Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2010, 14:17   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar laten we eens naar de feiten kijken ...

Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een wielrenner?

Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een automobilist?
Kortom de benaming "terrorist" is eerder van toepassing op op de automobilist en men zou dus beter spreken van autoterroristen. Het is immers die laatste groep die voor talloze doden in het verkeer zorgt (naast een hoop lawaai, luchtvervuiling en zwerfvuil natuurlijk).
Het zou best kunnen dat wandelaars verplicht worden om op de baan te wandelen omdat wielrenners de wandelpaden onveilig maken, en daar dan door auto's om ver gereden worden. Ik weet niet of daar statistieken van bestaan. Die dode wandelaars kunnen natuurlijk hun verhaal niet meer doen, en worden gewoon onder de doden door auto-ongevallen ingeschreven...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 14:21   #62
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik rij zelf veel met mijn veloke, maar ga niet in de weg rijden van de rest van de weggebruikers.

Nu een wielertoerist mag zich in groep verplaatsen en ik heb daar ook geen probleem mee op zondag, maar als ge dan ziet dat den eerste 700 meter voor de laatste hangt, ... dat is geen groep meer he, dat is bekanst een wielerwedstrijd...

op de openbare weg mogen nochtans geen wedstrijden gereden worden, (of onder begeleiding, vergunningen etc... )

Wat het probleem met zo een lange convooien is, is dat ge niet meer op een veilige manier kunt voorbijsteken, veilig voor zowel u als automobilist als de wielertoerist in kwestie.

Een klein beetje het gezond verstand bezigen aan de 2 kanten is dus echt wel belangrijk.

Dan op de dijken, sorry maar soms gaat het er echt gortig aan toe, de arrogantie van sommigen, ... daar rijden ook families met kinderen, wandelaars met kinderen, wandelaars met dieren (nu ik lijn mijn hond aan en ik hou hem kort als ik een fiets zie afkomen of wandelaars ) Maar de maximum toegelaten snelheid voor velo`s is nog altijd 40 km per uur als ik mij niet vergis, ... hou u daar aan.

Als ik dan zelf met de fiets ben op zo nen dijk en er komt zo een klad nozems af geraced, rijden ze toch maar beter opzij, zo een veloke is niet goedkoop, en ik ben redelijk onverzettelijk, of dat er nu 5 , 10 of 20 zijn , het zal trouwens den eersten idioot niet zijn die den decor in vliegt, omdat m denkt `die zal wel opzij gaan` ik heb evenveel recht daar te rijden en ik rij niet den decor in voor een ander.
Daar komt nog bij dat ze , in plaats van achter elkaar te rijden, dikwijls ook naast elkaar rijden, met 2 of 3, om wat te praten onder elkaar. Dan palmen ze echt de hele weg in, en letten ze helemaal niet meer op de andere weggebruikers, of die nu te voet, met de fiets of de auto zijn.
Oud 9 april 2010, 14:22   #63
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik weet helemaal niet of die knap is. Mischien is het een echt monster, en is wielrennen voor jou enkel een uitvlucht om er eens vanaf te zijn En dan tijdens het wielrennen maar de mensen pesten om je frustratie af te reageren...
Oud 9 april 2010, 14:22   #64
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar komt nog bij dat ze , in plaats van achter elkaar te rijden, dikwijls ook naast elkaar rijden, met 2 of 3, om wat te praten onder elkaar. Dan palmen ze echt de hele weg in, en letten ze helemaal niet meer op de andere weggebruikers, of die nu te voet, met de fiets of de auto zijn.
2 naast elkaar, dat mag hé.
Oud 9 april 2010, 14:29   #65
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ja zeg, met twee naast elkaar, op zo een smal WANDELpad, waar moeten de wandelaars zich dan verstoppen ? Juist, op de rijbaan, om door auto's omvergereden te worden.
Hebben die cyclisten geen geweten of wat ?
Oud 9 april 2010, 14:32   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U rijdt met een wagen maar kent blijkbaar geen fluit van het verkeersreglement..
Onder bepaalde omstandigheden MOETEN !!!! groepen fietsers op de openbare weg rijden...

Natuurlijk zijn er lullen op een koersfiets..gelukkig kunnen die hun geen sportwagen permiteren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 14:32   #67
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja zeg, met twee naast elkaar, op zo een smal WANDELpad, waar moeten de wandelaars zich dan verstoppen ? Juist, op de rijbaan, om door auto's omvergereden te worden.
Hebben die cyclisten geen geweten of wat ?
Op een wandelpad? Fietsen?
Indien je bedoelt voetpad--> verboden voor fietsers
Als je bedoelt fietspad --> wandelaars moeten voorrang geven aan fietsers, vooral dan aan mij.

Uiteindelijk is het de schuld van de auto, jongen. Echt.
Oud 9 april 2010, 14:38   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Unitaire automobilisten willen zelfs die enkeling die zich te voet of per fiets verplaatst nog wat bashen..
Ik raad je 2 weken rustvakantie aan in Saigon :
Oud 9 april 2010, 15:01   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en ook met zo een auto erachter om aan te geven dat je in groep bent, is dat zeker veilig,

wat niet veilig is, is met zo een auto erachter en de lewie die nie goe meer meekan daar just voor en de jean en de karel die op de lewie wachten daar 200 meter voor en de juul de pier en den tom die 500 meter verder de ziel uit hun lijf aan het rijden zijn om mekaar los te rijden probeer die dan allemaal maar veilig voorbij te steken.

Iedereen zijn hobby en geen probleem dat ge wat gaat koersen maar hou ook wat rekening met de andere mensen die daar rondrijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 15:04   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben nu zelf 'wielertoerist' in zo'n zondagse groep. En ik kan me soms kwaad maken, ja. Op mijn collega-fietsers, hé! Evenzeer op de auto's etc, maar zoals je zegt: het moet van twee kanten komen.
Dat bedoel ik nu, ook voor uw eigen veiligheid ten andere.
Oud 9 april 2010, 15:10   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²²
Ik ben die bronstige primitieven allang beu met hun cliché geleuter over die wielertoeristen..

99% van de automobilisten die ik s'zondags tegenkom zijn correct en vriendelijk..enkel een bronstige stier begint zich al op te winden bij het zien van die kleurige pakjes..
kleurige pakjes, ... mannen in spannende broekskes ja, ... een soort mislukte super heroes,
Oud 9 april 2010, 15:15   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hehehe, klopt. De'r zitten er in mijn ploegske zo een paar. Fiets van de jaren '70 maar ze rijden me zo uit de wielen.
Nu is dat met fietsen zo een beetje hetzelfde als met auto's, hé. Het is voor een stuk een statussymbool en dan wordt er wat geld tegenaan gesmeten.
Ik ben helemaal geen freak (voor elk weertype andere banden, etc) maar ja, mijn fietskes zijn genen brol.

(edit) toch wel vermeldenswaard: ik heb nog geen enkele koersfiets nieuw gekocht. Altijd tweedehands, gekocht van freaks zoals hierboven vermeld. Dus goed materiaal aan een goed prijsje.
Bij het schieten in den tijd was dat just het zelfde, het laatste splinternieuwe geweer met gepersonaliseerde kolf, schietbril op, speciaal leren vest en broek , (allee gelijk of dat ge ziet bij olympische wedstrijden he... ) En als ge dan kunt schieten kan dat als ge echt lange wedstrijden moet schieten zijn voordelen hebben, maar ge moet het wel eerst kunnen he, ... zo ne plooi Diane die goed ingeschoten en afgesteld was, schoot bekanst even goed op de 10 meter baan.
Oud 9 april 2010, 15:25   #73
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij het schieten in den tijd was dat just het zelfde, het laatste splinternieuwe geweer met gepersonaliseerde kolf, schietbril op, speciaal leren vest en broek , (allee gelijk of dat ge ziet bij olympische wedstrijden he... ) En als ge dan kunt schieten kan dat als ge echt lange wedstrijden moet schieten zijn voordelen hebben, maar ge moet het wel eerst kunnen he, ... zo ne plooi Diane die goed ingeschoten en afgesteld was, schoot bekanst even goed op de 10 meter baan.
Daar kan ik niet van meespreken. Ik ben in de 20ste eeuw geboren

(ik heb nog zo'n wipboog liggen, van mijn grootvader. Zelf gemaakt, maar hij schoot er zich wel Belgisch kampioen mee)
Oud 9 april 2010, 15:29   #74
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Op een wandelpad? Fietsen?
Indien je bedoelt voetpad--> verboden voor fietsers
Als je bedoelt fietspad --> wandelaars moeten voorrang geven aan fietsers, vooral dan aan mij.

Uiteindelijk is het de schuld van de auto, jongen. Echt.
Zo een WANDELpad, op een dijk bvb, waar die cyclisten zich de meester wanen, en zioch ook alzo gedragen.
Oud 9 april 2010, 15:36   #75
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja en ook met zo een auto erachter om aan te geven dat je in groep bent, is dat zeker veilig,

wat niet veilig is, is met zo een auto erachter en de lewie die nie goe meer meekan daar just voor en de jean en de karel die op de lewie wachten daar 200 meter voor en de juul de pier en den tom die 500 meter verder de ziel uit hun lijf aan het rijden zijn om mekaar los te rijden probeer die dan allemaal maar veilig voorbij te steken.

Iedereen zijn hobby en geen probleem dat ge wat gaat koersen maar hou ook wat rekening met de andere mensen die daar rondrijden.
Tja. De hoofdreden om niet mee te rijden met 'de mannen van de A-ploeg', is omdat het één grote competitie is (en ik soms niet kan volgen, ik geef het toe). De B-ploeg is rustiger, maar daar wachten ze inderdaad wel op lewie. Maar de juul en pier vooraan, die beginnen dan ook rustiger te rijden.

Bij mijn vorige ploeg ben ik het afgebold omdat dat daar 'om ter rapst' was.
Oud 9 april 2010, 15:38   #76
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo een WANDELpad, op een dijk bvb, waar die cyclisten zich de meester wanen, en zioch ook alzo gedragen.
Ja, dat zou niet mogen.
Ik betwist dat allemaal zeker niet, maar ik hekel je veralgemening (dat ze allemaal zo zijn en zat op hun fiets zitten).
Bij mijn vorige ploeg schaamde ik me soms, hoe die mannen soms tekeer gingen. En 't was altijd de fout van de ander (meestal auto's en voetgangers).
Eigenlijk fiets ik liever alleen, maar ik hang graag in het wiel
Oud 9 april 2010, 15:42   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat zou niet mogen.
Ik betwist dat allemaal zeker niet, maar ik hekel je veralgemening (dat ze allemaal zo zijn en zat op hun fiets zitten).
Bij mijn vorige ploeg schaamde ik me soms, hoe die mannen soms tekeer gingen. En 't was altijd de fout van de ander (meestal auto's en voetgangers).
Eigenlijk fiets ik liever alleen, maar ik hang graag in het wiel
²
Achteraf drinken in gezelschap is iets plezanter..
Oud 9 april 2010, 15:48   #78
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zou best kunnen dat wandelaars verplicht worden om op de baan te wandelen omdat wielrenners de wandelpaden onveilig maken, en daar dan door auto's om ver gereden worden. Ik weet niet of daar statistieken van bestaan. Die dode wandelaars kunnen natuurlijk hun verhaal niet meer doen, en worden gewoon onder de doden door auto-ongevallen ingeschreven...
Daar zullen geen statistieken overbestaan, gezien het marginale aantal gevallen t.o.v. het totale aantal doden die om het leven zijn gekomen door ongeval met een auto. Dat is nogal evident hé.

Het is overigens ook vaak veiliger met twee naast elkaar te rijden op de rijbaan. Ga je netjes aan de kant voor meneer de automobilist ... dan is het gevolg dat ze je rakelings, zonder snelheid te verminderen voorbij razen. Kortom de beste manier om in het decor te belanden of om het leven te komen. Rij je met twee naast elkaar, dan moeten de automobilisten wel remmen en steken ze je pas in een tweede beweging voorbij. Met twee naast elkaar rijden in groep maakt ook de groep korter en dus gemakkelijker om in te halen net zoals je een tractor met aanhanger inhaalt vb.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 15:49   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²
Achteraf drinken in gezelschap is iets plezanter..
Als ik met mijne maat op de baan was, die had wel een speciale drinkpul.

gelukkig heeft er ons nooit iemand ne slok water gevraagd, ...
Oud 9 april 2010, 16:10   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik met mijne maat op de baan was, die had wel een speciale drinkpul.
gelukkig heeft er ons nooit iemand ne slok water gevraagd, ...
Méé préparée van de vetrénair in ?..van alcohol krijg ik flanellen beentjes..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be