Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2010, 08:37   #61
ضد الأسلمة
Vreemdeling

ضد الأسلمة's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, waarom BDW dan zegt dat het VB ooit de grootste partij was, maar er niets mee gedaan heeft verstond ik ook niet, bij mijn weten is dat toch omdat ze niets konden doen?
Iets waarvan BDW zelf ooit nog gezegd heeft dat het cordon helemaal niet democratisch is.
ضد الأسلمة is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 08:42   #62
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vrees dat Xeno het zo'n beetje 100% correct heeft samengevat.

Het zou u inderdaad veel werk besparen om gewoon te copy/pasten.
2
Oud 12 mei 2010, 08:42   #63
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Clinton Bekijk bericht
Niemand heeft er blijkbaar een probleem mee dat FDW al DERTIG jaar kopstuk is van die partij...de Ceausescu van het VB, kroonprins voor het leven...zelfs bij de PS gaan ze zolang niet mee. Al 30 jaar teren op een inkomen van de Belgische staat, en niks maar dan ook helemaal niks bereikt...

En dat voor iemand die zich enkel en alleen bekwaam getoond heeft in declameren van altijd weer dezelfde slogans, die honderduizend keer per zin "wel integendeel" zegt, die de eloquentie heeft van een zatte vakbondsdelegue én die op inhoudelijk vlak een leeg vat is. Die op een absoluut zielige manier al jaren probeert die West-Vlaamse hete patat uit z'n bek te krijgen en te doen alsof hij Antwerpenaar is....je zult het NOOIT worden Flupke.

Een groter contrast met BDW is nauwelijks denkbaar...volks, razend intelligent, eloquent, humoristisch, iets te dik en vooral iemand die zichzelf weet te relativeren
Uw exposéetje, de media én de feiten bewijzen eens te meer dat FDW reeds dertig jaar geleden gelijk had.

Ik mag aannemen dat u voor BDW stemt die België wil redden maar dan ook weer niet maar dan toch wel weer wel maar ook weer niet.

Ik had te doen met BDW gisteren: het moet je maar overkomen om publiek te moeten vertellen dat je voor een Vlaamse onafhankeljkheid bent terwijl je eigenlijk staat te bedelen naar de gunst van het anti-Vlaamse establishment.
Oud 12 mei 2010, 08:46   #64
giserke
Banneling

Standaard

Laten we toch even de puntjes op de I zetten.
N-Va is voorstander voor de splitsing van België.
Waarom N-VA voor deze verkiezingen een confederaal model inzet, is omdat er voor een splitsing geen meerderheid kan worden gevonden.
1 partij kan het land niet splitsen. 2 partijen ook niet. je hebt minimum een 2/3 meerderheid nodig.
En om een splitsing maatschappelijk gedragen te houden, moet je moreel veel meer hebben dan een 2/3 meerderheid in het Vlaams parlement, en onder de Vlaamse partijen in het federaal parlement.

Een confederaal model is volgens mij de enige maatschappelijk haalbare kaart over de partijgrenzen heen. Ook volgens de publieke opinie.

Als we al kunnen bereiken dat de Franstaligen met hun fikken uit onze portemonnée blijven, ben ik al zeer tevreden. met een confederatie kan dat.
Want het is toch om de centen te doen dacht ik?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 08:47   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ضد الأسلمة Bekijk bericht
Oh ja, waarom BDW dan zegt dat het VB ooit de grootste partij was, maar er niets mee gedaan heeft verstond ik ook niet, bij mijn weten is dat toch omdat ze niets konden doen?
Iets waarvan BDW zelf ooit nog gezegd heeft dat het cordon helemaal niet democratisch is.
Toch het grootste bewijs dat de strategie van het VB waardeloos is?
Oud 12 mei 2010, 08:47   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom N-VA voor deze verkiezingen een confederaal model inzet, is omdat er voor een splitsing geen meerderheid kan worden gevonden.
1 partij kan het land niet splitsen. 2 partijen ook niet. je hebt minimum een 2/3 meerderheid nodig.
En om een splitsing maatschappelijk gedragen te houden, moet je moreel veel meer hebben dan een 2/3 meerderheid in het Vlaams parlement, en onder de Vlaamse partijen in het federaal parlement.

