![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burgemeester
|
![]() we hebben toch ook een koning die op miljoenen euros zit
die laten we toch ook gewoon zijn gang gaan waarom niet ik zie niemand voor het paleis staan te betogen net alsof alles de schuld is van de politiek en de bedrijven we doen er toch niets aan |
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar dan zou iemand die taak op zich moeten nemen voor een betoging te leiden of dergelijke. Maar wie? En zou het iets uithalen op dit moment? Denk dat dat een kwestie is waar de politiek zich iets minder op moet focussen momenteel. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() je denkt toch niet dat we een echt confederalisme gaan krijgen
voor confederalisme moet je eerst de huidige structuur volledig afbreken nu krijg je gewoon een machtsgreep van de partijen zelf als er confederalisme komt, de macht zal weer naar de partijen gaan, met meer lokaal bestuur, en de mannen in brussel houden nog steeds de touwtjes in handen dat is geen echt confederalisme, want er is geen koepel over beide delen, omdat de huidige structuur niet is afgebroken, en de belg trapt er weeral in straks gaat men nog geloven dat de mannen van groen werkelijk begaan zijn met het milieu en de democratie tja.. wat kan je daarop zeggen de politiek momenteel is zich bezig aan het focussen om ik en u te laten betalen en dat is het dan vergeet het maar brood en spelen verdeel en heers rechts en links belgen zitten voor de VRT en slikken alles eendracht maakt macht de vlaamse held bart de wever? misschien de held dedecker? waarom vragen we verhofstadt niet nog een keertje misschien thyssen wel premier? prachtig! misschien thyssen premier en leterme vice! waarom niet? misschien krijgen we bij onze volgende verkiezingen niet alleen een stembiljet maar ook een emigratie formulier ja belgie is nog steeds van de belgen hoor geloof het maar |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() Daar heb je misschien wel gelijk in
|
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() * KNIP *
U post in een verkeerd subforum. Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 3 juni 2010 om 13:06. |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Onderwijs! Waarom staat dat er niet bij?
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Regionale materie
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#69 |
Burgemeester
|
![]() Heeft milieu, wetenschapsbeleid, enz... niks met onderwijs te maken? Onderwijs is zo fundamenteel dat je het niet kan afsnijden van andere thema's.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#71 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Milieu is eerder iets voor Europa...
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is verboden.
![]()
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() Ofwel de regio's afschaffen. Kijk, voor mij mag België gerust verdwijnen, maar dan zitten we enkel met Vlaanderen, het kleinste en lelijkste gedeelte van het land. Ik zie niet in wat voor voordeel ik daaruit haal.
![]() |
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() Europa is een gigantisch bureaucratische machine dat danst naar de pijpen van de US. Het is een goed idee, misschien zelfs een noodzakelijk, maar ik zie niet in hoe het ooit gaat werken tenzij in het belang van de globale elite zoals het er meer en meer naar schijnt uit te zien.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, deze logica volg ik niet. Of België nu blijft of verdwijnt, Vlaanderen blijft toch even klein en lelijk? Of wordt Vlaanderen in België plots groot en mooi? Nee, ik snap het niet. Kan je die uitspraak even duiden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Door in een kleiner land te leven, daalt mijn mobiliteit. Nu kan ik relatief makkelijk nog in Wallonië gaan wonen (door de regionalisering is het al een beetje moeilijker, maar goed), maar als het een apart land wordt, dan wordt het nog moeilijker, even moeilijk dan zeg maar te verhuizen naar Duitsland bijvoorbeeld. Een kleiner land dat bovendien nog foeilelijk zou zijn, is alleen maar nadelig voor mij. De fiscale besparing die het zou opleveren op politiek vlak, daar verwacht ik toch niks van te zien, dat verdwijnt in de zakken van een kleine elite.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 5 juni 2010 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Als je enige argument om België te behouden is dat Wallonië best wel mooie natuurgebieden heeft, tja...misschien moeten we ook een staat vormen met Colorado, 't schijnt dat ze daar mooie canyons hebben. Zou toch leuk zijn om te weten dat we hetzelfde land zijn. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() Dat Vlaanderen lelijk is , daar geef ik u gelijk ik . Vergelijk Brussel met Amsterdam/Parijs/Berlijn/Madrid ? Wat een verschil . Antwerpen ? Eikeba . Vergelijk dit eens met Rotterdam . Zelfs Tilburg ( waar ik vaak kom ) komt veel leuker over dan " 't stad" .
En Vlaanderen heeft buiten weiden en een paar bossen niks van enige aantrekkelijkheid . Zoon saaie oppervlakte . Een verrotte woning tussen 2 villa's en daarnaast 5 rijhuizen . Dan 1 grote appartementsblok met daarnaast een grote carrefour omringd door garagepoorten en bouwvallige huisjes . Ik geef mijn buurt als voorbeeld . Dat is gewoon lelijk . Mechelen is een vieze stad . De Bruul stelt gewoon niks voor . En de romboutstoren is ook eens toe aan een grote schoonmaak . Dan rij je over de autostrade . Je ziet een beetje van Antwerpen , Gent en dan ben je aan de zee . Onderweg heb je alleen bomen gezien en weiden . Laatst gewijzigd door Busse87 : 6 juni 2010 om 01:30. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Min of meer toch, 'vrij verkeer van personen' is zelfs een integraal deel van de EU-wetgeving, ondanks minimale beperkingen. Het enige dat niet mag is om direct als dopper aan te komen om te profiteren van de sociale zekerheid van het gastland. Je moet ofwel werken ofwel over 'voldoende bestaansmiddelen' beschikken. Aangezien ik aanneem dat profitariaat niet de reden is dat je in Wallonië wilt gaan wonen zou er dus normaal gezien geen probleem moeten zijn. Ik denk zelfs dat er meer Nederlanders in Vlaanderen wonen dan Walen, maar over dat laatste bestaan natuurlijk geen cijfers.
|
![]() |