Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2004, 13:35   #61
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Ik weet het, Fernand. Maar ik reageerde eigenlijk eerder op de Welkomgroep, die ik geen goed idee vind.
Dat is dus een andere topic.
Deze werd gestart door een N-VA-er.
Waarmee ik maar wil zeggen dat de N-VA in hetzelfde bedje ziek is.
Inderdaad, ze vergrijpen zich alletwee aan dezelfde politiek: de ander belachelijk maken om zelf maar zoveel mogelijk Vlaams-nationalistische stemmen te krijgen. En dat vind ik spijtig. Ik ben en blijf voorstander van een nauwe samenwerking tussen de twee. België valt alleen te slopen door een bundeling van Vlaamse krachten.

Maar je hebt gelijk, ik had mijn reactie misschien beter elders geplaatst.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:23   #62
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
ancapa

Als het Blok dan toch hetzelfde programma heeft als de VLD

waarom vormen ze dan geen kartel ?

Twee partijen die leugens promoten zouden goed bij elkaar passen.
Sorry, voor leugens en diefstallen van de eigen bevolking moet ge bij Steve Stevaert zijn.
Die steelt van ons terwijl wij dat zien gebeuren, en niemand doet er iets aan.

Is er soms nergens een gek met een pistool die zo per ongeluk in de omgeving van Hasselt woont?
Misschien kan die een einde maken aan al die diefstallen en leugens van ROOIE DIEVEN!!!

SOSSEN, jullie verdienen de gaskamer!
Uw eigen volk zo bestelen en bedriegen!!
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:59   #63
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Uitspraken als hierboven, en andere zoals nestbevuilers tonen aan hoe het VB denkt en praat. Hun programma is racistisch, en dus zal het VB ophouden te bestaan, en maar goed ook: niet-democratische partijen horen niet thuis in een democratsich land (al kan men hier natuurlijk ook over discuteren). Het cordon sanitaire zal verdwijnen, mee dat het VB zal verdwijnen. Opgelost staat netjes. Hopelijk leren de VB-mandatarissen dan ook eens wat democratie en EVRM betekent.

Dat ik hier het verwijt krijg dat ik op het VB scheld, is zever. Het VB zijn racisten, dit zijn feiten, zowel gerechtelijk (officieel) als niet-gerechterlijk (officieus).

Wie het licht wil ontkennen, mij een zorg, maar achteraf niet komen zeveren: diegene die voor het VB stemmen, stemmen BEWUST voor een racistische politiek, en hebben dus geen uitvluchten zoals sommige naieve collaborateurs hadden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 17:25   #64
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon

Er is wel een verschil tussen een officiële verkiezingsstrategie die door de hele partij gedragen wordt (cf. "Welkomsgroep") en een basismilitant die zijn walging voor het Blok niet onder stoelen en banken steekt.
Ik reageerde op de zogenaamde afbraakpolitiek tegen de N-VA waaraan iemand zich aan stoorde.
Als je dan de titel leest en ziet van wie het komt....

Ikzelf ben totaal ongevoelig voor verkiezingsstrategiën. Wat de 'Welkomstgroep' inhoudt zegt me nog minder want ik ben niet eens gaan kijken waarover dat gaat.

Waar ik op dit forum echter het liefst op reageer is: hypocrisie. De balk en en de splinter.
Inderdaad Knuppel, wat betreft hypocrisie heb jij blijkbaar last van een fameuze balk!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 17:27   #65
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik vind dat het Vlaams Blok veel te braaf is geweest met de hand te willen reiken aan de N-VA.
Van Hecke moest toch geweten hebben dat ze ging afgewezen worden, omdat er bij het blok, geen ministerpostje aan vast zal hangen!
fernand,

Het Blok wist goed genoeg dat N-VA niet kan en wil in coalitie gaan met een partij met een racistisch imago. Daar moet het Blok eerst eens serieus werk van maken om van dat imago af te raken.

Een imago dat het Blok jarenlang en tot op de dag van vandaag niet wil afstaan en dit uit electoraal belang! De tactiek van naamsverandering “Vlag bedekt de lading” is onvoldoende om andere partijen te overtuigen dat het Blok ECHT wil veranderen !

Het Blok heeft ook NOOIT maar dan ook NOOIT een hand willen reiken aan N-VA. Het Blok heeft wel zijn hand uitgestoken om mensen uit N-VA trachten te vangen met postjes en mandaten. Een uitgestoken hand in een bokshandschoen!

De welkomgroep is daar het resultaat van . Als gegijzelden van het Blok trachten zij nu andere mensen binnen de N-VA te beïnvloeden.
Het Vlaams Blok heeft wel degelijk zijn hand uitgestoken naar de nV-A. Maar deze is geweigerd.
De reden mag zijn wat ze wil.
NV-A is vrij om te kiezen met wie ze in zee gaat.
Maar ik vind persoonlijk, dat de NV-A al zijn ebergie steekt om het Vlaams Blok van allees te belasteren.
In elke partij zijn er overlopers, wanneer ze naar het Vlaams Blok gaan worden ze verkettert tot en met. Logisch toch dat die mensen zich dan beginnen te verdedigen.
En hoe kunnen ze dat het best. Wel, met de vuile was buiten te hangen.
Miss Morel (voor mij onbekend), is naar het Vlaams Blok overgestapt, en er zijn bakken kritiek over haar uitgestort.
Wel ik vind het logisch dat ze terug vechten.
Dat de NV-A nu eens zijn energie moest steken in een degelijk kiescampagne, in plaats van zijn energie te steken om het Vlaams Blok af te breken, ze zouden meschien geloofwaardiger overkomen.
De haatcampagnes van rasisten, nazi's sterken alleen de Vlaams Blok aanhang.
Geen enkele Vlaams Blokker is er van overtuigd dat hij rasist is. Het is niet omdat er een rechter zegt dat de partij rasistisch is dat de Vlaams Blokker dat geloven.
Met die stigmatisering bereikt U het omgekeerde effect. Het is zoals bij de allochtonen, al wat U doet om ze te bevoordelen komt verkeert over.
Bij het Vlaams Blok is het al wat U zegt, sterkt de mensen, in het geloof dat zij op de echte enige Vlaams Partij stemmen.
Dat gescheld van sommigen bind de Vlaams Blokker nog harder.
En dat is het laatste wat ik hier nog post over rasisme!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 17:28   #66
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Uitspraken als hierboven, en andere zoals nestbevuilers tonen aan hoe het VB denkt en praat. Hun programma is racistisch, en dus zal het VB ophouden te bestaan, en maar goed ook: niet-democratische partijen horen niet thuis in een democratsich land (al kan men hier natuurlijk ook over discuteren). Het cordon sanitaire zal verdwijnen, mee dat het VB zal verdwijnen. Opgelost staat netjes. Hopelijk leren de VB-mandatarissen dan ook eens wat democratie en EVRM betekent.

Dat ik hier het verwijt krijg dat ik op het VB scheld, is zever. Het VB zijn racisten, dit zijn feiten, zowel gerechtelijk (officieel) als niet-gerechterlijk (officieus).

Wie het licht wil ontkennen, mij een zorg, maar achteraf niet komen zeveren: diegene die voor het VB stemmen, stemmen BEWUST voor een racistische politiek, en hebben dus geen uitvluchten zoals sommige naieve collaborateurs hadden.
Ik denk dat collaborateur wil zeggen, iemand die met de vijand meeheuld tegen zijn eigen volk in.
Daarin zie ik de knuffelpolitiek ten voordele van de allochtonen zls een vorm van collaboratie!
Oud 18 mei 2004, 18:34   #67
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Miss Morel (voor mij onbekend), is naar het Vlaams Blok overgestapt, en er zijn bakken kritiek over haar uitgestort.
Fernand,

N-VA heeft officieel op geen enkele manier Marie-Rose aangevallen. Het is Marie-Rose die heeft uitgehaald naar N-VA, waarschijnlijk om zichzelf goed te praten.

