![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is intollerantie tegen intollerantie intollerantie? (zeg dat eens snel 5 keer ![]() Is dat niet wat de verlichting bewerkstelligd heeft? Afstappen van Dogma's? Wat als er een overtuiging die Dogma's terug tot wet wil verheffen? Laatst gewijzigd door Travis66 : 26 mei 2010 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bedrijft. Dat is omdat daar net zoals met religie belangen vermenging in het spel is. Zuivere wetenschap mag daar geen last van hebben maar vermits het blijkbaar eigen is aan de mens en zijn handelen moet men alles willen controleren. Men wil ons op alle mogelijke manieren sturen in gedachtengang; ofwel door Religie (zowel vroeger als nu) ofwel via wetenschap. Op gebied van religie zien we dat nu voornamelijk enkel nog bij de Islam en de wurggreep die deze uitoefent op zijn kudde. Het Kerkkelijk geloof en aanverwanten zijn inderdaad hun almachtige status al bijna volledig kwijt maar in continenten als Amerika en Afrika hebben ze nog steeds hun klauwen diep in het vlees zitten. Goh en je spreekt van frustraties.. we lopen er allemaal met rond blijkbaar als je vaak de postings hier ziet. Ik geef het alvast toe schuldig te zijn hieraan maar ik tracht die steeds te relativeren en te plaatsen. En al lukt me dat niet altijd ik blijf het doen en daag andere uit dat ook te doen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dingen komen altijd van 2 kanten of van meerdere: eenzijdige tolerantie is geen tolerantie. Je kan daar enkel van speken als iedereen het principe toepast. Net daar gaat het vaak mis. Zelf ben ik bv minder tolerant dan vroeger geworden daar het meer en meer tegen de bierkaai vechten is geworden en uiteindelijk raakt een mens geleidelijk moe.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Men moet open staan voor andere overtuigingen en kritisch zijn tegenover de eigen overtuigingen. Een andere overtuiging wordt echt gevaarlijk wanneer ze een fysieke bedreiging vormt. Zoals bv Terrorisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard wordt er gesteigerd als je evolutie wil bekritiseren. Die tijd is namelijk al een paar decennia voorbij. Weinig theorieen hebben zoveel miljoenen bewijzen en geen enkel tegenbewijs. Weinig theorieen liggen zo hard onder vuur als de evolutietheorie. Niet omdat ze fout zou zijn, maar omdat ze de grond van voor gods voeten wegmaaid. Als je tegen wetenschappers gaat zeggen "ik denk eigelijk dat 1 plus 1 750 is", dan zulllen ze ook steigeren. Ik ben wel bereid aan te nemen dat wetenschap niet toestaat vrij en kritisch te denken, maar dan moet je met een goed voorbeeld komen. Liefst eentje dat met de bijbel niks te maken heeft. En het moet dan ook een voorbeeld zijn dat een consensus in de wetenschappelijk wereld heeft. lone rangers heb je namelijk overal. Als dat geen uitdaging is Fred ![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 26 mei 2010 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het geval Helicobacter pylori,. Dat men toendertijd schatten verdiende(en de dokters reisjes) aan de symptomatische bestrijding dmv Maalox en consoorten, zal er ook wel toe bijgedragen hebben. Maar ze zetten door, maagzweren kunnen met antibioticum behandeld worden EN kregen de welverdiende Nobelprijs. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 09:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ze bewijst ook dat een dwaling in de wetenschap wordt afgestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Spijtig genoeg dat het vervangen wordt door keihard en bijna fascistisch atheïsme. Als ze nu eens beter geinformeerd waren en wisten dat godsdienst eigenlijk het best in stilte, op uw eentje of in kleine groep bedreven wordt, en niet zo blijven haperen bij de véél te logische wetenschap, dan zaten we nu misschien met wat meer agnosticisme. Dat was al iets geweest.
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander vb dat ook niet gemakkelijk(paar decennia)werd geaccepteerd is de tectonic movement. Dat druiste natuurlijk in tegen de religieuze overtuigingen ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Plate_tectonics#Movement Filmpje (zien!!) http://vodpod.com/watch/3447011-plat...on-from-satan- Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een ander probleem is dat de meesten hier geen biologen zijn. Wij moeten dus blindelings aannemen wat de biologen ons vertellen. En de biologen moeten zelf ook heel veel aannemen omdat ze er 3 miljard jaar geleden zelf ook niet bij waren, niet? Citaat:
Citaat:
Tweede poging: van waar komt onze drang tot scheppen? Kunst en zo.. hoe rijm je dat met de evolutietheorie? Waarom beschermen wij onze zwakkeren? Waarom houden wij van elkaar? Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://vodpod.com/watch/3447011-plat...on-from-satan- (Natuurkundige wetten laten ons toe accurate voorspellingen en metingen te doen OOK al zijn of waren we er niet bij) Van een ster hoef je dan geen "staaltje" te nemen om te weten dat ze uit waterstof bestaat. En hoe deed men dat? Juist, een prisma en een donkere kamer. The beauty of science Fred. ![]() ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_analysis http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/sc...tral_what.html Het probleem met jou is dat je gewoon te weinig weet. Ik heb me al lang geleden dezelfde vragen gesteld maar ik weet het ondertussen. En daarom weet ik dat de biologen (ea wetenschappers) het bij het juiste eind hebben. Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens de meeste atheïsten zijn liefde en "gedachten om iets te willen doen" slechts biologische processen. Voor mij zit te drang tot scheppen in mijn natuur, omdat ik weet dat ik ergens vandaan kom, dus geschapen ben. Ditzelfde geldt voor het universum. Samen met het ontstaan hiervan kwam liefde mee. Kijk, volgens de Kaballa vulde God in het begin een groot vat, vol met compassie, op een gegeven moment barstte dit, en dat was de big bang. Op die manier wordt liefde een universele manifestatie, nét ietsje meer dan een paar "logische triggers" in het brein. En nee, ik zie daar op het begin geen echt vat hangen in het niets, het gaat gewoon om het idee waar zoiets dat volgens mij universeel is vandaan komt, het was er gewoon al van in het begin, en wij en alles rondom ons zijn de logische manifestatie daarvan.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 26 mei 2010 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enkele onderzoeken gedaan linkte ik hier al en er is geen enkele overeenkomst. Case closed, geen wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jouw gedachten extrapoleren naar het universum is simpelweg misdadig idioot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |