Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 00:17   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik zou zeker met een moslima trouwen, zolang ik niet verplicht word om mij 'te bekeren'.
Ik zou niet met een praktizerend gelovig meisje huwen, ook als ik niet verplicht werd me te bekeren. Dat geldt voor moslima's, joden, katholieken, protestanten, boeddhisten enzovoort. Ben ik nu tegen een harmonieuze samenleving? Dat zou gewoon niet werken, net zoals een overtuigd communiste ook niet gaat trouwen met een liberaal.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juni 2010 om 00:18.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 00:18   #62
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, en nu mogen Vlamingen vrijuit trouwen met wie ze willen, zonder dat de maatschappij of de verwanten daar bezwaren tegen hebben (suqar heeft nl. nooit beweerd dat het verboden zou moeten worden). Een dochter van een rijke industrieel trouwt moeiteloos met een eenvoudige arbeiderszoon, zonen van diepgelovige katholieke families trouwen dagelijks met atheïstisch opgevoede meisjes, de ouders van diezelfde meisjes staan te dansen als de dochter thuis komt met een (desnoods even ongelovige) neger. Ten slotte zal "de Vlaming" zijn zoons nooit de deur wijzen wanneer zij thuiskomen met een Kevin i.p.v. een Nathalie. Mensen trouwen veelal met mensen uit dezelfde socio-economische groep, het is dus niet onlogisch dat een moslima trouwt met een moslim.

PS: ik bedenk me net dat deze draad daar een perfecte illustratie van is: een blanke oudere man trouwt met een veel jongere vrouw met een kleurtje. Dat alleen al is reden genoeg tot het openen van een discussie. Zo normaal vinden "de Vlamingen" dat.
Nee, maar het is wel onlogisch dat het verboden is met iemand te trouwen die een ander geloof heeft.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 00:19   #63
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeker met een moslima trouwen, zolang ik niet verplicht word om mij 'te bekeren'.
Dat geloof ik best. Ik ken een moslim die getrouwd is met een christelijke vrouw en een moslima die met een atheïst getrouwd is en nog zoveel meer. Allemaal mooi en wel maar niets voor mij. Mijn man zou een opbouwende factor moeten zijn, ik hecht veel belang aan het geloof van een man. Naast het geloof en het gedrag is de rest bijzaak.
Oud 30 juni 2010, 00:20   #64
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nee, maar het is wel onlogisch dat het verboden is met iemand te trouwen die een ander geloof heeft.
Ik heb toch geschreven dat suqar het woord 'verboden' nergens geschreven heeft. Ze keurt het af, net zoals sommigen andere huwelijken (in casu dat van Moureaux) afkeuren. Dat is niet bijzonder ruimdenkend, maar dat is ook geen vereiste.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juni 2010 om 00:21.
Oud 30 juni 2010, 00:21   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet met een praktizerend gelovig meisje huwen, ....
En ons de hele tijd maar laten denken dat we te maken hebben met een ruimdenkend persoon...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 00:21   #66
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Volgens de Sharia/Koran, noem het wat je wil, is dit wel verboden. Dit geld voor alle moslims.
Oud 30 juni 2010, 00:27   #67
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En ons de hele tijd maar laten denken dat we te maken hebben met een ruimdenkend persoon...
Heb ik dat dan ooit beweerd? Het is gemakkelijk om ruimdenkendheid te claimen, maar ik ken bijzonder weinig succesvolle relaties waar beide partners voor een belangrijk deel diametraal tegenovergestelde opvattingen hebben. Wat mij betreft trouwt iedereen met iedereen (op dat vlak ben ik best ruimdenkend), maar ik ben realistisch over mezelf. Ik heb vrienden die gelovig zijn, maar dat is nog iets anders dan er mee trouwen.

PS: ik vind het huwelijk sowieso een bijzonder hol en achterhaald instituut, dus de discussie is hoe dan ook theoretisch.
Oud 30 juni 2010, 00:29   #68
Steve_M

Standaard

Citaat:
Volgens de Sharia/Koran, noem het wat je wil, is dit wel verboden. Dit geld voor alle moslims.
Jezelf aftrekken is ook verboden volgens de bijbel. Dit geldt voor alle katholieken.
Oud 30 juni 2010, 00:33   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk. Jij wel misschien? En hoe zit het dan met de kinderen? Gewoon zelf laten bepalen wat ze doen? Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 juni 2010 om 00:34.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 01:57   #70
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jezelf aftrekken is ook verboden volgens de bijbel. Dit geldt voor alle katholieken.
Dat is ook absurd in mijn ogen, geen wonder dat die priesters allemaal zo gefrustreerd rondlopen.
Oud 30 juni 2010, 02:59   #71
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet met een praktizerend gelovig meisje huwen, ook als ik niet verplicht werd me te bekeren. Dat geldt voor moslima's, joden, katholieken, protestanten, boeddhisten enzovoort. Ben ik nu tegen een harmonieuze samenleving? Dat zou gewoon niet werken, net zoals een overtuigd communiste ook niet gaat trouwen met een liberaal.
Dat is wel een goeie opmerking, en ik denk zelf dat een gemengde huwelijk niets voorstelt. Het is altijd beter om uit het zelfde hout te zijn gesneden; het is belangrijk voor de communicatie, mentaliteit en tradities. Of vergis ik me?

