![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn kind hoeft geen aangepast eten voor moslims te eten, en wordt het hiertoe gedwongen verhuist het van school. Ik moet in een ander land ook geen eisen gaan stellen. Alles terugleiden tot een zot als Van Themse heeft evenveel nut als het ridiculariseren van het idee dat deze praktijken een schande zijn. Ik hoop gewoon dat er niet veel mensen meer zijn die, net als u, over zich heen laten lopen door onze lieve allochtone gemeenschap. Laatst gewijzigd door plakker : 3 juni 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede vraag ik nergens dat men de vrijheid van atheïsten beperkt. Waar heb jij dat gelezen. Het enige wat die school gedaan heeft is uit praktische overwegingen halalvlees geserveerd. Er is niks mis met halalvlees. Of kan jij me aantonen dat het eten van halalvlees een kind ook maar enig nadeel berokkent? Ten derde: zoals ik hoger aangaf moet je niet verbaasd zijn dat men de keuze maakt voor halalvlees als je het schoolreglement leest. Ik moet vaststellen dat ons geschiedenisonderwijs fel tekort schiet in haar taak. Anders zouden meer mensen begrijpen dat bevolkingsgroepn tegen mekaar in het harnas jagen enkel goed is voor de machtigen maar dat dit de doorsnee bevolking in diepe ellende en miserie gooit. Laatst gewijzigd door pajoske : 3 juni 2010 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu de slogan "eet halal, want daar wordt je verdraagzaam en poco van" door de Soepjurk
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dezelfde reden dat de gevangenen halal moeten eten, anders moeten ze twee maal koken.
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neen, we draaien heel de boel om ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik weet wat racisme, discriminatie,... betekenen. Dat jij dit niet weet is voor mij overduidelijk. Waarom? Omdat jij om deze begrippen te bestrijden juist discrimineert, racistische uitspraken doet,... tav anderen. Je generaliseert de extreme racistische houding van enkelen naar gans Vlaanderne behalve je eigen provincie. In naam van vrijheid van religie wens je niet dat moslims halal mogen eten, waar ik totaal geen probleem mee heb, neen, je wenst dat iedereen halal MOET eten. Dat vlees geofferd aan een god tegen mijn geloofsovertuiging is kan je blijkbaar geen bal schelen. Kan u me aantonen dat niet-halal vlees moslims enig letsel opbrengt?
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 juni 2010 om 15:29. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als ik vandaag een nieuw geloof opstart en stel dat de gelovigen die mij in die religie volgen geen vlees mogen eten dat geslacht werd door een moslim, mag ik dan een slachterij openen waarbij ik weiger om moslims een job te geven? |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, in het land waar eigen volk eerst een misdaad is, daar is het moslims eerst.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom houden ze dan alleen maar rekening met moslims en niet met Hindoe vegetariërs bijv. ? Eigenlijk zou er alleen maar vegetarisch voedsel gegeven mogen worden. Dat is waarschijnlijk sowieso ook hallal.
#72 |
Banneling
|
![]() Wat is het volgende ? vegetariers die eisen dat het eten vleesloos wordt ?
Katholieken die eisen dat er op aswoensdag en goede vrijdag alleen visgerechten zijn ? Religie moet wegblijven uit het openbaar leven...punt uit... |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, iedereen vegetarisch zou me het evidentste lijken. Het is niet religieus en voor zover ik weet is het voor elke religie toegelaten.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat met de notie dat mannen en vrouwen gelijke rechten hebben? Mogen we dat niet meer tegen onze kleuters zeggen, omdat er misschien bij zijn waar ze thuis iets anders geloven? Ik ga ervan uit dat je nee wil antwoorden op de bovenstaande vragen. Hoe maak je dan het onderscheid tussen je oorspronkelijke standpunten? |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga mijn vraag uitbreiden: hoeveel kinderen van die school zullen in september naar een andere school gaan ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me afvraag is waarom de machtige Allah het vlees niet gewoon halal gemaakt heeft om mee te beginnen?
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle groenten, fruit en soja zijn gemaakt, geplukt of verpakt door Moslims. Dus niet halal. De oplossing zou er in bestaan om de wereldwijde voedselvoorziening te laten doen door Moslims.
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf nergens dat jij halalvlees moet eten. Ik schrijf wel dat als je je kinderen naar een school stuurt die duidlijk schrijft dat ze rekening houden met sommige godsdienstige voorschriften, je niet verwonderd moet zijn als ze dat om praktische redenen doen. Zo simpel is dat. Ouiders die daarne een petitie osptarten tonen enkel aan dat ze niet kunnel lezen. De rest is allemaal zever in pakskes. Ps ik vraag me trouwens af of het wel ouders van die school zijn die de petitie gestart zijn. ik vermoed eerder dat een of andere belangengroep daar achter zit. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zie hier een telkens wederkerend fenomeen:
Van de redelijke persoon wordt verwacht dat hij toegeeft aan de onredelijke persoon. Denk maar aan volgend gekend fenomeen: Er zijn twee lekstokken, een rode en een gele, te verdelen over 2 broertjes, Tom en Jan. Ze willen beiden de gele maar Tom doet dit door te zeggen "ik zou liever de gele hebben, maar de rode is ook niet slecht" terwijl Jan dit doet door al rollend en huilend over de grond te rollen en te schreeuwen "IK MOET DIE GELE HEBBEN! WHEEIIIII". De gekende reactie van pa of ma: "Alè, Tom, laat Janneke die gele hebben want dan is die ook blij (lees tussen de letters :dan zijn wij van Janneke zijn gezaag verlost en we weten dat gij veel minder zaagt wanneer ge uw goesting niet krijgt dan Janneke). Met andere woorden, de redelijkheid van Tom wordt misbruikt ten voordele van de onredelijkheid van Janneke (ikke en de rest kan stikke). Gelijkaardig is de toestand in de gevangenissen: de moslims die halal eisen maken het meeste lawaai en roepen het hardste "WHEEI, WIJ WILLEN ALLEEN HALAL". De directie redeneert als volgt: we zullen ze maar hun zin geven zodat ze ophouden met roepen, de niet-moslims zullen wel redelijk genoeg zijn om ook halal te eten. Voor de Franstalige politici heeft deze methode al jaren vruchten afgeworpen. Wilt ge iets graag? Volhardt in uw koppigheid en uw onredelijkheid en wijk niet af van uw eis, de kans dat ze wordt ingewilligd zal aanzienlijk vergroten. De boodschap aan de moeders in Houthalen die deze petitie opstarten: Weiger pertinent om uw kind mee op schoolreis te sturen zolang er enkel halal-vlees wordt gegeven. Laat uw redelijkheid vooral niet uitbuiten door te zeggen "ze smaken het verschil toch niet".