Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2010, 17:38   #61
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De vrijemarkteconomie is discriminerend van aard. Als jij morgen een zaak wil beginnen waar alle gerechten spek bevatten en de klant de garantie heeft dat alles haram geslacht wordt, dan houdt niemand je tegen.

Halalisering, halalisering. Als een bedrijf niet de goederen of diensten aanbiedt die ik wil, dan zal ik eerst klagen en als dat niet helpt mijn goederen of diensten betrekken bij een concurrent. Let wel: deze hele discussie gaat over 6 Quick-vestigingen in Frankrijk en Quick heeft al aangegeven dat ze niet van plan zijn om halalvlees te serveren in om het even welke Belgische Quick-vestiging. Maar wees gerust: als Quick ontdekt dat zij meer winst kunnen maken door dat wel te doen, dan zullen ze geen seconde aarzelen.

Omdat dat overheidsinstellingen zijn. Ik begrijp niet goed wat daar zo ingewikkeld aan is. De vergelijking met katholieke scholen of privé-scholen was de spijker op de kop, maar dat komt niet in je kraam te pas.
Het punt, wat je nog steeds ontwijkt, is de oprukkende halalisering. Je geeft een duimbreed toe en na verloop van tijd halaliseert het leven op allerlei vlakken. Een voorbeeld : in de Brusselse overheidsscholen wordt nog enkel halal geserveerd. Ongelovigen of andersgelovigen worden er dus gediscrimineerd. Hen wordt de keuze ontnomen om niet-halal te eten in de schoolrefter. Blijkbaar vindt jij deze discriminatie doodnormaal.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 17:56   #62
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Het punt, wat je nog steeds ontwijkt, is de oprukkende halalisering. Je geeft een duimbreed toe en na verloop van tijd halaliseert het leven op allerlei vlakken.
Ik ontwijk niks. Jij zit hier een boel assumpties te maken op basis van zes Quicks in Frankrijk.

Citaat:
Een voorbeeld : in de Brusselse overheidsscholen wordt nog enkel halal geserveerd. Ongelovigen of andersgelovigen worden er dus gediscrimineerd. Hen wordt de keuze ontnomen om niet-halal te eten in de schoolrefter. Blijkbaar vindt jij deze discriminatie doodnormaal.
Trieste poging om mij woorden in de mond te leggen. De discussie ging over de keuze van een privébedrijf om halalvlees te serveren, niet over staatsscholen. Het onderscheid tussen beide lijkt een bijzonder groot mentaal obstakel voor je te vormen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:03   #63
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontwijk niks. Jij zit hier een boel assumpties te maken op basis van zes Quicks in Frankrijk.

Toch wel, je ontwijkt de kern van de zaak. En nee, ik maak geen assumpties. In de Brusselse overheidsscholen wordt nog enkel halal geserveerd. Jij vindt die oprukkende islamisering dus doodnormaal.

Jij vindt het doodnormaal dat autochtone kinderen niet de keuze hebben om niet halal te eten. Jij legt je dus gewillig neer bij die halalisering. Het begint met een duimbreed toegeven en voor je het weet is heel het systeem gehalaliseerd.
Lees dit maar eens (hopelijk begrijp je Frans).

http://www.fairelejour.org/spip.php?article2063

En wat vindt je van de halalisering van de gevangenissen?

Citaat:
Le journal la « Dernière heure », 80 % des détenus �* la prison de Forest sont de confession musulmane. Voil�* encore une information audacieuse, qui ne relève pas du « politiquement correct ». De telles informations sont rarement diffusées dans nos quotidiens belges et français. Cela ne va sûrement pas plaire au Mrax et �* Kif-Kif.

Comme il est interdit de cuire de la viande de porc, dans des ustensiles de cuisine destinés �* la cuisine halal (2), il faut deux cuisines séparées. Cela constitue évidemment un sérieux problème logistique et est trop coûteux. Pour résoudre ce problème, on a tout bonnement décidé de supprimer le porc jugé impur par l’islam pour tous les détenus.

La Belgique doit s’adapter �* l’islam et pas l’islam �* la Belgique, cela devient petit �* petit la règle dans différents domaines.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 21 februari 2010 om 18:07.
Oud 21 februari 2010, 18:06   #64
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Op zich is het moeilijk om deftige argumentering tegen halal in te roepen vermits op zich iedereen halal mag eten...alhoewel...er wordt "allah is machtig" gepreveld dus men zou geloofsbezwaren kunnen inroepen...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:08   #65
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Op zich is het moeilijk om deftige argumentering tegen halal in te roepen vermits op zich iedereen halal mag eten...alhoewel...er wordt "allah is machtig" gepreveld dus men zou geloofsbezwaren kunnen inroepen...
Moslims mogen ook varkenvlees eten. Er is enkel een onzichtbaar manneke dat hen ingeeft om dat niet te doen.
Er is geen enkele reden waarom moslims geen vlees zouden kunnen eten van dieren die volgens onze Westerse slachtwetten (verdoving) geslacht zijn. Allah kende in zijn tijd het concept van verdoving nog niet.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 21 februari 2010 om 18:09.
Oud 21 februari 2010, 18:09   #66
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Als de overheid in Brussel (en elders) halal op overheidsinstellingen gaat faciliteren en sterker nog enkel halal maakt, is het niet vreemd dat de commercie daar dan ook op in gaat spelen. Die denken dan ook dat er kennelijk een grote vraag naar is, en aldus krijgt men een sneeuwbaleffect, en is de halalisering en daarmee de islamisering van de maatschappij weer een stukje dichterbij gekomen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:14   #67
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie nog eten aan de gevangenissen wil verkopen, zal zich tot de islam moeten bekeren. Dit is in de eerste plaats een discriminatie tussen leveranciers.

Zelfs als ze zijn ingerekend, schaden ze nog de belangen van de autochtoon.

De hamvraag, pardon schapenboutvraag: waarom moeten ze überhaupt vlees krijgen? Gezond is dat niet, diervriendelijk ook niet, milieuvriendelijk ook niet en goedkoop ook niet. Dat ze gewoon vegetarisch eten als het hun niet op onze wijze bevalt, of naar in hun land van herkomst hun straf gaan uitzitten!
Oud 21 februari 2010, 18:20   #68
Steve_M

Standaard

Citaat:
Toch wel, je ontwijkt de kern van de zaak. En nee, ik maak geen assumpties.
Het zal nog niet.

Citaat:
Jij vindt die oprukkende islamisering dus doodnormaal.
Dit is een van die assumpties.

Citaat:
Selon le journal la « Dernière heure », % des détenus �* la prison de Forest sont de confession musulmane. Voil�* encore une information audacieuse, qui ne relève pas du « politiquement correct ». De telles informations sont rarement diffusées dans nos quotidiens belges et français. Cela ne va sûrement pas plaire au Mrax et �* Kif-Kif.
Comme il est interdit de cuire de la viande de porc, dans des ustensiles de cuisine destinés �* la cuisine halal (2), il faut deux cuisines séparées. Cela constitue évidemment un sérieux problème logistique et est trop coûteux. Pour résoudre ce problème, on a tout bonnement décidé de supprimer le porc jugé impur par l’islam pour tous les détenus.

La Belgique doit s’adapter �* l’islam et pas l’islam �* la Belgique, cela devient petit �* petit la règle dans différents domaines.
Oh, nu gaat de draad plots over de rechten van gevangen. Altijd gedacht dat jij meer het type was dat vond dat gevangenen niet te veel van hun neus moesten maken.

Citaat:
Jij vindt het doodnormaal dat autochtone kinderen niet de keuze hebben om niet halal te eten. Jij legt je dus gewillig neer bij die halalisering. Het begint met een duimbreed toegeven en voor je het weet is heel het systeem gehalaliseerd.
Daar ging de discussie helemaal niet over. De discussie ging over een privébedrijf dat ervoor kiest in een aantal vestigingen halalvlees te serveren. Maar goed, ik merk dat de discussie intussen een monoloog is geworden waar je mijn antwoorden op je vragen op voorhand meent te kennen. Veel plezier daarmee!

EDIT: ik zie dat je je post hebt aangepast. Hoewel het in deze draad weinig relevant is, zal ik je mijn mening geven over gevangenissen. De gemiddelde gevangenisdirecteur is volgens mij vooral bezig met hoe hij zijn/haar gevangenis het rustigst kan houden. Als het verwijderen van varkensvlees (want dat is uiteindelijk het enige zichtbare/proefbare verschil tussen halal en haram voeding) een rustigere gevangenis oplevert, dan doet h/zij dat. H/zij zal het protest van (een deel van) de 20% niet-moslims verkiezen boven het protest van (een deel van) de 80% moslims.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 21 februari 2010 om 18:33.
Oud 21 februari 2010, 18:27   #69
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, je ontwijkt de kern van de zaak. En nee, ik maak geen assumpties. In de Brusselse overheidsscholen wordt nog enkel halal geserveerd. Jij vindt die oprukkende islamisering dus doodnormaal.

Daarin staat niet dat er in alle Brusselse overheidsscholen enkel nog halal wordt geserveerd.
Er staat dat er geen varkensvlees meer op het menu staat in de gemeentescholen van Molenbeek-St-Jean.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:33   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarin staat niet dat er in alle Brusselse overheidsscholen enkel nog halal wordt geserveerd.
Er staat dat er geen varkensvlees meer op het menu staat in de gemeentescholen van Molenbeek-St-Jean.
Sint Jans Molenbeek dus, zo ongeveer de meest door de islam verkankerde wijk van Brussel. Maar dat maakt het er niet minder erg om. Het is en blijft een ronduit imbeciele knieval voor de islam.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:42   #71
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N'est-ce pas, madame? Overigens vind ik dat maar normaal, want er staat ook geen mohammedanenvlees op het menu van de varkenshouderijen in Vlaanderen Occidentale.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 21 februari 2010 om 18:42.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:49   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
En hoe dat komt weten we allemaal, nietwaar arti?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:50   #73
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal nog niet.

