![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Voel jij je Europeaan? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 54,55% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,82% |
Geen mening, geen gevoelens ervoor. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En dat ze Europa daar niet voor nodig hebben bewijzen het VK en Nederland. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 20 november 2010 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Yves38 : 20 november 2010 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Het idee om het volk niet te laten beslissen omdat het "verkeerd" zou kunnen beslissen is inherent ondemocratisch.
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het gaat om de wijze waarop. Democratie zou ik willen omschrijven als beslissingsmacht van het volk met de ervaring en wijsheid van voorbije generaties erbij geïncorporeerd. Als je de waan van de dag laat regeren heb je populisme. Het is in het kader van het Europese project dan ook niet verstandig om daar referenda over te houden. De waan van de dag kan regeren. Dan kunnen structuren die decennialang zijn opgebouwd, snel worden afgebroken. En als het volk dan achteraf spijt krijgt, duurt een nieuwe opbouw langer dan de afbraak. Laatst gewijzigd door Sjaax : 20 november 2010 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar we hebben met zijn allen, alle burgers van Europa, de werking van de ECB toegestaan. Als de ECB dan regeringen een wortel voor houdt, een land die pakt, en die achteraf heel bitter blijkt te zijn, dan hebben wij als Europeanen ook de verplichting een land in de bittere beproeving te helpen. De volgende keer kunnen wij slachtoffer zijn van de machinaties van de ECB. En wie helpt ons dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Door te zorgen dat glibbers �* la Trichet er niet kunnen plaatsnemen. En zeker geen latijnse opvreters/mafiabazen. En dat risico is levensgroot aanwezig.
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder vindt ik ook dat we mede-Europeanen moeten helpen, echter ik ben van mening dat die bittere pil van u, ontstaat door falend beleid van de overheid en niet de ECB. Wanneer dus landen als Griekenland en ? Ierland ? en misschien anderen er een potje van maken; dan horen ze steun te krijgen, maar er absoluut niet makkelijk vanaf te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() De Ierse overheid heeft de Ierse banken volledige steun toegezegd in geval bankschulden niet zouden worden terugbetaald. Met het massaal wegzakken van de hyperventilerende Ierse onroerend goed markt en de daaruit volgende deficieten kwamen de banken massaal verhaal halen. Uiteindelijk komt de hulp niet vanuit Ierland zelf maar van de belastingbetaler van het vasteland. dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Evenmin als Griekenland heeft Ierland commodities om dit tekort hoe dan ook ooit aan te zuiveren tenzij over enige decennia.
Ik denk dat de banken die hoe dan ook schuld hebben aan deze crisis het probleem moeten oplossen en dat dit niet de zaak is van de belastingbetaler op het continent.
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ook met de steun van de EU, zullen de Ieren en andere volkeren zwaar moeten dokken voor de politiek van hun regeringen in het verleden. De steun van de EU is niet gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn verkeerde investeringsbeslissingen genomen. In Ierland staan hele nieuwgebouwde wijken leeg. Wie moet voor de kosten ervan opdraaien? Alleen de Ieren, of ook andere landen van de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Hier zijn een aantal zaken aan het scheef groeien. Waarbij niet meer gelet wordt op een geordende wijze van zaken afhandelen maar gevolg gegeven wordt aan impulshandelingen.
Een bank is een rechtspersoonlijkheid met alle lasten en lusten van dien, waarbij naar mijn smaak de nadruk iets meer op lusten ligt voor wat betreft het directorium van de betreffende bank. Banken en overheid is zoiets als vier handen op een buiken is het feit of Ierland geld wil lenen of niet belangrijk maar of ze het kunnen terugbetalen. Nu de agrarische sector vrijwel buitenspel staat is het antwoord nee. Als een bank omvalt, jammer, maar laten gaan. Dat is het spel van de economie en de natuurlijke weg. Daarbij gaat het niet aan om ondeskundig beleid te belonen met een generaal pardon, op kosten van een partij die part noch deel heeft aan de Ierse banken. En derhalve ook niet de geringste invloed had/heeft om welke foutieve beslissing dan ook bij te sturen. Iedereen kan weten dat bijvoorbeeld kapitaalbeleggingen in de VS een dodelijke afloop hebben voor de belegger. Maar geen bank die zal luisteren.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 21 november 2010 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementslid
|
![]() Ik woon in een Aziatisch land waar iedere westerling automatisch beschouwd wordt als Amerikaan. Dat maakt dat mijn Europa-gevoel nog sterker is dan als ik bij ons zou gebleven zijn.
Elke keer iemand mij 'Amerikaan' noemt, benadruk ik dat dat niet het geval is en dat veel blanken in dit land geen Amerikanen maar Europeanen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |