![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
Groen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 3,06% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
14 | 6,11% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,18% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
12 | 5,24% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
12 | 5,24% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
94 | 41,05% |
VL. Progressieven |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
49 | 21,40% |
Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 9,17% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
15 | 6,55% |
Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik geloof oprecht dat we de laatste federale regering hebben gehad.
De Vlaamsgezinde partijen zullen winnen, status-quo in Wallonië... Geen compromissen meer mogelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, in feite heeft Gennez een opening gemaakt hoor. ze zegt dat het allemaal de schuld is van Leterme (waar ze ergens wel gelijk mee heeft). maw, ze zal mss in een regering stappen waar Leterme geen premier is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() amai, VLD reeds 10 stemmen.... sjonge toch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw, waar is onze Belgische krijger naar toe?? of is die nu nog aan het klappen met zijn bron??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien : NV-A en Vlaams Belang gunnen elkaar het licht in de ogen niet, en LDD is nagenoeg onbestaande. Een Vlaamsgezinde eenheid is er bijlange niet. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 april 2010 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar aan de andere kant zijn er volgens mij maar weinig Vlaamse partijen die happig zullen zijn om in een regering te stappen waar de versnippering zo groot is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de CD&V weet trouwens goed genoeg dat als ze nu verkiezingen moeten uitschrijven ze big time gepoept gaan worden met hun voorzitterschap van de EU, want er is no way om tegen Juli een regering op poten te krijgen door verkiezingen... We zijn bijna mei, en hoelang hebben de onderhandelingen vorige keer geduurd, ... ? Hoe lang denk je dat ze nu gaan duren, ... tel daar nog de gerechtelijke procedures bij die ze in hun nek gaan geduwd krijgen van de NVA en het Vlaams Belang, en ge weet dat ze tegen Pasen volgend jaar nog in de shit zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() mmm. N-VA van 50% naar 43 %. Vooral ten voordele van VB en Open Vld.
CD&V haalt niet eens de kiesgrens. Best opgaan in Groen!, zou ik zo zeggen.
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vervotte kon nog net maar Decrem en Leterme zijn er toch teveel aan hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar stel dat de N-VA de grootste in Vlaanderen zou worden: wie durft het enerzijds aan om de partij zomaar langs de kant te schuiven en welke van de Franstalige partijen zal anderzijds bereid zijn om zelfs maar aan de onderhandelingstafel aan te schuiven met de N-VA in een leidende rol?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu het zou me sterk verbazen mocht de NVA zo hard groeien dat ze de grootste werden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie den dikke en consoorten nog oproepen niet te stemmen op de NVA
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() met alarmbellen, ellelange discuties om dat tot de constatatie te komen dat splitsen heel wat moeilijker is dan sommigen laten uitschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop eigenlijk dat ze me oproepen te gaan zitten. Dan ga ik aan de ingang flyers uitdelen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zulke individuele protesten halen niets uit. Het is pas achteraf dat je zowat elke wet gestemd door dat parlement kan gaan beginnen aanklagen. Heeft de VVB een paar advocaten in de rangen? Op naar Straatsburg dan...
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt niet veel uit, aangezien de kleinere partijen sowieso al worden uitgesloten. Als de boycot groot genoeg is kunnen we trouwens de legitimiteit van het regime zélf in vraag stellen en is een algemene opstand tegen de Belgische staat moreel verantwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |