Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 13:20   #61
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Nee hoor, een atypische reactie van mij want (voor 1 keer) absoluut
niet Politiek Correct. Trouwens ik maak in deze argumentatie
compleet abstractie van allochtoon/autochtoon. Dat had je
natuurlijk weer niet door....
Ik meen het Illwill : eerst lezen, dan reageren, niet omgekeerd.
Dat is nu altijd hetzelfde met jou.
Jij bent echt de koning van de vooringenomenheid.
Het gaat hier om agressief crapuul tov. de weerloze jeugd.
Ik zeg : wees niet weerloos! Kom op voor jezelf.
Meer niet.
[size=2]Riep u mij? [/size]

Wat n gedoe, Par. Meestal weten ze héél goed hoe ze de sterkste moeten zijn, bv. met 7 grote knullen om één kleintje heen gaan staan, al dan niet met mes aan de keel materiaal aftroggelen onder bedreiging, enz.

Waar ben je dan met je weerbaarheid? (Ik ben benieuwd te horen waar jij woont trouwens.)

Het is wel zo dat bij de allo's het recht van de sterkste geldt, en dat ze, zeg maar, elkaar opvoeden tot machisme. Zwakkeren worden verplicht vechters te worden, of stilletjes te verdwijnen.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat té goede studentjes van 12 aan de schoolpoort door een bende broeders worden opgewacht en in elkaar getimmerd door neven van minstens 19. Ze worden verplicht slechte punten te halen, op straffe van uitsluiting, stalking, enz. Dat is nog een reden waarom er op goeie publieke scholen zo weinig allochtone nieuwe belgen zitten, daar wordt voor gezorgd binnen de gemeenschap.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 13:39   #62
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

- mijn moeder die 's avonds wordt knelgereden en aangevallen
- mijn moeder wiens handtas wordt afgetrokken
- mijn dochter die een mes onder haar keel krijgt tot ze haar tas afgeeft op de tram
- zelfde dochter wiens fiets door turken volledig werd kapotgestoken
- mijn andere dochter die lastiggevallen wordt
- de vriend van mijn dochter bij wie in het appartement werd ingebroken, op heterdaad betrapt
- mijn vriendin wiens handtas werd gestolen (marokkanen zien wegvluchten)
- mijn buurjongen (zie verhaal)
- de zoon van een andere vriendin die werd neergestoken door marokkanen
- buurman van mijn moeder die omwille van zijn gsm en portefeuille een gebroken hand had, vijf tanden uitgeklopt en een gebroken neus. De mens is mindervalide (geestelijk gehandicapped).

het lijstje is helemaal niet af, maar de hoofddoekjes mogen nog steeds zuivelproducten kopen als het dat is wat je zou storen.
circe het is gewoon een werkelijkheid.

Mijn zoon is grote puber en die heeft veel vrienden op verschillende scholen. ALLEMAAL zijn ze zo rond 15 �* 17 jaar minimum één keer beroofd op straat door marokkanen die hun komen omringen in bendes, ook op klaarlichte dag, ook in 'keurige' of 'veilige' wijken.

Allemaal zijn ze al spullen kwijt, hun gsm, walkman, portefeuille, zakgeld.
Het is bijna abnormaal als dat niet zo zou zijn blijkbaar.

De meeste jongeren hier (in de Grote Boze Stad) hebben trouwens al tactieken om het beroofd worden iets tegen te gaan, namelijk

bij het over straat lopen:

- gsm in hun sok stoppen,
- walkman-discman-minidiscplayer NIET meer gebruiken,
- geen geld/bankkaarten meenemen
- geen te mooie/nieuwe kleren dragen...

Heerlijk, zo'n zorgeloze jeugd, toch? Het ergste vind ik dat ze er niet eens meer over praten, het is al zo ingeburgerd.
Oud 20 mei 2004, 13:43   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

nog nieuwe vrijheid blijheid tactieken:

- twee portefeuilles meenemen (eentje met klein beetje geld, wat vervallen kaarten abonnementen etc... die je dan automatisch kunt afgeven

- indien je verplicht bent je auto te parkeren in de verrijkte multiculturele buurt: koran op het dashbord leggen, of zo'n soort paternoster aan je spiegel hangen.

Alle beetjes helpen...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 13:50   #64
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
nog nieuwe vrijheid blijheid tactieken:

- twee portefeuilles meenemen (eentje met klein beetje geld, wat vervallen kaarten abonnementen etc... die je dan automatisch kunt afgeven

- indien je verplicht bent je auto te parkeren in de verrijkte multiculturele buurt: koran op het dashbord leggen, of zo'n soort paternoster aan je spiegel hangen.

Alle beetjes helpen...
Ik heb ook vaak een extra hoofdlap in mijn tas voor als ik 's avonds ergens heen moet.

Zo vinden we toch een oplossing...
Oud 20 mei 2004, 16:31   #65
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
En het antwoord van het politieke establishment op al dat fraais is ... een ijzige stilte. Want als je die problemen nog maar durft aankaarten word je in de vergeetput van het cordon sanitaire gegooid (nu ja, daar zitten ondertussen reeds bijna 800.000 Vlamingen in) of erger; je kan ervoor veroordeeld worden en bestraft. D�*t is nu die verlichte maatschappij waar onze politiek correcte vrijdenkers het altijd over hebben.

Ik ben geen Vlaams Blok aanhanger en zal nooit voor die partij kiezen, maar de politiek maakt het me niet gemakkelijk om dit principiële standpunt te handhaven en dat frustreert me mateloos.

