![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wist je dat er een psychiatrische stoornis 'schoolfobie' bestaat? Behandelend advies is, meteen zo snel mogelijk terug naar school krijgen. Waarom? Ik heb daar binnen de psychologische en psychiatrische literatuur geen antwoord op gevonden. Ik kan zo nog veel voorbeelden geven.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() Of de (zogenaamde) taalachterstand wordt gebruikt als excuus om ze in kleuterscholen te steken. Vele kansarmen zijn allochtonen, dus vaak meertalig, en dan is het dus perfect normaal dat er een taalachterstand is.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl Laatst gewijzigd door cdekeule : 30 juni 2010 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heeft die ex-leraar ook alternatieven aangereikt? Waar kan dat werk van John Taylor Gatto aangeschaft worden?Graag de Uitgevery , Nummer boek,en eventuele nuttige gegevens a.u.b,om een bestelling te doen.Kan dat ook via Internet eventueel???Zou dat boek toch graag eens lezen.Bedankt voor de informatie,als je ze mij kan bezorgen; Maar hierbij is mijn vraag:"Waar het kind scholing geven?"nog steeds niet opgelost.Maar misschien staat dat in het boeki waarover U spreekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Veel allochten zijn meertalig en hebben daarom een taalachterstand ?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zal wel aan mijn gebrek aan opleiding liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burgemeester
|
![]() Begrijp je dat niet? Meertaligheid leidt tot (tijdelijke) taalachterstand. Is toch logisch, het duurt langer om twee of drie talen te leren spreken dan wanneer je er maar één spreekt.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meertaligheid is altijd een pluspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Neen, ik werd in een liefdevol nest door mijn ouders en mijn vele broers en zussen in mijn studies begeleid en aangemoedigd. Na de aangename lessen over mens en maatschappij en de vele uren debat waarin mijn eloquentie aangescherpt werd, gingen we allen de hooibalen in de schuur stapelen, kwestie van het Echte Leven niet uit het oog te verliezen.
Thuisscholing rules, zeg dat Kiko het gezegd heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle respect hoor, maar ik had al een link naar hem gegeven. Had U deze over het hoofd gezien. En ja, ik denk dat de antwoorden die U zoekt in zijn boeken staan. Btw zijn laatste boek is "Weapons of Mass Instructions" Veelzeggende titel denk ik zo voor bepaalde mensen. Laatst gewijzigd door Khwajagan : 1 juli 2010 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Zou het kunnen dat je hier scholing met educatie verwart? Waarbij scholing is dat kinderen naar school gaan en educatie is dat de kinderen echt iets leren, los van het school systeem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Btw de ergste mensen vind ik de Universitair geschoolden, ze zijn vaak arrogant, betweters en sociaal en emotioneel enorm dom.Ze hebben dan ook de 'piek' van het educatie systeem' bereikt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook is mogelijk dat U zo geindoctrineerd bent door het educatie/indoctrinatie systeem, dat U niet meer ziet wat men U aandoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg dan eens uit hoe meertaligheid voor leerachterstand kan zorgen in plaats van rond de pot te draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burgemeester
|
![]() Taalachterstand, Bobke, taalachterstand, niet leerachterstand; neen, 't is niet hetzelfde.
![]() |
![]() |