Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 12:45   #61
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
"wat het communisme werkelijk inhoudt"? Showprocessen, gulags, etc.
Prachtig hoe mijn punt nagenoeg onmiddellijk wordt bewezen.
Oud 27 januari 2010, 12:59   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Eerder een duidelijke illustratie van jouw onwetendheid. Bekijk gewoon eens rustig de rampzalige gevolgen die de communistische regimes van de laatste decennia's hebben gehad. Dat zijn de gevolgen van communistische staatsvormen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 13:47   #63
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Volgens uw negationistisch denken is dat waarschijnlijk allemaal uitgevonden?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 14:54   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen gedragen zich vaak als schaapjes en blaten maar al te graag na wat hun 'herder' (corporatieve media) hen voorkauwt. Een genuanceerde houding kan niet voor hen. Iemand die het Christian Broadcasting network ziet als een betrouwbare bron van informatie kan moeilijk genuanceerd zijn. Dus werpt men liever met dwaze opmerkingen die niet ter zake doen, in de zin van 'communistje bashen' zonder eigenlijk inhoudelijk daarop te reageren. Uiteraard zijn deze individuen dan ook totaal onbekend met wat het communisme werkelijk inhoudt. Men vreest wat men niet begrijpt.
Niemand veplicht u naar de CBN te kijken en luisteren.

Maar als u zelf niet wilt zien dat Noord-Korea de hel op aarde is, en dat hetzelfde gold in de andere kommunitische landen voor dat de kommunistische wereld is ineengestort, dan lijkt mij enige nuancering van uw kant ook niet echt terzake. Behalve dan de nuance "het zijn/ geen kommunisten". Tja, ...
Oud 27 januari 2010, 15:02   #65
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Dan is Liberie wel een pak erger. Hier kan je argumenteren dat ze gelukkig zijn omdat ze niet beter weten. Hoe gaat u daar de duivel verwijderen? Hebt u geen werk te verrichten? Wat zegt uwen boek hierover?
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:07   #66
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Dan is Liberie wel een pak erger. Hier kan je argumenteren dat ze gelukkig zijn omdat ze niet beter weten. Hoe gaat u daar de duivel verwijderen? Hebt u geen werk te verrichten? Wat zegt uwen boek hierover?
Op uw hysterische vraagjes ga ik gewoon niet in, ze zijn ook niet erg slim.

En wat het drama van Liberie (dat bovendien en gelukkig maar stilaan opgelost geraakt) hiermee terzake doet is ook niet echt duidelijk.
Oud 27 januari 2010, 15:09   #67
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Opgelost geraakt? Kunt ge dat staven of zuig je wat uit uwen duim?

En zijn het te moeilijke vraagjes. Dan lopen we weg natuurlijk
Oud 27 januari 2010, 15:11   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opgelost geraakt? Kunt ge dat staven of zuig je wat uit uwen duim?
Begin er een andere draad over, dan leg ik het u wel eens uit, maar hier is het niet terzake.

Citaat:
En zijn het te moeilijke vraagjes. Dan lopen we weg natuurlijk
Moeilijk ga ik niet uit de weg, dom en nietszeggend daarentegen...

Maar als u
Citaat:
Hebt u geen werk te verrichten? Wat zegt uwen boek hierover?
moeilijke vragen noemt, dan kan ik u verder ook niet helpen.
Oud 27 januari 2010, 15:14   #69
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Er is al nen draad van. Ik kom u daar graag tegen met uw antwoord. Jaja, slappe excuses
Oud 27 januari 2010, 15:16   #70
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U geeft mij niet echt zin om te volgen. Uw stijl is, hoe zou ik zeggen, wat typisch. Ik kan nu al zien welke kant het opgaat, zonder dat er enige discussie is begonnen.

Dus laat maar.
Oud 27 januari 2010, 15:19   #71
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Kom kom, beweren dat het opgelost geraakt lijkt mij heel goedgelovig... Ofwel koop je daar uw geweten mee om. Voor zulke uitspraken dien je dat te staven. Of het is 1 van die 2
Oud 27 januari 2010, 15:42   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom kom, beweren dat het opgelost geraakt lijkt mij heel goedgelovig... Ofwel koop je daar uw geweten mee om. Voor zulke uitspraken dien je dat te staven. Of het is 1 van die 2
Het is ver van opgelost, maar sinds het einde van die vreselijk burgeroorlog gaat het wel de goede kant op.

In 2006 schreef Amnesty reeds in haar jaarboek: "Sporadische uitbarstingen van geweld vormden een bedreiging voor het vredesproces. Voormalige rebellenstrijders die hadden moeten worden ontwapend en gedemobiliseerd gebruikten geweld om hun onvrede kenbaar te maken over het feit dat ze geen vergoedingen ontvingen. De trage hervormingen van het politieapparaat, de rechterlijke macht en het strafrechtsysteem leidden tot stelselmatige schendingen van de wettelijk voorgeschreven rechtsgang en tot geweld van knokploegen tegen personen die verdacht werden van misdrijven. Wetsvoorstellen om een Onafhankelijke Nationale Mensenrechtencommissie en een Commissie voor Waarheid en Verzoening in te stellen werden goedgekeurd. Ruim 200.000 in eigen land ontheemd geraakte mensen en vluchtelingen keerden terug naar hun huizen, ofschoon de etnische spanningen opliepen door geschillen over land en bezittingen die tijdens de burgeroorlog in beslag waren genomen. De Verenigde Naties verlengden hun sancties inzake de handel in diamanten en hout. Verantwoordelijken voor mensenrechtenschendingen tijdens het gewapende conflict liepen nog altijd vrij rond. De VN-Veiligheidsraad gaf vredestroepen in Liberia bevoegdheden om het voormalige staatshoofd Charles Taylor te arresteren en over te dragen aan de Speciale Rechtbank voor Sierra Leone zodra hij zou terugkeren uit Nigeria, dat hem nog altijd asiel verleende. Stappen werden genomen om de doodstraf af te schaffen. Een nieuwe wet inzake verkrachting, die aanvankelijk voorzag in de doodstraf voor groepsverkrachting, werd zodanig aangepast dat levenslang de maximale straf werd."
Oud 27 januari 2010, 15:46   #73
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom verhuizen de extreem-linksen hier in België eigenlijk niet naar daar? Dan kunnen ze volop genieten van het leven in een communistisch model.
Ik vraag mij dat ook af. Net zoals van Margot Honecker, die in Chili de Ostalgie zit te cultiveren. 't is daar beter weer waarschijnlijk.

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 22:33   #74
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Eerder een duidelijke illustratie van jouw onwetendheid. Bekijk gewoon eens rustig de rampzalige gevolgen die de communistische regimes van de laatste decennia's hebben gehad. Dat zijn de gevolgen van communistische staatsvormen.
Afgezien van het feit dat jij altijd maar blijkt Cuba te vergeten, demonstreer je nogmaals dat je geen jota van het communisme afweet. Het verbaast me dat je hier nog durft posten, gezien de plaatsvervangende schaamte die uw posts oproepen. Gelukkig voor jou ben je niet alleen.

De rampzalige gevolgen vallen niet te ontkennen en gebeurden in naam van het communisme, maar was feitelijk geen waar communisme. Het idee werd al zo vaak verkracht, en dit zowel door communistische regimes zelf, als door het westen, dat maar al te graag zijn propagandamachine bovenhaalt om de schuld van alle onrecht op het communisme af te schuiven, met simpele slogans die uitgedragen worden door elke idioot die het maar slikken wil (zoals jij hier en in andere draden lustig komt herkauwen).

Dit is wat ik bedoelde met mijn vorige post, hopelijk is dat nu wat duidelijker.
Oud 27 januari 2010, 22:38   #75
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Niemand veplicht u naar de CBN te kijken en luisteren.

Maar als u zelf niet wilt zien dat Noord-Korea de hel op aarde is, en dat hetzelfde gold in de andere kommunitische landen voor dat de kommunistische wereld is ineengestort, dan lijkt mij enige nuancering van uw kant ook niet echt terzake. Behalve dan de nuance "het zijn/ geen kommunisten". Tja, ...
Ik ontken helemaal niet dat Noord-Korea geteisterd wordt door een tiran. De oorzaak ligt niet bij het communistische principe, maar bij de leider. Het communisme is een theorie die in de praktijk wordt gebracht door mensen. Of denk je nu echt dat het Westen niet wreed is voor zijn tegenstanders? Of voor zijn eigen inwoners? Bij ons is het de theorie van het geld die heerst, en daar vallen ook doden voor. Meer dan je waarschijnlijk denkt.
Oud 27 januari 2010, 22:40   #76
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens uw negationistisch denken is dat waarschijnlijk allemaal uitgevonden?
En we gaan er nog Hitler bijsleuren ook?
Oud 28 januari 2010, 01:07   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Uit colombia zijn er in 2009 250000 (!) mensen weggevlucht volgens een rapport van Consultor�*a para los Derechos Humanos y el Desplazamiento (Codhes). Niet alle 'hellen' zijn communistisch.

Nog wat cijfers (spaans) uit die doodgezwegen hel.

Citaat:
"Colombia es el quinto pa�*s de origen de refugiados en el mundo después de Afganistán, Irak, Somalia y Sudán", destacó Rojas.
De vijf landen die het meeste vluchtelingen produceren op dit moment.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 januari 2010 om 01:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 01:40   #78
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat laat ik aan de grootmachten over. Maar ze moeten wel iets gaan doen. Geen enkel volk ter wereld heeft het zo slecht dan die Noord-Koreanen.
Afghanistan, Somalie, Eritrea, Soedan, Haïti (ook voor de aardbeving), ...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 03:01   #79
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Recent voorbeeld van brainwash door westerse media:

Onderstaand bericht klopt dus niet. Een hallucinant staaltje van ofwel slechte media, ofwel ronduit anti-Chavez propaganda. Wat werkelijk gebeurd is:

(1) Op de site van de Venezolaanse tv-zender Vive stond een anonieme post van een zekere "patria grande" die stelde dat volgens een rapport van het Russische leger de aardbeving een gevolg is van militaire testen van de VS. Zever dus.
(2) De Spaanse krant ABC pikte dit bericht op en stelde dat dit een persbericht van de Venezolaanse regering was
(3) Andere internationale media pikten dit bericht op en stelden dat Chavez zelf zegt de aardbeving door de VS veroorzaakt is.

Maw, op een dag tijd wordt een anonieme post op het internet getransformeerd in een officiële uitspraak door Chavez. Propagandaniveau uit de dagen van een zekere McCarthy.

Citaat:
22/01 De Venezolaanse leider Hugo Chavez zegt dat de Verenigde Staten achter de aardbeving in Haïti zitten. Volgens de man zou de Amerikaanse marine op het eiland een experimentele wapentest hebben gedaan.

Aan de Spaanse krant ABC vertelt Hugo Chavez dat de aardbeving in Haïti een opgezet plan is. De Verenigde Staten zouden volgens hem beschikken over een tektonisch wapen dat grote aardschokken kan veroorzaken.

De V.S. zouden dit wapen getest hebben om te kijken of het sterk genoeg zou zijn om Iran te vernietigen. Want dat is hun definitieve doel, aldus Chavez.

Eerder zei de leider al dat het Amerikaanse leger plunderaars in Haïti doodschiet en het land militair bezet.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 januari 2010 om 03:02.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 05:42   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Afghanistan, Somalie, Eritrea, Soedan, Haïti (ook voor de aardbeving), ...
Ik vermoed dat je hiermee tracht aan te tonen dat deze landen het even slecht of slechter hebben dan de Noord-Koreanen. Kan je dit even aantonen, aub.?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be