Dit is een van die assumpties.
Toch niet, gezien al de moeite die je doet om de halalisering van onze maatschappij goed te praten.

Citaat:
Oh, nu gaat de draad plots over de rechten van gevangen. Altijd gedacht dat jij meer het type was dat vond dat gevangenen niet te veel van hun neus moesten maken.
En hop, nog een rondje knielen voor de halalisering. Die knietjes moeten intussen al pijn doen van al het gekruip.

Citaat:
Daar ging de discussie helemaal niet over. De discussie ging over een privébedrijf dat ervoor kiest in een aantal vestigingen halalvlees te serveren. Maar goed, ik merk dat de discussie intussen een monoloog is geworden waar je mijn antwoorden op je vragen op voorhand meent te kennen. Veel plezier daarmee!

EDIT: ik zie dat je je post hebt aangepast. Hoewel het in deze draad weinig relevant is, zal ik je mijn mening geven over gevangenissen. De gemiddelde gevangenisdirecteur is volgens mij vooral bezig met hoe hij zijn/haar gevangenis het rustigst kan houden. Als het verwijderen van varkensvlees (want dat is uiteindelijk het enige zichtbare/proefbare verschil tussen halal en haram voeding) een rustigere gevangenis oplevert, dan doet h/zij dat. H/zij zal het protest van (een deel van) de 20% niet-moslims verkiezen boven het protest van (een deel van) de 80% moslims.
En hop, naar de volgende ronde van fantaseren en knielen voor de halalisering.
Oud 21 februari 2010, 18:53   #74
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat zo zijn artisjok?
En als het varkensvlees geschrapt werd wegens niet-halal, denk je dan werkelijk dat de schapenbouten ook niet-halal is?
Oud 21 februari 2010, 18:55   #75
Steve_M

Standaard

Citaat:
Toch niet, gezien al de moeite die je doet om de halalisering van onze maatschappij goed te praten.

En hop, nog een rondje knielen voor de halalisering. Die knietjes moeten intussen al pijn doen van al het gekruip.

En hop, naar de volgende ronde van fantaseren en knielen voor de halalisering.
Ah, de persoonlijke aanvallen beginnen en de argumenten zijn op. Voorwaar het teken dat CDC de discussie in zijn hoofd gewonnen heeft. Mooi zo!
Oud 21 februari 2010, 18:57   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Dat hele halaldebat is antieke prietpraat..
Iedere rationele mens ziet in dat niet een god(delijk wezen ) deze regels heeft ingevoerd maar een kneuterige mens met een persoonlijk walging voor beesten die in hun eigen vuil gaan liggen en een persoonlijke voorkeur voor sierlijke roofdieren..
Als Allah varkens maar niks vond had em die niet geschapen..

Halal = aanslag op de rationele beschaving..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 21 februari 2010 om 18:58.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:58   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom zou dat zo zijn artisjok?
En als het varkensvlees geschrapt werd wegens niet-halal, denk je dan werkelijk dat de schapenbouten ook niet-halal is?
Jij beweerde dat in alle overheidsscholen in Brussel er enkel nog halal-eten wordt geserveerd.
Nu blijkt dat enkel in Sint-Jans-Molenbeek het varkensvlees geschrapt werd van het menu.

Begrijp je nu waarom ik graag bronnen krijg?.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 18:59   #78
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, de persoonlijke aanvallen beginnen en de argumenten zijn op. Voorwaar het teken dat CDC de discussie in zijn hoofd gewonnen heeft. Mooi zo!
Persoonlijke aanvallen? Waar?
Nuchtere vaststelling!
Oud 21 februari 2010, 19:00   #79
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij beweerde dat in alle overheidsscholen in Brussel er enkel nog halal-eten wordt geserveerd.
Nu blijkt dat enkel in Sint-Jans-Molenbeek het varkensvlees geschrapt werd van het menu.

Probleem is dat jij moeite hebt met begrijpen. Je begrijpt enkel hetgeen je wil begrijpen en slaat de rest selectief over.
Oud 21 februari 2010, 19:04   #80
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dans la commune de Molenbeek-St-Jean, l’échevin musulman Daif (PS) prit les mesures nécessaires pour introduire la charia alimentaire dans les écoles publiques de cette commune bruxelloise de 70.000 habitants.
Dat betekent dus dat niet enkel het varkenvlees geschrapt werd maar dat het geserveerde vlees halal is. Wat vindt jij van de discriminatie ten aanzien van autochtone kinderen die de keuze niet hebben om niet-halal te eten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be