Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2010, 14:17   #61
den dinges
Banneling

Standaard 3 miljard armen, en honderdduizend steenrijken...?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
In Afrika kan je mensen tegenkomen die zelfs geen schoenen dragen noch alcohol kunnen kopen.

Heb je die mensen gevraagd hoe ze in die miserie zijn geraakt en hoe ze er uit proberen komen? Problemen los je niet op door ze te ondergaan, je moet je budget leren perfect uitbesteden aan de juiste dingen (en ik blijf erbij dat ik zou ik zo arm zijn nog eerder een aftandse fiets zou kopen zodat ik de wijde wereld nog eens kan zien dan een luxeartikel als een TV of playstation of GSM, die laatste gebruik ik zelfs nauwelijks per jaar tenzij voor professionele doeleinden)

Met mijn hoe-vragen wil ik trouwens weten of die mensen bij het ocmw hulp hebben gevraagd hun leefloon te leren besteden aan de juiste artikels (bvb.)
We zijn hier niet in Afrika.We zijn in het rijkste gedeelte van de wereld. Je moet niet zeggen van " in Afrika gebeurt dat, waarom hier dan niet ? " , maar wél " In Afrika zou dat ook niet mogen gebeuren ! " .
De oplossing is dezelfde : een grondige verandering van hoe de mensheid met geld en rijkdom omgaat. Het is te gek dat 90 % van de rijkdommen van deze planeet zich in de handen van 2 % gepriviligieerden bevinden !

Laatst gewijzigd door den dinges : 27 juni 2010 om 14:19.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:20   #62
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
We zijn hier niet in Afrika.We zijn in het rijkste gedeelte van de wereld. Je moet niet zeggen van " in Afrika gebeurt dat, waarom hier dan niet ? " , maar wél " In Afrika zou dat ook niet mogen gebeuren ! " .
De oplossing is dezelfde : een grondige verandering van hoe de mensheid met geld en rijkdom omgaat. Het is te gek dat 90 % van de rijkdommen van deze planeet zich in de handen van 2 % gepriviligieerden bevinden !
Dat punt toont aan dat ze met geld kunnen omspringen, zouden ze namelijk meer uitgeven dan er binnenkwam, waren ze niet zo rijk geworden.

Trouwens: de rijken zelf houden zich al zeer vaak bezig met goede doelen. Dat is ook een van de redenen waarom Bill Gates niet meer de rijkste is.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:22   #63
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou je je vergelijken met de rijksten en niet met de armsten, zelfs van deze tijd. Armen in België hebben meer dan armen in Afrika. Ga je alle huizen van het westen onteigenen om te herverdelen aan de armen overal ter wereld?
De armen in onze gewesten zitten wat mij betreft reeds aan het minimum. Die hoef je niks af te pakken om nog armeren in Afrika of elders te gaan helpen.
De steenrijken hebben veel te veel, die kan je gerust een heleboel afpakken om het anderen gemakkellijker te maken.
Oud 27 juni 2010, 14:24   #64
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Daarom zou ik er onmiddellijk aan beginnen als ik van jou was.
In plaats van hier kilometers tekst te schrijven....
Ga op straat, doe aan vrijwilligerswerk en help die arme mensen op het juiste pad.
Zo doe je tenminste iets voor de gemeenschap.
Gebruik jouw kennis in dienst van de gemeenschap.

Ik heb dit zelf twee jaren gedaan gehuigert.
GRATIS.

Lees eens wat boeken of bekijk een docu van Günter Wallraff.
Kijk eens rond in een "voedsel-bank" waar GRATIS voeding wordt verdeeld
aan mensen die het minder goed hebben.
Ik was van plan deze vakantie vrijwilligerswerk te doen, sterker zelfs het project dat ik wilde doen kost 600€ en helpt bvb. huizen bouwen in Oost-Europa. Wegens herexamens is het er niet van gekomen, misschien later.

De gemiddelde mens daar beschikt over veel minder geld en met dat geld kan hij veel minder kopen dan een arme hier. Mijn sympathie gaat naar de zwaksten, niet naar de zwakken in zijn geheel. Zolang je niet in een communistisch geheel leeft zijn er verschillen in welvaart. Je spiegelen met de rijksten zal altijd depressie opwekken. Zou ik mij willen spiegelen aan de slimsten in mijn jaar, ik zou nu zelfs depressief niet meer mee willen doen aan mijn examens in tweede zit
Oud 27 juni 2010, 14:26   #65
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De armen in onze gewesten zitten wat mij betreft reeds aan het minimum. Die hoef je niks af te pakken om nog armeren in Afrika of elders te gaan helpen.
De steenrijken hebben veel te veel, die kan je gerust een heleboel afpakken om het anderen gemakkellijker te maken.
Rijken betalen reeds (veel) meer belastingen dan armen. Rijken betalen meer om met de bus te rijden dan armen. Rijken kopen meer spullen en betalen ook zo meer belastingen dan anderen. Rijken nemen werknemers in dienst en betalen zo heel veel RSZ en andere zeker dan de werknemers zelf enz.

Hoe veel kan je iemand nog uitmelken?
Oud 27 juni 2010, 14:34   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat punt toont aan dat ze met geld kunnen omspringen, zouden ze namelijk meer uitgeven dan er binnenkwam, waren ze niet zo rijk geworden.
Trouwens: de rijken zelf houden zich al zeer vaak bezig met goede doelen. Dat is ook een van de redenen waarom Bill Gates niet meer de rijkste is.
Grote fortuinen verkrijgt men zeer dikwijls via familie, zonder enige moeite daarvoor. En die fortuinen worden beheerd door mensen wiens beroep dat is, die daarvoor gestudeerd hebben, en betaald worden. De meeste steenrijken hebben geen benul van financiële kwesties.
Wat Bill Gates betreft, heel goed van die man dat hij zich met goede doelen bezig houd, maar wees niet naïef, zelfs d�*�*rmee verdiend hij geld. Charity-bussiness is één der grote tendenzen van dit tijdperk.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Charity-business
http://www.oboulo.com/charity-busine...pie-35401.html
http://www.charitybusiness.com/
Oud 27 juni 2010, 14:35   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Rijken betalen reeds (veel) meer belastingen dan armen. Rijken betalen meer om met de bus te rijden dan armen. Rijken kopen meer spullen en betalen ook zo meer belastingen dan anderen. Rijken nemen werknemers in dienst en betalen zo heel veel RSZ en andere zeker dan de werknemers zelf enz.

In verhouding met hetgeen zij verdienen , betalen rijken veel minder belastingen. Als je zelfs d�*t niet weet, weet je niks.
Oud 27 juni 2010, 14:38   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was van plan deze vakantie vrijwilligerswerk te doen, sterker zelfs het project dat ik wilde doen kost 600€ en helpt bvb. huizen bouwen in Oost-Europa. Wegens herexamens is het er niet van gekomen, misschien later.

De gemiddelde mens daar beschikt over veel minder geld en met dat geld kan hij veel minder kopen dan een arme hier. Mijn sympathie gaat naar de zwaksten, niet naar de zwakken in zijn geheel. Zolang je niet in een communistisch geheel leeft zijn er verschillen in welvaart. Je spiegelen met de rijksten zal altijd depressie opwekken. Zou ik mij willen spiegelen aan de slimsten in mijn jaar, ik zou nu zelfs depressief niet meer mee willen doen aan mijn examens in tweede zit
Hetgeen ik zou willen, is de kloof tussen arm en rijk een beetje minder diep maken. Dat er mensen zijn die meer verdienen als ik is geen probleem, maar dat er mensen zijn die in één dag meer verdienen dan ik ( en miljarden anderen ) in een héél leven hard werken ...?!!! Daar scheelt iets aan, iets serieus !
Oud 27 juni 2010, 14:42   #69
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In verhouding met hetgeen zij verdienen , betalen rijken veel minder belastingen. Als je zelfs d�*t niet weet, weet je niks.
Haha.
Men verwachtte dat soms van mij....
Maar van ezels kan ik geen paarden maken he
En een ezel in een leeuwen-vel steken zal ook niet helpen: zijn oren verraden hem
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:47   #70
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha.
Men verwachtte dat soms van mij....
Maar van ezels kan ik geen paarden maken he
En een ezel in een leeuwen-vel steken zal ook niet helpen: zijn oren verraden hem
Verklaar je nader ?
Oud 27 juni 2010, 14:54   #71
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Zever niet zeg. Gewone werknemers betalen ook belastingen. De belastingsdruk bij gewone werknemers ligt veel hoger dan bij een werkgever die al zijn investeringen in de belastingen kan inbrengen.

En inderdaad, die tweede zit is niet iets om trots op te zijn. Kregen kansarmen maar een tweede kans.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 14:55   #72
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Grote fortuinen verkrijgt men zeer dikwijls via familie, zonder enige moeite daarvoor. En die fortuinen worden beheerd door mensen wiens beroep dat is, die daarvoor gestudeerd hebben, en betaald worden. De meeste steenrijken hebben geen benul van financiële kwesties.
Wat Bill Gates betreft, heel goed van die man dat hij zich met goede doelen bezig houd, maar wees niet naïef, zelfs d�*�*rmee verdiend hij geld. Charity-bussiness is één der grote tendenzen van dit tijdperk.
Toch goed in die herverdeling van welvaart ? Rijke mensen geven en verdienen een deel terug (netto verlies maar niet zoveel verlies als zouden ze gewoon geven) en het deel dat ze er terug aan verdienen komt van westerse consumenten dus ook een transfer van rijk naar arm.
Oud 27 juni 2010, 14:56   #73
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verklaar je nader ?
Domme mensen slimmer maken gaat niet, dat is aangeboren

En zij die denken dat ze slim zijn en ermee te koop lopen?
Neen dank u.

Duitsland<>Engeland gaat beginnen
Oud 27 juni 2010, 14:56   #74
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zever niet zeg. Gewone werknemers betalen ook belastingen. De belastingsdruk bij gewone werknemers ligt veel hoger dan bij een werkgever die al zijn investeringen in de belastingen kan inbrengen.

En inderdaad, die tweede zit is niet iets om trots op te zijn. Kregen kansarmen maar een tweede kans.
Run jij maar eens je eigen zelfstandige zaak met een paar mensen in dienst.
Oud 27 juni 2010, 14:57   #75
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik sprak niet over verhoudingen maar over aantallen. Spreek je over verhoudingen, betalen bedrijven hier meer dan een bedrijf in China. Als je zelfs dát niet weet, weet je niks.
Oud 27 juni 2010, 14:58   #76
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/geld_-_bel...32812-3467.art

Spijtig genoeg kan je het hele artikel niet zien, maar het lijkt mij wel duidelijk. Ge moet maar in de juiste familie geboren zijn en je kan heel je leven in het profitariaat zitten en er nog lekker decadent mee doen ook.
Oud 27 juni 2010, 14:59   #77
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Run jij maar eens je eigen zelfstandige zaak met een paar mensen in dienst.
Een kleine zelfstandige is inderdaad niet hetzelfde als Bill Gates of de Colruyt-familie.
Oud 27 juni 2010, 15:09   #78
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Een kleine zelfstandige is inderdaad niet hetzelfde als Bill Gates of de Colruyt-familie.
De Colruyt-familie is een zeer correcte werkgever. Zowel qua ecologisch, sociaal, economisch als ondernemend. Dat zij er rijk van geworden zijn kan mij worst wezen, nu betaalt de klant minder in de winkel én zijn er duizenden jobs gecreëerd. Dat vergeten mensen vaak in hun strijd tegen de rijken: die mensen zorgen voor jobs. Door nog meer te belasten enz. leg je een grote hypotheek op mensen die willen ondernemen. Colruyt is niet gestart als een keten met in quasi elke gemeente een winkel.
Oud 27 juni 2010, 15:22   #79
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Colruyt-familie is een zeer correcte werkgever. Zowel qua ecologisch, sociaal, economisch als ondernemend. Dat zij er rijk van geworden zijn kan mij worst wezen, nu betaalt de klant minder in de winkel én zijn er duizenden jobs gecreëerd. Dat vergeten mensen vaak in hun strijd tegen de rijken: die mensen zorgen voor jobs. Door nog meer te belasten enz. leg je een grote hypotheek op mensen die willen ondernemen. Colruyt is niet gestart als een keten met in quasi elke gemeente een winkel.
Mijn buurman is een kleine zelfstandige. Hij is ir. en IT.
Wij hebben geen geheimen voor elkaar dus ik weet een beetje hoe
dat in elkaar steekt en werkt.
Ik heb ALLE respect voor die jonge gast.

Colruyt is een uitzondering MAAR wel een goed voorbeeld van hoe het moet.
Over Aldi en Lidl ken ik andere verhalen en schandalen.
(zie en zoek in de Duitse media)
Carrefour is een echte "manager-ramp" en de resultaten kennen wij.
Oud 27 juni 2010, 15:36   #80
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
TV's en playstations zijn inderdaad niet zo duur...Als je niet de laatste nieuwe modellen koopt natuurlijk, dat is voor de rijken
De armen proberen wel om mee te doen in de koers achter luxe-artikelen, maar zij kunnen zich enkel de gedemodeerde aanschaffen, hetgeen ze in de uitverkoop vinden of zo...Voor zover ze een woonst hebben natuurlijk. De allerarmste armen hebben dat zelfs niet. Hun enige luxe is een aftandse GSM, met kaart, zonder abonnement.
Maar ik heb ook nog wel NOG armere mensen tegengekomen, met plastieken zakken rond hun voeten gebonden om als schoenen te dienen, en als enige " luxe " een fles slechte wijn...Alcohol als laatste reddingsmiddel, om niet uit wanhoop zelfmoord te plegen.
bane, tis meestalomgekeerd, mensen die tekort hebben hebben van alles het nieuwste.
Je moet gewoon kunnen wachten en u afvragen: heb ik het nodig, zal het opbrengen, is het zoveel beter dan mijn andere, heb ik al genoeg verlangd etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be