Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 00:40   #61
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SS Leon Bult Bekijk bericht
Ik staaf niets, dat moeten de kranten maar doen.
En volgens dit forum, gaan deze dit niet publiceren.
Verzinsels zijn idd moeilijk te staven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:42   #62
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Aha ik heb u door, gij vuile rat van ne stasi...
Waarschijnlijk is voor u ook de beste film aller tijden "Das Leben der Anderen" zoals ie dat bij mij is?!

Als je mij door hebt, weet je ook dat ALLES waar is.
Ik hoop niet dat jij de persoon bent die ik denk wie je bent
Schreef jij indertijd geen briefjes naar allerhande instanties met een valse naam of ondertekend door een gekende naam ?

Wou jij indertijd niet het ontslag eisen van Carla Galle door een brief naar de minister te schrijven en ondertekend met mijn naam - weet je nog de Agusta affaire?

Ik zeg het toch, mijn tijd is aangekomen
Zinken zal het schip en zeker tegen 13 juni
SS Leon Bult is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:43   #63
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Verzinsels zijn idd moeilijk te staven.
SS Big Bullshit zijn posts hier eens nagekeken... niet bepaald van een niveau waarvan je zou denken dat die echt iets zou kunnen weten. Gewoon iemand met een rijke fantasie die "den interessante" komt uithangen. Ach, laten we er eens mee lachen en de moderator in het vervolg vragen om zijn topics naar "koetjes en kalfjes" te verplaatsen. Daar horen ze thuis
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:44   #64
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hij zal niks komen staven. Alsof het paleis hun gesprekken op e-mail of pc gaat opslaan

Het scenario komt dicht in de buurt van wat ik reeds vlak na de gebeurtenis op dit forum neerpende:

Decroo heeft de stekker uitgetrokken omdat er kans was dat er idd een oplossing kwam. Die overwinning wou de VLD niet gunnen aan de CD&V (stel je de overwinning voor!)en de enige methode was de stekker eruit. Niet gewoon van tafel lopen nee, want dan kon het parlement nog stemmen. Maar ineens gedaan, schluss, zodat er nog 40 dagen bleven om te gaan stemmen...
En misschien is het nog eenvoudiger:
Is het weleens bij jullie opgekomen dat De Croo gewoon heeft gehandeld volgens de principes van zijn partij? Voor O-VLD is staatshervorming nu eenmaal minder belangrijk dan de economie. Vergeet niet dat er nog steeds een economische crisis gaande is. In Nederland hebben wij ook verkiezingen en die gaan nu al weken over niets anders dan de economie en hoe deze - linksom of rechtsom - te herstellen.

In Belgie moet er ook flink hervormd worden. Dat is nog noodzakelijker dan in Nederland. Het is geen geheim dat de O-VLD deze regering (met de PS) al heel lang zat was en dat er ook geen behoorlijke daadkrachtige oplossingen uit zouden komen om de crisis volop te lijf te gaan.

Nogmaals, O-VLD heeft staatshervorming niet als prioriteit staan. Je hebt niet op ze gestemd dus ze vertegenwoordigen jou niet. Wat neem je ze dan kwalijk?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:46   #65
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Hij zal niks komen staven. Alsof het paleis hun gesprekken op e-mail of pc gaat opslaan

Het scenario komt dicht in de buurt van wat ik reeds vlak na de gebeurtenis op dit forum neerpende:

Decroo heeft de stekker uitgetrokken omdat er kans was dat er idd een oplossing kwam. Die overwinning wou de VLD niet gunnen aan de CD&V (stel je de overwinning voor!)en de enige methode was de stekker eruit. Niet gewoon van tafel lopen nee, want dan kon het parlement nog stemmen. Maar ineens gedaan, schluss, zodat er nog 40 dagen bleven om te gaan stemmen...
Dat wil ik juist bedoelen,de val van de regering was en is een complot.
Er bestaan inderdaad mails hierover, maar niet van het Koninklijk paleis maar wel van enkele goed bevriende Ministers van Staat
Oud 28 mei 2010, 00:48   #66
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De Morgen zal die nogal publiceren. Geen enkele grote krant publiceert die bewijsstukken. Allemaal eten ze uit de Belgische subsidieruif.
Bericht van publicatie in De Morgen is inderdaad totaal ongeloofwaardig. De Morgen zal zeker VLD en Decroo niet in discrediet brengen, en zeker ook niets doen dat het Belgicisme zou kunnen schaden.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:50   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan inderdaad mails hierover, maar niet van het Koninklijk paleis maar wel van enkele goed bevriende Ministers van Staat
Aha, (de zoveelste) complottheorieën, daar zijn wij hier dol op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 00:51   #68
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Bericht van publicatie in De Morgen is inderdaad totaal ongeloofwaardig. De Morgen zal zeker VLD en Decroo niet in discrediet brengen, en zeker ook niets doen dat het Belgicisme zou kunnen schaden.
Alsof een krant een primeur laat schieten...

Kortom: een vaag iemand op een forum beweert iets uit tweede hand, een ander zegt dat de kranten te bang zijn om het te publiceren...en nu is het ineens waar?
Oud 28 mei 2010, 00:53   #69
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja, maar JIJ maakt er wel een heel spectaculair complot van. En het is niets meer dan een taktiek van het VLD kamp, die volledig in hun strategisch denken past
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 28 mei 2010, 00:58   #70
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Met alle respect, maar nu is zelfs De Morgen totaal onbetrouwbaar volgens U
Wat wil je nog meer?
Weer wachten tot het uitkomt en dan er op staan te gapen als een kip zonder kop?
Oud 28 mei 2010, 00:58   #71
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar nu is zelfs De Morgen totaal onbetrouwbaar volgens U
Wat wil je nog meer?
Weer wachten tot het uitkomt en dan er op staan te gapen als een kip zonder kop?
Neen, d�*t heeft zin...
Oud 28 mei 2010, 01:01   #72
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Bijkomende argumenten zijn nog dat jonge Decroo in zijn overwinnigsroes ook wel een postje of politieke broodwinning op onze kosten wil in het parlement en niet tot 2011 kon wachten. Tenslotte moest het vlug gebeuren omdat de coalitiepartner CD&V hen nog verder in de verdrukking kon brengen tijdens het Europees voorzitterschap, waarin vooral de CD&V-excellenties (Leterme en minister buitenlandse zaken Vanacker) gunstig in beeld zouden komen.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 01:05   #73
SS Leon Bult
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, maar JIJ maakt er wel een heel spectaculair complot van. En het is niets meer dan een taktiek van het VLD kamp, die volledig in hun strategisch denken past
Vind jij dat normaal ?
Een maandenlange strategie uitbouwen om een regering te laten vallen is voor mij een complot.

Waarom heeft Dehaene de handdoek in de ring gegooid? - Wou gewoonweg niets met deze zaak te maken hebben.
Waarom moest Martens nu niet komen bemiddelen?
enz.....
Oud 28 mei 2010, 01:23   #74
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hacker is er in geslaagd om toch wel bijzondere info te bemachtigen over het opgezette spel van de regeringsval.
...
de olvd heeft de stekker waarschijnlijk uitgetrokken om de splitsing van bhv te vermijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
het zal wel weer NWO zijn zeker als je hierover vragen durft stellen. Je vindt over die stemming ook niet veel.

Ik begin eigenlijk meer te denken, dat de ovld deze crisis uitgelokt heeft om BHV weer in de koelkast te stoppen voor een lange tijd omdat dan alle procedures opnieuw moeten beginnen (dus terug 2,5 jaar). Bovendien hebben ze nu hun geliefde samenvallende verkiezingen en vier jaar goed bestuur.

En nu dat ongrondwettelijke verkiezingen toch georganiseerd worden, weten de federale politici en vooral de franstaligen dat ze de Vlamingen alles kunnen laten doen.
Van onderhandelen over een simpele parlementaire procedure, over het uit handen geven van bevoegdheden omwille van de chantage van een minderheid tot het uitschrijven en waarschijnlijk wettelijk verklaren van verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 28 mei 2010 om 01:32.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 01:52   #75
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hacker is er in geslaagd om toch wel bijzondere info te bemachtigen over het opgezette spel van de regeringsval.

Iedereen is bezig over De Croo van "hij heeft er de stekker uitgetrokken" "Laat zonder blikken of blozen de regering vallen" enz.....

Iemand beschikt over mail correspondentie waaruit blijkt, dat De Croo Junior niet toevallig is verkozen als voorzitter en dat het verlaten van de Open-VLD een doordacht en goed beraamd complot was.

De totale inhoud van deze mails ken ik ook niet, maar het komt er hierop op neer.

Belgie zat volledig in zak en as en een totale splitsing (met BHV als drogreden) zat er dik aan te komen.

Belgie moest gered worden op eender welke manier en de groeiende verschillen tussen Vlaams en Waals moest zonder meer gestopt worden.

De meest Belgisch geziende partij heeft na maanden onderhandelen met Janneke en Mieke EN MET HET KONINGSHUIS inderdaad zelf de stekker uit de muur getrokken om een volledige stop te verkrijgen van het Vlaams Nationalisme.

Dit moest gebeuren door een zogenaamd neutraal persoon (Alexander De Croo) welke nog iets geloofwaardig zou overkomen bij de bevolking.

De Croo heeft in feite Belgie gered van een gigantische catastrofe.

Vader DE Croo heeft de titel van Minister van Staat gekregen.

Volgens goede bron gaan binnenkort de bewijsstukken naar een gekende krant (ik denk dat het De Morgen zal zijn)

Verdere info volgt
Wa steken de belgicisten daarmee in uldere zak? Het lijkt er toch op dat NVA groter wordt dan voorheen!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 07:50   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
OVLD en CD&V komen nu openlijk uit voor confederalisme, en als ze dat verwezenlijken zijn we reeds per definitie vlaanderen onafhankelijk dus als het uit de regering stappen nog geen genoeg teken was, dan is hun vraag om confederalisme dat misschien meer
Vervang "komen nu openlijk uit" door "strooien het kiesvee zand in de ogen". Na de verkiezingen zullen ze de eerste zijn om te zeggen dat er een "noodregering" moet komen om de "echte problemen van de mensen" aan te pakken en gaat het communautaire weer eens 4 jaar in de frigo.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 08:12   #77
EddyBal

Standaard

Citaat:
Vind jij dat normaal ?
Een maandenlange strategie uitbouwen om een regering te laten vallen is voor mij een complot.

Waarom heeft Dehaene de handdoek in de ring gegooid? - Wou gewoonweg niets met deze zaak te maken hebben.
Waarom moest Martens nu niet komen bemiddelen?
enz.....
Neen, fout. De regering laten vallen was een TAKTIEK. Dat duurt geen maanden om op te zetten he. Kwestie van dagen of zelfs uren. Maar het past in hun STRATEGIE. (overigens waardeloze strategie, want ze blijven slecht scoren, elke keer ze proberen te stunten draait het andersom uit)
Oud 28 mei 2010, 11:48   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

komt mij wekken als er nieuws is, he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:48   #79
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt er soms ergens op een politieker gejaagd door een of andere onderzoeksrechter? Dan kan het wel interessant zijn om die politieker in het parlement te krijgen (onschendbaarheid).
In dit geval werd de regering door O-VLD te val gebracht.
Staat er ergens een "onverwachte gast" op een zéér verkiesbare plaats bij de O-Vld? Misschien een eerste opvolger?

De truuk van Van Rossem. Gerechtelijke problemen -> partij oprichten.

Laatst gewijzigd door BHV : 28 mei 2010 om 12:50. Reden: toevoeging
BHV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 12:16   #80
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Wijzen op de twee maten twee gewichten die op dit forum schering en inslag zijn heet nu "enorm gepikeerd reageren"?
Als je die post van je leest, kan je dat moeilijk een rustige opmerking noemen.

Citaat:
Ik hou evenmin rekening met geruchten die uiteindelijk toch op verzinsels gebaseerd blijken.
Lachen en negeren dus. Waarom in discussie gaan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be