Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2010, 09:10   #61
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Ik vind het erg jammer voor die persoon op uw werk, dat hij/zij moet samenwerken met u. Ik ben ervan overtuigd dat die persoon ook niet op de hoogte is van uw mening omtrent zijn/haar persoon, zijnde = "een linkse rat".

Mensen zoals u kennen geen respect en zijn niet veel beter dan onopgevoede jongeren welke de straten en scholen onveilig maken. Gelukkig voor de christenen in dit land wordt u niet als zijnde christen afgeschilderd, want dat doet er dan plots niet meer toe uiteraard.
Linkse ratten mogen met naam en toenaam van mij aan de schandpaal komen. Ze zorgen er persoonlijk voor dat de hoofddoek het symbool van de islam de hoofdregel gaat worden.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 15:01   #62
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hier spelen ook een aantal culturele factoren mee. Zo is het bij moslimgezinnen vaak de gewoonte dat grootouders in hetzelfde huis wonen. Ik kan me voorstellen dat jongeren dan eerder geneigd zijn op straat rond te hangen i.p.v. met zijn tienen voor de tv te hangen. Verder valt er in de voorsteden (waarvan Deurne een prachtig voorbeeld is) zeer weinig te beleven. Weet je wat ik er deed tijdens schoolvakanties en weekends? Met mijn vriendjes tot 's avonds laat op straat rondhangen.

Als jij schrijft dat "moslims geen discipline kennen", dan kan ik niet anders dan concluderen dat je iedereen over dezelfde kam scheert.
Wat jij denkt maakt mij niet uit,interesseert mij helemaal niet.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 15:24   #63
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Wat jij denkt maakt mij niet uit,interesseert mij helemaal niet.
Wat doe je dan eigenlijk op een discussieforum? Een beetje ventileren en wachten op gelijkgezinde reacties?

Of het je nu aanstaat of niet, ik ga toch blijven reageren op je schrijfsels. Bevalt het je niet, dan zet je me maar op je negeerlijstje.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 01:41   #64
Punk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doe je dan eigenlijk op een discussieforum? Een beetje ventileren en wachten op gelijkgezinde reacties?

Of het je nu aanstaat of niet, ik ga toch blijven reageren op je schrijfsels. Bevalt het je niet, dan zet je me maar op je negeerlijstje.
Precies mijn uitleg niet goed verstaan; het interesseert mij geen reet wat jij denkt of wat iemand over mij denkt.

Ga een ander zijn uitleg/woorden gaan verdraaien maar niet de mijne.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 02:00   #65
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Precies mijn uitleg niet goed verstaan; het interesseert mij geen reet wat jij denkt of wat iemand over mij denkt.

Ga een ander zijn uitleg/woorden gaan verdraaien maar niet de mijne.
En wie mag jij dan wel zijn? Ik heb hier nog niet gediscussieerd met een zekere "Punk".

EDIT: oh, ik zie het al. Punk is gewoon de dubbelnick die je hebt aangemaakt om je vorige ban te omzeilen.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2010 om 02:01.
Oud 20 februari 2010, 02:37   #66
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nuance: "discussie" is er niet om een ander te overtuigen van je mening, slechts om die er over te informeren.

In welke mate die mening belangrijk is voor de persoon in kwestie, mag op vlak van de discussie alleen, niet van belang zijn.

Wat ventileren betreft, dat moet kunnen. Als niemand gewoon even z'n mening mag verkondigen zonder dat te doen in antwoord tot iemand, dan kom je uiteindelijk aan een platform waar slechts 1 mening bestaat, waar iedereen mee akkoord gaat.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 08:32   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Weer een staaltje van hoe ver het tegenwoordig in West-Europa kan komen. Staat dit ons de volgende jaren ook te wachten? Ik vrees er voor !

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...erlingen.dhtml

Ik ben gedegouteerd na het lezen van dit artikel, vooral van de laksheid van de directie. Het begint inderdaad op 'Het paard van Troje' te gelijken. Ik ga ervan uit dat op dit 'multicultureel' gebied Groot-Brittannië en Londen een voorloper is voor de rest van Europa. Als onze politieke correctheid niet getemperd wordt, dan hebben we het binnenkort hier ook zitten.
Waarom haalt dit de krant en dit forum?

Deze leraar is niet de eerste/enige leraar die werd weggepest door zijn/haar leerlingen. Wat is er anders aan deze zaak?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 11:56   #68
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom haalt dit de krant en dit forum?

Deze leraar is niet de eerste/enige leraar die werd weggepest door zijn/haar leerlingen. Wat is er anders aan deze zaak?
Je moet wel totaal van de pot gerukt zijn wanneer je in alle ernst deze vraag stelt!
Het haalt de krant, omdat het gaat over het discrimineren, pesten van een leerkracht door Islamitische jongeren, waarbij de directie de andere kant op keek, mocht het omgekeerd zijn, een Islamitische leerkracht die door niet moslimjongeren werd weggepest was u vast " mee" en zou u dezelfde vraag niet stellen!
Beetje hypocriet vind u niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 12:12   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je moet wel totaal van de pot gerukt zijn wanneer je in alle ernst deze vraag stelt!
Het haalt de krant, omdat het gaat over het discrimineren, pesten van een leerkracht door Islamitische jongeren, waarbij de directie de andere kant op keek, mocht het omgekeerd zijn, een Islamitische leerkracht die door niet moslimjongeren werd weggepest was u vast " mee" en zou u dezelfde vraag niet stellen!
Als de leerkracht weggepest wordt door niet-Islamitische jongeren; waarbij de directie de andere kant op keek; verdient dit onze aandacht niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 12:21   #70
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als de leerkracht weggepest wordt door niet-Islamitische jongeren; waarbij de directie de andere kant op keek; verdient dit onze aandacht niet.
Hoezo verdient de aandacht niet? Wat kan jij liegen zeg.
Dergelijke gevallen halen wel de media.
De media hebben het wel moeilijk om in het omgekeerde geval te berichten. Dat mag niet van het CGKR, want daarme wordt zogezegd de hele bevolkingsgoep gestigmatiseerd. Ze komen nl vijwel dagelijks in de pers door hun wan- of crimineel gedrag. Berichten daarover strookt niet met het politiek correct dogma van de verrijking. Dus zwijgen, of je krijgt de gestapo op je dak.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:19   #71
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En respect voor leerkrachten, hoeft niet voor u??
Absoluut!

En indien u dat ook wenst, kunnen we ons (ik hoop dat u zich hierbij niet opnieuw persoonlijk aangevallen voelt, ik bedoel ons allen hiermee) beter objectief richten tot het probleem ipv er een nationaliteit/religie kwestie van te maken. Zodat op zen minst de discussie tussen ons eindigt en we het eigenlijke probleem en slachtoffer kunnen benaderen.

Hoe absurd is de "(moslim)jongeren" benaming niet in de titel van deze topic?
Dit is toch enkel uit zijn op onverenigbare tegenkantingen?

Moslims horen hun leraren met heel veel respect te behandelen. U zou net kunnen stellen dat ze hun religie NIET goed naleven door zulk gedrag te vertonen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:20.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:33   #72
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Nuance: "discussie" is er niet om een ander te overtuigen van je mening, slechts om die er over te informeren.
Daar heb je een punt. Aan de andere kant zou elke discussie hier wel heel snel afgelopen zijn als niemand geïnteresseerd was in de mening van anderen. Ik maak me weinig of geen illusies: ik ga de mening van Marlboro/Punk niet veranderen. Dat betekent niet dat ik "me geen reet aantrek" van wat hij denkt.

Citaat:
Wat ventileren betreft, dat moet kunnen. Als niemand gewoon even z'n mening mag verkondigen zonder dat te doen in antwoord tot iemand, dan kom je uiteindelijk aan een platform waar slechts 1 mening bestaat, waar iedereen mee akkoord gaat.
Dat klopt.
Oud 20 februari 2010, 13:38   #73
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut!

En indien u dat ook wenst, kunnen we ons (ik hoop dat u zich hierbij niet opnieuw persoonlijk aangevallen voelt, ik bedoel ons allen hiermee) beter objectief richten tot het probleem ipv er een nationaliteit/religie kwestie van te maken. Zodat op zen minst de discussie tussen ons eindigt en we het eigenlijke probleem en slachtoffer kunnen benaderen.

Moslims horen hun leraren met heel veel respect te behandelen. U zou net kunnen stellen dat ze hun religie NIET goed naleven door zulk gedrag te vertonen.
Heeft u het kranteartikel eigenlijk wel gelezen?

De islamitische leerlingen van een christelijke leraar verkondigen o.a.:
Citaat:
"De christenen en joden zijn onze vijanden, en jij ook omdat je een christen bent." Volgens Katouris zei een leerling zelfs: "Raak me niet aan, je bent een christen"
Die kinderen handelen volledig volgens de regels van hun heilig boekske waarin staat te lezen dat joden en christenen vijanden van de islam zijn, waarin te lezen staat dat een moslim nimmer het gezag van een jood of christen mag erkennen, en nog heel veel meer van dat soort fratsen.

Nationaliteit en bovenal religie doen er dus wel degelijk toe.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 13:46   #74
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Heeft u het kranteartikel eigenlijk wel gelezen?

De islamitische leerlingen van een christelijke leraar verkondigen o.a.:

Die kinderen handelen volledig volgens de regels van hun heilig boekske waarin staat te lezen dat joden en christenen vijanden van de islam zijn, waarin te lezen staat dat een moslim nimmer het gezag van een jood of christen mag erkennen, en nog heel veel meer van dat soort fratsen.

Nationaliteit en bovenal religie doen er dus wel degelijk toe.
Neen net niet, men mag die uitspraken niet voeden. Men moet elke uitspraak welke niet door de beugel kan bestraffen en indien een leerling de autoriteit van een leraar niet erkent (om het even welke reden!), moet deze de deur worden gewezen.

Omdat die leerlingen (en hun ouders) geen opvoeding kennen, mogen we ons niet laten verlagen tot hun niveau!

Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar de eigenlijke precieze situatie. We hebben enkel van 1 zijde het verhaal gehoord en het lijkt me sterk dat een leraar welke te horen krijgt van een leerling: "ik wil niet luisteren naar u om deze reden", plots het lesgeven niet meer aankan. Hier zal veel meer bij gemoeid zijn (niet zogenaamde religieuze redenen) en die uiteindelijke uitspraak van de leerling de druppel en volgens de leraar mogelijk "het" argument...

PS Volgens de Islam is het verplicht de autoriteiten te gehoorzamen! Zelf al hebben deze de macht op verkeerde wijze verkregen. Indien de moslim (bvb in een niet-moslim land) de autoriteiten niet kan gehoorzamen, bvb doordat zijn religie verboden wordt. Is het verplicht voor de moslim deze locatie te verlaten.

Heeft iemand al geprobeerd deze jongeren dit bij te brengen? Het zou maar erg zijn dat een niet moslim hierop moet wijzen.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 13:50.
Oud 20 februari 2010, 14:03   #75
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

viaSanctius post eens de koranverzen waarop jij je uitspraken abseert en welke tekstgeleerden dit ondersteunen?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 14:09   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen net niet,
Juist wel om eindelijk eens aan te tonen dat er wel degelijk enorme problemen zijn die de religie van moslimimmigranten veroorzaakt.

Citaat:
men mag die uitspraken niet voeden.
Dat soort uitspraken wordt overal gedaan waar moslims samenkomen. Die kinderen leren dat thuis, in de moskee en in de koranschool. De kop in het zand steken en er niets over zeggen heeft nog nooit iets opgelost. Daarmee gaat het probleem echt niet weg.

Citaat:
Men moet elke uitspraak welke niet door de beugel kan bestraffen en indien een leerling de autoriteit van een leraar niet erkent (om het even welke reden!), moet deze de deur worden gewezen.
En daar schort het nogal eens aan, omdat onder politiek hypercorrecte druk zulks niet mag. Anders zouden die lieve verrijkers wel eens gestigmatiseerd kunnen worden namelijk. Daarbij komt natuurlijk ook de druk van de ouders en familie van zulke leerlingen die dan de schoolleiding even verbaal en nonverbaal komen vertellen dat ze het niets met de schorsing van hun tuigkroost eens zijn.

Citaat:
Omdat die leerlingen (en hun ouders) geen opvoeding kennen, mogen we ons niet laten verlagen tot hun niveau!
Die leerlingen en hun ouders en de rest van de islamitische gemeenschap zijn met machtsspelletjes bezig en bedienen zich van zulke technieken en taktieken. Die moeten terechtgewezen worden en wel op dusdanige manier dat heel duidelijk wordt voor hen wie er de baas is. En dat zijn niet zij.

