat deze landen het even slecht of slechter hebben dan de Noord-Koreanen. Kan je dit even aantonen, aub.?
![]() |
![]() |