Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 19:23   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik ken de volledige wapenwetgeving niet
Uw voorgaande opmerking leek wèl anders te suggereren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 20:12   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ken de volledige wapenwetgeving niet
Dat was de vraag niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:26   #63
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, maar dat staat hier dan ook niet ter discussie, als u dat wilt bediscusieren, start een andere topic.
eigenlijk bedoel je dus "ik kan hier geen tegenargument op geven dus zal ik ze negeren"
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:45   #64
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
uit: UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/L...spx?LangID=dut

nee, wij mogen geen immigranten weigeren omdat ze moslims zijn of de islam als godsdienst hebben. de heer Wilders (en sommige belgische politiekers ook) willen deze fundamentele recht van de mens schaden.

Nee, wij mogen Moslima's niet verbieden een praktische toepassing van hun geloof toe te passen in openbare gebouwen (hoofddoeken dragen)

al degene die hier zo hoog van hun toren blazen en schelden dat the islam toch zo tegen de mensenrechten is, zouden eerst zelf eens in hun eigen boezem kijken.
De Universele Verklaring is een typisch westers produkt, dat tot stand is gekomen na een lange evolutie waarin het religieus denken geschrapt werd van de publieke tribune. Het feit dat jij diezelfde verklaring nu gaat misbruiken om de klok enkele eeuwen terug te draaien is te vergelijken met een stemming in het parlement waarin 51% beslist om de democratie af te schaffen. Formeel is ook alles in orde. Dit zijn praktijken waaruit een diepe minachting blijkt voor wat de mensen beleven en denken. Bovendien hebben moslims niet de minste bijdrage geleverd in de totstandkoming van de verklaring.
Het EHRM heeft bv beslist dat het Turkse verbod hoeddoeken te dragen op een aantal plaatsen al evenmin in strijd is met het EVRM.
Uiteindelijk is jouw enige bedoeling een soort machtsspelletje te spelen, met papiertjes te wapperen hier en daar zoals het je uitkomt.
De Universele Verklaring heeft tot doel de samenleving leefbaar te maken, ze heeft niet tot doel de massale immigratie en import van een maatschappijmodel dat diezelfde samenleving bedreigt mogelijk te maken. Bijgevolg sluit de Verklaring elk woord uit van wat jij zegt.
Bovendien blijkt uit de feiten dat in landen waar twee godsdiensten prominent aanwezig zijn precies daardoor het democratisch denlken verdwijnt en de Universele Verklaring de facto geschorst wordt. Dat alleen is een reden om dergelijke situatie te vermijden. De Verklaring werkt simpelweg niet meer in die situatie.
Bovendien lijkt je aanpak geinspireerd te zijn door puur economische overwegingen. Opnieuw gaat dergelijke aanpak regelrecht in tegen de Verklaring.
Kortom, in jouw handen wordt de Verklaring een vodje papier dat gehanteerd wordt om een bepaald programma en structurele verandering van de samenleving door te voeren.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 22:22   #65
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Als je op de bres gaat staan voor Mohammedanen dan moet je ook hun eigen mensenrechten , de declaratie van Cairo gebruiken en niet de Westerse versie.
Cairo Declaration on Human Rights in Islam
Citaat:
Article 10 of the Declaration states: "Islam is the religion of unspoiled nature. It is prohibited to exercise any form of compulsion on man or to exploit his poverty or ignorance in order to convert him to another religion or to atheism."
Article 22(a) of the Declaration states that "Everyone shall have the right to express his opinion freely in such manner as would not be contrary to the principles of the Shari’ah."
22(b) states that "Everyone shall have the right to advocate what is right, and propagate what is good, and warn against what is wrong and evil according to the norms of Islamic Shari’ah."
22(c) states: "Information is a vital necessity to society. It may not be exploited or misused in such a way as may violate sanctities and the dignity of Prophets, undermine moral and ethical values or disintegrate, corrupt or harm society or weaken its faith."
article 24 and 25 that all rights and freedoms mentioned are subject to the Islamic Shariah, which is the declaration's sole source.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:11   #66
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zie dan ook niet in hoe dat ingaat tegen vrijheden/rechten van anderen.
Dat kan best zijn, maar dat is eigenlijk niet zo van belang. Zoals ik al zei: je kan altijd proberen in Straatsburg (hou er dan wel rekening mee dat dat geen uitspraken doet op basis van de UVRM, maar wel over de toepassing van de EVRM). Ik weet niet of er precedenten bestaan, je kan dat altijd eens opzoeken.

Kruisbeelden zijn trouwens om exact dezelfde reden verwijderd uit rechtbanken en bibliotheken. Ook daar is België nooit voor veroordeeld. Burgers hebben het recht bij de overheid bediend te worden door uiterlijk neutrale ambtenaren: als zij hoofddoeken, kruisjes, keppels of tulbanden dragen wordt dat recht met de voeten getreden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:12   #67
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als je op de bres gaat staan voor Mohammedanen dan moet je ook hun eigen mensenrechten , de declaratie van Cairo gebruiken en niet de Westerse versie.
Cairo Declaration on Human Rights in Islam
naar mijn weten heeft België dat niet ondertekend of geratificeerd.

weeral zie ik deze hypocrisie:
.
"Iedereen heeft gelijke rechten, iedere mens is gelijk.

iedereen is gelijk voor ons, behalve de moslims, die moeten maar hun eigen verklaring volgen."

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 23:15.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:15   #68
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat kan best zijn, maar dat is eigenlijk niet zo van belang. Zoals ik al zei: je kan altijd proberen in Straatsburg (hou er dan wel rekening mee dat dat geen uitspraken doet op basis van de UVRM, maar wel over de toepassing van de EVRM). Ik weet niet of er precedenten bestaan, je kan dat altijd eens opzoeken.

Kruisbeelden zijn trouwens om exact dezelfde reden verwijderd uit rechtbanken en bibliotheken. Ook daar is België nooit voor veroordeeld. Burgers hebben het recht bij de overheid bediend te worden door uiterlijk neutrale ambtenaren: als zij hoofddoeken, kruisjes, keppels of tulbanden dragen wordt dat recht met de voeten getreden.
waarschijnlijk is dat omdat je niet zomaar daar kunt aankloppen, eerst moet in België het hoogste gerechtshof (Casatie) daar een uitspraak over doen, en alleen als de uitspraak negatief is kun je daar aankloppen. naar mijn weten heeft nog geen enkele rechtbank zich over deze preciese zaak geen uitspraak over gedaan. ( er zijn wel andere voorbeelden waar de staat België is veroordeeld in Straatsburg)

Oud 3 maart 2010, 23:17   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, maar dat staat hier dan ook niet ter discussie, als u dat wilt bediscusieren, start een andere topic.
Nochtans komt in het citaat waarop u reageert islam en mensenrechten in dezelfde zin voor!
Dus denkt ik dat u toch een standpunt zult moeten innemen; is het is strijd met mensen rechten om een verbod op het verlaten van een levensovertuiging op te leggen?

Laatst gewijzigd door alice : 3 maart 2010 om 23:18.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:20   #70
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft gelijke rechten, iedere mens is gelijk.
lol indien niemand een zelfbewustzijn had en iedereen collectief dacht misschien maar dit is nu eenmaal niet het geval. wake up

Citaat:
iedereen is gelijk voor ons, behalve de moslims, die moeten maar hun eigen verklaring volgen.
dus jij hebt liever dat ze zelf mogen kiezen wanneer het hen best uitkomt
Oud 3 maart 2010, 23:21   #71
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nochtans komt in het citaat waarop u reageert islam en mensenrechten in dezelfde zin voor!
Dus denkt ik dat u toch een standpunt zult moeten innemen; is het is strijd met mensen rechten om een verbod op het verlaten van een levensovertuiging op te leggen?
eens leren lezen alice, het antwoord stond al in mijn eerste woordje. maar zoals ik al zei, het gaat hier over de mensenrechten die België mee heeft ondertekend. indien u iets anders wenst te discusieren, doe dat in een andere topic.

Oud 3 maart 2010, 23:22   #72
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
eigenlijk bedoel je dus "ik kan hier geen tegenargument op geven dus zal ik ze negeren"
tegenargumenten? met iets waar ik akkoord mee ben? nog een die zou moeten leren lezen. het woordje "Ja" betekent hier instemming, "ja" betekent naar mijn weten niet dat ik er niet mee akkoord ben

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 23:26.
Oud 3 maart 2010, 23:26   #73
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarschijnlijk is dat omdat je niet zomaar daar kunt aankloppen, eerst moet in België het hoogste gerechtshof (Casatie) daar een uitspraak over doen, en alleen als de uitspraak negatief is kun je daar aankloppen. naar mijn weten heeft nog geen enkele rechtbank zich over deze preciese zaak geen uitspraak over gedaan. ( er zijn wel andere voorbeelden waar de staat België is veroordeeld in Straatsburg)
Over deze zaak niet, maar wel over vergelijkbare zaken. In 2004 spanden enkele meisjes een rechtzaak in tegen hun school omdat ze daar hun hoofddoek niet mochten dragen. Uit DS:

"Meester Koen Geelen, raadsman van de provinciale handelsschool, vindt het verbod gerechtvaardigd. Hij verwijst naar een uitspraak van een Turkse rechtbank die een verzoek tot opheffing van het verbod op het dragen van een hoofddoek in openbare gebouwen afwees. Het Europees Hof van de Rechten van de Mens bekrachtigde die uitspraak. ,,De uitdrukking van religieuze symbolen mag beperkt worden. Bij de zwemles kunnen de meisjes onmogelijk een hoofddoek dragen, maar ze onttrekken zich daaraan via een doktersbriefje. Wij vragen dat het verbod gehandhaafd blijft.''"

http://www.standaard.be/artikel/deta...doek+rechtbank

In 2001 was er al een precedent voor een Zwitserse leerkracht die meende dat het verbod om een hoofddoek te dragen een schending van haar rechten was. Het EHRM verwierp de klacht:

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/brems1.htm

Eva Brems heeft trouwens een artikel geschreven waar zij de gevolgen van deze arresten voor de Belgische context uiteenzet (zowel pros als cons):

http://www.liberales.be/essays/brems
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:26   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eens leren lezen alice, het antwoord stond al in mijn eerste woordje. maar zoals ik al zei, het gaat hier over de mensenrechten die België mee heeft ondertekend. indien u iets anders wenst te discusieren, doe dat in een andere topic.
Kunt u dat toontje achterwege laten? Dit gaat over mensenrechten en islam, dus is mijn vraag relevant, mogen we nog hopen op antwoord ?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:26   #75
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Sywen we moeten er niet onozel voer doen, mogen we ze de toegang verbieden omdat ze zichzelf (of anderen hen) moslim noemen? Neen. Mogen we hen de toegang verbieden omdat ze bepaalde delen van een religie (zoals homophobie, sexisme,...) toepassen? Ja.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:33   #76
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Kunt u mij nu eens uitleggen waarom ik een religie -die mij niet als een mens ziet maar als een hond en een varken (sla de koran er maar op na), een religie die haaks staat op de UVRM, een religie die ongelijkheid, slavernij en een hele resem andere negatieve zaken als doctrine heeft opgenomen en promoot- moet respecteren en erkennen, en vervolgens de aanhangers van die religie ook nog eens zaken gunnen en geven die mij door hen vanwege hun religie niet gegeven en gegund worden? Een religie die bovendien als hoofddoel heeft de gehele wereld aan zich te doen onderwerpen, en die mij mijn rechten en vrijheid wil afnemen.
Waarom moet ik daar tolerant voor zijn?
Sywen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:35   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u dat toontje achterwege laten? Dit gaat over mensenrechten en islam,
Inderdaad alice!
Hij starte zelf de draad op met als titel mensenrechten en islam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 23:37   #78
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u dat toontje achterwege laten? Dit gaat over mensenrechten en islam, dus is mijn vraag relevant, mogen we nog hopen op antwoord ?
Citaat:

u hebt blijkbaar last met de nederlandse taal. in andere talen: yes, Oui, はい, si

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 maart 2010 om 23:38.
Oud 3 maart 2010, 23:45   #79
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
tegenargumenten? met iets waar ik akkoord mee ben? nog een die zou moeten leren lezen. het woordje "Ja" betekent hier instemming, "ja" betekent naar mijn weten niet dat ik er niet mee akkoord ben
dan is de discussie over he. je geeft ons gelijk
Oud 3 maart 2010, 23:45   #80
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Over deze zaak niet, maar wel over vergelijkbare zaken. In 2004 spanden enkele meisjes een rechtzaak in tegen hun school omdat ze daar hun hoofddoek niet mochten dragen. Uit DS:

"Meester Koen Geelen, raadsman van de provinciale handelsschool, vindt het verbod gerechtvaardigd. Hij verwijst naar een uitspraak van een Turkse rechtbank die een verzoek tot opheffing van het verbod op het dragen van een hoofddoek in openbare gebouwen afwees. Het Europees Hof van de Rechten van de Mens bekrachtigde die uitspraak. ,,De uitdrukking van religieuze symbolen mag beperkt worden. Bij de zwemles kunnen de meisjes onmogelijk een hoofddoek dragen, maar ze onttrekken zich daaraan via een doktersbriefje. Wij vragen dat het verbod gehandhaafd blijft.''"

http://www.standaard.be/artikel/deta...doek+rechtbank

In 2001 was er al een precedent voor een Zwitserse leerkracht die meende dat het verbod om een hoofddoek te dragen een schending van haar rechten was. Het EHRM verwierp de klacht:

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/brems1.htm

Eva Brems heeft trouwens een artikel geschreven waar zij de gevolgen van deze arresten voor de Belgische context uiteenzet (zowel pros als cons):

http://www.liberales.be/essays/brems
1) de raadsman van de school verdedigt natuurlijk de school.
2) een leerkracht verbieden is wel iets anders dan leerlingen verbieden.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be