Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 02:56   #61
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Voor zover ik weet zijn er veel daklozen in Antwerpen die niet geholpen willen worden.
Ik heb toen ik studeerde met een aantal gesproken omtrent een bepaald project.
De meeste klagen over hun toestand, maar wanneer je vertelt over het ocmw en de sociale woonmaatschappij klinkt het opeens anders. Dan gaat het plots over vrijheid en veel te veel verantwoordelijkheden.
Er zijn echter daklozen die wel geholpen willen worden, maar die zijn meestal niet lang dakloos.
Ja er zijn nu eenmaal daklozen die bewust dakloos zijn en daar steek je dan ook geen tijd in simpel. Zij kozen meestal ook van begin af aan voor een leven buiten de maatscshappij. Echter zijn er genoeg die wel een beter leven willen leiden.
Citaat:
PS: Het is triest dat sommigen hier menen te moeten oordelen over een man die 8 jaar lang zonder proces is opgesloten en hoogstwaarschijnlijk toen ook gemarteld is geweest.
Terrorist of niet, niemand verdient dergelijke behandeling.
Goh niemand verdient dergelijke behandeling nee maar ja ook geen onderdrukking, sociale uitsluiting, ongelijke behandeling, terrorisme verdient ook niemand maar ze zijn nog wel allemaal deel van ons dagelijks leven in kleien of grote zin...
Wat deze man betreft; we kunnen enkel hopen dat deze man onschuldig is en dat hij dan ook zijn leven opnieuw kan opbouwen en gelukkig zijn. Meer nog als hij bleek onschuldig te zijn is dat het minste dat men zou mogen verwachten dat hij een helpende hand krijgt. Natuurlijk van waar die dan moet komen is weer wat anders: in weze van diegene die hem verkeerd beoordeeld hebben in de eerste plaats; hier dus de opsluiters.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 09:56   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is nogal wiedes.

Die moeten zich dan maar bij al qaida aansluiten.
Dat gaat de Veiligheid van de Staat niet graag lezen. Niet verwonderd zijn indien je merkt dat iemand met regenjas en deukhoed achter je loopt, hé.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2010 om 09:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:21   #63
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik geef om alle mensen en dat is nu het verschil tussen u en mij. Beide daklozen verdienen een kans. Mijn belastinggeld mag gerust gebruikt worden door de arme vlaming en de arme moslim. Uw belastinggeld niet. Godzijdank dat niet elke vlaming zo bekrompen is als jij.
Correctie mijn belastinggeld mag worden gebruikt voor elke arm persoon. Maar niet aan een ex al qaida ! U zegt dingen die ik niet heb geschreven. Door de mand beste moslim.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:22   #64
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Euh JA? Mocht ik weten waar hij vandaan komt , waarom niet? Zijn familie en vrienden zullen hem toch missen na 8 jaar en nu zit hij hier in dit koude natte apenland?

Waarom moeten WIJ hem opnemen?
Raar zulle dat zijn grote moslimfamilie hem niet missen? Volgens mij moeten die geen terroristen. Dan maar naar den Belgique daar kan alles.
Oud 1 juni 2010, 12:24   #65
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet zijn er veel daklozen in Antwerpen die niet geholpen willen worden.
Ik heb toen ik studeerde met een aantal gesproken omtrent een bepaald project.
De meeste klagen over hun toestand, maar wanneer je vertelt over het ocmw en de sociale woonmaatschappij klinkt het opeens anders. Dan gaat het plots over vrijheid en veel te veel verantwoordelijkheden.
Er zijn echter daklozen die wel geholpen willen worden, maar die zijn meestal niet lang dakloos.

PS: Het is triest dat sommigen hier menen te moeten oordelen over een man die 8 jaar lang zonder proces is opgesloten en hoogstwaarschijnlijk toen ook gemarteld is geweest.
Terrorist of niet, niemand verdient dergelijke behandeling.
De dakloze vlaming heeft daar zelf voor gekozen? Belachelijk.Maar goe ik zal je volgen. Dus iemand die met terroristen omgaat heeft daar dan ook zelf voor gekozen. Dus moeten wij die gast ook niet helpen. VOILA beste linkse daar heb je niet van terug.
Oud 1 juni 2010, 13:14   #66
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
De dakloze vlaming heeft daar zelf voor gekozen?
Een deel heeft daarvoor gekozen. Het andere deel dat wel geholpen wil worden is meestal niet lang dakloos door ons goed georganiseerd sociaal vangnet.

Citaat:
Dus iemand die met terroristen omgaat heeft daar dan ook zelf voor gekozen.
Wat een terrorist voor de ene is is een vrijheidsstrijder voor de andere. Extremist is beter als term aangezien het een generieke term is voor zowel de eigen extremisten (VB, Blood & Honour) als de tegenovergestelde extremisten (Al Qaida).

Citaat:
Dus moeten wij die gast ook niet helpen.
Waarom zouden wij hem niet moeten helpen wanneer hij een nieuw leven wil opbouwen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 juni 2010 om 13:15.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 13:25   #67
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een deel heeft daarvoor gekozen. Het andere deel dat wel geholpen wil worden is meestal niet lang dakloos door ons goed georganiseerd sociaal vangnet.

Wat een terrorist voor de ene is is een vrijheidsstrijder voor de andere. Extremist is beter als term aangezien het een generieke term is voor zowel de eigen extremisten (VB, Blood & Honour) als de tegenovergestelde extremisten (Al Qaida).

Waarom zouden wij hem niet moeten helpen wanneer hij een nieuw leven wil opbouwen?
Vlaamse daklozen willen in uw links wereldje niet geholpen worden. Moslim ex al qaida leden zijn in uw wereld vrijheidsstrijders. Die met ons belastinggeld geholpen moeten worden. Ik vind uw wereld redelijk Ik krijg steeds meer bevestiging dat de linkse wereld een zotte wereld is.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 1 juni 2010 om 13:25.
Oud 1 juni 2010, 13:28   #68
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse daklozen willen in uw links wereldje niet geholpen worden. Moslim ex al qaida leden zijn in uw wereld vrijheidsstrijders. Die met ons belastinggeld geholpen moeten worden. Ik vind uw wereld redelijk Ik krijg steeds meer bevestiging dat de linkse wereld een zotte wereld is.
Ik krijg steeds meer bevestiging dat u niet kan lezen wat er staat.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 13:37   #69
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg steeds meer bevestiging dat u niet kan lezen wat er staat.
Ik krijg steeds meer de bevestiging dat u niet meer weet wat u hebt geschreven.

Citaat:

Wat een terrorist voor de ene is is een vrijheidsstrijder voor de andere.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 1 juni 2010 om 13:38.
Oud 1 juni 2010, 13:44   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is al langer geweten dat informatie bekomen onder foltering inherent onbetrouwbaar is.
Kom dan eens af met dat bewijs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 13:45   #71
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is al langer geweten dat informatie bekomen onder foltering inherent onbetrouwbaar is.
bron?
Oud 1 juni 2010, 18:42   #72
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie mijn belastinggeld mag worden gebruikt voor elke arm persoon. Maar niet aan een ex al qaida ! U zegt dingen die ik niet heb geschreven. Door de mand beste moslim.
Mag uw geld ook door een arme moslim gebruikt worden, die geen lid is geweest van al qaida?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 14:23   #73
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mag uw geld ook door een arme moslim gebruikt worden, die geen lid is geweest van al qaida?
Uiteraard !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be