Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2010, 20:01   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Mijn echtgenote is Thais, en mijn kinderen hebben belgische/thaise nationaliteit. Wij hebben een apartement in bangkok en huis in de regio van Rayong en komen geregeld in het noord-oosten bij vrienden op bezoek.

Schoonouders zitten in de rubberteelt, kan ze boer noemen

Schoonouders zijn pro roodhemd, echtgenote, schoonbroer en schoonzus meer geelhemd. Ik wordt door mijn echtgenote beschouwd als een rode stier ^-^

Schoonbroer is bij de politie, schoonzus doet het financieel beheer van een radiostation in BKK en echtgenote van schoonzus werkt bij één van de grootste banken. Meeste kennissen/vrienden van ons, werken bij ons in de rubberplantages. Kennissen kring via mijn vrouw is wel anders (Advocaten, Dokters, Verplegers en veel in de financiële wereld)

Mijn vriend, die ronselt voor Thaksim, bestaat echt Hij is een buur van ons in Rayong, werkt in onze plantage. Hij doet het ook enkel voor het geld. En heb echt met hem, nog hand in hand gestaan, aan het stembureau.

De prostitutie is een groot probleem, niet enkel in thailand. Maar wij mijden dan ook de wijken in BKK en pattaya.

Pattaya kun je ook niet echt thailand noemen. Ik ben altijd verbaasd dat reisorganisaties pattaya gewoon aanbieden aan families met kinderen voor een strandvakantie. Ik heb 3 dochters, mijd pattaya dus als de pest. En zoals je het al zelf aangeeft, russische maffia is er neergestreken, en voel er niets voor om daar ruzzie mee te krijgen. Maar dat is ieder zijn smaak

Als niet-thai kan je grond kopen als je er een bedrijf wil oprichten. Wat ook veel gebeurd, is een apartementsblok laten zetten. De grond is dan geen eigendom van de kopers van een apartement, maar wordt in pacht gegeven voor tientallen jaren. (ik geloof 90 jaar, met verlenging mogelijk van nog eens 90 jaar.)
ja heel dat geelhemden en roodhemden gedoe is eigenlijk echt onnozel, in Laos kijken ze met verbazing en misprijzen naar die gekke Thais, in Laos is zoiets natuurlijk volstrekt onmogelijk. Toch ligt aan de basis ervan een grote klassentegenstelling die de Thaise maatschappij kenmerkt.
Heel die zaak is begonnen met de geelhemden die de democratische uitkomst van de verkiezingen niet konden accepteren, dat kun je toch moeilijk ontkennen. Goed, ze hebben zeker het recht om tegen Thaksim te zijn, maar dat ze dan gewoon campagne voeren tegen hem en het spel democratisch spelen, in plaats van om een militaire coup te vragen of de luchthaven te bezetten.

Pattaya is volgens mij ook een deel van Thailand, een land van grote tolerantie. Het is bijzonder leuk om er uit te gaan, maar na enkele dagen moet ik er weg, naar het rustige gezapige Laos bvb.
Prostitutie is er overal, ook in Laos, maar in Laos vindt het verdoken plaats, in discotheken en karaoke zaken voornamelijk, nergens, behalve op de Filippijnen misschien, op een schaal zoals in Thailand. Moest ik Thai zijn en ik zie al die oude "farangs" met jonge Thaise vrouwen, dat zou bij mij aggressie en xenofobie opwekken.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 mei 2010 om 20:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2010, 21:06   #62
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heel die zaak is begonnen met de geelhemden die de democratische uitkomst van de verkiezingen niet konden accepteren, dat kun je toch moeilijk ontkennen. Goed, ze hebben zeker het recht om tegen Thaksim te zijn, maar dat ze dan gewoon campagne voeren tegen hem en het spel democratisch spelen, in plaats van om een militaire coup te vragen of de luchthaven te bezetten.
.
Als je nummers telt, heb je groot gelijk. De partij van Thaksim heeft de verkiezingen gewonnen.

Waar wij van mening verschillen is de persoon Thaksim.

En ik vind dat je er nogal snel "klassestrijd" van maakt. Maar nu ik je beter heb leren kennen, denk ik dat het meer komt door je politieke overtuiging

Misschien kunnen we er eens iets op drinken bij je volgende trip naar BKK.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be