Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2010, 18:26   #61
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het jochie begon mee te doen stenen te gooien naar Israëlische militairen, en werd daarvoor gestraft door zelf in de positie van ontvanger (van de stenen) te worden gezet. Op die manier hebben zowel de gooiers als het jongetjes een paar belangrijke lessen geleerd:
  • Je kunt niet zomaar ongestraft stenen naar anderen gooien
  • Wie een gat graaft voor een ander, valt er zelf in
  • Respect voor autoriteitsfiguren

Over de legitimiteit van het stenengooien kan ik kort zijn. Dit is niet een Palestijnse verzetsdaad, maar een Arabisch gebruik. In onze Nederlandse steden gooien Marokkaanse rotjochies ook met stenen naar de politie. Niets ''legitiems'' aan.
Jou post kenmerkt zich, door zich helemaal niet in de context van de situatie te bevinden, en niet te denken aan de situatie van de stenegooiers.

Natuurlijk zal het stenen werpen naar een ander altijd beantwoord worden. Maar dat zegt niet dat het stenen gooien van de jongeren onterecht is. Wat zijn de Israëlische daden tegen deze kinderen? Zou het misschien kunnen dat de kinderen ook lijden onder de ethnische zuivering en het geweld van Israël? Ik zie het wel als een verzetsdaad, want je kan de situatie van de nederlandse stenengooiende allochtone jeugd niet vergelijken met die van de Palestijnse. Voor je het vergeet: het Palestijne volk wordt onderdrukt, met het nodige geweld, door Israël. Als je zo bent opgegroeid kun je niet van een normale jeugd spreken.
Het is niet omdat je een bepaalde gelijkenis in gedrag ziet, dat ook de redenen hetzelfde zijn.

Trouwens, wat is dat weer voor een stelling? Respect hebben voor een autoriteitsfiguur? Dat je voor je ouders of voor je leraar respect hebt, daar kan ik nog inkomen, maar voor Israël? Ik zie geen reden waarom je respect zou moeten hebben voor een staat die misdaden begaat.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:28   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenTurk Bekijk bericht
Als de Israëlieten het hoogst scoort op vlak van mensenrechten, dan heb je het mis!!
De Palestijn mag sommige heilige plaatsen niet in. Waarom? ze kunnen terorristen zijn volgens hen.
Je slaat gewoon uit je nek: de Palestijnen willen op de eerste plaats hun rechten en dan pas hun land ,als het gaat over de belangrijkste argumenten.
Natuurlijk, als ze hun geloof niet integraal mogen praktiseren, gaan ze die wegen, kalifaat en sharia ding, op.
Een typisch linkse instelling, dat men pas radicaliseert eer men daar toe aangezet wordt door onderdrukking en armoede. Hetgeen niet klopt, als men naar Saoedi-Arabië en Libanon kijkt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:32   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
Natuurlijk zal het stenen werpen naar een ander altijd beantwoord worden. Maar dat zegt niet dat het stenen gooien van de jongeren onterecht is. Wat zijn de Israëlische daden tegen deze kinderen? Zou het misschien kunnen dat de kinderen ook lijden onder de ethnische zuivering en het geweld van Israël?
Welke etnische zuivering? Kom op zeg, die paar huisjes in Jeruzalem kun je nauwelijks etnische zuivering noemen.
Citaat:
Ik zie het wel als een verzetsdaad, want je kan de situatie van de nederlandse stenengooiende allochtone jeugd niet vergelijken met die van de Palestijnse. Voor je het vergeet: het Palestijne volk wordt onderdrukt, met het nodige geweld, door Israël. Als je zo bent opgegroeid kun je niet van een normale jeugd spreken.
Die onderdrukking is helemaal niet zo erg als jij voorspiegelt. Zoals je weet waren deze gebieden eerst deel van respectievelijk Jordanië en Egypte. Toen Israël ze veroverde, werd er eerst vrijelijk handel gedreven en geleefd; totdat men met terrorisme begon in de naam van Allah de meedogenloze.
Citaat:
Het is niet omdat je een bepaalde gelijkenis in gedrag ziet, dat ook de redenen hetzelfde zijn.
Jawel, het is een afkeer van de autoriteit van een reljeugd zoals we die hier ook kennen. Israël kampt in zekere zin met exact dezelfde problemen als wij.
Citaat:
Trouwens, wat is dat weer voor een stelling? Respect hebben voor een autoriteitsfiguur? Dat je voor je ouders of voor je leraar respect hebt, daar kan ik nog inkomen, maar voor Israël? Ik zie geen reden waarom je respect zou moeten hebben voor een staat die misdaden begaat.
Ik zie geen reden waarom ik respect zou hebben voor een autoriteit die de helft van mijn loon pikt en mij daarbij vertelt wat ik wel en niet mag.
Oud 13 mei 2010, 19:39   #64
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