Een confederaal model is volgens mij de enige maatschappelijk haalbare kaart over de partijgrenzen heen. Ook volgens de publieke opinie.

Als we al kunnen bereiken dat de Franstaligen met hun fikken uit onze portemonnée blijven, ben ik al zeer tevreden. met een confederatie kan dat.
als het om de centen (solidariteit dus) gaat, ben ik er mee weg zulle.
Oud 12 mei 2010, 08:50   #67
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Niemand heeft er blijkbaar een probleem mee dat FDW al DERTIG jaar kopstuk is van die partij...de Ceausescu van het VB, kroonprins voor het leven...zelfs bij de PS gaan ze zolang niet mee. Al 30 jaar teren op een inkomen van de Belgische staat, en niks maar dan ook helemaal niks bereikt...
Weet ge, we zullen FDW en Annemans aan de kant zetten. De twee mensen die het Vlaams Blok van overwinning naar overwinning hebben geleid. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren? Doe eens een kleine gok?

Citaat:
En dat voor iemand die zich enkel en alleen bekwaam getoond heeft in declameren van altijd weer dezelfde slogans, die honderduizend keer per zin "wel integendeel" zegt, die de eloquentie heeft van een zatte vakbondsdelegue én die op inhoudelijk vlak een leeg vat is. Die op een absoluut zielige manier al jaren probeert die West-Vlaamse hete patat uit z'n bek te krijgen en te doen alsof hij Antwerpenaar is....je zult het NOOIT worden Flupke.
U heeft een probleem met FDW, dat si duidelijk, maar dat kan u ook op een beleefde manier overbrengen. Er zijn mensen voor minder van dit forum gegooid.

Citaat:
Een groter contrast met BDW is nauwelijks denkbaar...volks, razend intelligent, eloquent, humoristisch, iets te dik en vooral iemand die zichzelf weet te relativeren
U laat zich wel erg snel inpakken. Dewever kan goed verkopen, dat klopt, maar 'razend intelligent' en vooral 'volks'???
Oud 12 mei 2010, 08:54   #68
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat gaat de N-VA dan kunnen doen? Even serieus blijven hé!

Gisteren heeft Geert Bourgeois, minister van inburgering, de 60.000 ste 'inburgeraar' bloemekes mogen geven. Je kan dus stellen dat er dankzij de N-VA 60.000 vreemdelingen meer in Vlaanderen (en vooral Antwerpen zo bleek) wonen. Waarvoor dank?!
Oud 12 mei 2010, 08:55   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En niet om democratie, respect voor de meerderheid in België, de grondwet, de taalwetten...?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 08:58   #70
ضد الأسلمة
Vreemdeling

ضد الأسلمة's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze konden niets doen doordat geen enkele partij het aandurfde met hen samen te werken.
Daar stopt de democratie natuurlijk.
Ik zeg niet dat het zo zou moeten, ik probeer gewoon objectief te kijken naar dit alles, en ik zie dat het niet klopt.

Laatst gewijzigd door ضد الأسلمة : 12 mei 2010 om 08:58.
ضد الأسلمة is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:04   #71
keunmaster
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ze konden niets doen doordat geen enkele partij het aandurfde met hen samen te werken.
Ik zeg niet dat het zo zou moeten, ik probeer gewoon objectief te kijken naar dit alles, en ik zie dat het niet klopt.
Dat heeft niets te maken met durven. Als je samenwerkt met VB zet je automatisch jezelf aan de kant. Ik vind het cordon sanitair ook niet democratisch. Op zwarte zondag hadden ze het VB beter laten mee regeren, dan hadden we er nu al lang niet meer van gehoord. Scenario Oostenrijk.
keunmaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:12   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En niet om democratie, respect voor de meerderheid in België, de grondwet, de taalwetten...?
Dat dit mooi meegenomen is is natuurlijk waar. Maar is te zwak om Jan met de pet mee te overtuigen.
Maar de doorsnee Vlaming zit meer met zijn gedachten in zijn portemonné. (Zijn pensioen enz.)

Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2010 om 09:12.
Oud 12 mei 2010, 09:15   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wat gaat de N-VA dan kunnen doen? Even serieus blijven hé!

Gisteren heeft Geert Bourgeois, minister van inburgering, de 60.000 ste 'inburgeraar' bloemekes mogen geven. Je kan dus stellen dat er dankzij de N-VA 60.000 vreemdelingen meer in Vlaanderen (en vooral Antwerpen zo bleek) wonen. Waarvoor dank?!
En wat gaat het VB doen? Binnen zijn partij blijven vissen? Of denk je nu echt dat het VB op zich zelf Belgie gaat splitsen?

Als we serieus blijven, moet je ook vertellen hoe je het zal aanpakken.
Oud 12 mei 2010, 09:17   #74
keunmaster
Vreemdeling

Standaard

NVA is op dit moment het enige democratische alternatief om onze gezamelijke doelstelling te bereiken .

Laatst gewijzigd door keunmaster : 12 mei 2010 om 09:20.
keunmaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:22   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben persoonlijk geen voorstander van een CS. Maar als de meerderheid van de partijen het zelfde standpunt hebben van "We werken niet met het extreem rechts" is dat wel degelijk democratie, want die partijen hebben niet sinds gisteren het CS in hun programma staan. Het heeft er al altijd in gestaan.
Als mensen toch stemmen op die partijen, stemmen ze ook voor het CS.
Als het VB 15-20% haald, is dat niet de meerderheid van de bevolking.

Als je er van uitgaat dat je met 20% alleen uw volledig programma integraal wil uitvoeren, moet je niet verschieten dat anderen niet bereid zijn dat programma zomaar integraal te willen aanvaarden. Dat is democratie!
En dat is de kern van het probleem bij het VB.

Als je niet bereid bent, te geven, moet je ook niet verwachten dat je kunt delen van uw programma krijgen, uit een compromis met andere partijen. Zo simpel is dat.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2010 om 09:28.
Oud 12 mei 2010, 09:28   #76
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij zegt dat ook niet. Hij gelooft CD&V en VLD niet.
Hij zegt dat CD&V en VLD in een hoek moet worden geduwt zodat ze kleur moeten bekennen. Alleen zo komen die 2 partijen in nauwe schoentjes terecht.
de vraag is gaan die zich nog laten duwen denkt ge ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 09:28   #77
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat gaat het VB doen? Binnen zijn partij blijven vissen? Of denk je nu echt dat het VB op zich zelf Belgie gaat splitsen?

Als we serieus blijven, moet je ook vertellen hoe je het zal aanpakken.
De taak van het Vlaams Belang is al 30 jaar dezelfde en moet wat mij betreft dezelfde blijven. De stok achter de deur, de politieke waakhond.

Mee regeren is geen optie. Dat mag de N-VA van mij gerust doen, maar dat ze dan ook hun been stijf houden! En wees gerust, het Vlaams Belang zal de N-VA steeds steunen in hun communautaire eisen. Als ze uiteraard geen uitverkoop van Vlaanderen betekenen. Dat snapt u wel.
Oud 12 mei 2010, 09:30   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
de vraag is gaan die zich nog laten duwen denkt ge ?
Dat is de opdracht van N-VA. Daar moeten ze voor zorgen.
Maar als je rondom kijkt, weet je dat CD&V VLD en SPA beginnen panikeren, waardoor het wel eens kan lukken. (Zie reactie van ACVer Cortebeek)
Oud 12 mei 2010, 09:32   #79
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
De taak van het Vlaams Belang is al 30 jaar dezelfde en moet wat mij betreft dezelfde blijven. De stok achter de deur, de politieke waakhond.

Mee regeren is geen optie. Dat mag de N-VA van mij gerust doen, maar dat ze dan ook hun been stijf houden! En wees gerust, het Vlaams Belang zal de N-VA steeds steunen in hun communautaire eisen. Als ze uiteraard geen uitverkoop van Vlaanderen betekenen. Dat snapt u wel.
van kaakslag naar kaakslag naar de Vlaamse onafhankelijkheid!
Oud 12 mei 2010, 09:36   #80
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Giserke, ik heb begrip voor dat verdedigbaar standpunt.

Ik zou wel graag zien dat NVA wat meer belang stelt in het voornaamste probleem. Hopelijk kunnen we dat beter aanpakken als we (meer) zelfbestuur hebben. Dat is denkelijk ook deel van de verdedigbare strategie.

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2010 om 09:37.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be