![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat ge uw gsm bijv. in een kastje moet leggen als ge toekomt op school, allemaal geen probleem, maar een gsm kan weldegelijk handig zijn en soms idd iemand uit een noodsituatie halen. Daarnaast maakt het dingen mogelijk die anders niet mogelijk zijn. Op het moment dat mijn moeder in een levensbedreigende operatie zat was ik examen aan het doen. Ik heb toen aan de toezichters gevraagd of ze mijn gsm wilden bijhouden en waarschuwen als er een bericht toekwam, en dat was geen probleem. Ik was echt niet naar mijn examen gegaan mocht dat niét mogelijk geweest zijn ze. En vorige week nog had ik practicum (als student) terwijl mijn studenten inhaalexamen aan het maken waren. Ik had toestemming gevraagd om naar buiten te gaan als m'n telefoon rinkelde. Indien dit niet mogelijk was geweest, ging ik dat vak meteen het jaar nadien mogen herdoen hebben want ik kan moeilijk niét beschikbaar zijn voor vragen tijdens het examen van m'n eigen vak. Dus ja, in speciale situaties kan dat ferm veel voordelen hebben. Eén van m'n beste vrienden vroeger was in het pre-gsm-tijdperk 's avonds eens aangereden door een auto die vluchtmisdrijf pleegde. Zijn been was gebroken, bloeden gelijk een rund, geen telefooncel in de buurt. Dan maar aan de huizen gaan bellen. Ook waar licht brandde deed er gewoon niemand open. Auto's op 't straat reden in een boogje om hem heen ipv te stoppen. Het heeft een hele tijd geduurd voor hij hulp vond, was het erger geweest dan had hij gewoon kunnen doodbloeden. Een gsm had dat probleem dus in een minuut kunnen oplossen eh. Nee, in de klas zelf horen gsm's niet thuis, behalve wat mij betreft in speciale gevallen (als mijn studenten vinden dat ze een goede reden hebben om hun gsm aan te laten mogen ze mij dat komen vragen), maar 't kunnen verdomme wel handige dingen zijn.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zolang blijf ik (en uiteindelijk jij ook, zo te zien) ervan overtuigd dat GSM's niet thuishoren in de klas. En de meeste leerkrachten zullen ook wel kunnen inschatten in welke situaties er een uitzondering kan gemaakt worden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat deze draad dan over een verbod op GSM's bij auto-ongelukken?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() ja, als die gsm daarvoor in de school wordt gebruikt.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 10 februari 2010 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan stel ik voor om ook het autogebruik in de klas te verbieden. Dan hebben ze die GSM niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() In de school waar ik nu mijn laatste stage doe, mogen ze trouwens allemaal hun gsm gebruiken. Enkel tijdens de lessen moet hij af staan. Op speelplaats, refter en tijdens de studie-uurtjes mag de gsm gebruikt worden.
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niemand ontkent dat een gsm goed kan zijn.
Wordt een gsm echter misbruikt (zoals nu het geval is in de klaslokalen) moeten er maatregelen komen. Een goed idee is het om kasjes te voorzien, ze daar in te stoppen, ´s middag mogen ze die eruit halen en gebruiken, terugstoppen tot ´s avonds. Wordt je dan nog betrapt ben je je gsm kwijt. Echter eer dat de scholen kastjes krijgen zijn we al weer 10 jaar verder en dan is de gsm misschien al lang weg. Laatst gewijzigd door Tick : 10 februari 2010 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Ik zie hier allemaal verhalen over hoe een gsm noodzakelijk kan zijn, maar mijn vraag is dan simpel: hoe deden we het dan 15 jaar geleden, in het pre gsm tijdperk ?
Kwa levenskwaliteit zie ik niet veel verschil, in tegendeel, dus zonder gsm zal het ook wel kunnen he ? Soms brengt technologie niet enkel zaligheden, maar ook problemen. Dit gsm verbod is een mooi voorbeeld er van. Gebruiken waar het nuttig is, laten zitten waar niet. En school is zo eentje.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij moet je zoon niet bellen tijdens de les.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() En wat voor minder dringende zaken? Als je een smsje stuurt, verliest de leerling veel minder tijd, dan wanneer hij telkens naar het secretariaat moet worden gebracht. Trouwens, die van het secretariaat zullen lachen, als ze om de haverklap een leerling moeten gaan halen voor een telefoontje..
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat dit zo'n thread uit 2002 was ofzo die ff nieuw leven was ingeroepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() U dacht verkeerd.
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Akkoord. Maar ik wil toch 24/7 mijn dochter kunnen bereiken wanneer zij opgroeit.
![]() |
#80 |
|
![]() Leraars voelen zich aangetast in hun autoriteit door GSM's.
Die confrontatie met de realiteit doet blijkbaar heel veel pijn. Bekwame leerkrachten heb ik overigens nooit dat probleem weten hebben. |
![]() |
![]() |