Citaat:
Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar de eigenlijke precieze situatie. We hebben enkel van 1 zijde het verhaal gehoord en het lijkt me sterk dat een leraar welke te horen krijgt van een leerling: "ik wil niet luisteren naar u om deze reden", plots het lesgeven niet meer aankan. Hier zal veel meer bij gemoeid zijn (niet zogenaamde religieuze redenen) en die uiteindelijke uitspraak van de leerling de druppel en volgens de leraar mogelijk "het" argument...
Ik heb familie die in het lager en middelbaar onderwijs voor de klas staan. Zij ervaren dagelijks dit soort uitspraken, maar worden door schoolbesturen en dergelijke met klem aangeraden om zulke verhalen toch maar niet aan de grote klok te hangen. Wederom vanwege die compleet debiele politieke hypercorrectheid.

Citaat:
PS Volgens de Islam is het verplicht de autoriteiten te gehoorzamen! Zelf al hebben deze de macht op verkeerde wijze verkregen. Indien de moslim (bvb in een niet-moslim land) de autoriteiten niet kan gehoorzamen, bvb doordat zijn religie verboden wordt. Is het verplicht voor de moslim deze locatie te verlaten.
Volgens de islam mag alleen autoriteit van een moslim en de autoriteit van de sharia erkend worden. In nog niet door de islam veroverd gebied kan tijdelijk daarvan afgeweken worden totdat de islam het er voor het zeggen heeft.

Citaat:
Heeft iemand al geprobeerd deze jongeren dit bij te brengen? Het zou maar erg zijn dat een niet moslim hierop moet wijzen.
Bent u er zeker van dat u geen moslim bent? Ik stel deze vraag omdat u hier met verve alles onder de mat probeert te vegen en met een suikerzoete, compleet foute versie van de islam afkomt (zoals al vaker gezien bij bijvoorbeeld een Linda Bogaert).
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 14:34   #77
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Absoluut!

Behalve als hun leerkrachten vrouwen zonder hoofddoeken zijn. Dan mogen moslims alles wat ze maar durven dromen doen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:03   #78
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
viaSanctius post eens de koranverzen waarop jij je uitspraken abseert en welke tekstgeleerden dit ondersteunen?
Ik hoef uw huiswerk niet te doen. Het is jammer als u niet meer op de hoogte bent van hetgeen waartegen u strijd voert.

Citaat:
Juist wel om eindelijk eens aan te tonen dat er wel degelijk enorme problemen zijn die de religie van moslimimmigranten veroorzaakt.
U zal jammer genoeg maar weinig kunnen aantonen en ook maar weinig gehoor krijgen. U mag uw eigen frustratie niet vergelijken met het gros van de modale bevolking. Dat velen onder hen "een beter voorkomen dan geneze"-foertstem uitbrengen betekent niet dat ze het daarom eens met u zijn.
Wat u veroorzaakt is net meer aandacht voor de Islamitische leer.
Wist u dat de grootste bekeerlingen-golf in Amerika plaats vond na 11/9. De Koran werd op dat moment het meest verkochte boek in de VS.
Mensen laten zich mogelijk kortstondig opjutten, maar velen onder hen gaan op onderzoek uit.

Citaat:
Dat soort uitspraken wordt overal gedaan waar moslims samenkomen. Die kinderen leren dat thuis, in de moskee en in de koranschool. De kop in het zand steken en er niets over zeggen heeft nog nooit iets opgelost. Daarmee gaat het probleem echt niet weg.
U kent maar weinig moslims beste man. U zal daarom ook nooit echt tot de point komen van dit (wel degelijk groot!) probleem. U richt uw pijlen op de verkeerde mensen en het verkeerde doel. Daardoor maakt u niet enkel uw eigen inspanning, maar ook uw gelijkgezinden hun inspanningen totaal inefficiënt. Uw stem zal daarom ook veel inslag verliezen.

U kan beter proberen om heel even te begrijpen waar het eigenlijke probleem zich bevindt en hieraan samen met de rest welke niet ontkennen dat er problemen zijn, iets te doen.

Citaat:
En daar schort het nogal eens aan, omdat onder politiek hypercorrecte druk zulks niet mag. Anders zouden die lieve verrijkers wel eens gestigmatiseerd kunnen worden namelijk. Daarbij komt natuurlijk ook de druk van de ouders en familie van zulke leerlingen die dan de schoolleiding even verbaal en nonverbaal komen vertellen dat ze het niets met de schorsing van hun tuigkroost eens zijn.
Ach, als het het volk niet is welke dom is, is het de politiek. Vervolgens is het religie en dan is het iets anders. U bent wel erg goed met het vingerwijzen. U maakt me erg nieuwsgierig naar uw eigenlijke inspanning in the field. De living is voor iedereen aangenaam om zich even te kunnen uitlaten op een forum.

Citaat:
Die leerlingen en hun ouders en de rest van de islamitische gemeenschap zijn met machtsspelletjes bezig en bedienen zich van zulke technieken en taktieken. Die moeten terechtgewezen worden en wel op dusdanige manier dat heel duidelijk wordt voor hen wie er de baas is. En dat zijn niet zij.
tjonge jonge....van selectief ongenoegen gesproken...U zou zich beter wat meer verdiepen in de geschiedenis en eens uitzoeken wanneer de echte miserie in de islamitische "wereld" is gestart. Tot voor kort waren zij de voorlopers in humaniteit tot wij hun gehele wereld in stukken hebben gekapt en hun mensen uitgebuit.
Nu staan we met de vinger te wijzen, maar vergeten dat wij (het gehele westen) hier grotendeels voor verantwoordelijk zijn!

Citaat:
Ik heb familie die in het lager en middelbaar onderwijs voor de klas staan. Zij ervaren dagelijks dit soort uitspraken, maar worden door schoolbesturen en dergelijke met klem aangeraden om zulke verhalen toch maar niet aan de grote klok te hangen. Wederom vanwege die compleet debiele politieke hypercorrectheid.
Ik ken vele leerkrachten en heb zelf school gelopen. Nooit in men leven heb ik van iets dergelijks gehoord of meegemaakt. Ik ontken het probleem niet, maar ik vermoed dat er wel meerdere (grotere) problemen bestaan welke prioriteit krijgen ipv een paar rechtse leerkrachten hun ongenoegen te beantwoorden. Leerlingen maken allerhande uitspraken, het ene idioter dan de ander. Diegene die hierdoor een volledige bevolkingsgroep wil afschilderen als zijnde "slecht", begaat dezelfde grote fout welke die leerlingen begaan.

Citaat:
Volgens de islam mag alleen autoriteit van een moslim en de autoriteit van de sharia erkend worden. In nog niet door de islam veroverd gebied kan tijdelijk daarvan afgeweken worden totdat de islam het er voor het zeggen heeft.
Wie heeft u tot Islam-geleerde gebombardeerd? Wat u verklaart is complete nonsens. En ik vermoed dat u zich enkel kan baseren op bronnen welke veel later zijn ontstaan en niets met de oorspronkelijke Islam te maken hebben.

Hetzelfde geldt voor het christendom. Mijn haren komen recht wanneer ze worden beoordeeld aan de hand van de inquisitie of kruistochten. Nooit of te nimmer werd zoiets gevraagd door Jezus noch staats zoiets voorgedragen. Het is enkel een manier om goedkoop te scoren bij het gros van de modale bevolking.

Citaat:
Bent u er zeker van dat u geen moslim bent? Ik stel deze vraag omdat u hier met verve alles onder de mat probeert te vegen en met een suikerzoete, compleet foute versie van de islam afkomt (zoals al vaker gezien bij bijvoorbeeld een Linda Bogaert).
Waar slaat die vraag in godsnaam op?
Linda Bogaert is zelf geen moslima, maar ook iemand die probeert kennis van zaken te verkrijgen.
Voor u moet het echt onbegrijpelijk zijn dat mensen zich willen verdiepen in religie. Wat een wereld he? Tjonge jonge...

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 februari 2010 om 16:06.
Oud 20 februari 2010, 16:23   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik ben blijkbaar beter op de hoogte dan jij. Het is trouwens aan jou om ebwijzen te tonen van je gelijk, niet aan mij om jouw gelijk te bewijzen. Voor je tegendeel tav vrouwelijke leerkrachten haal ik deze tekst aan:

Soerat Al Azhaab (33):

32. O vrouwen van de profeet, gij zijt niet zoals een andere vrouw. Indien gij godvruchtig zijt, spreekt dan niet op een verleidelijke manier, anders zal hij in wiens hart ziekte is, verwachtingen koesteren; maar spreekt een oprechte taal.
33. Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na, en betaalt de Zakaat en gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper. O huisgenoten, Allah wenst alleen onreinheid van u te verwijderen, en u schoon en zuiver te maken.
34. En herinnert u de woorden van Allah en de wijsheid die in uw huizen wordt verkondigd; want Allah is Aldoordringend, Alkennend.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 16:35   #80
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef uw huiswerk niet te doen. Het is jammer als u niet meer op de hoogte bent van hetgeen waartegen u strijd voert.

