Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 10:11   #61
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die hoge loonkost wordt evenwel niet vertaalt in de portemonnaie van de werkmensen.
Absoluut, de verantwoordelijkheid voor hoge loonkost ligt niet bij de werknemers maar bij de overheid.
Mijn vrouw kreeg recent nog een mooie loonsverhoging, wat daarvan netto van overblijft is zowel voor de baas als de werknemer geen prettige ervaring.
Ik betreur dan ook zwaar dat de vakbonden nooit hun pijlen richten op de manier waarop dit landje georganiseerd word.

Laatst gewijzigd door Sean : 24 februari 2010 om 10:11.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:20   #62
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
dat is omdat we de Walen moeten onderhouden Henri.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:23   #63
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Ik betreur dan ook zwaar dat de vakbonden nooit hun pijlen richten op de manier waarop dit landje georganiseerd word.
Ze zijn mede-organisator!

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:45   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is omdat we de Walen moeten onderhouden Henri.
niet echt.

Het zijn vooral de politici die ons te veel kosten.

België heeft gewoon te veel politici die leven van een inkomen uit belastingen.
En daarnaast heb je een overdaad aan ambtenaren.
Onze buurlanden doen het met 1/3 van wat wij hebben aan ambtenaren.
En dan gaat het echt niet enkel over Wallonië.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 10:50   #65
BlueThunder
Banneling

Standaard

diene stomme senaat, wanneer gaan ze die eens afschaffen
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:49   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik ben al gans mijn leven zelfstandige en ben al gans mijn leven door de meeste doorsnee werknemers bekeken als een rijke fraudeur. Als ik het erg moeilijk had was er niemand die mij geloofde, laat staan hielp. Ik klaag niet want ik heb alles zelf opgelost. Dat hoort bij het ondernemen.

Maar er moet dus dringend een mentaliteitsverandering komen tegenover het ondernemerschap. Het is 5 voor 12, want binnenkort zijn er hier helemaal geen ondernemers meer.

Fred.
Het is inderdaad zo, dat het klimaat om te ondernemen niet echt aangenaam is, als je het alleen kunt rooien gaat het nog maar als andere mensen ook van de ondernemen afhankelijk zijn (personeel) wordt het al vaak moeilijk, zeker als je parasiterende werknemers krijgt, of werknemers die dankzij "de vakbond" denken alles te kunnen.

Ik ken verschillende zelfstandigen, sommige zijn ondertussen gestopt, werken nog wat als loontrekkende om toch nog iets van pensioen over te houden, andere houden vol maar doen het op hun eentje, ja de zoon werkt er nu ook in, en zal de boel wel overnemen. Ze moeten het overigens hebben van de service. Lees de shit oplossen van mensen die hun grief in de Makro of Carefour gekocht hebben... pas op ze klagen niet, integendeel, dat verdient uiteindelijk het best.

En dan zijn er enkele met personeel, maar eerlijk gezegd, ik moet dan mijn 2 kameraden die het alleen doen, gelijk geven, die houden er misschien iets minder aan over, maar die zitten niet met de shit die ze er zich mee op de hals halen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:53   #67
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het is inderdaad zo, dat het klimaat om te ondernemen niet echt aangenaam is, als je het alleen kunt rooien gaat het nog maar als andere mensen ook van de ondernemen afhankelijk zijn (personeel) wordt het al vaak moeilijk, zeker als je parasiterende werknemers krijgt, of werknemers die dankzij "de vakbond" denken alles te kunnen.

Ik ken verschillende zelfstandigen, sommige zijn ondertussen gestopt, werken nog wat als loontrekkende om toch nog iets van pensioen over te houden, andere houden vol maar doen het op hun eentje, ja de zoon werkt er nu ook in, en zal de boel wel overnemen. Ze moeten het overigens hebben van de service. Lees de shit oplossen van mensen die hun grief in de Makro of Carefour gekocht hebben... pas op ze klagen niet, integendeel, dat verdient uiteindelijk het best.

En dan zijn er enkele met personeel, maar eerlijk gezegd, ik moet dan mijn 2 kameraden die het alleen doen, gelijk geven, die houden er misschien iets minder aan over, maar die zitten niet met de shit die ze er zich mee op de hals halen.
Mijn vrouw en ik doen de zaak. Personeel is onbetaalbaar, dan zijn ze zwanger, dan zijn ze ziek. Een kleine zaak kan zulke toestanden niet financieren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:54   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook zelfstandige en het is zoals u zegt : elke dag knokken, zonder grote zekerheden. Er zijn er genoeg die plezier zouden hebben met onze miserie. Het zijn dezelfden als die die jaloers zijn op het succes van sommigen. Want als je succes hebt als zelfstandige, dan zijt ge zeker ne fraudeur.
Ik weet dat dat niet zo is, ...

Ze mogen altijd het leven hebben van mijne maat, ... of ja zelfs van mijn grootmoeder bvb, ... maar ik weet zeker dat 90 % van die onozelaars daar direct voor past.

tot 2 uur `s nachts met uwe kop in de code, of papieren zitten, ...
Oud 24 februari 2010, 11:56   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw en ik doen de zaak. Personeel is onbetaalbaar, dan zijn ze zwanger, dan zijn ze ziek. Een kleine zaak kan zulke toestanden niet financieren.
allez, ge moet u zo twee cassières aanschaffen die den helen dag met elkaar zitten te leuteren, die de klant dat daartussenstaat en vraagt of t mss nog voor vandaag gaat zijn afsnauwen en scheef bekijken ! ge gaat direct veel meer de sfeer van nen echte Carrefour in huis halen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 11:59   #70
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
allez, ge moet u zo twee cassières aanschaffen die den helen dag met elkaar zitten te leuteren, die de klant dat daartussenstaat en vraagt of t mss nog voor vandaag gaat zijn afsnauwen en scheef bekijken ! ge gaat direct veel meer de sfeer van nen echte Carrefour in huis halen !
Ik verkoop verzekeringen. Daarstraks nog nen tak 21 van 75.000 euro verkocht. Allé, onze dag is weer gered.
Oud 24 februari 2010, 12:01   #71
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 12:01   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verkoop verzekeringen. Daarstraks nog nen tak 21 van 75.000 euro verkocht. Allé, onze dag is weer gered.
2 secretaressen met ne schone kommisveur dan ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 12:03   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
2 secretaressen met ne schone kommisveur dan ?
ja, maar die zijn pas echt duur. En ge moogt er niet aankomen. En als aankomen toegelaten is, is mijn vrouw ertegen.
Oud 24 februari 2010, 12:35   #74
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ah, ne makelaar ?

één van de graaiers eigenlijk. stevige commissielonen en dito reizen om in se postbus en call center te spelen naar de verzekeringsmaatschappij. Bij problemen mag den inspecteur het toch oplossen.

Vele klanten beseffen nog niet dat hun premies ernstig naar omlaag kunnen door dit tussenkanaal uit te schakelen en zich direct te verzekeren. Is ook maar een kwestie van tijd.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 12:35   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, maar die zijn pas echt duur. En ge moogt er niet aankomen. En als aankomen toegelaten is, is mijn vrouw ertegen.
En zelf moest uw vrouw dat toelaten, dan is dat nog altijd veel te duur in onderhoud.
Oud 24 februari 2010, 12:35   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Het stop als boeking niet bij een kost he. De board beslist om die kost te activeren op de balans zodat ze uit de resultatenrekening verdwijnt. Toont veel beter aan als ge in plaats van kosten plots activa hebt.
Dan moet het boekhoudkundig eerst al een kost zijn he, vooraleer je ze kan activeren. Geld laten beheren door een fonds is geen boekhoudkundige kost bij mijn weten. Nu kan het wel zijn dat ze daar in FR anders over denken, maar het zou me verbazen als de GAAP- of IFRS-normen dat toestaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 12:36   #77
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ah, ne makelaar ?

één van de graaiers eigenlijk. stevige commissielonen en dito reizen om in se postbus en call center te spelen naar de verzekeringsmaatschappij. Bij problemen mag den inspecteur het toch oplossen.

Vele klanten beseffen nog niet dat hun premies ernstig naar omlaag kunnen door dit tussenkanaal uit te schakelen en zich direct te verzekeren. Is ook maar een kwestie van tijd.
Zie, voila se, weer ene die jaloers is.
Oud 24 februari 2010, 12:37   #78
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een koopsom ?
(of een eindkapitaal) ?
Oud 24 februari 2010, 12:38   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah, ne makelaar ?

Geef mij toch die makelaar maar, als het een goeie is, speelt hij maatschappijen tegen mekaar uit, voor u, en meestal kennen die hun producten wel iets beter als de gemiddelde pipo in zo een callcenter, dat ondertussen ook telemarketing, en god weet nog allemaal verkoopt voor andere firma`s. Als ik zo nog maar een groen nummer zie, krijg ik al uitslag.
Oud 24 februari 2010, 12:39   #80
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, ne makelaar ?

Waarom koop jij je vlees en groenten niet rechtstreeks van bij de boer ?
En je auto niet rechtstreeks van de fabriek ?

En voor service betaal ik graag, hoor...

Laatst gewijzigd door job : 24 februari 2010 om 12:40.
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be