Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2013, 19:49   #61
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe de echte zagende vlaming er telkens weer in slagen om nieuwe dingen te vinden waar ze kunnen over kankeren en klagen......
fixed
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 19:51   #62
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Alles, de zetbaas van cornu heeft beslist dat de nmbs dient ter bevrediging van primaire behoeften. Meer wc's in de stations?
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 21:21   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De nieuwe baas heeft gesproken : het is allemaal de fout van de treinbestuurders.

Ik was gelukkig net terug van sporten toen ik die brief daarnet onder ogen kreeg en had dus al stoom afgeblazen maar nog is hij me in het verkeerde keelgat geschoten. Ik begin elke dag een half uur te vroeg te werken om de mogelijke miserie voor te zijn. Klaarmaking ipv aflos, materiaal dat ergens anders staat of nog onderweg is, defecten, last minute veranderingen, keertijden die elk jaar krimpen, wachten op rijpaden, uurregelingen en andere documenten, communicatieprocedures die steeds langer en breder worden (de meesten kennen wel dat spelletje uit de jeugdbeweging waarbij je een boodschap laat rond gaan -lachen hoor- hoe die aan het eind klinkt - wel dat is de nmbs communicatie voor u op een briefje met de gevolgen die u zelf elke dag kan ondervinden)... .
Maar het ligt dus allemaal aan de bestuurders. Geef die Cornu ook al maar zijn miljoenen euro's gelijk die vorige leugenaar. Hij gaat er nog minder van terecht brengen op deze manier.
Wat had ik graag gezien dat die Van Massenhove de job had willen proberen tot een goed einde te brengen. Toen ik die zijn naam hoorde kreeg ik onmiddellijk hoop. Het ligt niet in mijn aard om tegen te wringen dus ik blijf mijn best doen maar wat walg ik van die verdomde politiek en haar stromannen. Bweeurk.
Je kunt moeilijk verwachten dat hij op 69 zoals de ex-CEO van NS even een machinistenlicentie gaat halen...
Oud 10 december 2013, 21:26   #64
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Waarom niet? We moeten toch allemaal langer werken.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 22:47   #65
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Waarom niet? We moeten toch allemaal langer werken.
2.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 23:59   #66
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

En dat terwijl de regels voor het besturen van een trein steeds beperkender worden geïnterpreteerd door de NMBS (niet Infrabel, waar de reglementen ook snel genoeg wijzigen, maar NMBS die die regels vertaalt naar een leesbare handleiding, is zo nerveus voor treinen door het rood, dat je nog slechts mag kruipen wanneer een sein rood zou gestaan kunnen hebben...
Ik wil Cornu gerust het voordeel van de twijfel geven, en aannemen dat hij nog onvoldoende vertrouwd is met zijn bedrijf, maar hij heeft nog behoorlijk wat opkuiswerk voor eigen deur te doen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:48   #67
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Gisteravond weer wat 'grappigs' meegemaakt : Brussel Centraal...trein van 8 wagons rijdt binnen....deuren gaan open, maar die van de 2 eerste wagons blijven gesloten....deuren defect.... Resultaat : de andere wagons overvol (de sukkelaars in Brussel Zuid zullen 't geweten hebben) en door de verwarring weer enkele minuten te laat vertrokken. 1 heuglijk feit : 't was niet de trein die ik nodig had
Waarom kunnen ze dat niet aankondigen voor die trein aankomt ? In 't Noord zullen die deuren ook wel defect geweest zijn, zeker, aangezien er op enkele zo'n 'deuren-defect-stickers' geplakt waren.
Waarom worden die defecte wagons niet afgekoppeld, of, nog beter, vervangen ?
Waarom blijft die laat-maar-waaien-mentaliteit bij de NMBS maar bestaan ?
Maar 't zal beteren met een verlenging van de rijtijd....
Oud 11 december 2013, 12:54   #68
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
En dat terwijl de regels voor het besturen van een trein steeds beperkender worden geïnterpreteerd door de NMBS (niet Infrabel, waar de reglementen ook snel genoeg wijzigen, maar NMBS die die regels vertaalt naar een leesbare handleiding, is zo nerveus voor treinen door het rood, dat je nog slechts mag kruipen wanneer een sein rood zou gestaan kunnen hebben...
Ik wil Cornu gerust het voordeel van de twijfel geven, en aannemen dat hij nog onvoldoende vertrouwd is met zijn bedrijf, maar hij heeft nog behoorlijk wat opkuiswerk voor eigen deur te doen.
Doet me denken aan iets dat ik gehoord heb. Iemand deed onlangs mee aan een examen voor treinbestuurder. Psychologische en technische (voor)testen zeer goed doorstaan. Mondelinge test gebuisd wegens het niet kennen van de negenproef bij een staartdeling op het bord..... Moeten treinbestuurders echt nog met telraam en dergelijke werken in dit digitale tijdperk ?
(ik vermoed dat hij 'overgekwalificeerd' was maar dat ze het niet durfden zeggen dat dat de reden was. Waarschijnlijk bang dat hij niet lang genoeg zou meedraaien voor hij zou afhaken... Heeft 2 bachelors, maar hij was het blijkbaar beu om nog verder te studeren en zocht iets anders...iets met regelmaat)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be