New weapons experimented in Gaza: population risks genetic mutations

Dat wijst onderzoek aan verschillende Europese universiteiten uit. En het gaat niet om de witte fosfor waarvan geweten is dat Israël het ook gebruikte tijdens hun aanval op Gaza.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2010 om 19:42.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:41   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Dat wijst onderzoek aan verschillende Europese universiteiten uit.
Er staat helemaal niet bij dat het van universiteiten is. Integendeel. Gewoon een paar nietsnutten, vooral Italianen.
Oud 13 mei 2010, 19:43   #66
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staat helemaal niet bij dat het van universiteiten is. Integendeel. Gewoon een paar nietsnutten, vooral Italianen.
Biopsies op 32 lijken in Italië, zweden en Libanon (Rome, Chalmer en Beirout). 'Nietsnutten' volgens u vermoed ik omdat u de conclusies niet graag hoort.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2010 om 19:44.
Oud 13 mei 2010, 19:44   #67
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Biopsies op 32 lijken in Italië, zweden en Libanon. 'Nietsnutten' volgens u vermoed ik omdat u de conclusies niet graag hoort.
Geen universiteiten dus, en geen betrouwbare persbureau's. Dank u.
Oud 13 mei 2010, 19:45   #68
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat wijst onderzoek aan verschillende Europese universiteiten uit.
De mohammedanen werken al veertien eeuwen aan hun eigen biologische degeneratie door, naar gelang van het moslimland, een kwart tot de helft van hun kinderen in bloedschande te verwekken. Effect na één generatie: IQ -7 of -8; vele gehandicapten, vooral doven. Effect na 14 eeuwen: een bende die nog steeds collectief te dom is om van de mohammedanerij los te komen, de immense morele, intellectuele, politieke, wetenschappelijke en levensbeschouwelijke superioriteit van een prachtland als israël te erkennen, en er een verstandige win-win-relatie mee aan te gaan.
Oud 13 mei 2010, 19:46   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen universiteiten dus, en geen betrouwbare persbureau's. Dank u.
Citaat:
...carried out by laboratories of Sapienza University of Rome (Italy), Chalmer University (Sweden) and Beirut University (Lebanon), was coordinated by the New Weapons Research Group (Nwrg), an independent committee of scientists and experts based in Italy, who is studying the use of unconventional weapons and their mid-term effects on the population of after-war areas.
Oud 13 mei 2010, 19:49   #70
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Een hele alinea2de met de lijst van de universiteiten.
Zou het kunnen dat je niet zo goed bent met het begrijpend lezen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 mei 2010 om 19:49.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:51   #71
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Bovendien moeten we de Palestijnen het onschuldige tijdverdrijf van het stenengooien niet ontzeggen. Voor één keer dat de mohammedanen ergens goed in zijn. Ach ja, ik vergeet hun vier of vijf nobelprijzen, waarvan eentje voor bendeleider Yassir 3arafat. Ze zijn dan ook maar met honderd maal meer dan de joden, dus...
Oud 13 mei 2010, 19:51   #72
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De mohammedanen werken al veertien eeuwen aan hun eigen biologische degeneratie door, naar gelang van het moslimland, een kwart tot de helft van hun kinderen in bloedschande te verwekken. Effect na één generatie: IQ -7 of -8; vele gehandicapten, vooral doven. Effect na 14 eeuwen: een bende die nog steeds collectief te dom is om van de mohammedanerij los te komen, de immense morele, intellectuele, politieke, wetenschappelijke en levensbeschouwelijke superioriteit van een prachtland als israël te erkennen, en er een verstandige win-win-relatie mee aan te gaan.
Dat is naast de kwestie in dit geval en daarbij een pleidooi gevuld met racistische vooroordelen. Lees misschien welke stoffen er gevonden werden in de lichamen van de gedode Palestijen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2010 om 20:01.
Oud 13 mei 2010, 19:53   #73
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is naast de kwestie in dit geval en daarbij een pleidooi gevuld met rasistische vooroordelen. Lees misschien welke stoffen er gevonden werden in de lichamen van de gedode Palestijen.
Misschien nog niet door dat zulke personen niet, nooit inhoudelijk zullen ingaan , laat staan links(kunnen) lezen
Oud 13 mei 2010, 19:53   #74
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een hele alinea2de met de lijst van de universiteiten.
Zou het kunnen dat je niet zo goed bent met het begrijpend lezen?
Pure propagandahouding. Wil ik misschien de fotos van de slachtoffers eens plaatsen ? Had ik er misschien beter een draad over geopend? In ieder geval gewichtiger nieuws dan de draad waarin het staat.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2010 om 19:59.
Oud 13 mei 2010, 19:55   #75
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
de immense morele, intellectuele, politieke, wetenschappelijke en levensbeschouwelijke superioriteit van een prachtland als israël
amai

je meent het

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:57   #76
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Misschien nog niet door dat zulke personen niet, nooit inhoudelijk zullen ingaan , laat staan links(kunnen) lezen
Ik spreek toch liever met individuen dan met soorten.
Oud 13 mei 2010, 20:06   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke etnische zuivering? Kom op zeg, die paar huisjes in Jeruzalem kun je nauwelijks etnische zuivering noemen.
Gelukkig is niet iedereen zo vol van haat zoals jij.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ICAHD_LOGO.jpg‎
Bekeken: 86
Grootte:  38,0 KB
ID: 67100  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 20:06   #78
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Pure propagandahouding. Wil ik misschien de fotos van de slachtoffers eens plaatsen ? Had ik er misschien beter een draad over geopend? In ieder geval gewichtiger nieuws dan de draad waarin het staat.
Reageer jij nu TEGEN mij?
Oud 13 mei 2010, 20:12   #79
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

"You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well I'm the only one here. Who the fuck do you think you're talking to?" ”

Travis Bickle (Robert De Niro), Taxi Driver, 1976

vergeet niet, als het over films gaat, ben ik uw meerdere...

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 20:13   #80
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
"You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Then who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well I'm the only one here. Who the fuck do you think you're talking to?" ”

Travis Bickle (Robert De Niro), Taxi Driver, 1976

vergeet niet, als het over films gaat, ben ik uw meerdere...

As if ...
Waar blijft die "grote onthulling" trouwens?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be