![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En drie jaar geleden... ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 april 2010 om 18:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij zal er uiteraard weer een mooie draai aan proberen te geven, net zoals in 2007 en 2009... Laatst gewijzigd door toccata : 28 april 2010 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Ik vond het heel mooi gezegd hoe Bart Dewever het drama van Yves Leterme verwoordde. Iedereen brandt Yves Leterme af als kweet niet welk misdadiger, echter Bart Dewever ziet toch ook het menselijk aspect. Het moet zeker niet makkelijk zijn voor deze mens, die de zwarte piet van werkelijk iedereen krijgt toebedeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie ook niet in wie nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Toen ik hier net op het forum kwam liepen hier discussies en weddenschappen over of N-VA de kiesdrempel wel zou halen; het kartel met de 'tsjeven' werd verketterd; de 'woordbreuk' van Bourgeois werd de N-VA zwaar aangerekend. Toch hebben zij standvastig aan de vlaamsgezinde vleugel van de CD&V vastgeklampt en hun rug rechtgehouden. Moet je ze nu eens zien in de peilingen (toegegeven, het zijn peilingen, maar tóch) Natuurlijk moet een politiek dier als Dewever ook een 'egocentrische' en zelfs 'duistere' kant hebben, anders bereikt hij niets. Maar ik heb nog geen grote fouten bij hem gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Dat bedoel ik niet. Wanneer men voor het Vlaams Parlement kiest en men belooft aan zijn kiezers de termijn uit te zitten en nauwelijks één jaar later opteert men weer voor het Federaal Parlement, ja dan speelt men eigelijk met de stemmen van de mensen en heeft men geen enkele beginselvastheid. En iemand die in de politiek geen beginselvastheid heeft op een punt, is op dat punt een nihilist. En dat is Dewever hier wel degelijk!
Laatst gewijzigd door system : 28 april 2010 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en het zijn de kiezers van de NVA die hem zullen belonen of afstraffen voor zijn prestasies. Ik begrijp van geen kanten dat een groene, die het niet voor de nva heeft, goede raad gaat geven aan een boegbeeld van de nva.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Die zogenaamde straffe verklaringen gaan over zaken die de normaalste zaak van de wereld zouden moeten zijn. Het is wel dankzij Leterme dat die zaken zo naar voor zijn gebracht, vele andere krokodillentjeven in die partij hadden die zaken allang onder de mat geveegd. Ik heb altijd sympathie en respect gehad voor Leterme als persoon, veel minder echter voor zijn partij en nu met een vrouw aan het hoofd moet ik die partij totaal niet meer. Een vrouw als Marianne Theyssen hoort thuis achter de afwasbak.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 april 2010 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, Leterme is daarbij en zeker niet alleen, de volledige CD&V is daar dan zeker bij. Je weet wel, diegenen die "ander volk eerst" als principe hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dewever zei daarenboven dat de blokkering geen kwestie was van falende individuën , maar van een falend e structuur . Ik denk dat Dewever gelijk heeft ...
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja wat ik eigenlijk niet begrijp is dat België quasi twee decennia stabiele regeringen heeft gekend die hun termijn steevast uit hebben gedaan en dat nu opeens het "systeem" niet meer werkt daar waar het enigste dat eigenlijk is veranderd de CD&V is die de verkiezingen mee heeft gewonnen door op de Franstaligen te zeiken waarna het nooit meer is goedgekomen. Maar goed. Alles is de schuld van het "systeem" tot de verkiezingsdeelname van Dewever toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Als Bart Dewever de senaatslijst trekt, krijgt hij mijn voorkeurstem.
Vlaams Belang is momenteel een kiekenkot, er zijn er vandaag twee buitengezet en één is zelf vertrokken. Zegt genoeg. N-SA, de beweging die dichtst bij mijn gedachtengoed staat komt maar op bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Hopelijk kunnen ze in 2014 deelnemen aan de Vlaamse verkiezingen ook. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 28 april 2010 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik deel uw analyse over Leterme . Maar uw mysogiene oprisping over de zeer competente politica (binnen haar ideologie) die mevrouw Thyssens is , is ridicuul , en dit is nog wat voorzichtig uitgedrukt....
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ooit stemde ik voor een partij die mij écht ernstig leek, en mij ondermeer ook basisdemocratie had beloofd, alsmede een regelmatige aflossing van de wacht aan de top. Diezelfde top wist er ook een mooie draai aan te geven toen die belofte werd gebroken. Ik hoop dat u mijn wantrouwen t.o.v. die partij kunt begrijpen. Ik vrees dan ook dat ik deze keer op N-VA zal stemmen. In een onafhankelijk Vlaanderen (al dan niet deel uitmakend van een Confederatie) zou ik graag mijn oude stal weer kunnen opzoeken, op voorwaarde dat er vers stro ligt. De overlevingskans van België schat ik op ongeveer 10%. Het wordt m.a.w. hoog tijd voor een zware chemo-therapie. Een flinke scheut LSD in het kraantjeswater zou misschien nog kunnen helpen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |