![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die hun briefje kwamen ophalen dat ze werkzoekend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er valt nochtans ook veel negatiefs te zeggen over het gebruik van testen hoor.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat klopt, maar je moet die testen ook in vraag durven stellen. Dit is trouwens een mooi voorbeeld, auto-arbeiders die al jaar en dag staan te werken in autofabrieken krijgen nu te horen dat ze eigenlijk niet geschikt zijn voor een zo'n job o.b.v. wat "psychotechnische testen". Ik heb daar mijn bedenkingen bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk verwachten ze dus veel flexibiliteit van hun werknemers. Daarmee leggen ze de lat al heel hoog: er zijn massa's goede werkkrachten te vinden die het werk daar prima zouden kunnen doen, maar die niet zo flexibel zijn qua wijzigingen in de werkinhoud. Voor die mensen schiet er om den duur geen werk meer over, 't is overal zo tegenwoordig.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of hij daar achter stond hoor, het was een voorbeeld van een praktijk die HR diensten hier in België hanteerden om een persoon te analyseren. Als ik me niet vergis is die prof trouwens de autoriteit hier in België op vlak van de wetenschap rond HR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verklaring zou kunnen zijn dat ze slechte ervaringen hebben met sommige werkkrachten na verloop van tijd. Eens aangenomen krijg je zo iemand niet meer afgedankt wanneer blijkt dat hij niet voldoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeving voorziet proefperiodes. De wetgeving voorziet verminderde sociale bijdragen voor jongeren,en ouderen,en minder-validen... Een werkgever moet er rekening mee houden,in deze "flexibele tijden",dat hij na 3 jaar minstens de helft van zijn aangeworvenen weer kwijt zal zijn.Je kunt niet aan "opleidingskosten" onderuit.We hebben allemaal al lang geleerd dat bedrijven niet trouw zijn aan hun werknemers,welnu,het wordt ook omgekeerd!.De "trouwe" werknemer is een grote sukkelaar!Dat was halfweg jaren tachtig mijn allereerste les bij observatie van oudere werknemers..Ik ben,als gevolg van die les, al aan mijn 8ste werkgever toe in 23 jaar tijd en slechts bij mijn 1ste "moest" ik gaan ![]() Als kostenbesparing,en om het een beetje te doen opschieten zou men best die "zware filter" aan de ingang buitenschoppen...Ongeacht welke proefjes je bedenkt,je ZULT brokken binnehalen,je ZULT verliezen lijden onder de pas aangeworven,maar met die filters zul je met absolute zekerheid ook "parels van werknemers" niet opmerken! Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2010 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit ondanks,of misschien juist doordat,de autofabrikanten rijkelijk bedeeld zijn met universitair geschoolden,die zich in hun eigen wereldje,hun "Entre Nous" bewegen,ook buiten de werkuren? Bij het zoeken naar kandidaat-werknemers zoekt men naar een bepaald gemiddelde,dat dan moet overeenkomen met de in te vullen job .Ze proberen U in een bepaalde grafiek te positioneren.Men zal nu ontdekken dat een "gemiddelde profiel uit de jaren 80" niet meer hetzelfde is als dat "gemiddelde uit de jaren 10". De bevolking verandert...halloooooo..... Mogelijk zoeken ze nu eerder "extremisten" zonder het te weten.Een bedrijf dat geen rekening houdt met wat er "verkrijgbaar" is op de arbeidsmarkt kan evengoed "in de woestijn" gaan zitten... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2010 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of beter, welk excuus ga jij verzinnen om dit te verklaren? http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=T52ROFIT Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 19 juni 2010 om 19:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Your point? |
|
![]() |
![]() |