Haar artikel in de Standaard, juist voor haar overstap, was al een regelrechte aanval naar N-VA. Kritiek al of niet terecht moet kunnen, maar dat hoeft niet te gebeuren langs de krant.

Haar uitleg van 'waarom' die overstap naar het blok is ook hypocriet, vermits ze eerst wel degelijk achter het Vlaams kartel stond. Marie-Rose mag ambitieus zijn, maar moet er dan ook eerlijk voor uitkomen.

Het oprichten van de welkomgroep is een regelrechte oorlogverklaring aan N-VA en getuigt van zeer weinig respect voor haar vroegere vrienden binnen de partij, die steeds voor haar klaarstonden.
Oud 19 mei 2004, 07:02   #68
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Fernand,

N-VA heeft officieel op geen enkele manier Marie-Rose aangevallen. Het is Marie-Rose die heeft uitgehaald naar N-VA, waarschijnlijk om zichzelf goed te praten.

Haar artikel in de Standaard, juist voor haar overstap, was al een regelrechte aanval naar N-VA. Kritiek al of niet terecht moet kunnen, maar dat hoeft niet te gebeuren langs de krant.

Haar uitleg van 'waarom' die overstap naar het blok is ook hypocriet, vermits ze eerst wel degelijk achter het Vlaams kartel stond. Marie-Rose mag ambitieus zijn, maar moet er dan ook eerlijk voor uitkomen.

Het oprichten van de welkomgroep is een regelrechte oorlogverklaring aan N-VA en getuigt van zeer weinig respect voor haar vroegere vrienden binnen de partij, die steeds voor haar klaarstonden.
Iedereen die overstapt naar een andere partij, doet de overstap omdat er te veel verschillen zijn van menig tussen de partij en de overloper.
Dit kan gaan omdat men geen verkiesbare plaats heeft bekomen, tot een standpunt van de partij welke de emmer doet overlopen.
Nu wanneer men in een andere partij GAAT zetelen, zal men toch naar zijn eigen achterban een uitleg moeten geven waarom men overstapt.
Men kan nu toch maar moeilijk verwachten dat men gaat vertellen dat de achtergelaten partij de beste is die die er bestaat. Dat men met de oude partijstandpunten volledig akkord gaat, maar dat men toch heeft gekozen voor een nieuwe partij.
Ik weet hier van in mijn gemeente, dat de NV-A ers, absoluut tegen het samengaan zijn met de CD&V. De oude kloof tussen de beide partijen is te diep.
En dit zal zich zeker vertalen naar de verkiezingsuitslag van de gemeenten.
Zeker is dat verschillende NV-A leden reeds contact hebben gezocht met het Vlaams Blok.
Ik ben van de vaste overtuiging dat wanneer de NV-A, alleen naar de verkiezing was gegaan, ze had kunnen rekenen op het grootste gedeelte van hun oude achterban, en de drempel zouden hebben gehaald!
Nu hebben ze met het tesamengaan een gedeelte van hun HARDE kern verloren. En dat zal zich vertalen naar de verkiezingscijfers.
En neen ik heb geen glazen bol, maar dit is mijn persoonlijke mening, en redenering .
Ik wik er wel bijvertellen dat ik niet in een ivoren toren woon. Dat ik eveneens in het verenigingsleven zit met GEWONE, NORMALE mensen.
Oud 19 mei 2004, 07:24   #69
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Fernand,

Iedereen die overstapt naar een andere partij, doet de overstap omdat er te veel verschillen zijn van menig tussen de partij en de overloper.
Dit kan gaan omdat men geen verkiesbare plaats heeft bekomen, tot een standpunt van de partij welke de emmer doet overlopen.
Nu wanneer men in een andere partij GAAT zetelen, zal men toch naar zijn eigen achterban een uitleg moeten geven waarom men overstapt.
Men kan nu toch maar moeilijk verwachten dat men gaat vertellen dat de achtergelaten partij de beste is die die er bestaat. Dat men met de oude partijstandpunten volledig akkord gaat, maar dat men toch heeft gekozen voor een nieuwe partij.
Ik weet hier van in mijn gemeente, dat de NV-A ers, absoluut tegen het samengaan zijn met de CD&V. De oude kloof tussen de beide partijen is te diep.
Zeker is dat verschillende NV-A leden reeds contact hebben gezocht met het Vlaams Blok.
Ik ben van de vaste overtuiging dat wanneer de NV-A, alleen naar de verkiezing was gegaan, ze had kunnen rekenen op het grootste gedeelte van hun oude achterban, en de drempel zouden hebben gehaald!
Nu hebben ze met het tesamengaan een gedeelte van hun HARDE kern verloren. En dat zal zich vertalen naar de verkiezingscijfers.
En neen ik heb geen glazen bol, maar dit is mijn persoonlijke mening, en redenering .
Ik wik er wel bijvertellen dat ik niet in een ivoren toren woon. Dat ik eveneens in het verenigingsleven zit met GEWONE, NORMALE mensen.
Marie-Rose WAS voorstander van een kartel.
De enige reden was geen verkiesbare plaats op de lijst.
Zij heeft haar eigen achterban belogen, en zal daar de gevolgen van dragen.
N-VA militanten kun je nu eenmaal niet gemakkelijk de ideologie van het Blok doen slikken. Ze heeft gedacht dat ze haar zouden volgen, dit is niet gebeurt.
Ik ken haar persoonlijk zeer goed, ze beseft NU al welke fout ze gemaakt heeft.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 07:35   #70
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
N-VA militanten kun je nu eenmaal niet gemakkelijk de ideologie van het Blok doen slikken. Ze heeft gedacht dat ze haar zouden volgen, dit is niet gebeurt.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, dat terug keren naar de NV-A stal.
Denkt U nu werkelijk dat de basis van het Vlaams Blok tevreden is over het binnenhalen van een verstrepen of een Morel.
Hetgeen DE Gucht zegde over een ontluizingstijd voor Vlaams Blokkers, wanneer ze overstapten naar zijn partij, daar kan ik volledig inkomen.
Wanneer Anke Vandermeersch was overgestapt naar Het Vlaams Blok, en een verkiesbare plaats had bekomen, dan had ik mijn lidkaart teruggestuurt. Alhoewel ik NIET woonachtig ben in het Antwerpse kiesarrondisement.
Overlopers mochten van mij zeker GEEN verkiesbare plaats krijgen!
Overlopers moeten zich bewijzen, bewijzen dat ze het partijprogramma ondersteunen. En niet op de plaatsjes afkomen.
De enige welke van mij wel een verkiesbare plaats mag krijgen, is de prof van Gent, welke dreigt zijn werk te verliezen, omdat hij zich heeft geout als Vlaams Blokker.
Ik ben ook mijn werk verloren daardoor, en weet welke gevolgen dit heeft voor een mens op leeftijd!
Oud 19 mei 2004, 08:29   #71
giserke
Banneling

Standaard

Marie-Roos kan nog terug maar dan moet ze snel orde op zaken stellen. Maar ik denk dat haar bijna zekere zetel in het Europese parlement haar zal onthouden terug te komen. Als ze NU beslist haar Blok mandaat niet op te nemen kan ze nog terug naar de N-VA. Dit scenario zal hoogst waarschijnlijk niet gebeuren.

Geloof me maar het is niet het kartel of ons programma dat haar tegen houd om terug te keren!
Oud 19 mei 2004, 08:38   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, dat terug keren naar de NV-A stal.
Denkt U nu werkelijk dat de basis van het Vlaams Blok tevreden is over het binnenhalen van een verstrepen of een Morel.
Hetgeen DE Gucht zegde over een ontluizingstijd voor Vlaams Blokkers, wanneer ze overstapten naar zijn partij, daar kan ik volledig inkomen.
Wanneer Anke Vandermeersch was overgestapt naar Het Vlaams Blok, en een verkiesbare plaats had bekomen, dan had ik mijn lidkaart teruggestuurt. Alhoewel ik NIET woonachtig ben in het Antwerpse kiesarrondisement.
Overlopers mochten van mij zeker GEEN verkiesbare plaats krijgen!
Overlopers moeten zich bewijzen, bewijzen dat ze het partijprogramma ondersteunen. En niet op de plaatsjes afkomen.
De enige welke van mij wel een verkiesbare plaats mag krijgen, is de prof van Gent, welke dreigt zijn werk te verliezen, omdat hij zich heeft geout als Vlaams Blokker.
Ik ben ook mijn werk verloren daardoor, en weet welke gevolgen dit heeft voor een mens op leeftijd!

Nog iets over die twijfelaars, de houding van het Blok tov N-VA heeft ervoor gezorgd dat ze niet zullen stemmen op het Blok.
Daar heeft Marie-Roos voor gezorgd!
Oud 19 mei 2004, 09:18   #73
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Fernand,

Fernand,

Je kan met niets aantonen dat N-VA Marie-Rose officieel heeft aangevallen, terwijl je eveneens niet kan weerleggen dat Marie-Rose wel serieus en met slagen onder de gordel uithaalt naar N-VA.

Het Blok stikt van jaloezie dat het Vlaams kartel de mensen aanspreekt.

Samen met het paars regime doet het Blok er alles aan om dit succes trachten te breken! Het zijn eens te meer objectieve bondgenoten.

Net zoals bij de kieswethervorming! Dank zij de onthouding van het Blok kwam het Belgisch regime makkelijk aan zijn 2/3 meerderheid om die kiesdrempel door te voeren.

Ook heeft het Blok bij de kieswethervorming nagelaten TEGEN te stemmen bij elk wetsontwerp waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was.
Oud 19 mei 2004, 09:22   #74
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Haal die stomme foto's rap van postings. Dergelijke domme koppen kosten u stemmen!
Vooral die foto van die ene snottebel op die andere snottebel.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 09:29   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik reageerde op de zogenaamde afbraakpolitiek tegen de N-VA waaraan iemand zich aan stoorde.
Als je dan de titel leest en ziet van wie het komt....

Ikzelf ben totaal ongevoelig voor verkiezingsstrategiën. Wat de 'Welkomstgroep' inhoudt zegt me nog minder want ik ben niet eens gaan kijken waarover dat gaat.

Waar ik op dit forum echter het liefst op reageer is: hypocrisie. De balk en en de splinter.
Inderdaad Knuppel, wat betreft hypocrisie heb jij blijkbaar last van een fameuze balk!
En waar heb je dat uit kunnen afleiden?
Heeft het soms te maken met het feit dat ik me niet langer met hart en ziel inzet voor een partij als ik daar met scha en schande uit leerde?
Oud 19 mei 2004, 09:31   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Heeft het soms te maken met het feit dat ik me niet langer met hart en ziel inzet voor een partij als ik daar met scha en schande uit leerde?
Neen, de voortdurende slagen onder de gordel die je uitdeelt tav de N-VA.
Oud 19 mei 2004, 09:59   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wil je een (goed) voorbeeld geven van een van die 'voortdurende slagen onder de gordel' tav van de N-VA?

Of bedoel je met een 'slag onder de gordel'dat ik, in tegenstelling tot het Vlaams kartel, vóór het BROV ben?

Of wordt mijn wantrouwen in een 'Vlaams' kartel misschien soms als een slag onder de gordel aangevoeld door N-VA-ers?

Of wordt enkel het feit dat ik de politiek correcte meute niet naloop die zich gelukkig prijst met de, uiteindelijke, veroordeling van het Vlaams Blok door het belgicistisch regime, als een 'voortdurende slag onder de N-VA-gordel' gezien?
Oud 19 mei 2004, 11:16   #78
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wil je een (goed) voorbeeld geven van een van die 'voortdurende slagen onder de gordel' tav van de N-VA?

Of bedoel je met een 'slag onder de gordel'dat ik, in tegenstelling tot het Vlaams kartel, vóór het BROV ben?

Of wordt mijn wantrouwen in een 'Vlaams' kartel misschien soms als een slag onder de gordel aangevoeld door N-VA-ers?

Of wordt enkel het feit dat ik de politiek correcte meute niet naloop die zich gelukkig prijst met de, uiteindelijke, veroordeling van het Vlaams Blok door het belgicistisch regime, als een 'voortdurende slag onder de N-VA-gordel' gezien?
Ik heb hier toch weeral de indruk dat hetgeen men als een redeneing houd, direct door de NV-A mensen als slagen onder de gordel worden omschreven.
Ik vind de Philips die NV-A als onderschrift zet, en steeds scheld over rasisten,dat we dit zeker als slagen onder de gordel moeten beschouwen.
Terug kan Marie-Jose het Niet laten om zonder voorgaande provocatie van onzertwege, direkt het Vlaams Blok te betitteln als jaloers van de DEGELIJKE en beste werking van de NV-A.
Door die stomme uitspraken zet U mensen als mij op, om het NV-A een koekje van eigen deeg te geven. En als we over de rechtlijnige Geert spreken. Ik zal het hier nogmaals zetten

2001: De houding van GB in de Lambermontakkoorden is dubbelzinnig: enerzijds tegen, maar anderzijds persoonlijk toch mee onderhandelen om ze eventueel mee goed te keuren. “Verhofstadt voelde de bui hangen en zag de nodige tweederdemeerderheid in de Kamer bedreigd. Er is in die tijd een enorme druk op ons uitgeoefend. […] In het algemeen Vlaams belang hebben we tot vlak voor de stemmingen nog intens onderhandeld met Verhofstadt, alles in de hoop van in het akkoord een zware toegeving af te dwingen ten voordele van Vlaanderen. Concreet dacht ik aan de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. […] De splitsing had het akkoord zeker niet geweldig gemaakt, maar we wisten maar al te goed dat Verhofstadt parallel de Franstalige christen-democraten probeerde te kopen.” (boek De Puinhopen van paars-groen, 2003
Weet U nu waar de houding van het Vlaams Blok in de diskutie op gebaseerd is.

Of:
• 2/2000. B. wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”

Ik kan zo nog wat voorbeelden aanhalen, of is het genoeg?
Oud 19 mei 2004, 12:34   #79
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Feit dat je schreef dat de standpunten van het Blok je geen donder kunnen schelen, terwijl je steeds maar hun standpunten bijtreedt!

Het Blok dat werkt met nazi-praktijken zoals partij-kliksystemen en dat er niet voor terugschrikt zulke systemen bij tieners te promoten!

Een partij die zich een cordon op de hals heeft gehaald en de schuld daarvoor gaat zoeken bij een Vlaams nationalistische partij, terwijl ze zelf haar racistisch imago tracht weg te werken door mensen bij N-VA te benaderen met postjes en mandaten!
...

Is het dan niet erg hypocriet dat je splinters meent te ontdekken bij N-VA, terwijl je hoegenaamd de Blok-balken systematisch negeert.
Oud 19 mei 2004, 12:41   #80
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Mag ik de heren en dames nva+ex-nva+vlaamsblok+ex-vlaamsblok er eens even aan herinneren dat Vlaanderen nog niet zelfstandig is.
Ten tweede dat als Vlaanderen zelfstandig geworden is het niet het Vlaams Blok zal zijn en ook niet de NVA zal zijn die zal bepalen hoe dat Vlaanderen er uit zal zien.

HET ZAL DE KIEZER ZIJN DIE DAT BEPAALT en als goede democraat zal men zich daar bij neerleggen.

Bedankt voor uwen aandacht
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be