Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2010, 20:45   #61
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht

Laatste drie jaar geen gazet opengedaan zeker? => rapport De Morgen over Van der Maelen: "Welhaast in zijn eentje verbrijzelde hij in Vlaanderen de perceptie van Didier Reynders (MR) als intelligente topminister, door de vele wantoestanden op Financiën nauwgezet in kaart te brengen."
de morgen is zever...we kunnen evengoed aan de toog gaan hangen

de vraag is: was didier minister toen de anderssociasten mee aan het verteren waren. Ja of ja?

waarom maakten ze toen niet van hun kwebbel?

laat me raden...het bracht te veel op voor vandermaelen en consoorten.
zo staalhard kunnen liegen/ontkennen jong, moeten we daarvoor in oostende zijn?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 mei 2010 om 20:50.
born2bewild is offline  
Oud 12 mei 2010, 21:05   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
My two cents:

sp.a zegt net hetzelfde als de overige Vlaamse partijen: splits BHV, zorg voor een degelijke staatshervorming die de regio's versterkt. De ene roept het, de andere staat er bij te vendelzwaaien, maar uiteindelijk zijn de Vlaamse partijen het eens: er is nood aan verandering.

Wat sp.a wel zegt, is dat BHV niet het enige probleem is. BHV splitsen zorgt er niet voor dat ouderen na hun pensioen niet in armoede terecht komen. Een staatshervorming lost kinderarmoede niet op. Los van het feit dat sp.a zowel achter een splitsing van BHV als achter een staatshervorming staat, vinden we dat we het misschien ook eens over de problemen in onze samenleving moeten hebben.

Aantal concrete voorstellen:

- Aanpassing van het pensioenstelsel: integratie van de tweede pensioenpijler in de eerste en een duidelijke link tussen huidige bijdrage en later pensioen. Elke gewerkte dag moet opleveren voor uw pensioen. Optrekken van de minimumpensioenen, zodat ze boven de armoededrempel uitkomen. De rusthuisfactuur mag nooit hoger zijn dan het pensioen.
- Eerlijke fiscaliteit: verlaging van de lasten op arbeid (met als doel verhoging koopkracht en jobcreatie), gecompenseerd met een vermogenswinstbijdrage. 80 procent van de bevolking betaalt minder, 20 procent (die het heus wel kan missen), betaalt meer.
- Een eerlijke prijs voor energie. Niet langer teveel betalen voor energie uit eindige bronnen, niet langer betalen aan Suez. Investeren in schone, duurzame energie (Windmolenpark op de Noordzee iemand?): als we ervoor gaan krijgen we België én Europa tegen 2050 energieonafhankelijk.
- Gezondheidszorg: gelijke behandeling voor elke zieke. Het hebben van een hospitalisatieverzekering mag niet betekenen dat je een betere behandeling krijgt dan iemand zonder.
De sossen hebben 8 jaar in de regering gezeten, wat heeft hen belet deze voorstellen toen uit te voeren?
daiwa is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:19   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik weet trouwens niet wat gij er over denkt, maar ik zou precies toch graag hebben dat wanneer ik stop met werken, er nog een leefbaar pensioen op mij ligt te wachten. Dat ze daar misschien eens wat tijd in steken. En anders direct ook mijn maandelijkse electrabelrekening naar beneden, naar een normaal Europees gemiddelde, alstublieft dankuwel.
...
Als je een leefbaar pensioen wenst, zowel voor een Vlaming als voor een Waal, dan ga je toch de werkelijke pensioenleeftijd moeten opkrikken naar 63 of liefst zelfs 65 jaar.
Maar wie wringt hier tegen om een wetteke te stemmen ?
Juist: de sossen, en vooral de frankofonen.

(kom niet af met het platte voorwendsel dat de grote bedrijven er graag gebruik van maken; een dergelijke kado laten liggen, zou misdadig zijn)

Hetzelfde met den elentriek. Jaaarenlang het bolwerk geweest van sossenvakbond en sossenpolitiekers in de raden van bestuur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:23   #64
John2one
Burger

Standaard

Man, ik ga hier de sossen niet verdedigen maar van de electriciteitssector ken je toch niet veel af

én uw standpunt over pensioenen deel ik ook al niet - heb je wel enig idee hoeveel procent van het BNP nu naar pensioenen gaat ? Nee waarschijnlijk - geloof me, het kan gerust wat hoger !!
John2one is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:24   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betaalbaar?

