Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2010, 16:00   #61
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Worden jullie nooit moe van al dat gemekker?
Oud 30 januari 2010, 16:06   #62
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Iemand stelde dat hier voor. Iemand die niet weet wat lesgeven inhoudt.
2
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 16:06   #63
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vooral veel afgeven op het onderwijs en leerkrachten.
is er straks helemaal niemand meer die het wil doen en kunnen de klagers en zagers hun dutskes zelf onderwijzen.
Mooi zo.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 16:30   #64
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mooi zo.
Lees eens iets van Esping-Andersen.
Oud 30 januari 2010, 18:59   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Lees eens iets van Esping-Andersen.
Lees eens iets van James Tooley en G.E. West.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 januari 2010, 18:59   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens; het gaat over onderwijs, wat heeft Espen ermee te maken? Die bestudeert toch de welvaartstaat as such?
Oud 30 januari 2010, 19:54   #67
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Ik ben redelijk gedegouteerd door wat ik hier allemaal lees. Leerkrachten hebben een zware job. Er is geen enkele leerkracht die kan zeggen dat hij van 8-16 werkt. 8-21 zal er beter op lijken. De job wordt ook helemaal niet schitterend betaald dus rijk word je er absoluut niet van.

Verlof? Mag het ja, dat is allemaal onbetaald verlof hé vrienden. Als jullie ook eens gedwongen onbetaald verlof willen neem dan een arbeidonderbreking hé, als het toch zo plezant is.

En ik heb hier ook zien staan: ik zal dat wel als chill uitboljobken doen.
Daar krijg ik dus braakneigingen van. Als je niet met volle goesting en een hart voor kinderen leraar bent, doe je het beter niet, want dan ontzeg je kinderen goed onderwijs door een gemotiveerde leerkracht.

Pensioenleeftijd? Vraag aan elke 50+ leerkracht of ze de pensioenleeftijd mogen verhogen. Echt niet, die mensen zijn opgebruikt, leeg, en hebben nood aan rust. De job is mentaal enorm zwaar, en fysiek is het ook niet te onderschatten.

Er zitten hier enkele heel ondankbare en verzuurde mensen.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 20:34   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ken jij een zelfstandige die zijn opleiding volgt tijdens zijn werkuren ?
Ja hoor. Verscheidene.
Oud 30 januari 2010, 21:22   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja hoor. Verscheidene.
Ja eentje die dan werkt op afspraak. Maar neem eens een gazettewinkeluitbater
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 21:27   #70
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja eentje die dan werkt op afspraak. Maar neem eens een gazettewinkeluitbater
Welke opleidingen moet die volgen? Gazettologie?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 21:29   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Welke opleidingen moet die volgen? Gazettologie?
ho stel dat hij zo wat wil bekwamen in merchandising, naar een productvoorstelling gaan kijken, nieuw gamma producten in voorraad nemen, eens analyseren of zijn layout en inrichting goed is, of hij wil verticaal integreren in zijn boekhouding, etc
Oud 30 januari 2010, 21:35   #72
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ho stel dat hij zo wat wil bekwamen in merchandising, naar een productvoorstelling gaan kijken, nieuw gamma producten in voorraad nemen, eens analyseren of zijn layout en inrichting goed is, of hij wil verticaal integreren in zijn boekhouding, etc
of postpunt worden
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2010, 21:38   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Tja, een aantal van die zaken zal hij tijdens zijn werkuren moeten doen (omdat ze dan georganiseerd worden bijv.). Veel winkels zijn toch ook een halve dag dicht omdat ze inventaris opmaken, terwijl dat ook 's avonds kan. De motivatie van een zelfstandige om zulke zaken zo weinig mogelijk tijdens de werkuren te doen is dan ook helemaal anders: ofwel minder lang open en dus minder omzet. Ofwel iemand aannemen om de zaak open te houden en dus minder winst. Trouwens, hoeveel zelfstandigen met personeel doen wel allerlei andere zaken (zoals opleidingen) tijdens de werkuren? Het personeel moet dan maar wat harder werken.
Oud 30 januari 2010, 21:40   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah ja dan volgt ie een cursus op zondagavond eh, da's toch logisch?
Oud 30 januari 2010, 21:43   #75
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
of postpunt worden
2 dagen opleiding bij de Post Academy. Tijdens de kantooruren, vermoed ik.
Oud 31 januari 2010, 03:26   #76
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Trouwens; het gaat over onderwijs, wat heeft Espen ermee te maken? Die bestudeert toch de welvaartstaat as such?
Dat klopt. En hij toont ook perfect aan waarom het verkeerd loopt als ieder zijn kind gewoon zelf opvoedt. Leden vd lagere klasse kúnnen dat gewoon niet. Hun kinderen blijven structureel benadeeld op de arbeidsmarkt. Zowat alle relevante capaciteiten worden tijdens de eerste drie of vier levensjaren overgedragen.

Zijn voorstel is dan ook om net zoals in de Scandinavische landen ervoor te zorgen dat kinderen hun eerste levensjaar thuis kunnen vertoeven, en dat ze daarna naar een goede kinderopvang gestuurd worden. Ongeveer twee derde van de latere ongelijkheden wordt daarmee uitgewist.

Laatst gewijzigd door Pølle : 31 januari 2010 om 03:28.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 10:22   #77
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Horen we hier jaloezie?
ik vind dat geen jaloezie maar feiten.

laten we eerlijk zijn, als je als onderwijzer vast benoemd bent zit je voor het leven op rozen of je moet door flippen zoals nu steeds vaker gebeurt met leerkrachten.

Ik zelf pleit ervoor om de grote vakantie in te korten tot 1 maand. om dit te compenseren word de schooldagen korter en dit zeker in de zomermaanden of langere speeltijden door het jaar enz.

En er moet het ganse jaar door opvang kunnen zijn in een school, ik vind dat onze maatschappij en dus onze overheid daarvoor moet zorgen dat leerkrachten voor deze opvang moeten instaan.

Kinderen die met bepaalde vakken het moeilijk hebben kunnen door de kortere lesdagen bijlessen volgen in kleine klasjes waar een leerkracht de specifieke leerproblemen van die kinderen kan begeleiden. dit zal er voor zorgen dat er minder kinderen moeten blijven zitten. ook kan er meer voor praktijk ervaring gezorgd worden.

Doordat de zomervakantie korter is verleren veel kinderen niet zoveel dan op 2 maanden. school is kinderen voorbereiden op het echte leven en in het echte leven krijg je ook geen 2 maanden vakantie dus laat ons van het idee afstappen dat kinderen 2 maanden vakantie nodig hebbeb, ze hebben meer baat met vrije tijd door het jaar.

ook vind ik dat scholen meer activiteiten moet organiseren(kosteloos) die kinderen iets kunnen bijbrengen maar het mag ook gewoon eens iets fijn zijn zonder dat men iets moet bijleren.

Verder vind ik dat leerkrachten betere en meer controles en begeleiding moeten krijgen, verschillende voorvallen hebben al pijnlijk duidelijk gemaakt dat leerkrachten doorflippen, maar we kennen ook allemaal feiten over leerkrachten die elk jaar hetzelfde examen geven als het ware een kopie, of altijd op dezelfde manier lesgeven of die gewoon afleest uit ene boek of leerkrachten die gewoon niks lesgeven en gewoon leerlingen zeggen welke pagina's ze moeten kennen enz.

in welk beroep kun je als je eens bent vast aangenomen zonder enige controle werken en zonder enig bewijs dat je nog goed je werk doet?
dat kan momenteel enkel als leerkracht en dat moet eruit

en men moet hier niet komen zeveren, van dan had je maar moeten studeren als leerkracht want dat is kindjespraat. we hebben allemaal onze taken in het geheel en leerkrachten moeten gewoon iets meer gaan doen dan nu het geval is, hun impact op de samenleving is groot en essentieel. het is dan ook belangrijk dat ook zij van kort bij opgevolgd worden en dat ze minder vakantie krijgen maar meer hun steentje bijdragen aan het opvang probleem in een samenleving waar ouders met 2 moeten gaan werken
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 10:27   #78
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De 2 maand zijn ingegeven door onze agrarische maatschappij... Dus je moet dus goed begrijpen vanwaar dat komt...
Je zou nog kunnen zeggen in die 2 maand vul je op een educatieve creatieve manier in, en zoek je naar de talenten, andere dan het puur mathematische of puur linguistische.
Oud 31 januari 2010, 10:33   #79
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben redelijk gedegouteerd door wat ik hier allemaal lees. Leerkrachten hebben een zware job. Er is geen enkele leerkracht die kan zeggen dat hij van 8-16 werkt. 8-21 zal er beter op lijken. De job wordt ook helemaal niet schitterend betaald dus rijk word je er absoluut niet van.
Dat is dus zever, in mijn familie werken er allemaal leerkrachten en 80% van de dagen dat ze moeten werken eindigen die steevast om 16h, trouwens 8h-16h is nog meer een dag van 7h vermits ook leerkrachten een uur middagpauze hebben.

Verder mag je als vastbenoemde leerkracht rekenen op 1400 euro netto en dit is goed betaald als je bekijkt hoe heel veel mensen hard moeten zwoegen voor 1200 euro netto dus hier moet men al niet over klagen

Citaat:
Verlof? Mag het ja, dat is allemaal onbetaald verlof hé vrienden. Als jullie ook eens gedwongen onbetaald verlof willen neem dan een arbeidonderbreking hé, als het toch zo plezant is.
euhm pardon, ik weet niet waar jij werkt maar leraren worden doorbetaald in de maanden vakantie, ze hebben alleen geen al te groot vakantiegeld maar ze dus wel betaald voor die 2 maanden grote vakantie. als je niet vastbenoemd bent is het een ander verhaal dat is een feit maar dit is meestal alleen in de begin periode,

Citaat:
En ik heb hier ook zien staan: ik zal dat wel als chill uitboljobken doen.
Daar krijg ik dus braakneigingen van. Als je niet met volle goesting en een hart voor kinderen leraar bent, doe je het beter niet, want dan ontzeg je kinderen goed onderwijs door een gemotiveerde leerkracht.
We kennen allemaal genoeg verhalen over leerkrachten die gene zak waard zijn, die dezelfde examens elk jaar terug geven, die nog niet eens de moeite nemen om les te geven en gewoon uit ene boek aflezen... heel veel leerkrachten zijn niet meer gemotiveerd en in bepaalde gevallen begrijp ik dat, wie in brussel of scholen met veel allochtonen moet les geven is zowat de meest hatelijke job. dat geef ik eerlijk toe dat wie daar moet naar toe gaan voor zijn leven bezeikt is

Citaat:
Pensioenleeftijd? Vraag aan elke 50+ leerkracht of ze de pensioenleeftijd mogen verhogen. Echt niet, die mensen zijn opgebruikt, leeg, en hebben nood aan rust. De job is mentaal enorm zwaar, en fysiek is het ook niet te onderschatten.
Het probleem is dat er na een vaste benoeming geen controle en of begeleiding meer is. jongeren worden mondiger en assertiever. ze laten hunne kaas niet meer pakken en het word voor leerkrachten die zelf niet assertief zijn moeilijk en stresserend maar we moeten dan keihard zijn en als ik mijn job niet meer kan zullen ze mij ook op een ander job zetten of ontslaan, we moeten voor leerkrachten geen uitzondering maken.

en met alle respect maar met 3 maanden vakantie op een jaar ben je niet uitgeblust als je op pensioen moet

Er zitten hier enkele heel ondankbare en verzuurde mensen.[/quote]
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 10:45   #80
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik vind dat geen jaloezie maar feiten.
en die feiten lokken geen jaloezie uit? Yeah right. Als die feiten zo geweldig zijn, dan moet je maar zelf leerkracht worden. Case closed.

Citaat:
laten we eerlijk zijn, als je als onderwijzer vast benoemd bent zit je voor het leven op rozen of je moet door flippen zoals nu steeds vaker gebeurt met leerkrachten.
2 negatieve evaluaties, zelfs als vastbenoemde, en ge zit in de penarie. Maar laat u die "feiten" vooral niet in de weg staan eh

Citaat:
Ik zelf pleit ervoor om de grote vakantie in te korten tot 1 maand. om dit te compenseren word de schooldagen korter en dit zeker in de zomermaanden of langere speeltijden door het jaar enz.
Kortere schooldagen? Dan moeten mijn kinderen nog langer in de opvang zitten? En dat moet het gepuzzel in de schoolvakantie oplossen of wat?

Citaat:
En er moet het ganse jaar door opvang kunnen zijn in een school, ik vind dat onze maatschappij en dus onze overheid daarvoor moet zorgen dat leerkrachten voor deze opvang moeten instaan.
leerkrachten moeten lesgeven. Punt. Babysitten laat ik wel over aan andere mensen.
En ik ben, in de zoektocht naar een geschikte school voor mijn kinderen, nogal wat scholen tegengekomen die aan naschoolse opvang doen. Iedereen doet hier alsof dat de uitzondering is, maar ik heb een andere ervaring.

Citaat:
Kinderen die met bepaalde vakken het moeilijk hebben kunnen door de kortere lesdagen bijlessen volgen in kleine klasjes waar een leerkracht de specifieke leerproblemen van die kinderen kan begeleiden. dit zal er voor zorgen dat er minder kinderen moeten blijven zitten. ook kan er meer voor praktijk ervaring gezorgd worden.
Ipv een 32-urenweek worden kinderen die niet mee kunnen verplicht om langer les te volgen ivm hun vriendjes. Ge wilt graag dat ze een aversie voor school aanleren?
O, en zie ik dat 1 van mijn kinderen moeilijkheden heeft met een onderwerp, dan leg ik het met graagte zelf eens uit, totdat ze/hij het begrijpt. Want zie, onderwijzen is niet enkel de taak van de leerkracht, ouders moeten daar ook in bijspringen.

Citaat:
Doordat de zomervakantie korter is verleren veel kinderen niet zoveel dan op 2 maanden. school is kinderen voorbereiden op het echte leven en in het echte leven krijg je ook geen 2 maanden vakantie dus laat ons van het idee afstappen dat kinderen 2 maanden vakantie nodig hebbeb, ze hebben meer baat met vrije tijd door het jaar.
En dat voorbereiden kan niet jong genoeg gebeuren eh. Als 4-jarige moet ge immers maar beseffen wat het echte leven inhoudt.
En nogmaals, ge zorgt er gewoon op die manier voor dat de kinderen nog meer tijd in de opvang spenderen

Citaat:
ook vind ik dat scholen meer activiteiten moet organiseren(kosteloos) die kinderen iets kunnen bijbrengen maar het mag ook gewoon eens iets fijn zijn zonder dat men iets moet bijleren.
Kosteloos voor wie?

Citaat:
Verder vind ik dat leerkrachten betere en meer controles en begeleiding moeten krijgen, verschillende voorvallen hebben al pijnlijk duidelijk gemaakt dat leerkrachten doorflippen, maar we kennen ook allemaal feiten over leerkrachten die elk jaar hetzelfde examen geven als het ware een kopie, of altijd op dezelfde manier lesgeven of die gewoon afleest uit ene boek of leerkrachten die gewoon niks lesgeven en gewoon leerlingen zeggen welke pagina's ze moeten kennen enz.
Ja, want dat zijn geen excessen eh? Dat is de regel eh.

Citaat:
in welk beroep kun je als je eens bent vast aangenomen zonder enige controle werken en zonder enig bewijs dat je nog goed je werk doet?
geen enkel. Ook niet in het onderwijs.

Citaat:
dat kan momenteel enkel als leerkracht en dat moet eruit
Jaja, feiten eh

Citaat:
en men moet hier niet komen zeveren, van dan had je maar moeten studeren als leerkracht want dat is kindjespraat.
Ah ja, kindjespraat. Guess what. Als het toch allemaal zo rozengeur en maneschijn is in het onderwijs, wordt dan ZELF maar LEERKRACHT.

Citaat:
we hebben allemaal onze taken in het geheel en leerkrachten moeten gewoon iets meer gaan doen dan nu het geval is, hun impact op de samenleving is groot en essentieel. het is dan ook belangrijk dat ook zij van kort bij opgevolgd worden en dat ze minder vakantie krijgen maar meer hun steentje bijdragen aan het opvang probleem in een samenleving waar ouders met 2 moeten gaan werken
Leerkrachten moeten niet alleen de kinderen opvoeden, maar ook babysit spelen. Welke andere taken van de ouders had je graag door leerkrachten laten doen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be