Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 21:46   #61
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Zou je verwachten maar Bart De Wever is in de pan gehakt. Het was de eerste keer dat ik hem kwaad zag worden.
ik vond het gewoon zielig hoe hij in de laatste seconden gewoon letterlijk begon te smeken in plaats van te argmenteren. Zijn " aub stop met paniek te zaaien, de cd&v weet dat we het goed menen met de mensen" was uitermate zielig en beschamend.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:46   #62
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Gelukkig dan maar dat de meeste mensen VTM kijken...
Oude bommas kijken naar VRT en die zijn het makkelijkst te overhalen.
end is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:48   #63
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
ik vond het gewoon zielig hoe hij in de laatste seconden gewoon letterlijk begon te smeken in plaats van te argmenteren. Zijn " aub stop met paniek te zaaien, de cd&v weet dat we het goed menen met de mensen" was uitermate zielig en beschamend.
Als je in elk debat hetzelfde hoort zou je uiteindelijk voor minder. Ik begin bijna compassie te krijgen voor BDW, altijd diezelfde rommelvragen en nep-argumenten.
end is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:48   #64
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, al betekent dit niet dat ik enige sympathie voor Torfs heb.
Oud 10 juni 2010, 21:48   #65
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Eén van de kijkers die een vraag stelde, had het ook meteen door en zei: je antwoordt wel niet op mijn vraag.
Welke politicus doet dat wel?
Arnforpresident is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:48   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat klopt; n-va wil zelfbeschikking maar heel grote delen van de wetten zullen ze door de rest van Europa laten maken.
Volgens hen zijn de Walen mensen net een totaal andere cultuur waar men niet mee kan samenwerken; maar met Grieken, Letten en Portugezen wel.
NVA (maar ook VLD) wil een Verenigde Staten van Europa (wat dus inderdaad wil zeggen dat Vlaanderen de facto wordt bestuurd door de meer dan 96% andere Europeanen) maar België splitsen. NVA wil van Europa een mega België maken waar de Vlamingen in plaats van 60% van de macht slechts 4% zouden hebben.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:50   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het eerder zielig om te suggeren dat Vlaanderen uit de Euro zou gegooid worden als Dewever zijn zin krijgt. Waarom geen deftige vragen zoals. Wat met Brussel in zijn plannen?
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:50   #68
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
1) De vragen van de burgers waren uitermate dom en bovendien aanvallend, Torfs werd met fluwelen handschoenen behandeld.
2) Hij kwam niet tot een standvastig antwoord omdat Torfs hem vragen stelde die je niet in een tijdspanne van 16 seconden uitgelegd krijgt, EN hem bovendien constant onderbrak. Da's nogal wiedes dat je dan geen volledig antwoord kan geven. "Hoe zou u dat concreet doen..?" ja begin maar he, als je 16-20 seconden hebt.
Het lukte FDW wel....sterker nog, die maakte van zijn antwoord een retorische vraag en Quickie stond met zijn mond vol tanden. BDW daarentegen antwoorde totaal naast de kwestie en ging nu al op de blote knieën voor de CD&V ...aub stop met ons zwart te maken, wij zijn niet slecht....zo kwam het toch over.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 10 juni 2010 om 21:51.
Oud 10 juni 2010, 21:50   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oude bommas kijken naar VRT en die zijn het makkelijkst te overhalen.
Dan bent u ook niet meer zo jong als ik u goed begrijp.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2010 om 21:51.
system is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:51   #70
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik had ook wat last van plaatsvervangende schaamte...En Torfs aan het glunderen natuurlijk.
onnoembaar is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:52   #71
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
denk wel dat Torfs iets te licht zal worden bevonden.
Ik moet mijn mening dringend herzien. Torfs moest qua verbaal wederwoord in niets onderdoen voor De Wever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:53   #72
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vond ik ook:
Typisch Dewever; die denkt echt dat hij de enige mens op de wereld is die op de juiste manier denkt en indien iemand niet akkoord gaat; dan begint hij bijna te huilen.

We menen het goed met de mensen; heb je nu ooit al eens een politicus gehoord die als politicus zo'n argument gebruikt???
azert is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:53   #73
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
NVA (maar ook VLD) wil een Verenigde Staten van Europa (wat dus inderdaad wil zeggen dat Vlaanderen de facto wordt bestuurd door de meer dan 96% andere Europeanen) maar België splitsen. NVA wil van Europa een mega België maken waar de Vlamingen in plaats van 60% van de macht slechts 4% zouden hebben.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Europa is een 'perfect' systeem omdat we het van onderaan uit bouwen. Alle staten hebben hun eigen bevoegdheden, en stap voor stap zullen we sommige bevoegdheden afgeven. België is van bovenuit gesplitst, wat het een heel ander verhaal maakt.

Laatst gewijzigd door Arnforpresident : 10 juni 2010 om 21:54.
Arnforpresident is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:55   #74
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je in elk debat hetzelfde hoort zou je uiteindelijk voor minder. Ik begin bijna compassie te krijgen voor BDW, altijd diezelfde rommelvragen en nep-argumenten.
FDW krijgt al jaren diezelfde rommelvragen.....zijn reactie's en antwoorden zijn nog steeds dezelfde als in zijn begindagen. Al BDW nu al zijn kopke laat hangen na een paar weken verkiezingsstrijd-en nijd, dan is dat gewoon een bewijs van zwakheid en onstandvastigheid. Geloof me, ik had zelf ook meer van hem verwacht....maar met wat ik nu te zien kreeg weet ik 1 ding zeker: BDW gaat gewillig zijn broek laten zakken voor Tyssen en Milquet.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 10 juni 2010 om 21:55.
Oud 10 juni 2010, 21:55   #75
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De laatste vraag van Torfs was eigenlijk een vraag die hij stelde aan de verkeerde partij. Immers, hij vroeg "Zal Vlaanderen wel nog in de Eurozone toegelaten worden, zal het begrotingstekort niet te groot zijn enz...". Die vraag zou slechts relevant zijn moest de N-VA verklaard hebben dat ze na de verkiezingen onmiddellijk de Vlaamse onafhankelijkheid zouden uitroepen. Een revolutie dus. En dat is helemaal niet aan de orde. Het enige doel van N-VA gans de campagne door is geweest: het realiseren van een grondige, een copernicaanse staatshervorming waardoor dit land de facto een confederatie wordt. Al de anderen (ik bedoel de traditionelen, zowel CD&V als VLD) zijn hem achterna gelopen en zijn nu "ook" voor confederalisme. Dus waar ligt het probleem? Het enige dat De Wever tot op heden gezegd heeft is dat hij hoopt dat Vlaamse onafhankelijkheid op den duur er vanzelf komt, na een geleidelijke evolutie. Nogmaals wat is het probleem? Torfs had zijn paniekzaaierij-vraagje moeten stellen aan het Vlaams Belang. Die verklaren immers dat ze voor een stante pede onafhankelijkheid zijn. Maar het is duidelijk, de CD&V et les autres houden de leugen dat De Wever een onmiddellijke onafhankelijkheid wil met opzet in stand om de N-VA zoveel mogelijk te beschadigen. Het zal het verlies van de CD&V aanstaande Zondag niet beletten.
In concreto. Dewever schuift de problemen voor zich uit tot in het oneindige daar waar zijn programma er net uit bestond om de problemen snel op te lossen. Dat is de paradox van het nationalistisch discours van Dewever. Vandaar. Tsjevennationalisme.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:57   #76
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Naar schatting 26% van de mensen in Vlaanderen snappen het al.
Rik Torfs is er NIET bij.

Zijn opmerking was dat men nooit 22 miljard kon besparen met enkel wat ministerpostjes en de senaat op te doeken. Volledig terecht natuurlijk.

Maar hij denkt niet verder dan zijn neus lang is. Het vereenvoudigen van de staatsstructuren zal eenmalige een flinke besparing zijn die niet genoeg is. Jaarlijks zullen we deze kost niet meer moeten besparen.
Wat Torfs echter niet blijkt te snappen is dat men door het eenvoudigen van de staatsstructuren ook geld kan besparen doordat die vereenvoudige structuren het geld efficiënter gaan moeten gebruiken.

Voorbeeld is een student. Als je die 20€ in de week gaat geven gaat dat op zijn na 5 dagen en gaat die meer vragen omdat hij zijn noden niet spijzen. Als je die echter 50€ gaat geven gaat dat geld ook op zijn na 5 dagen en gaat die nog meer vragen omdat die 50€ niet genoeg is. Je moet hem gewoon leren zijn geld beter beheren zodat hij met 20€ wel toe komt.

Overgens vond ik het enorm storend dat De Wever nog geen 2 woorden aan mekaar kon zeggen. Torfs denkt kennelijk nog in een klasgebouw te staan waar hij beter is dan iedereen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 10 juni 2010 om 22:01.
bgf324 is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:57   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In concreto. Dewever schuift de problemen voor zich uit tot in het oneindige daar waar zijn programma er net uit bestond om de problemen snel op te lossen. Dat is de paradox van het nationalistisch discours van Dewever. Vandaar. Tsjevennationalisme.
Dewever wist soms niet goed wat te antwoorden wanneer Torfs hem het vuur aan de schenen legde mbt tot het confederalisme. Vage, nietszeggende antwoorden, dat was het enige verweer van Olijke Bart.

Dit gezegd zijnde, lijkt Torfs wel een beetje op een priesterachtige figuur.
Ofte: es ist ein bisschen wie ein gescheiterter Priester. Maar goed, op dat vlak zit hij dan in de juiste partij.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2010 om 22:04.
system is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:00   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan alles is een eerste keer, maar voor het eerst zag ik Dewever "op zijn knieën". En dan nog door iemand, van wie ik het allerminst had verwacht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:00   #79
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Europa is een 'perfect' systeem omdat we het van onderaan uit bouwen. Alle staten hebben hun eigen bevoegdheden, en stap voor stap zullen we sommige bevoegdheden afgeven. België is van bovenuit gesplitst, wat het een heel ander verhaal maakt.
Vlaanderen is de enigste regio/land van Europa die denkt dat Europa een "perfect" systeem is laat staat dat men er meer macht moet aan afstaan. Ik kan me vergissen maar bij mijn weten zijn VLD en NVA de enigste partijen in Europa die pleiten voor een Verenigde Staten van Europa, respectievelijk confederalisten en seperatisten van de federale staat België.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:01   #80
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Naar schatting 26% van de mensen in Vlaanderen snappen het al.
Rik Torfs is er NIET bij.

Zijn opmerking was dat men nooit 22 miljard kon besparen met enkel wat ministerpostjes en de senaat op te doeken. Volledig terecht natuurlijk.

Maar hij denkt niet verder dan zijn neus lang is. Het vereenvoudigen van de staatsstructuren zal eenmalige een flinke besparing zijn die niet genoeg is. Jaarlijks zullen we deze kost niet meer moeten besparen.
Wat Torfs echter niet blijkt te snappen is dat men door het eenvoudigen van de staatsstructuren ook geld kan besparen doordat die vereenvoudige structuren het geld efficiënter gaan moeten gebruiken.

Voorbeeld is een student. Als je die 20€ in de week gaat geven gaat dat op zijn na 5 dagen en gaat die meer vragen omdat hij zijn noden niet spijzen. Als je die echter 50€ gaat geven gaat dat geld ook op zijn na 5 dagen en gaat die nog meer vragen omdat die 50€ niet genoeg is. Je moet hem gewoon leren zijn geld beter beheren zodat hij met 20€ wel toe komt.

Overgens vond ik het enorm storend dat De Wever nog geen 2 woorden aan mekaar kon zeggen. Torfs denkt kennelijk nog in een klasgebouw te staan waar hij beter is dan iedereen.
In Vlaanderen zijn er alleen maar ambtenaren bijgekomen op bevoegdheden die we zelf beheren.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be