![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als je echt denkt dat VB-ers niet kunnen denken, dan moet je er ook niet mee praten. Ten zij jezelf niet kunt denken. Je hebt niet geantwoord op mijn andere opmerkingen. Ik zal hieruit maar niet afleiden dat je niet kunt lezen. Kan het in 't vervolg een beetje vriendelijker? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Punten die overeenkomen: - Harde aanpak van de criminaliteit - Vlaamse autonomie Volgens deze studie heeft de VU&ID geen andere grote thema's die kiezers aantrekt. Het VB wel: - Migranten (etnocentrisme, waarop het VB een monopolie heeft) - "Rechts" materialisme (thema gedeeld met CD&V en VLD). Dit is dus niet echt een punt gezien N-VA met CD&V samenging. - Economisch "Rechts" (marktleider is evenwel VLD). Dit is waarschijnlijk ook niet echt een punt na de afsplitsing van Spirit, en gezien het feit dat het VB hier niet echt campagne rond voert. - Anti-politiek (proteststem, tegen "het regime") Het enige (rationele !) verschillen van betekenis tussen N-VA en Vlaams Blok zijn dus: (1) het meer extreme VB migrantenstandpunt (2) het meer extreme anti-regime discours van het VB PS: Een interessante tegenstelling tussen de motivaties van de VB-kiezers en het VB-programma (zeker na het Gents arrest) zit hem in het "materialisme" (versus post-materialisme): Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is een studie over de verkiezingen van 1999; toen bestond N-VA nog niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
1* is een door en door slechte partij 2* is een door en door goede partij Er is wel een probleem, partij 1* haalt meer dan 20%, partij 2* haalt minder dan 5%. Nu nog de Vlamingen overtuigen. 3* N-VA moet dus voorstander worden van het cordon. Tegen het VB wel te verstaan. Want met het FDF is geen bezwaar, tov de corrupte PS die alles in dit land blokkeert moet men in een multiculturele maatschappij verdraagzaam zijn. Nu nog de Vlamingen overtuigen. Gelukkig ken ik meerder N-VA-ers die bovenstaande naar de prullemand verwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik aanzie die studie gewoon als interessant, naast de gequote analyses. Volgende conclusie is m.i. toch nog steeds geldig: Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het argument "racisme" voldoende om niet met een partij samen te werken.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ik pas de wet aan, zoek een gewillige rechter (beloon die later met een bevordering) en klaar is kees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat het 'argument racisme' verschrikkelijk misbruikt wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker N-VA niet. Wij stellen zelfs meermaals dat het CS contraproductief werkt, en zeggen dat ook in de media. Het doorprikken van het CS is voor ons onderbouwde wetsvoorstellen steunen en mee stemmen. Van welke partij ze afkomstig zijn ook. Het wil toch niet zeggen omdat je tegen het CS bent je effectief een coalitie of kartel MOET sluiten met het Blok? De enige reden waarom N-VA geen kartel wil met het Blok is uit strategische redenen in Vlaams Belang. Nu kunnen wij bij andere partijen nog een bereidwilligheid vinden om te onderhandelen ontrent Vlaamse thema’s, als we een kartel sluiten met het Blok kan dit nooit. En dit is de enige reden waarom een kartel met het Blok uitgesloten is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is het Vlaams Blok racistisch, en ik heb mijn stelling niet gemaakt door dit forum of debat of partijprogramma, maar door persoonlijk Vlaams Blok bestuursleden te kennen. En weten wat hun houding is over andere ‘rassen’. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind de houding onprofessioneel omdat CD&V en N-VA mandatarissen niet worden verkozen om op een nukkige en kinderachtige manier in een hoekje te gaan zitten: "Wij spelen niet met het VB." En strategisch dom omdat het het aantal coalities serieus beperkt, en hierdoor veel onderhandelingsmacht uit handen geeft.
![]() |