Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2010, 12:59   #61
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ver moet ik niet gaan zoeken :

We mogen m.a.w. geen worstjes op straat bakken omdat religieuze mensen er aanstoot aan kunnen nemen?
Nogmaals: waar in de door u geciteerde zin staat dat ik respect zou hebben, laat staan overmatig respect, voor eender welke godsdienst?

Wat "we" mogen doen, daar heb ik me trouwens niet over uitgesproken. Of bent u lid van de organisatie Bloc Identitaire?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:00   #62
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In de door u geciteerde post staat niks over religie. Nog minder staat erin over respect voor religie. Ik daag u uit om een post van mij te vinden waarin ik respect uit voor welke religie dan ook.

Ik vind het OK dat mensen die enkel en alleen met de bedoeling enkelingen te provoceren om een hele groep in een kwaad daglicht te kunnen stellen een verbod krijgen om hun worstjes op straat te bakken, ja. Al ligt het er ook aan in welke straat.
Ach zo, de vrijheid wordt beperkt EN bepaald door zij die aanstoot nemen aan normale en WETTELIJK ZEDIGE DAGELIJKSE handelingen?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:01   #63
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ach zo, de vrijheid wordt beperkt EN bepaald door zij die aanstoot nemen aan normale en WETTELIJK ZEDIGE DAGELIJKSE handelingen?
Neen, de vrijheid wordt bepaald en beperkt (indien nodig) door de wetgevende instanties van een land.
Oud 17 juni 2010, 13:04   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: waar in de door u geciteerde zin staat dat ik respect zou hebben, laat staan overmatig respect, voor eender welke godsdienst?
Hierzo:

Citaat:
Ik vind het OK dat mensen die enkel en alleen met de bedoeling enkelingen te provoceren om een hele groep in een kwaad daglicht te kunnen stellen een verbod krijgen om hun worstjes op straat te bakken, ja. Al ligt het er ook aan in welke straat.
Jij vindt het normaal dat we op straat geen worstjes mogen eten omdat het de moskeebezoekers kan provoceren.

Citaat:
Wat "we" mogen doen, daar heb ik me trouwens niet over uitgesproken. Of bent u lid van de organisatie Bloc Identitaire?
We = de mensen in Parijs. "We" is niet beperkt tot een publiek dat jij er nu even gaat uitkiezen. Leden van elke politieke partij = we.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:05   #65
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ga je dezelfde zin, waar niet staat wat jij zou willen dat er staat, blijven citeren.

Nogmaals, waar schrijf ik iets waaruit zou blijken dat ik respect zou hebben voor deze of gene religie. Als je niks vind mag je dat best toegeven. Daar is niks mis mee, grote mensen doen dat alle dagen.
Oud 17 juni 2010, 13:06   #66
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik stel voor -met het oog op vreedzame coëxistentie uiteraard- dat alle Europese welvaartsstaten het zo spoedig mogelijk na de geboorte chirurgisch verwijderen van lange moslimtenen in het standaardpakket van de sociale gezondheidszorg gaan opnemen.

Immers, na het couperen van die ellenlange moslimtenen zal het toch een heel stuk moeilijker zijn om er per ongeluk op te trappen. En met hun religieus-culturele voorliefde voor het ritueel verwijderen van lichaamsdelen, zoals daar zijnde voorhuiden en clitorissen, en vaak ook handen en zelfs hoofden, zal zulks toch op weinig weerstand hunnerzijds stuiten, me dunkt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:09   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je dezelfde zin, waar niet staat wat jij zou willen dat er staat, blijven citeren.

Nogmaals, waar schrijf ik iets waaruit zou blijken dat ik respect zou hebben voor deze of gene religie. Als je niks vind mag je dat best toegeven. Daar is niks mis mee, grote mensen doen dat alle dagen.
Je snapt het niet, he?

Jij vindt het normaal dat mensen geen worstjes mogen eten op straat omdat ze daarmee religieuzen kunnen provoceren.
Oud 17 juni 2010, 13:10   #68
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je snapt het niet, he?

Jij vindt het normaal dat mensen geen worstjes mogen eten op straat omdat ze daarmee religieuzen kunnen provoceren.
Dat is niet wat ik schreef.
Oud 17 juni 2010, 13:13   #69
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft geen antwoord op zijn vraag.

Blijkbaar wel want deze mensen kunnen enkel geprovoceerd worden door hun religieuze denkwijze dus waarom zouden zij het gedrag mogen bepalen.

Laatst gewijzigd door Cdude : 17 juni 2010 om 13:15.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:22   #70
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een straatfeest organiseren is inderdaad niet extremistisch. Een straatfeest organiseren in een wijk met als enige doel met mensen die niet in die wijk wonen duidelijk te maken dat de mensen die wel in die wijk wonen niet welkom zijn om hun afkomst/religie/cultuur/... is dat wel.
En jij bent allah himself? Mensen die geen islam willen mogen niet feesten? Wat een godcomplex !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:22   #71
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik stel voor -met het oog op vreedzame coëxistentie uiteraard- dat alle Europese welvaartsstaten het zo spoedig mogelijk na de geboorte chirurgisch verwijderen van lange moslimtenen in het standaardpakket van de sociale gezondheidszorg gaan opnemen.

Immers, na het couperen van die ellenlange moslimtenen zal het toch een heel stuk moeilijker zijn om er per ongeluk op te trappen. En met hun religieus-culturele voorliefde voor het ritueel verwijderen van lichaamsdelen, zoals daar zijnde voorhuiden en clitorissen, en vaak ook handen en zelfs hoofden, zal zulks toch op weinig weerstand hunnerzijds stuiten, me dunkt.
BRAVO !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 13:23   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is exact wat je schreef. Hierzo:

Citaat:
Oud 17 juni 2010, 14:04   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Als men in zijn eigen straat ( met moslim buren) wil bakken, moet er niks verboden worden...als men met BBQ en al naar een kompleet allochtone wijk trekt is dit onnodig provoceren...er zijn andere manieren om duidelijk te maken dat de islam ondergeschikt is aan onze wetten/cultuur..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 14:37   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Als men in zijn eigen straat ( met moslim buren) wil bakken, moet er niks verboden worden...als men met BBQ en al naar een kompleet allochtone wijk trekt is dit onnodig provoceren...er zijn andere manieren om duidelijk te maken dat de islam ondergeschikt is aan onze wetten/cultuur..
Maar dat staat er niet.
Citaat:
Extremistische groepen wilden met het evenement protesteren tegen de 'islamisering' van hun stadswijk
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 14:41   #75
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
En jij bent allah himself? Mensen die geen islam willen mogen niet feesten? Wat een godcomplex !
Ik ben die ik ben.
Oud 17 juni 2010, 14:42   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Van hieruit is de situatie moeilijk in te schatten...

Hun stadswijk...wat wil dat zeggen..als het een pleintje is in allochtone straten waar ze anders nooit komen blijft het provoceren, als de moslims in hun eigen buurt niet tegen braadworstgeuren of glazen wijn kunnen , is dat hun probleem...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 14:43   #77
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Hun stadswijk...wat wil dat zeggen..als het een pleintje is in allochtone straten waar ze anders nooit komen blijft het provoceren, als de moslims in hun eigen buurt niet tegen braadworstgeuren of glazen wijn kunnen , is dat hun probleem...
²
Oud 17 juni 2010, 15:03   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uit het artikel is het niet op te maken.
Daar is sprake van “toenemende islamisering” en een multiculturele wijk.
Citaat:
2
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 22:06   #79
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een maatschappij waar men in het openbaar geen glas wijn meer mag drinken, en een stuk worst opeten. Dat andere mensen zulke banale zaken als provocatie beschouwen is op zich reeds zéér verontrustend !
Je begrijpt het niet.
Oud 17 juni 2010, 22:39   #80
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien het verbod lijkt het mij dat er hier sprake is dat de Islam bovengeschikt is aan onze cultuur.
Het kan zijn dat het de bedoeling was om duidelijk te maken dat de islam ondergeschikt is aan onze wetten/cultuur maar dat is dan kompleet mislukt.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be