![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Oh ja, waarom BDW dan zegt dat het VB ooit de grootste partij was, maar er niets mee gedaan heeft verstond ik ook niet, bij mijn weten is dat toch omdat ze niets konden doen?
Iets waarvan BDW zelf ooit nog gezegd heeft dat het cordon helemaal niet democratisch is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik mag aannemen dat u voor BDW stemt die België wil redden maar dan ook weer niet maar dan toch wel weer wel maar ook weer niet. Ik had te doen met BDW gisteren: het moet je maar overkomen om publiek te moeten vertellen dat je voor een Vlaamse onafhankeljkheid bent terwijl je eigenlijk staat te bedelen naar de gunst van het anti-Vlaamse establishment.
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Laten we toch even de puntjes op de I zetten.
N-Va is voorstander voor de splitsing van België. Waarom N-VA voor deze verkiezingen een confederaal model inzet, is omdat er voor een splitsing geen meerderheid kan worden gevonden. 1 partij kan het land niet splitsen. 2 partijen ook niet. je hebt minimum een 2/3 meerderheid nodig. En om een splitsing maatschappelijk gedragen te houden, moet je moreel veel meer hebben dan een 2/3 meerderheid in het Vlaams parlement, en onder de Vlaamse partijen in het federaal parlement. Een confederaal model is volgens mij de enige maatschappelijk haalbare kaart over de partijgrenzen heen. Ook volgens de publieke opinie. Als we al kunnen bereiken dat de Franstaligen met hun fikken uit onze portemonnée blijven, ben ik al zeer tevreden. met een confederatie kan dat. Want het is toch om de centen te doen dacht ik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U laat zich wel erg snel inpakken. Dewever kan goed verkopen, dat klopt, maar 'razend intelligent' en vooral 'volks'??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Gisteren heeft Geert Bourgeois, minister van inburgering, de 60.000 ste 'inburgeraar' bloemekes mogen geven. Je kan dus stellen dat er dankzij de N-VA 60.000 vreemdelingen meer in Vlaanderen (en vooral Antwerpen zo bleek) wonen. Waarvoor dank?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En niet om democratie, respect voor de meerderheid in België, de grondwet, de taalwetten...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daar stopt de democratie natuurlijk. Ik zeg niet dat het zo zou moeten, ik probeer gewoon objectief te kijken naar dit alles, en ik zie dat het niet klopt. Laatst gewijzigd door ضد الأسلمة : 12 mei 2010 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Dat heeft niets te maken met durven. Als je samenwerkt met VB zet je automatisch jezelf aan de kant. Ik vind het cordon sanitair ook niet democratisch. Op zwarte zondag hadden ze het VB beter laten mee regeren, dan hadden we er nu al lang niet meer van gehoord. Scenario Oostenrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de doorsnee Vlaming zit meer met zijn gedachten in zijn portemonné. (Zijn pensioen enz.) Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2010 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we serieus blijven, moet je ook vertellen hoe je het zal aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() NVA is op dit moment het enige democratische alternatief om onze gezamelijke doelstelling te bereiken .
Laatst gewijzigd door keunmaster : 12 mei 2010 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mensen toch stemmen op die partijen, stemmen ze ook voor het CS. Als het VB 15-20% haald, is dat niet de meerderheid van de bevolking. Als je er van uitgaat dat je met 20% alleen uw volledig programma integraal wil uitvoeren, moet je niet verschieten dat anderen niet bereid zijn dat programma zomaar integraal te willen aanvaarden. Dat is democratie! En dat is de kern van het probleem bij het VB. Als je niet bereid bent, te geven, moet je ook niet verwachten dat je kunt delen van uw programma krijgen, uit een compromis met andere partijen. Zo simpel is dat. Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2010 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mee regeren is geen optie. Dat mag de N-VA van mij gerust doen, maar dat ze dan ook hun been stijf houden! En wees gerust, het Vlaams Belang zal de N-VA steeds steunen in hun communautaire eisen. Als ze uiteraard geen uitverkoop van Vlaanderen betekenen. Dat snapt u wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou wel graag zien dat NVA wat meer belang stelt in het voornaamste probleem. Hopelijk kunnen we dat beter aanpakken als we (meer) zelfbestuur hebben. Dat is denkelijk ook deel van de verdedigbare strategie.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2010 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |