Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 23:46   #61
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Van die gasten die een maandje rondgetrokken hebben door Amerika en gelijk met zo'n accentje gaan praten zijn ook verschrikkelijk.
''Ah yes, en dan ik ging to El É en heb daarw een paar maand rondgetoerwd, en den, how zeg je dat ook alweerw in the Nederlands? heb ik een paarw rolletjes gedaan in commercials.''
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 05:24   #62
andy666
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voor een deel wel, maar als de leerlingen niet geïnteresseerd zijn, of enkel wat moeite doen tijdens de les maar na de lesuren weer volop teruggrijpen naar SMS-taal, dan sta je als leerkracht ook machteloos.

Hoe kun je aantonen dat je leerling zijn document niet zelf getikt heeft ? Begin er maar eens aan. Durf trouwens eens een vermoeden te mompelen, de mama en de papa zullen snel aan het klaslokaal staan, gevolgd door een hevige woordenwisseling.

Het moet wel van twee kanten komen, alles naar de leerkracht toeschuiven is oneerlijk.

sms taal is volgens mij eerder van voorbijgaande aard. binnen dit en paar jaar heeft iedereen een gsm met volwaardig klavier (met aanraakscherm, oftwel touchscreen....) en kunnen er meer karakters in 1 smsje en zal de nood sms taal gewoon weer verdwijnen. lang geleden gebruikten de mensen ook nog kortere taal als ze telegrams moesten versturen of zo. intussen wordt dit ook bijna niet meer gebruikt en de telegram stijl is zo goed als verdwenen.
en de jeugd zal natuurlijk altijd de jeugd blijven en ze zullen altijd wel een soort taaltje hebben om zich te proberen onderscheiden van de kinderen en de volwasssen. dat is nu eenmaal eigen aan puber zijn...

zoals ik al zei: je kan leerlingen toch gewoon verplichten om alles gewoon neer te pennen ipv steeds gebruik te maken word. ik vind het zelfs een verontrustende gedachte dat je tegenwoordig dan blijkbaar een pc moet hebben om je huiswerk te kunnen maken...

uiteraard moet het van 2 kanten komen maar als iedereen er gewoon naar staat te kijken en niets doet dan schiet je er ook niets mee op...
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 05:34   #63
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg het van die engelsprekenden die achter iedere zin you know what i'm saying zeggen, en natuurlijk voor de nederlandstaligen: witje wel en vertaajt

Mensen die dat zeggen zouden een pak rammel moeten krijgen, weetje wel
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 07:58   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik krijg het van die engelsprekenden die achter iedere zin you know what i'm saying zeggen, en natuurlijk voor de nederlandstaligen: witje wel en vertaajt

Mensen die dat zeggen zouden een pak rammel moeten krijgen, weetje wel
Je moet daar telkens op antwoorden (zie ook Butters als hij op de "pimpconvention is)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 07:59   #65
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
een gsm met volwaardig klavier (met aanraakscherm, oftwel touchscreen....)
Captive of resistive scherm?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be