![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens, ik ben absoluut geen 'kaloot' en reken mezelf tot het kamp van de 'vrijzinnigheid', maar de kans is groot moest ik nu kinderen hebben, dat ik ze naar een 'degelijke' katholieke school zou sturen. Ik zou mijn principes laten varen ten voordele van het welzijn en de educatie van m'n kinderen. Eigenlijk triestig dat het in ons onderwijslandschap zover is moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste doorlichtingsgolf spreekt dat tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Bah, dat valt heel goed mee.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw cijfers gaan overigens uit van een voltijdse aanstelling. De meeste interims bestaan echter zelden van in het begin uit het vereiste aantal lesuren, of je moet drie interimmetjes bij elkaar harken en dan zit je nog met meer werkdruk. Maar probeer maar een 'tweede' interim te vinden als je vastzit aan een betrekking van 17 of 18 uren / week (je hebt er als licentiaat 21 nodig). Dat betekent dan ook effectief maar 17 of 18 / 21 wedde. Sommigen zitten daar vele jaren aan vast, de werkdruk is echter nauwelijks verschillend van een paar uurtjes meer te geven. Al deze bemerkingen in acht genomen zullen we nog eens praten over 'dat valt heel goed mee'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ik ben zelf 'een kind' en product van een kwaliteitsvol atheneum, dus ik ga dat zeker niet tegen spreken. Ik heb ook gehoord van die doorlichtingsgolf en ik ga de bevindingen ook niet betwisten. Ik stelde echter mijn persoonlijk voorbeeld en de buurt / stad waar ik woon. En daar verkies ik absoluut de katholieke school in de buurt boven de officiële scholen die zich in een omtrek van 5 kilometer van mijn woning bevinden. Mijn vorige reactie had dus niet als bedoeling om als een algemeenheid over te komen, maar als een (weliswaar hypothetische) persoonlijke situatie. Ik wilde vooral aantonen dat je als ouder eventueel verplicht bent je ideologische principes opzij te zetten voor de kwaliteit en de mentaliteit van het onderwijs van je kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Je moet goesting hebben om voor een bende losgeslagen kinderen lest te gaan geven.
Een opvoedkundige 'tik' mag al lang niet meer. Geef je straf, dan krijg je de ouders op je dak. Liggen het aantal punten te laag, de directie. Met andere woorden, je kan nooit iets goed doen. Ouders zien je als een opvoeder, opdat zij die plicht niet zouden moeten vervullen. Misschien moet daar eens aan gewerkt worden. Want respect of beleefdheid moet je al lang niet meer verwachten van je pupillen. Wat rest er dan nog ? Uitgescholden worden en in sommige trieste gevallen nog slaag van je leerlingen krijgen ook. Nee, ik begrijp perfect dat mensen niet meer gemotiveerd raken om les te geven. De knuffelpolitiek werkt dus overduidelijk ook niet in de klaslokalen. Met (alweer) dank aan links... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens iemand bij stilgestaan? En dat moet zaken bij brengen zoals "arbeidsvreugde en dergelijke? " Nie goe bezig hé!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Minder leuk is natuurlijk als ge op één dag op twee verschillende plaatsen moet lesgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapje, of besef je gewoon niet waarover het hier zoal gaat???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mis ik iets belangrijks?
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klagen dat ze te weinig uren hebben en staken als ze er bij krijgen.
Leraars mentaliteit.
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook met de lesrooster zelf kan je fameus gekl**t zijn: zelfs al heb je maar een interimmetje van 10 uur, als je elke dag 2 uur moet lesgeven, dan heb je het zitten. Dat is voor weinig uren elke dag opdraven en weinig anders kunnen doen. Een gedeeltelijke interimopdracht met een uurrooster met veel gaten ('springuren') hypothekeert overigens de mogelijkheid om een tweede interim te vervullen, laat staan een derde om aan een voltijds lesurenpakket te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Als je dan toch zo allergisch bent t.o.v. klaagzangen, kan je beter je boeltje pakken op dit forum. Dat weet je als je hier vertoeft. Klaag daar dus aub niet over !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En over die 'voorbeeldfunctie': het is niet omdat onderwijsmensen die hebben dat ze daarom op arbeidsgebied gewoonweg over zich moeten laten heenlopen en zich met een aalmoes tevreden laten stellen. Enfin, beter dat ze aan de leraar een voorbeeld nemen dan aan sommige ouders, want dan zou het niet goed komen met onze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ohoh..daar is het vermanend wijs vingertje.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja kijk...zo gaat het niet lukken hé?
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Laisser faire, laisser passer", is dat 'links'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk gezegd : Ja.
Het verschil tussen de stadsscholen en het Katholiek onderwijs spreekt boekdelen. De opvoedkundige blunders van ouders hebben uiteraard niets te maken met een politieke strekking. Laatst gewijzigd door hurricane : 7 februari 2010 om 13:56. |
![]() |
![]() |