![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker: dat blijkt toch duidelijk uit mijn atoomtheorie.
DE waarheid is natuurlijk eeuwig, maar wel is het nieuw in die zin dat het de mens nu voor het eerst duidelijk kan worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Bij die tekst vanuit de Koran gaat het inderdaad over Adam. In de tweede soera vind je wel terug hoe Satan niet wil buigen voor Adam. We lezen ook in de Koran dat Satan Adam verleid de appel te eten, en niet Eva. Het is zo dat de Koran niet diep intreed op Eva. Geschapen uit klei: Onthoud U er ook aan, dat de aarde in veel toestanden heeft vertoefd. Dat als hier vroeger leven was en later niet meer. Er wel DNA restanten in klei aanwezig moesten zijn. Moest je de mens nu van de aarde wegrukken, onze DNA ligt zodanig overal uitgespreid dat je echt niet lang hoeft te zoeken om sporen van onze aanwezigheid terug te vinden. Ik bekijk de "schepping van de mens" nog altijd vanuit een heel aparte alien manier. Citaat:
Citaat:
En neen, ik ben zeker geen moslim. Maar ook de Koran is een historisch schrift vanuit mijn nederige mening.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, maar ik heb in jongere jaren wel aandacht aan islam besteed.
Ik heb ook nog contact met moslims die mij oprecht lijken, sommige beetje te oprecht mah bon. Ik handhaaf die contacten enkel op msn op internationaal niveau. Ik weet graag wat er gebeurt in de wereld, en ik hoor graag insights van belezen mensen daarin. Ik ben gewoon iemand die het al verklaring tracht te geven, de Koran heeft daar mee in gebaat. Toch ben ik anti indoctrinerend ingesteld... en vond ik vanuit mijn persoonlijke koran-lezing dat ze teveel hamert op andersgelovigen en ongelovigen. Ik vind dat alles behalve een goddelijke daad. Daarom zei ik ook al op het forum alhier tegen moslims: Voor mij heeft Mohammed op de aarde gelopen, volgens mij heeft Mohammed goddelijke inzichten gehad. MAARRRRR Ook Mohammed was een mens die diende als antenne waardoor de "boodschap" door een "trechter-van-overtuigingen" moest. De boodschap is nooit zuiver, er zit altijd geruis op ![]() Bij iedereen is dat zo denk ik, iedereen is een filter en er blijft altijd wat steken.
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allah meent de enige te zijn en dat komt er in de Koran nogal agressief uit. Nee: Mohammedanen zijn heethoofden. Citaat:
En of ie met een antenne op zijn hoofd heeft gelopen, vooruit: dat is een aardige en zeer komische vergelijking. Hij heeft de bijbel vertaald voor een veel primitiever woestijnvolk. Citaat:
Maar dat zal wel komen omdat ik naar de TV kijk en niet naar de radio luister. En mijn atoomtheorie is niet van de radio of de TV, maar uit eigen denken. Nee: over dat zogenaamde geruis zou ik me niet zoveel zorgen maken. Probeer mijn atoomtheorie eerst maar eens goed te begrijpen en naar mate je het beter begrijpt gaat het "geruis" wel weg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kan ook duiden op een eenheid van de 'levende' wezens. In die zin wordt er misschien een pantheïsme aangeduid door het gebruik van dit woord. 'God is in alles' of 'God is alles'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 mei 2010 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee: dat klopt niet want God heeft de mens naar zijn beeld geschapen als man en vrouw, dus moet Hij ook zelf man en vrouw zijn, dus God en Godin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zodanig is HET dan nog abstract en pas als HET verschijnt is HET man of vrouw. Maar behalve Jezus hebben we ook Maria en ook Adam en Eva en ook alle mensen kunnen als verschijningen van God genomen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jezus mag dan wel aan het kruis genageld zijn, Jezus had tot na zijn dood volgelingen. Ik aanschouw het "christus" figuur niet persé als mens, noch als mens geworden God. Wel aanschouw ik het christus evenement iets giga dat kwam dat zo'n verlichting voor de mens bracht, dat het doordrong in "elke" cultuur. Jezus/Ïsa in de bijbel en koran was misschien een man die die boodschap van "christus" nogmaals extra bekrachtigde. Citaat:
![]() Enfin, als het mij uitkomt haha... ik leef heel divers afgelopen jaren. Impuls. En ik denk te geloven dat er ook maar één God is. Nu kijk ik niet heel letterlijk op geloofscitaten. Bijbel: Bovenal bemin één God Koran: Er is maar één God En al die kleintjes vanuit uw theorie harrie, zijn toch ook uiteindelijk 1. En ik kan niet zeggen "van ver bekeken" want dat valt niet van ver te bekijken he ![]() ![]() Citaat:
![]() En jawel hoor harrie, ook jij bent een filter ![]() We worden dan ook naakt van oordeel en overtuigingen geboren. Letterlijk en figuurlijk NAAKT! Aaaaaaaahhhh zaligheid be upon the little babies. De gelukzakjes... verwend worden, bepamperd, warmgehouden bij mama, ... ![]() Goddelijkheid toch ![]() Ook jij bent aan die fase onderworpen denk ik. De meeste westerse kinderen. (helaas sommigen niet) En jij hebt zicht gekregen op je omgeving, je bent beginnen lezen, je hebt aards geleefd en vanuit het aardse naar het oneindige gekeken. Hoe kan u van iets tijdelijk zicht krijgen op het oneindige? We zitten toch maar in "een cocoon" van Zijn dat rondbengelt in oneindigheid he. Ik denk dat je me wel kon volgen. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik zie mensen en hun bewustzijn als een lichtje. Sommige als donderwolkjes. En lichtjes, lichtjes zie ik graag bezig ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De man werd eerst geschapen. Daarna de vrouw, uit de rib van Adam. Trouwens, als U heel diep, (enfin diep genoeg) in de mythologie graaft, treft U de heilige vrouwelijkheid. De vrouw primeert in de natuur,... De man staat symbool voor het ego. De vrouw voor... een oneindige reeks van zachte woorden terend op immers eeuwig durende gelukzaligheid. En ik ben dan wel geen vrouw, ik ben wel omringt door vrouwen he ![]() I've gone soft je pense. Enfin, ik herhaal dit beeld onderaan nogmaals eens, kijk er eens heel diep op. Ik kan de symboliek er moeilijk van afwerpen ![]() ![]() Borsten links, penis rechts. Het is hem in het midden te doen, dus alles, maar dan ook alles dat IS (in bewustzijn) IS SEKSUEEL verwekt. SEKS ! Is God dan een vrouw Harrie?
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 18 mei 2010 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vergeet het verleden en luister nu naar mijn boodschap. Dat is veel beter. Kortom: Jezus zou doen wat ik doe, want ik ben de wedergeboren Jezus. Citaat:
Citaat:
Je bent conservatief en zit vast aan het verleden. Citaat:
En zijn bovendien vele godsdiensten met vele goden. Dat er maar één God zou zijn leidt tot dictatuur en onverdraagzaamheid. Lees mijn atoomtheorie: er zijn oneindig vele goden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn Atoomtheorie is hier namelijk de oplossing. Citaat:
Ik gebruik liever filosofische begrippen. Want ik heb weer het vervelende gevoel dat je me met die vergelijking wil minimaliseren en wegzetten, wat je steeds doet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |