Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Op welke dagen gaat u kijken?
geen enkele 26 70,27%
de eerste 6 16,22%
de tweede 5 13,51%
de derde 5 13,51%
de vierde 7 18,92%
de vijfde 7 18,92%
de zesde 8 21,62%
de zevende 6 16,22%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2010, 13:31   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die wreedheden zijn regelmatig terugkerende suggesties, die dus waarschijnlijk aan de verzuchtingen van sommigen beantwoorden (grof geschat 1/3, het kiespoteniëel van extremisten wereldwijd)
Misschien dat gij nie komt kijken, maar ik denk persoonlijk dat er meer volk op zou afkomen dan op een gemiddeld optreden van Laura Lyn of Sam Goris,

Wie weet is het na x aantal weken zelf een ideale methode om te gaan "netwerken"

Als ge ziet dat ze zo een heel amfietheater voor meerdere dagen konden vullen terwijl er de meest verschrikkelijke goorlapperij plaatsvond, dan moogt ge wel stellen dat het "populair" was onder alle lagen van de bevolking.

We kunnen er eens mee lachen, maar als ge morgen bvb wekelijks publieke executies zou beginnen uitvoeren, wees maar zeker dat er volk op afkomt en dat de week nadien er inderdaad eene zal staan hamburgers verkopen, en de week daarna eene met mini-schavotjes en Best Of DVD`s. Dat is luguber, maar dat is nu eenmaal hoe de mens ineen steekt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 13:33   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
zal niet helpen.
Iedere misdadiger denkt dat hij slimmer is dan de anderen zodat het niet zal ontdekt worden.

Ooit gelezen dat men in de Middeleeuwen zakkenrollers ophing. En... terwijl de menigte toekeek naar de ophanging waren er andere zakkenrollers actief.
Het is daar dat het spreekwoord, van de nood een deugd maken, van komt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 16:18   #63
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Om deze historische vooruitgang met de nodige luister te vieren, opteren de machthebbers voor een publieke executie. Deze moet toekomstige kindermoordenaars afschrikken en tegelijkertijd de rituele vernietiging van het kwaad symboliseren.

Omdat mensen in de loop der tijden wat verwekelijkt zijn geraakt als het op geweld aankomt, besluiten de machthebbers niet meteen de guillotine boven te halen, maar stapsgewijs op te bouwen naar het Grote Moment. Dutroux zal eerst een week lang te midden van een plein aan een schandpaal worden gebonden.

Op de eerste dag mag het publiek hem openlijk en luidkeels verwensen, verwijten naar zijn hoofd slingeren, beledigen en bedreigen.

Op de tweede dag van de week mag hij ook worden bespuwd.

Op de derde dag is het toegestaan sigaretten op zijn lichaam te doven, hem te krabben, insecten op zijn lichaam te laten kruipen en hem kaal te scheren.

Op de vierde dag mag hij worden bekogeld met kleine steentjes. Het is toegestaan hem in het gezicht te slaan en in de maagstreek te stompen.

Op de vijfde dag mag het volk kerven in zijn huid maken. Een tandarts zal al zijn tanden verwijderen (zonder verdoving) en hij wordt plaatselijk gecastreerd.

Op de zesde dag worden in een volksarena grootse publieke spelen gehouden waarin Dutroux het moet opnemen tegen middelgrote roofdieren en apen.

Op de zevende dag wordt hij levend gevild, de ogen uitgestoken, de oren en penis afgesneden en ten slotte door de winnaar van een tombola met een kleine bijl in stukken gehakt.

Mijn vraag is tamelijk eenvoudig: Gaat u kijken? Alle dagen of alleen de eerste twee? Of misschien alleen dag zeven? En waarom eigenlijk? Uit nieuwsgierigheid? Neemt u uw kinderen mee? Of volgt u het liever via televisie of internet?
Laat uw fantasie maar de vrije loop. Compleet waanidee.
Overigens meen ik dat de doodstraf in bepaalde gevallen wel degelijk gerechtvaardigd is. Dat betekent echter niet dat ze publiek moet zijn. En zelf zou ik daar nooit naar gaan kijken, tenzij dat uit ambtsverplichtingen noodzakelijk zou zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 16:19   #64
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
geen executies. Dan ben je geen haar beter dan de misdadigers
Een vrij dwaas absolutistisch standpunt.
Oud 25 maart 2010, 16:20   #65
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
een simpel spuitje is voldoende, men moet daar geen circus van maken.
Ophanging lijkt mij een normalere vorm van executie.
Oud 25 maart 2010, 16:23   #66
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ophanging lijkt mij een normalere vorm van executie.
dat is toch wat gewelddadiger hé Jozef? Zo'n spuitje als bij de dierenarts, inslapen en 't licht uit, 'k ben geen onmens hé.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 16:25   #67
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
dat is toch wat gewelddadiger hé Jozef? Zo'n spuitje als bij de dierenarts, inslapen en 't licht uit, 'k ben geen onmens hé.

