![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg zelf de ideologie van de vakbondstop niet en nog minder die van het VB . Mensen die ik ken die het VB stemmen zijn meestal verbitterd en niet politiek of syndicaal actief .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel is de Hoofdstad van Vlaanderen en maakt op die manier al deel uit van Vlaanderen. We zullen zien of Europa aanneemt dat een Stad onafhankelijkheid kan uitroepen. Ik denk van niet. En volgens mij denken ze in Wallonie hetzelfde, daarom willen ze een corridor, omdat zonder hun aanspraken op Brussel op niets gestoeld zijn en weggelachen gaan worden. Op mij maakt het doembeeld van Brussel kwijt helemaal geen indruk want persoonlijk zou ik nog niet liever hebben dan dat we die rotte zweer met hun ubermensch-mentaliteit kwijt zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar fasciliteitengemeenten overhevelen naar een tweetalig statuut is onbespreekbaar, terecht hoor (begrijp me niet verkeerd), ik speel hier maar advocaat van de duivel. Maar anderzijds verwachten dat een meerderheid franstaligen zomaar zal accepteren dat ze van vanonder een tweetalig land naar een eentalig gebied worden versast lijkt me wat op wensdromen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die verbitterde mensen, daar mag u nu tegen zeggen wat je wil, die stemmen VB totdat ze dood zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt idd ...ik ga echter niet verschieten want ik volg een heel ander spoor dan de vakbondstop . Bureaucraten mogen in mijn ogen geen macht hebben . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat praat nog niet goed dat men lid van een vakbond moet zijn om in de haven aan de bak te komen. Zoals ik al zei, eigen volk eerst. Het zijn trouwens de vakbonden die deels verantwoordelijk zijn dat de kas van de bestaanszekerheid in juni/juli leeg zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Brussel voor onafhankelijkheid kiest zullen we dat vrees ik moeten accepteren. Maar wat doen we als Brussel kiest om bij het waals gewest bijgevoegd te worden? Laatst gewijzigd door satiper : 9 mei 2010 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe verklaar je dat ?? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je doet alsof in een onafhankelijk Vlaanderen het hen gevraagd zal worden. Het zal gewoon zo zijn punt. Die hebben hier niet de lakens uit te delen omdat ze Franstalig zijn. Ze zullen niet meer tegen hun lakeien bezig zijn zoals in Belgie hoor, die tijd zal wel gedaan zijn. Wat gaan ze doen, in opstand komen met geweld? Ik zou het willen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal wel een vreemde situatie zijn, zo'n Wallonie dat dan uit twee aparte uiteengelegen stukken bestaat. Misschien kiezen ze wel om de naam Belgie te blijven gebruiken, wat zeer goed voor Vlaanderen zou zijn dat dan schuldvrij aan de toekomst kan gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ze er wel niet bij vertellen is dat de vakbonden ook afgevaardigden hebben zitten bij zij die het geld beheren/beleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die zijn mss niet overdreven groot, maar gaat het Waalse gewest zomaar een pak belastingbetalers en de input van de europese instellingen aan de Vlamingen cadeau doen ook als vanuit Brussel een vraag komt dit niet te laten gebeuren. Hoe zit het trouwens met de militaire machtsverdeling in ons land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() 2) Vreemd idd, maar wel doenbaar veronderstel ik. Ik zou er niet direct graten in zien om het op die manier op te lossen. Wel spijtig voor de weinige Vlamingen in Brussel die op die manier ook ongevraagd in een ééntalig franstalig gebied komen te liggen, mss moeten hen dan ook maar onuitdoofbare fasciliteiten gegund worden? 3) Schuldenvrij klinkt mooi ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NVA in een minderheidsregering?
![]()