Pak de fiscale fraude misschien eens deftig aan, na 11 jaar Didier 'Er is geen probleem' Reynders. Levert ne schone zak geld op die ge direct in uw sociale zekerheid (pensioen iemand?) kunt pompen. Schop De Crem van defensie en bespaar jaarlijks 109 miljoen euro aan militairen in Afghanistan. Redding van de banken? Mogen ze voor mijn part stillekesaan beginnen terugbetalen. 21 miljard hebben de ze gekregen, waar 300 miljoen genoeg is om alle pensioenen boven de armoededrempel te krijgen.
Naar mijn bescheiden oordeel hebben ze al veel dikke sossen gepakt voor korrupsie. In Luik werd er zelfs een voor doodgeschoten.

Voorts is het meer een sossen-standpunt dat het leger internasionale vredesaktiviteiten moet doen.
Flawieter is toch lang genoeg daar operette-generaal geweest.
En heel resent is er nogmaals, ook daar, een gat in de boekhouding gevonden ...

Versta me niet verkeerd:
- ook een zelfstandig Vlaanderen zal zijn verantwoordelijkheid voor de internasionale gemeenschap moeten opnemen; ook en vooral in vredesoperasies. (kijk naar mijn onderschrift)
- de pensioenen moeten natuurlijk omhoog. In het (on)land B. zijn de bijdragen de hoogste van Europa, maar de uitgekeerde pensioenen (op één na) de laagste.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:27   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kent gij één partij die ooit zijn hele programma kan uitvoeren zoals het voorlag voor de verkiezingen?

.
Op kommunotair vlak, alleszins ja. Ik ken er zelfs vier: de frankofone tsjeven, sossen, baronblauwen (inbegrepen het fdf) en ekolo.

De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:29   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John2one Bekijk bericht
Man, ik ga hier de sossen niet verdedigen maar van de electriciteitssector ken je toch niet veel af

én uw standpunt over pensioenen deel ik ook al niet - heb je wel enig idee hoeveel procent van het BNP nu naar pensioenen gaat ? Nee waarschijnlijk - geloof me, het kan gerust wat hoger !!
Het kan zeker hoger.
Maar dan moet ge durven voorstellen welke andere uitgave-post ge wilt beperken. En daarna moet ge de lakmoesproef ondergaan: aanvaarden de frankofonen die beperking ?

De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:34   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
De sossen zitten ondertussen al drie jaar in de oppositie, veel vetpot is daar niet aan. En het Zilverfonds: daar zat in 2007 16 miljard in. Nu zit er nog steeds 16 miljard in. En wie is er tussen 2007 en 2010 aan de macht geweest? Juist.
Daar heeft nooit één € in het zillverfonds gezeten.

Ik zal het verhaaltje nog eens kort doen.

Een echtpaar heeft een enorme schuldenberg, en ieder jaar blijven ze maar meer uitgeven dan dat ze binnenkrijgen.

Meneer zegt dan ineens tegen madam: zeg, in plaats van bij de bank te gaan lenen, kom bij mij lenen, in het begin van de maand.
Ik geef je dan een beter tarief dan dat we heel het jaar door lenen bij de bank.

Dus: mevrouw leent van meneer, maar die heeft eigenlijk zelf niets. Alleen: op papier staat dat ze zoveel duizenden €'s recht heeft van hare vent.

Normaal krijgt ge voor zo'n konstruksies een paar jaar bak.
(tenzij ge ceo zijt in een bedrijf waar Stief Stevaert, Frank Beke, Dehaene ... in de raad van bestuur zit ...)

De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:35   #69
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het kan zeker hoger.
Maar dan moet ge durven voorstellen welke andere uitgave-post ge wilt beperken. En daarna moet ge de lakmoesproef ondergaan: aanvaarden de frankofonen die beperking ?
Makkie; Notionele interestaftrek, fiscale aftrekposten allerhande, fiscale en sociale fraude aanpakken
John2one is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:51   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Makkie; Notionele interestaftrek, fiscale aftrekposten allerhande, fiscale en sociale fraude aanpakken
Nosionele intrestaftrek: Didier is tegen. (en als het om buitenlandse fabrieken, zoals opel, hier arbeidsplaatsen te laten voorzien .... oei oei)

fiskale aftrekposten: het zou inderdaad veeeeel simpeler kunnen. Maar noem er eens één op ? Die voor het izoleren van je dak misschien ?

fiskale en sosiale fraude: bedrijfjes die valse C4's geven om te kunnen trekken van den dop ? Valse gehandikapten gaan zoeken in frankofone dorpen waar iedereen ofwel werkloos is, ofwel gehandikapt, ofwel ambtenaar ? Of waar een politieker van de sossenfamilie zich 10.000 € per maand laat betalen voor 'consultancy', terwijl hij dan nog minister is?

De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:53   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raar dat je de monarchie er niet bij betrekt.

Je weet toch dat Fabbie een kleine 30.000 € pensioen trekt.

Neen, niet per maand.

Per week. (per 7 dagen, ja ja ...)

De schoofzak is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:57   #72
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Nosionele intrestaftrek: Didier is tegen. (en als het om buitenlandse fabrieken, zoals opel, hier arbeidsplaatsen te laten voorzien .... oei oei)

fiskale aftrekposten: het zou inderdaad veeeeel simpeler kunnen. Maar noem er eens één op ? Die voor het izoleren van je dak misschien ?

fiskale en sosiale fraude: bedrijfjes die valse C4's geven om te kunnen trekken van den dop ? Valse gehandikapten gaan zoeken in frankofone dorpen waar iedereen ofwel werkloos is, ofwel gehandikapt, ofwel ambtenaar ? Of waar een politieker van de sossenfamilie zich 10.000 € per maand laat betalen voor 'consultancy', terwijl hij dan nog minister is?
Fiscale vrijstelling woon-werkverkeer met de wagen bvb. - bedrijfswagens forfait.....tankkaarten --- idem met kinderopvang, veel beter onmiddellijk inkomensgerelateerd.

en van die fraude ben je gewoon oneerlijk; de kans dat er meer gefraudeerd wordt in de Vlaamse horeca dan in de Waalse is nabij 100% bvb. Valse gehandicapten wonen ook binnen de 200m van mij vandaan.....

Didier is trouwens de meest te verafschuwen francofoon, sluw geheimelijk kereltje met grote machtsambities ---- dat wordt jaren opkuisen na hem, dat staat nu al vast ! Hopelijk wordt de MR dan ook gedecimeerd in juni !
John2one is offline  
Oud 12 mei 2010, 22:58   #73
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Raar dat je de monarchie er niet bij betrekt.

Je weet toch dat Fabbie een kleine 30.000 € pensioen trekt.

Neen, niet per maand.

Per week. (per 7 dagen, ja ja ...)
Kinderachtig maar ja, geef ze maar een gewoon pensioen
John2one is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:27   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Dodier en de anderssocoalisten hebben 8 jaar samengehokt in een pptverterende alles is gratis regering
niet veel klachten gehoord toen van dirkske vandermaelen
born2bewild is offline  
Oud 13 mei 2010, 09:31   #75
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Als je een leefbaar pensioen wenst, zowel voor een Vlaming als voor een Waal, dan ga je toch de werkelijke pensioenleeftijd moeten opkrikken naar 63 of liefst zelfs 65 jaar.
Sossenplan is simpel: hou de wettelijke pensioenleeftijd op 65, maar spoor mensen aan om langer te blijven werken dan op dit moment het geval is (gemiddelde uitstap uit de arbeidsmarkt = 57). Dit kan door bijvoorbeeld minder intensief te werken (zware beroepen ed.) of door bijvoorbeeld 4/5en of 3/5en te werken. Spoor meteen ook de bedrijven aan om 50-plussers in dienst te nemen/houden.

Citaat:
Voorts is het meer een sossen-standpunt dat het leger internasionale vredesaktiviteiten moet doen.
Internationale vredesactiviteiten: volledig akkoord. Maar Crembo heeft onze ontmijners in Libanon (= vredesactiviteit onder NAVO-vlag) teruggeschroefd om meer militairen naar Afghanistan te sturen ( = vechtmissie onder Amerikaanse vlag). Tzou trouwens ook bijzonder fijn zijn moest de beslissing over het sturen van troepen naar het buitenland aan het parlement worden voorgelegd (zoals in ongeveer elke Westerse democratie), ipv dat enkel de minister van defensie hierover beslist.

Citaat:
Het kan zeker hoger.
De banken mogen hun 21 miljard die ze gekregen hebben terugbetalen. Zoals gezegd is 300 miljoen genoeg om elke oudere boven de armoedegrens te krijgen. Valt toch goed mee, niet? Tis geen kwestie van 'kunnen we het betalen', maar van 'willen we het betalen'. Komt er een beetje op aan hoe ge uw taart wilt verdelen, newaar.
Irtsjak is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:00   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sossenplan is simpel: hou de wettelijke pensioenleeftijd op 65, maar spoor mensen aan om langer te blijven werken dan op dit moment het geval is (gemiddelde uitstap uit de arbeidsmarkt = 57). Dit kan door bijvoorbeeld minder intensief te werken (zware beroepen ed.) of door bijvoorbeeld 4/5en of 3/5en te werken. Spoor meteen ook de bedrijven aan om 50-plussers in dienst te nemen/houden.
...
Dat is zo ongeveer het plan van alle partijen.

Alleen: de sossen zeggen wel dat ze dat willen, maar ze willen het niet doen.
Ze nemen de vakbondsleider die de vrijgevigste prepensioenen uit de brand gesleept heeft (Opel) een mooie zetel in het parlement.

Nu de tseven hebben dat ook gedaan met strijkplankje Vervotte.

Ook de baron-blauwen zaten maar te glimlachen met het drie jaar tijdverlies van de "witboek -- groenboek"-PS-zatlap.

Man toch, wie bezorgd is om een pensioen te trekken, vanaf 2015 (zowel voor beginnende als reeds bestaande pensioenen), moet heel dringend op de nva stemmen.

De schoofzak is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:04   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
De banken mogen hun 21 miljard die ze gekregen hebben terugbetalen. Zoals gezegd is 300 miljoen genoeg om elke oudere boven de armoedegrens te krijgen. Valt toch goed mee, niet? Tis geen kwestie van 'kunnen we het betalen', maar van 'willen we het betalen'. Komt er een beetje op aan hoe ge uw taart wilt verdelen, newaar.
Ik heb gisteren in de gazet gelezen dat KBC een mooiere winst heeft gemaakt de laatste trimester, dan voorspeld was.

Ge weet toch dat de banken hun geleend geld moeten terugbetalen, met een dikke intrest er bovenop ?
Wel, minstens de KBC lijkt in staat te geraken om het kontrakt na te komen.

Vlaanderen pikt daar een mooi graantje van mee (dank zij de onwilligheid die eerst aan de dag gelegd werd door de frankofonen, omdat KBC de reputasie heeft van een Vlaamse bank te zijn).

euh ... had jij liever gezien misschien dat Jef met de Klak zijn spaarboekje bij het oud papier mocht leggen ? Moesten ze de banken maar laten stikken misschien ?

De schoofzak is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:06   #78
born2bewild
Banneling

Standaard

Er zaten genoeg sossen mee op toe te kijken (dexia,nationale bank) dat ze ne weer niet het heilig paterke moeten uithangen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 mei 2010 om 10:08.
born2bewild is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:26   #79
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Dat is zo ongeveer het plan van alle partijen.

Alleen: de sossen zeggen wel dat ze dat willen, maar ze willen het niet doen.
Ze nemen de vakbondsleider die de vrijgevigste prepensioenen uit de brand gesleept heeft (Opel) een mooie zetel in het parlement.
Ge slaat de bal hier toch wat mis: een paar maanden geleden waren de pensioenen bijzonder hot bij de partijen. sp.a was en is de enige partij die de pensioenleeftijd op 65 wil houden. Als we het tsjevenplan volgen mag ik blijven werken tot mijn 71. Toch liever niet, dank u.

En schoof, het argument 'ze zeggen dat ze willen maar ze willen eigenlijk niet', vind ik een beetje beneden uw waardigheid: zo kunt ge elk politiek argument kelderen.

Citaat:
euh ... had jij liever gezien misschien dat Jef met de Klak zijn spaarboekje bij het oud papier mocht leggen ? Moesten ze de banken maar laten stikken misschien ?
Tuurlijk niet. Maar tis toch om stenen kl*ten van te krijgen dat 3 maand nadat de banken op hun knietjes naar de overheid zijn gekropen, hun toplui weer bijzonder riante bonussen uitbetaald krijgen? Kan ik niet bij ze.
Irtsjak is offline  
Oud 13 mei 2010, 10:36   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge slaat de bal hier toch wat mis: een paar maanden geleden waren de pensioenen bijzonder hot bij de partijen. sp.a was en is de enige partij die de pensioenleeftijd op 65 wil houden. Als we het tsjevenplan volgen mag ik blijven werken tot mijn 71. Toch liever niet, dank u.
Ik, als nva'er, moet de tsjeven niet verdedigen, maar als gij een ernstige link, met bewijs dat de tsjeven dat wilden, kunt geven, dan trakteer ik je met een Vlaamse Duvel, of een Bolleke.
't Mag zelfs een trappist uit West-Vleteren zijn, ik heb geen schrik van dien van Brugge.

Citaat:
Tuurlijk niet. Maar tis toch om stenen kl*ten van te krijgen dat 3 maand nadat de banken op hun knietjes naar de overheid zijn gekropen, hun toplui weer bijzonder riante bonussen uitbetaald krijgen? Kan ik niet bij ze.
Hoeveel sossen zitten in de raden van bestuur van die banken en aanverwanten gelijk Etias ??
En hoeveel ACV'ers ? (den dikke van Vilvoorde zijn bonus gelezen ?)

Je entoeziasme en je strijdlust zijn bewonderenswaardig. Je bedoelingen zijn ongetwijfeld zo puur als het zieltje van een misdienaar die nog niet gepakt werd,

maar ... naïef !!!

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be