![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Burger
|
Citaat:
2/ Ik probeer uw antwoord te interpreteren: 'we kunnen niet alles verbieden, dus we kiezen gewoon willekeurig een aantal dingen, ongeacht hun graad van schadelijkheid, haalbaarheid van het verbod, kosten van het verbod, vervelende neveneffecten van het verbod, ...' Sorry, maar ik ben tegen willekeur, zeker als het mijzelf betreft. Er is volgens mij zelfs te veel risicogedrag. Het risico van het wettelijk aanvaarde genotsmiddel 'alcohol' vind ik hoog, ik wil graag het minder risicovolle genotsmiddel 'cannabis' kunnen gebruiken zonder de overlast van een wettelijk verbod dat het risico kunstmatig opdrijft. Ik vind dat niet welletjes. Als men niet alles kan verbieden, kan men toch best die dingen verbieden die het gevaarlijkst zijn (en waarbij een verbod ook haalbaar en effectief is) en de rest proberen verstandig te reguleren, niet? Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 26 februari 2010 om 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#62 | ||||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou graag de rest van de samenleving erbuiten laten, maar het probleem is dat de samenleving middels politioneel en gerechtelijk ingrijpen zich het recht voorbehoud om zich te bemoeien met wat ik in mijn privé-sfeer consumeer. Maatschappelijk verantwoordelijkheidsbesef is jongeren alcohol laten gebruiken. Correct? Laatst gewijzigd door MartinVeltjen : 26 februari 2010 om 23:54. |
||||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien het dogma's zouden geweest zijn; zou ik je gelijk geven. Van wie een dogma ook komt; daar zijn geen lessen uit te trekken. Uit de post waar jij op reageerde kan je zeker nog wel iets leren; en misschien ook nog lessen trekken; indien je de moeite doet om het te lezen. |
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#65 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder klopt het wel dat een gedoogbeleid nergens naar lijkt en in Nederland is men daar reeds achter. Door het te gedogen maar verder niet aan kwaliteitscontrole of zelfs de distributie niet zelf in eigen handen te nemen door de overheid is bv. het THC gehalte in softdrugs angstwekkend gestegen tot waarden die het opstapje naar hard drugs enkel maar kleiner kan maken. Preventie en (medische?) begeleiding zijn er derhalve loze begrippen geworden. Derhalve heb je dus twee keuzes: ofwel verbied je het totaal ofwel legaliseer je het, maar laat kweek, kwaliteitscontrole en distributie in handen van overheid dan wel door de overheid ingerichte speciale centra en niet in handen van niet gecontroleerde schaduwfiguren. Het zou trouwens ook niet eens slecht zijn dat politie en dergelijke bij controles in het verkeer meteen weten of je te boek staat als regelmatig gebruiker en dus best een testje kan krijgen om te zien of je eigenlijk op dat moment nog achter het stuur hoort.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 maart 2010 om 20:53. |
||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik vind het een lollige hypothese. Beeld je in: zo'n primaat in de savane, in de broeiende zon die wat paddestoelen eet, in de blakende zon rond slentert en zich plots op zijn achterpoten opricht waardoor zijn hersenen nog wat meer beginnen te stomen en denkt "he?!"...
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat de hogere THC "het opstapje naar hard drugs enkel maar kleiner kan maken". en "Preventie en (medische?) begeleiding zijn er derhalve loze begrippen geworden." geloof ik niet zo maar. Heb je daar bronnen voor? Er moeten inderdaad keuzes gemaakt worden. Liefst met kennis van zaken; waarbij alle voor en tegens van zowel legaliseren als van illegaal houden moeten bekeken en overwogen worden. Een eerste stap (voor o.a. België) is om eindelijk eens af te stappen van de welbekende dogma's en drogredenen; en de realiteit onder ogen te willen zien. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan "angstwekkend gestegen THC gehalte"? Wat wil dat dan zeggen? |
|
|
|
|
|
|
#69 | ||||
|
Burger
|
Citaat:
(licht) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2367444/ (beetje zwaarder) Terrence McKenna (van de pot gerukt?) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#70 | ||||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Nog een verkeerd begrepen woord in uw comeback lijkt mij het woord 'rationaliseren' te zijn. I.p.v. het woord voor te stellen als een archipel van de reden en ratio, kunt u misschien eens naar de echte betekenis kijken: namelijk een psychologisch afweermechanisme. 'Rechtvaardigen' is een beter synoniem, maar drukt niet dezelfde lading uit die ik wou meegeven. Mijn taalgevoeligheid huivert bij uw verkrachting van woorden. Citaat:
Voor mijn persoonlijk leven maakt het hele cannabisgebeuren mij geen flikker uit. Jammer genoeg voor mij geef ik iets om de samenleving - hoe egoïstisch van me. Citaat:
Zoals eerder gezegd: het interesseert me niet wat u in uw privésfeer doet en als u in een drug-geïnduceerde hallucinatie overal Gestapo-agenten ziet die uw drugs willen afnemen en bestraffen, noem ik dat simpelweg paranoïde. |
||||
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
discriminatie : het maken van ongeoorloofd onderscheid. Je mag me altijd uitleggen in welk opzicht het geoorloofd is een onderscheid te maken (in behandelen e.d.) tussen een alcohol- en cannabis- gebruiker/handelaar/producent. Citaat:
Dogma : vastomlijnde, aan geen discussie meer onderhevige leerstelling Dogma heeft niet noodzakelijk iets te maken met "religieuze fanatici" Wel met stellingen waarover niet mag gediscussieerd worden; die men zo maar moet aanvaarden als de enige echte waarheid. |
||
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=4623510 |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2 Kan je enig oorzakelijk verband aantonen tussen de drugs die ze namen en hun daden? |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar jij kan geen verband aantonen; je weet niet eens welke drugs ze namen. Citaat:
Kan je voor de afwisseling eens een poging doen om je eigen stelling te onderbouwen. |
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|