U zal jammer genoeg maar weinig kunnen aantonen en ook maar weinig gehoor krijgen. U mag uw eigen frustratie niet vergelijken met het gros van de modale bevolking. Dat velen onder hen "een beter voorkomen dan geneze"-foertstem uitbrengen betekent niet dat ze het daarom eens met u zijn.
Wat u veroorzaakt is net meer aandacht voor de Islamitische leer.
Wist u dat de grootste bekeerlingen-golf in Amerika plaats vond na 11/9. De Koran werd op dat moment het meest verkochte boek in de VS.
Mensen laten zich mogelijk kortstondig opjutten, maar velen onder hen gaan op onderzoek uit.

U kent maar weinig moslims beste man. U zal daarom ook nooit echt tot de point komen van dit (wel degelijk groot!) probleem. U richt uw pijlen op de verkeerde mensen en het verkeerde doel. Daardoor maakt u niet enkel uw eigen inspanning, maar ook uw gelijkgezinden hun inspanningen totaal inefficiënt. Uw stem zal daarom ook veel inslag verliezen.

U kan beter proberen om heel even te begrijpen waar het eigenlijke probleem zich bevindt en hieraan samen met de rest welke niet ontkennen dat er problemen zijn, iets te doen.

Ach, als het het volk niet is welke dom is, is het de politiek. Vervolgens is het religie en dan is het iets anders. U bent wel erg goed met het vingerwijzen. U maakt me erg nieuwsgierig naar uw eigenlijke inspanning in the field. De living is voor iedereen aangenaam om zich even te kunnen uitlaten op een forum.

tjonge jonge....van selectief ongenoegen gesproken...U zou zich beter wat meer verdiepen in de geschiedenis en eens uitzoeken wanneer de echte miserie in de islamitische "wereld" is gestart. Tot voor kort waren zij de voorlopers in humaniteit tot wij hun gehele wereld in stukken hebben gekapt en hun mensen uitgebuit.
Nu staan we met de vinger te wijzen, maar vergeten dat wij (het gehele westen) hier grotendeels voor verantwoordelijk zijn!

Ik ken vele leerkrachten en heb zelf school gelopen. Nooit in men leven heb ik van iets dergelijks gehoord of meegemaakt. Ik ontken het probleem niet, maar ik vermoed dat er wel meerdere (grotere) problemen bestaan welke prioriteit krijgen ipv een paar rechtse leerkrachten hun ongenoegen te beantwoorden. Leerlingen maken allerhande uitspraken, het ene idioter dan de ander. Diegene die hierdoor een volledige bevolkingsgroep wil afschilderen als zijnde "slecht", begaat dezelfde grote fout welke die leerlingen begaan.

Wie heeft u tot Islam-geleerde gebombardeerd? Wat u verklaart is complete nonsens. En ik vermoed dat u zich enkel kan baseren op bronnen welke veel later zijn ontstaan en niets met de oorspronkelijke Islam te maken hebben.

Hetzelfde geldt voor het christendom. Mijn haren komen recht wanneer ze worden beoordeeld aan de hand van de inquisitie of kruistochten. Nooit of te nimmer werd zoiets gevraagd door Jezus noch staats zoiets voorgedragen. Het is enkel een manier om goedkoop te scoren bij het gros van de modale bevolking.

Waar slaat die vraag in godsnaam op?
Linda Bogaert is zelf geen moslima, maar ook iemand die probeert kennis van zaken te verkrijgen.
Voor u moet het echt onbegrijpelijk zijn dat mensen zich willen verdiepen in religie. Wat een wereld he? Tjonge jonge...

Eventjes langs de oog en oorarts gaan? Dat kan al veel helpen. Het is duidelijk in onze scholen mogen vrouwelijke leerkrachten zonder hoofddoek het ontgelden. In een "turkse school" want eigenlijk was het een go school moesten de autochtone leerkrachten zelfs apart eten. De ongelovigen waren niet welkom. Dit komt uit de mond van jawel moslims. Wie oh wie zijn de grootste racisten? De moslims.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be