![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou niet met een praktizerend gelovig meisje huwen, ook als ik niet verplicht werd me te bekeren. Dat geldt voor moslima's, joden, katholieken, protestanten, boeddhisten enzovoort. Ben ik nu tegen een harmonieuze samenleving? Dat zou gewoon niet werken, net zoals een overtuigd communiste ook niet gaat trouwen met een liberaal.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juni 2010 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Dat geloof ik best. Ik ken een moslim die getrouwd is met een christelijke vrouw en een moslima die met een atheïst getrouwd is en nog zoveel meer. Allemaal mooi en wel maar niets voor mij. Mijn man zou een opbouwende factor moeten zijn, ik hecht veel belang aan het geloof van een man. Naast het geloof en het gedrag is de rest bijzaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ik heb toch geschreven dat suqar het woord 'verboden' nergens geschreven heeft. Ze keurt het af, net zoals sommigen andere huwelijken (in casu dat van Moureaux) afkeuren. Dat is niet bijzonder ruimdenkend, maar dat is ook geen vereiste.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juni 2010 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens de Sharia/Koran, noem het wat je wil, is dit wel verboden. Dit geld voor alle moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
PS: ik vind het huwelijk sowieso een bijzonder hol en achterhaald instituut, dus de discussie is hoe dan ook theoretisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Begrijpelijk. Jij wel misschien? En hoe zit het dan met de kinderen? Gewoon zelf laten bepalen wat ze doen? Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 juni 2010 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat geldt niet voor meneer Moureaux want ik denk dat ie wel heel goed geïntegreerd is in Sint-Jans-Molenbeek. LOL! Waarom denk je dat een overtuigd communiste niet met een liberaal zou trouwen? Dat kan altijd, waarom niet? De vrouw die communist is, regelt de keuken en economie van het gezin volgens het communisme, en de liberale man doet de politiek met zijn liberalisme? Homohuwelijk is definitief uitgesloten, anders wordt het een serieuze oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Haar/zijn religie, geloof, toekomstige plannen, het favoriete boek, opvoedingstechnieken en al de rest zijn zaken die enkel en alleen van belang zijn voor de persoon in kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is het wel wat je persoonlijk denkt of de geloofsregel dat een moslima niet mag trouwen met iemand anders dan een moslim? Deze regel geldt niet voor mannen omdat vaders de verantwoording dragen binnen uw geloof voor de opvoeding van de kinderen. Dus is mijn vraag, trouwt u niet met wie geen moslim is uit persoonlijke overwegingen of omdat uw geloof u dit als vrouw oplegt en u in de eerste plaats een goede gelovige wilt zijn? Is dat geen ongelijkheid voor man en vrouw? Waarom zou een moslima niet vrij haar partner mogen kiezen, die geloofsregel is in strijd met dat mensenrecht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||
|
![]() Citaat:
Waarom betrek je de religie hierbij aangezien ik van in het begin al typ 'uit persoonlijke overwegingen'. Jij leest wat je wilt lezen, leer het af want je bent zo irri aan het worden. Wat de islam betreft, ik sluit me volledig aan bij het feit dat een moslima een moslim dient te trouwen. Hoe ga jij de kinderen opvoeden? Kook je ook halal voor je man? Moskee bezoeken? Deelname aan de ramadan? Neen dank u, deze zaken deel ik liever met een moslim.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt, maar waarom "personen" eigenlijk? '/' heb ik gebruikt om een keuzemogelijkheid aan te geven: haar/zijn in plaats van haar of zijn.
Jij geeft geen mening over een anderen huwelijk, ok, maar hoe zo het verschil dan? Is jouw mening over een huwelijk tussen een communist en liberaal ook zo'n mening over hun huwelijk? Wij weten inderdaad niet of zij/hij moslim(a) is, maar over integratie gesproken moet je niet direct gaan denken aan religie, geloof of spiritualiteit; er is ook cultuur, tradities en andere zaken. Laatst gewijzigd door porpo : 30 juni 2010 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om bij ' de artiesten' te blijven kijk maar naar Sylvie Melodie en haar 'multicultureel' huwelijk... De statistieken zeggen genoeg, gemengde huwelijken hebben het grootste risico op mislukking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betrek ik religie erbij of gaat met om een religieus gebod? Een moslim mag met en niet moslima trouwen, die kookt dan toch ook niet persé halal? Waarom stelt het probleem zich dan wanneer een moslima met en niet moslim trouwt? U zegt dat ik vooroordelen heb? Een mening is niet gelijk aan een vooroordeel hoor. |
|
![]() |
![]() |