Een correct en professioneel uitgevoerde ophanging resulteert ook in onmiddellijke dood. Met die spuitjes kan ook veel misgaan. Maar ik ben er niet principieel tegen.
Oud 25 maart 2010, 16:51   #68
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Laat uw fantasie maar de vrije loop. Compleet waanidee.
Overigens meen ik dat de doodstraf in bepaalde gevallen wel degelijk gerechtvaardigd is. Dat betekent echter niet dat ze publiek moet zijn. En zelf zou ik daar nooit naar gaan kijken, tenzij dat uit ambtsverplichtingen noodzakelijk zou zijn.
Stel dat we het "beschaafd" houden: een spuitje of verhanging. Waarom mag dat niet publiek zijn? Waarom moet dat achter de coulissen gebeuren? Om de voorstanders van de doodstraf niet te confronteren met de praktijk die ze propageren? Is dat niet een tikkeltje hypocriet?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 17:07   #69
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is naast de kwestie.
En een serieuze kwestie het is...
Oud 25 maart 2010, 17:48   #70
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat moeten wree fuifkes geweest zijn in dien tijd, ... de gruwelijke details worden wel hier en daar aangehaald maar nooit echt beschreven... misschien wel omdat het te vettig voor woorden was.

eigenlijk kun je zelf nog stellen dat diegene die met zo een troep hongerige wolven mochten vechten er nog het best van afkwamen.
Nou ja, van de ene kant is een getrainde bestiarius waarschijnlijk wel nog wat meer waard dan een mooi beest, en dus zullen ze vaak licht in het voordeel zijn, van de andere kant kan je van een leeuw geen genade vragen. Bij gladiatorengevechten eindigde ongeveer een zesde van de gevechten (heb ik me laten wijsmaken) met de dood van een van de deelnemers. Gegeven dat een carriere uit een gevecht of zes bestond (vaak een stuk of twee, drie per jaar vanaf dat je volledig getraind was) hebben die jongens in totaal dus zo'n 50% kans op overlijden (nou ja, velen gingen langer door, maar in principe kon je er met 6 gevechten vanaf zijn (ik geloof dat je meestal je vrijheid kreeg als je vijf keer had gewonnen of echt een heel spectaculair gevecht had laten zien, misschien ligt het getal dus wel wat hoger en gingen ze wat vaker dood)), dat zou wel eens heel vergelijkbaar kunnen zijn met het risico van een bestiarius. Bovendien zat er in het vak van gladiator wat meer status. Goed, tenzij je er nooit wat aan verdiend hebt krijg je nooit meer volledige burgerstatus, je bent officieel een afstotelijke persoonlijkheid, maar officieus waren het de sporthelden van hun tijd, aan geld en vrouwen geen gebrek. Een gevecht met dieren was eigenlijk toch een soort voorprogramma (al zaten er wel hele spectaculaire tussen, met kuddes olifanten die door het hek braken en het publiek in liepen enzo).
Oké, als ik de keuze heb blijf ik liever hier, maar of dierenvechters nou echt zoveel beter af waren dan gladiatoren... Het zal allebei niet zo heel erg fijn geweest zijn.

Saillant detail: de gladiatoren, de grootste sekssymbolen van het Romeinse rijk (daarom vechten ze ook zo vaak in een lendendoekje), hadden waarschijnlijk voor het grootste gedeelte overgewicht. Ze kregen eten met een hoger vetpercentage dan bijvoorbeeld soldaten. Dit had als doel dat ze elkaar meer konden toetakelen zonder vitale organen te raken. De eerste Hollywood productie die dit detail waarheidsgetrouw laat zien laat voorlopig nog op zich wachten.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 25 maart 2010 om 17:50.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 23:27   #71
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt er het levende bewijs van dat een mens voorzichtig moet zijn met de interpretatie van statistieken.
Ik heb dan nog niet eens gestemd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik dacht toch dat gij een beetje kinky wel kon apprecieren...
Tuurlijk, maar verschrompeld, knalrood met wit verminkt waar ge de vellen van kunt aftrekken hoort daar bij mij nie echt bij
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 23:48   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik ben wel voorstander van de doodstraf, maar NIET van doodmartelen en andere beest8igheden.
²

Hoewel de brandstapel terug zou ingevoerd mogen worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 14:01   #73
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Wie is de volgende na Dutroux?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 14:02   #74
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Hilde Crevits

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 14:31   #75
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
een simpel spuitje is voldoende, men moet daar geen circus van maken.
Inderdaad. En niet publiek. Hooguit de familie van de slachtoffers mogen het eventueel bijwonen (en degenen die het gebeuren in goede banen moeten leiden).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 18:02   #76
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De toekomst. Onder druk van het volk, waarvan de wijsheid niemand nog durft te betwisten, wordt de doodstraf heringevoerd. Bij referendum wordt beslist dat het eerste slachtoffer Marc Dutroux wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Inderdaad. En niet publiek. Hooguit de familie van de slachtoffers mogen het eventueel bijwonen (en degenen die het gebeuren in goede banen moeten leiden).
Nope, het volk heeft volgens de topic starter ervoor gekozen, het volk moet dan maar ook bereid zijn om toe te kijken wat de gevolgen zijn van hun keus.
Meer nog, ik zou zelfs zeggen dat het bijwonen verplicht zou moeten gesteld worden. Indien niet in de gelegenheid om ter plekke te reizen de terechtstelling bijwonen op het dorps/stadsplein per televisie opgezet voor de gelegenheid.
Ook de beulen zouden gekozen, per loterij, moeten komen uit het volk.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 18:57   #77
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
kan ik me ook helemaal in terugvinden
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2011, 00:48   #78
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Hilde Crevits
Nog kandidaten?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:23   #79
FDM
Banneling

Standaard

na 9 onthoofdingen wordt men ook dat gewoon
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 14:44   #80
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

De vijfde en de zesde dag.
Als het in de vroege namiddag is tenminste.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be