Maar dat geldt niet voor meneer Moureaux want ik denk dat ie wel heel goed geïntegreerd is in Sint-Jans-Molenbeek. LOL!

Waarom denk je dat een overtuigd communiste niet met een liberaal zou trouwen? Dat kan altijd, waarom niet? De vrouw die communist is, regelt de keuken en economie van het gezin volgens het communisme, en de liberale man doet de politiek met zijn liberalisme? Homohuwelijk is definitief uitgesloten, anders wordt het een serieuze oorlog.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 03:02   #72
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar/zijn religie, geloof, toekomstige plannen, het favoriete boek, opvoedingstechnieken en al de rest zijn zaken die enkel en alleen van belang zijn voor de persoon in kwestie.
Oud 30 juni 2010, 03:34   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dat is wel een goeie opmerking, en ik denk zelf dat een gemengde huwelijk niets voorstelt. Het is altijd beter om uit het zelfde hout te zijn gesneden; het is belangrijk voor de communicatie, mentaliteit en tradities. Of vergis ik me?
Ik geef geen mening over anderen hun huwelijk, wat een belangrijk verschil is. In mijn geval denk ik dat het heel moeilijk zou zijn om samen te zijn met een diepgelovig meisje, net zoals ik ervan overtuigd ben dat ik geen geschikte partij zou zijn voor datzelfde diepgelovige meisje. Onder andere om wat suqar eerder schreef (opvoeding van de kinderen, hoewel dat voor mij niet meteen van toepassing is), maar ook om nog tal van andere redenen.

Citaat:
Maar dat geldt niet voor meneer Moureaux want ik denk dat ie wel heel goed geïntegreerd is in Sint-Jans-Molenbeek. LOL!
We weten nog steeds niet of zijn vrouw een moslima is, dus dat doet er weinig toe.

Citaat:
Waarom denk je dat een overtuigd communiste niet met een liberaal zou trouwen? Dat kan altijd, waarom niet? De vrouw die communist is, regelt de keuken en economie van het gezin volgens het communisme, en de liberale man doet de politiek met zijn liberalisme?
Om precies dezelfde reden dat een moslima zelden met een atheïst trouwt. Zoals je eerder schreef: te grote verschillen in communicatie, mentaliteit en traditie. De liberaal zou nooit aanvaarden dat zijn vrouw het huishouden op communistische manier bestiert, de communiste zou nooit aanvaarden dat haar man liberale waarden uitdraagt. Kleine verschillen kunnen (en moeten), fundamentele verschillen maken relaties onmogelijk.

Citaat:
Homohuwelijk is definitief uitgesloten, anders wordt het een serieuze oorlog.
Als twee mannen of twee vrouwen voldoende overeenkomsten hebben en elkaar graag zien, dan zie ik niet in waarom dat niet zou werken. Oorlogen hebben daar niets mee te maken.
Oud 30 juni 2010, 03:35   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Haar/zijn religie, geloof, toekomstige plannen, het favoriete boek, opvoedingstechnieken en al de rest zijn zaken die enkel en alleen van belang zijn voor de persoon in kwestie.
Correctie: de personen in kwestie.
Oud 30 juni 2010, 09:26   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk zijn ze dat wel. Ik ben er gewoon geen voorstander van. Ik spreek natuurlijk namens mezelf en een ander doet natuurlijk waar hij/zij zich het beste bij voelt. Ik zou alleszins niet kunnen leven met een niet-moslim. Ik zou best wel kunnen leven met een vlaming..
Ik kan best begrijpen dat je persoonlijk er zo over denkt.
Maar is het wel wat je persoonlijk denkt of de geloofsregel dat een moslima niet mag trouwen met iemand anders dan een moslim?
Deze regel geldt niet voor mannen omdat vaders de verantwoording dragen binnen uw geloof voor de opvoeding van de kinderen.
Dus is mijn vraag, trouwt u niet met wie geen moslim is uit persoonlijke overwegingen of omdat uw geloof u dit als vrouw oplegt en u in de eerste plaats een goede gelovige wilt zijn?
Is dat geen ongelijkheid voor man en vrouw?
Waarom zou een moslima niet vrij haar partner mogen kiezen, die geloofsregel is in strijd met dat mensenrecht?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 11:10   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:
Ik kan best begrijpen dat je persoonlijk er zo over denkt.
Mooi zo, dan is de rest van je reactie overbodig.

Citaat:
Maar is het wel wat je persoonlijk denkt of de geloofsregel dat een moslima niet mag trouwen met iemand anders dan een moslim?
Deze regel geldt niet voor mannen omdat vaders de verantwoording dragen binnen uw geloof voor de opvoeding van de kinderen.
Twijfel je aan hetgeen ik typ dan? Ik geef aan dat ik niet met een niet-moslim kan leven om meerdere redenen en hier kies ik persoonlijk voor.

Citaat:
Dus is mijn vraag, trouwt u niet met wie geen moslim is uit persoonlijke overwegingen of omdat uw geloof u dit als vrouw oplegt en u in de eerste plaats een goede gelovige wilt zijn?
Is dat geen ongelijkheid voor man en vrouw?
Waarom zou een moslima niet vrij haar partner mogen kiezen, die geloofsregel is in strijd met dat mensenrecht?
Dat is nu net het verschil tussen u en andere vlamingen. U stelt een vraag met een onzuivere intentie (en dat weet u goed genoeg) en een ander stelt een vraag om duidelijkheid te verkrijgen.

Waarom betrek je de religie hierbij aangezien ik van in het begin al typ 'uit persoonlijke overwegingen'. Jij leest wat je wilt lezen, leer het af want je bent zo irri aan het worden.

Wat de islam betreft, ik sluit me volledig aan bij het feit dat een moslima een moslim dient te trouwen. Hoe ga jij de kinderen opvoeden? Kook je ook halal voor je man? Moskee bezoeken? Deelname aan de ramadan? Neen dank u, deze zaken deel ik liever met een moslim.
Oud 30 juni 2010, 13:56   #77
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: de personen in kwestie.
Bedankt, maar waarom "personen" eigenlijk? '/' heb ik gebruikt om een keuzemogelijkheid aan te geven: haar/zijn in plaats van haar of zijn.

Jij geeft geen mening over een anderen huwelijk, ok, maar hoe zo het verschil dan? Is jouw mening over een huwelijk tussen een communist en liberaal ook zo'n mening over hun huwelijk?

Wij weten inderdaad niet of zij/hij moslim(a) is, maar over integratie gesproken moet je niet direct gaan denken aan religie, geloof of spiritualiteit; er is ook cultuur, tradities en andere zaken.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 juni 2010 om 13:56.
Oud 30 juni 2010, 13:56   #78
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou dat iedereen afraden..daar komen vodden van..zeker als er nog een andere cultuur bij betrokken is..

Om bij ' de artiesten' te blijven kijk maar naar Sylvie Melodie en haar 'multicultureel' huwelijk...

De statistieken zeggen genoeg, gemengde huwelijken hebben het grootste risico op mislukking...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 22:55   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zou dat iedereen afraden..daar komen vodden van..zeker als er nog een andere cultuur bij betrokken is..

Om bij ' de artiesten' te blijven kijk maar naar Sylvie Melodie en haar 'multicultureel' huwelijk...

De statistieken zeggen genoeg, gemengde huwelijken hebben het grootste risico op mislukking...
Welke statistieken?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 23:10   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is nu net het verschil tussen u en andere vlamingen. U stelt een vraag met een onzuivere intentie (en dat weet u goed genoeg) en een ander stelt een vraag om duidelijkheid te verkrijgen.

Waarom betrek je de religie hierbij aangezien ik van in het begin al typ 'uit persoonlijke overwegingen'. Jij leest wat je wilt lezen, leer het af want je bent zo irri aan het worden.

Wat de islam betreft, ik sluit me volledig aan bij het feit dat een moslima een moslim dient te trouwen. Hoe ga jij de kinderen opvoeden? Kook je ook halal voor je man? Moskee bezoeken? Deelname aan de ramadan? Neen dank u, deze zaken deel ik liever met een moslim.
Jammer dat je zoveel vooroordelen hebt. Waarom zou ik niet uit belangstelling die vragen aan jou stellen en waarom denk je dat die intentie onzuiver zou zijn?
Betrek ik religie erbij of gaat met om een religieus gebod?
Een moslim mag met en niet moslima trouwen, die kookt dan toch ook niet persé halal? Waarom stelt het probleem zich dan wanneer een moslima met en niet moslim trouwt?
U zegt dat ik vooroordelen heb?
Een mening is niet gelijk aan een vooroordeel hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be