![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Piramides zijn de simpelste constructies om in de hoogte te bouwen. Je vindt ze daarom overal ter wereld, in allerlei culturen. Ik heb een groot aantal Maya & Inca ruïnes bezocht & heb met mijn eigen ogen sporen van (primitieve) werktuigen gezien op machtige rotsblokken. ...en naar mijn weten zijn de Amerikanen 3x op de maan geweest. Ze hebben zelfs een beacon geïnstalleerd, zodat je met een lazer de perfecte afstand tot het maanoppervlakte kan meten vanop aarde. Toch straf als ze daar nooit geweest zijn ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Sodomis
Ik heb helaas nooit de gelegenheid gehad zelf Maya pyramiden te aanschouwen. Maar ik neem direct aan dat je observaties juist zijn, de vraag is welke gereedschappen ze dan hebben gebruikt? Ze hadden geen brons en wellicht wel koper maar of die tot gereedschappen waren gevormd is de vraag - ik weet het niet. Zal er Ceram nog eens op nalezen, alhoewel een tikkeltje te populistisch geschreven. En ja, ik geloof evenmin in de juistheid van de Von Däniken stellingen. Wat betreft de maanlandingen zag ik vandaag weer de video's - onwerkelijke opnamen, eigenlijk meer schimmen. Kan daar geen enkele redelijke verklaring voor geven. Wel bedenken uiteraard.
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
één van de beste argumenten die ik echter al gelezen heb die pleit dat er WEL maanmissies zijn geweest (die de maan bereikten) is de volgende: het was Koude Oorlog, als de Amerikanen niet op de maan waren geweest, waarom heeft Rusland (Sovjetunie) toen hierover niets geuit? Waren de maanlandingen fake, hadden ze in Rusland ook niet de signalen uit de ruimte kunnen oppikken (die bedoeld waren voor Houston) en zou met andere woorden Rusland helemaal niet de kans hebben laten liggen zo de USA wereldwijd in het belachelijke te trekken. Tenzij men natuurlijk gelooft in een conspiracy dat de Koude Oorlog slechts schijn was... Laatst gewijzigd door gehuigert : 1 juli 2010 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 juli 2010 om 06:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Ik stel de lanceringen en de geplande maanreizen niet ter discussie. Laat dat duidelijk zijn.
Ik stel alleen de vraag waarom het geleverde en getoonde beeldmateriaal van zulke slechte kwaliteit is. En het zijn altijd zeer korte fragmentjes. Er zijn natuurlijk de meest schitterende complottheorieën denkbaar: Wat als bijvoorbeeld de VS een zware neutronen- en/of waterstofbom op de maan heeft geplaatst om in geval van uiterste nood de wereld ermee te bedreigen. Ze zijn er slecht genoeg voor.
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, volgens een andere morosoof zijn wij allemaal aliens, bestaande uit ruimteschepen.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 2 juli 2010 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God is geen aliën, maar een microwezen.
Wel is het zo dat de microwezens voor de mens zelf innerlijk verschijnen, dus in hun visioenen, als Aliëns, om op de deze manier de enorme afstand in cultuur tussen henzelf en de mensen te overbruggen. Dus de Aliëns komen niet van buiten, maar van binnenuit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het, maar dan van een nieuwe wereld..........
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
De vuvuzela is een goddelijk instrument!
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Wat ben ik blij dat ik atheïst ben dan. Dus al dat gedoe in de bijbel met die engelen met trompetten zijn eigelijk voetbalsupporters met vuvuzela's en vleugels?
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 2 juli 2010 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() ?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een samenzwering is geen goeie uitleg als het moeilijker wordt om de samenzwering te organizeren dan het "normale" resultaat. Het is veel gemakkelijker echt naar de maan te gaan, dan om niet naar de maan te gaan en de ganse wereld dat proberen wijs te maken.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Koude oorlog; inderdaad dat was puur de Amerikaanse bevolking die men mee moest krijgen in een vijand-beeld (net zoals hitler deed naar de joden toe voor de Duitsers) om economische en politieke machts reden. De wapenwedloop was dus voor beide continenten een gelegenheid om bepaalde doelstellingen te annexeren. De impasse tussen het communisme en het kapitalisme was niet meer of minder een machtstrijd tussen de twee. En nu dat het communisme als grootmacht voor die andere grootmacht kapitalisme zo goed als helemaal gezwicht is ligt de weg voor werelddominantie ervan open en is vandaag de dag nog steeds in opzet- en uitbreidingsfase.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 3 juli 2010 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Ja ik weet het, voor vele mensen zijn bepaalde gedachten zo beangstigend dat men met alle mogelijke middelen probeert te weerleggen.
Het beeld van een persoon met zijn vingers in de oren die luid staat te hummen komt steevast in mij op als ik zulke weerleggingen van filosofische of anders aardige theorieën hoor of lees. De denkpiste is dan eerder een zeer mogelijke waarheid dan men ons wil doen geloven. Tenslotte wat kan als een god aanzien worden? Een persoon of een wezen of andere levensvorm die verder is geëvolueerd dan wij dat momenteel zijn of waren. Een alien dat neerdaald vanuit de hemel met technologie zo geavanceerd dat ze water kunnen veranderen in wijn, bouwkundige kunstwerken neerpoten,.. en noem maar op kan al snel aanzien worden als een god met "onverklaarbare" krachten. Hier ligt dan ook de essentie van de zaak: men interpreteerd dit zijnde een god en goddelijk ingrijpen maar zodra de mens in staat komt die onverklaarbare krachten of goddelijke vermogens te verklaren of zelfs na te bootsen ontkracht men meer en meer voorgaande overtuigingen. En laat het dan nét dat zijn waar de mens in zijn al zijn intellect nu klaarblijkelijk niet goed in is, het ene ding waarin hij kiest niet echt flexibel in te zijn.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |