![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat hart klopt omdat het via de navelstreng en de moederkoek verbonden is met de bloedsomloop van de moeder. Onafhankelijk daarvan klopt het hart gewoon niet.
Citaat:
Citaat:
Voorstanders van de legalisering van abortus zullen niemand hun standpunt opdringen. Tegenstanders doen dat wel, die denken dat hun eigen visie op heel de wereld van toepassing is. Citaat:
Men legt - onder druk van de moraliteit van sommigen - een volstrekt willekeurige leeftijdsgrens op. Je zal merken dat die grens variabel is, afhankelijk van de regio of de tijd. Vroeger was dat een kwestie van meerderjarigheid, nu staat die grens op 16 en er is discussie om die grens te verlagen naar 14. Bovendien mogen jongeren onder de 16 jaar onderling wel seks hebben maar mag een jongere van 15 geen seks hebben met één van 17. Vroeger was er een verschil in leeftijdsgrens tussen hetero's en homo's en die discriminatie is nu opgeheven. Die wet verandert dus onnder invloed van de veranderende moraliteit en de leeftijdsgrens is willekeurig. Citaat:
Je kan dat jammer vinden, maar elke vrouw heeft elke maand het potentiële begin van zo'n foetus in zich. Het is maar goed dat die niet allemaal geboren worden zoals het maar goed is dat niet elke zaadcel van elke man ook effectief tot een bevruchting of leven leidt. Geboortebeperking is een noodzaak en abortus maakt daar deel van uit. Andere wetten zijn bedoeld om rechten en vrijheden te beschermen van burgers. Je mag elkaar niet slaan, verwonden, doden, je mag niet stelen, etc. Niet vanuit de moraliteit maar omdat er anders geen sprake is van gemeenschap of maatschappij. Tot nader order genieten foetussen geen burgerrechten.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan en alles wat je schrijft, het enige waarom we van mening verschillen is dat jij het geen leven vind. Je kan wel beginnen over de verbinding van het hart met het hart van de moeder. Dan kun je ook zeggen dat het hart van een volwassene ook niet op zich klopt. haal het maar eens uit een lichaam. Is is gewoonweg een soort van groeiproces, niet meer en niet minder. Maar dat je het echt een levensloos ding vind, dat geloof ik gewoonweg niet. Je gaat me echt niet wijsmaken dat je bij de zwangrschap van je vrouw zat te denken alsof er een levensloos ding in haar maag zat. Ook maak je mij niet wijs dat pas bij het doorknippen van de navelstreng jij het bekijkt als een levend wezen. Een te vroeg geboren baby welke nog weken in de couveuze moet volgroeien is levend voor jou maar een baby welke zijn termijn netjes uitzit tot aan de bevalling is levensloos tot het doorknippen? Nee, echt kerel, dat maak je mij niet wijs. En al zeker niet indien jou vrouw zou geschopt worden met als resultaat he verlies van jou levensloos stukje vlees. Aja, ik zou het nog vergeten. Wat als de vrouw abortus wil en de man niet?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2010 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dat zijn zware discussies welke niet enkel voor amerika zijn é. Er zijn nu eenmaal mensen met verschillende meningen en de VS is nu ook eenmaal norm groot. Dit wil niet zeggen dat amerika knettergek is.
Alsof de eutanasiewet er hier zonder kleerscheuren is gekomen, laat staan dat ie nu perfect is. Jij haalt aan dat iedereen zelf moet kunnen beslissen wat hij/zij doet. Ok, ik ga hier volledig mee akkoord, maar er zijn nu eenmaal veel mensen die hier niet mee akkoord gaan. Dat is de democratie. Ik vond bv ok dat café eigenaars zelfs moeten beslissen wat voor café ze willen. Als jij dus echt deze mening hebt van ieder zijn eigen keuze, dan ben je dus tegen de rookwet?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2010 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het gaat niet over de vraag of het 'leven' is, wel of het de status van 'mens' heeft. Een foetus 'leeft' in die zin dat hij deel uitmaakt van het lichaam van de moeder. Hij is er een onderdeel van en dus levend weefsel. Maar het is geen 'mens', geen 'persoon' en geen 'burger'. Citaat:
Een volwassen lichaam leeft autonoom, op zichzelf. Het ademt zelf, het voedt zichzelf, het levert zichzelf en verteert zelf voedsel, het heeft een autonome bloedsomloop. Als je het hart eruit haalt, dan doodt je de persoon. Een foetus leeft niet zelfstandig, hij is een onderdeel van het lichaam van de vrouw. Zijn bloedsomloop is die van de vrouw, zijn hartkloppen is dat van de vrouw, zijn zuurstoftoevoer is die van de vrouw. Op zichzelf is een foetus daartoe niet in staat. En omdat hij er niet toe in staat is, kan hij niet zelf leven en in die zin is hij dus geen levend wezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen bij een volgend voorval :
http://forum.politics.be/showpost.ph...73&postcount=5
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie het toch al gebeuren dat er vrouwen gaan beschuldigd worden en door een heel onderzoeksproces en rechtzaak gaan gesleurd worden als ze slachtoffer worden van hun agressieve partner die de foetus doodgeklopt heeft in hun buik...
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat relgies draaien zoals het hen uitkomt is ook al een tijdje geweten ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() waar lieg ik? Ik maak een vaststelling (die overigens algemene kennis is) en u weerlegt die niet, dus gaan ik ervan uit dat u akkoord bent. Vrouwen beslissen wat met hun buik gebeurd, enkel in onontwikkelde gebieden waar er personen zijn die denken over anderen te moeten beslissen komen zulke waanzinnige toestanden voor. De oplossing is overduidelijk zeer simpel : vang ongewenst zwangere vrouwen op en begeleid hen naar een keuze die zij zelf mogen maken zonder emogezever.
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik roep niet om totale controle in de zin van Big Brother 1984, wat ik zeg is dat in dit geval je rekening moet houden met het feit dat er interpretaties en veroordelingen kunnen komen die je niet voor mogelijk houdt. Citaat:
DAT is wat hier knettergek is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, je zegt "het is zo en niet anders"Inderdaad, daar heb je waarschijnlijk nog niet bij stilgestaan voor het vermeld werd.Dat onderwerp vermijd je inderdaad, je generaliseert alles naar opzettelijke moord.Klopt, dit zijn omstandigheden aan een voorval, die kunnen meespelen. Dat je ze niet vermeld, wil niet zeggen dat je er ineens geen mening over moet of mag hebben... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe is dat onze schuld? Citaat:
Niet door rechtstreeks zeggen dat ze moeten geloven wat jij gelooft, maar door ze uit te schelden, insinuaties te maken en over het algemeen de boodschap over te brengen dat uw oordeel beter is dan dat van het ander en dat iedereen die niet met u akkoord is, zich een slecht mens moet voelen. Citaat:
Abortie is iets persoonlijks. Dat je op dat vlak moraal ook individueel maakt, is meer dan normaal. Dingen die niet persoonlijk zijn, daar bestaan dan beperkende wetten. Het verkeer, diefstal, concurrentievervalsing, enz... Iets als abortie, dat slechts een beperkt aantal mensen beïnvloed, daar is geen groepsmoraal voor nodig. Het is individueel. Je bent tegen jezelf aan het praten?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeker is is dat je anders zou piepen indien het echt om jou kind zou gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets waarvan ik zeg dat dat mijn mening niet is hoef ik niet te weerleggen. Ik zeg gewoon dat dat mijn mening niet is. Wat is daar niet duidelijk aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Janken over embryos. Elders honderdduizenden kinderen doden en verminken zonder een greintje gewetenswroeging. Die 500.000 kinderen waren géén terroristen. De kinderen die met afwijkingen geboren worden tgv het Amerikaans verrijkt uranium of eraan creperen ook niet! De kinderen die armen en benen verliezen tgv van mijnenn die de amerikaanse vliegtuigbommen daar rondstrooiden ook niet. (nog niet. De volgende generatie zal Amerika terecht haten) Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2010 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb je het toch over?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we nu zeggen dat we zoals jij dat had gewild, Saddam hadden moeten laten doen...kortom dan geef jij ook niet om de doden die hij veroorzaakt. Dus jij geeft evenveel voor het menselijk leven dan de amerikanen zoals jij ze beschrijft.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is al de tweede keer in deze draad dat ge denkt dat foetussen in de maag groeien. Niet goed opgelet tijdens de biologielessen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men het heeft over "in de maag stampen", alsof men dan precies altijd in de maag stampt...nee, misschien wel de lever, of nier of baarmoeder of dunne darm,... Al ooit iemand "in" iemands maag zien stampen? Als we dan aan het muggeziften zijn.
Laatst gewijzigd door illwill : 5 maart 2010 om 16:35. |
||
![]() |
![]() |