![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik werk in la belgique, dat is pas een werkkamp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() DE Open VLD heeft trouwens dezelfde gedachtengang (O.a Rik Daems) zei als volgt: " Ik vind dat werkzoekenden met een uitkering maar eens moeten bewijzen dat ze wel willen gaan werken dus gemeenschapswerk verrichten met behoud van hun uitkering, ze moeten er wat voor over hebben!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Rik Daems den boom in. Zonder te bewijzen dat je werk zoekt kan je niet eens dop trekken. Wat een klojo van een politieker dat die niet eens de regels kent en er dan commentaar op komt geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als ze dat niet willen, dan zullen ze maar zelf hun gevangenissen moeten bouwen, ook, want de regeerders, die willen dat niet zelf doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() Juist ja. Moesten bv de opelwerknemers voor €2/h willen werken, 14h per dag zou men de fabriek niet sluiten, men zou er hier zelfs bijbouwen en iedereen zou werk hebben. Ze zouden dan wel geen opels meer kunnen kopen.
![]()
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() 500.000 open vacatures bij meer dan 500 interimkantoren! Te gek dat daar geen enkele werkzoekende kan voor gevonden worden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin deze week was ik in een uitzendkantoor en vroeg of ze mensen als ik (+60) nog geplaatst krijgen, het antwoord was neen. Als de werkgevers kieskeurig blijven, moet men het niet in de schoenen van de werklozen schuiven.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Als die interimbureaus zoveel werk hebben dat ze dan vast personeel aanwerven ! Zo hebben de jongeren jobzekerheid ... scandinavische landen doen dit al jaren ... maar in Belgie is een interimarbeider nog altijd een wegwerpartikkel .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() En daarnaast zijn er inderdaad knelpuntberoepen waar geen mensen met de geschikte opleiding voor te vinden zijn, dus moet men eerst werklozen herscholen en omscholen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlamingen naar een concentratiekamp ? Ahum...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is al eerder gemeld. http://forum.politics.be/archive/index.php/t-95360.html Op internet staan 6 miljoen huizen te koop. Geen nood, hetzelfde huis staat op 10 sites. Laatst gewijzigd door Piero : 23 mei 2010 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Werkkampen moeten nog niet maar laten we een voorbeeld nemen aan Denemarken dat de periode waarin een werkloosheidsvergoeding wordt uitbetaald, zal terugschroeven van 4 naar 2 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Dan ben je op zijn Westvlaams een 'nieweerd'. In 2 jaar moet je toch wel werk kunnen vinden? Dat is ook voldoende tijd om uzelf desnoods te herscholen. Ik zou misschien wel een uitzondering maken voor 50 plussers.
|
![]() |
![]() |