Ik heb dezelfde gedachtengang doorgemaakt en ik ben van mijn frustratie af... ik ga op 't blok stemmen! ... de kogel is door de kerk!
Oud 20 mei 2004, 17:13   #66
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Straddle
Ik heb dezelfde gedachtengang doorgemaakt en ik ben van mijn frustratie af... ik ga op 't blok stemmen! ... de kogel is door de kerk!
Straddle, hoewel ik je keuze uiteraard respecteer vind ik dit toch
heel jammer.
Ik begrijp dat een blokstem kan gezien worden als proteststem
tegen de huidige gang van zaken maar wat voor positiefs
brengt dit voort?
Het vlaams blok is een afbraakpartij, constructieve krachten
zie ik gewoon niet onder hun mandatarissen.
Kun je eigenlijk 1 vlaams blok politicus noemen die
je zou vertrouwen op een ministerpost?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 17:43   #67
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Verhaal 1: Jongeren in dancings nemen drugs. Niet zomaar een jointje, neen harddrugs en dergelijke. De helft van de tijd verliezen ze de controle over hun zelf en ontaard in een ruzie. Van allochtonen is er geen sprake maar is toch ruzie
Idd; die alcohol, het is echt een probleem.
Er zijn onnoemelijk veel zatte ruziestokers op fuiven ed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
...
"rasechte vlamingen"
Vlamingen = zelfde ras als allochtonen = menselijk ras
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 17:50   #68
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

gelukkig mogen er in de meeste discotheken geen allochtonen binnen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 17:56   #69
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
En het antwoord van het politieke establishment op al dat fraais is ... een ijzige stilte. Want als je die problemen nog maar durft aankaarten word je in de vergeetput van het cordon sanitaire gegooid (nu ja, daar zitten ondertussen reeds bijna 800.000 Vlamingen in) of erger; je kan ervoor veroordeeld worden en bestraft. D�*t is nu die verlichte maatschappij waar onze politiek correcte vrijdenkers het altijd over hebben.

Ik ben geen Vlaams Blok aanhanger en zal nooit voor die partij kiezen, maar de politiek maakt het me niet gemakkelijk om dit principiële standpunt te handhaven en dat frustreert me mateloos.

Tot dat besluit was ik ook gekomen. Helaas heb ik intussen moeten ervaren dat er in het VB lieden actief zijn zoals JVDB, die hier het forum onveilig maakt met achterlijke onzin. De man gaat het Blok veel stemmen kosten. Mischien de mijne.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 18:30   #70
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Verhaal 3:
3 jonge meisjes (21) durven niet meer naar de Gaumond cinema want blijkbaar is de inkomsthal verworden tot een allochtonen hangplek
Is de inkomsthal niet van die cinema. Daar kan toch een bordje met "kaartje verplicht" weg gehangen worden. Of "bezoekers zijn verplicht aanwijzingen van onze medewerkers te volgen". Dat laatste geld voor treinstations in Nederland.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:36   #71
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Straddle, hoewel ik je keuze uiteraard respecteer vind ik dit toch
heel jammer.
Ik begrijp dat een blokstem kan gezien worden als proteststem
tegen de huidige gang van zaken maar wat voor positiefs
brengt dit voort?
Het vlaams blok is een afbraakpartij, constructieve krachten
zie ik gewoon niet onder hun mandatarissen.
Kun je eigenlijk 1 vlaams blok politicus noemen die
je zou vertrouwen op een ministerpost?

Ik heb hierover met de Vexille ook nog eens in 't lang en "t breed over gedebatteerd. In spreek liever van een strategische stem: ik zou andere partijen willen "dwingen" hun programma en "cultuur" bij te stellen.

In een notedop: omdat ik zwaar teleurgesteld ben in de politieke cultuur die hier in België heerst: de hypocrisie, het korte termijndenken, de huichelarij, ik zie dat bij alle partijen, maar vooral bij de huidige coalitiepartijen, die hun beloften absoluut niet nakomen (van de VLD had ik toch iets anders verwacht). Bijkomend vind ik dat bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen voorrang beginnen te krijgen, thema's die het blok assertief naar voor schuift zonder complexen: ethiek, veiligheid, vreemdelingenbeleid, etc... Die zaken krijgen bij mij wat prioriteit nu, en ik vind dat de traditionele partijen die problematiek nu maar eens zonder schroom, taboe en in openheid moeten adresseren. Indien ze dat zouden doen, dan zal ik mijn stem terug herzien...

Als klap op de vuurpeil is er natuurlijk het blok-arrest wat ik totaal niet kan begrijpen. Ik kom uit een angelsaksische mentaliteit, waar dingen toch makkelijker mogen gezegd worden. Als enorme voorstander van de vrije meningsuiting vind ik dat arrest toch niet helemaal "koosjer", en vandaar dat ik ook hiertegen wil reageren met mijn stem, de opmerkingen van Matthias Storme indachtig .

Vandaar... strategische stem...

Maar ik ben mij bewust dat het blok wat aan kwaliteitspolitici ontbreekt, dat zeker niet alle programmapunten van het blok beantwoorden aan mijn eigen voorkeuren en profiel. Ik zou liever op de CDnV stemmen, Leterme doet het zéér goed naar mijn gevoel, maar de partij blijft nog iets te zwak en ik kan de fouten van weleer toch ook niet helemaal vergeten. De VLD heeft het voorgoed verbrod bij mij, op de kleinere partijen stemmen haalt niets uit en links stemmen is bij mij sowieso uitgesloten. Vandaar ........

En om je een antwoord te geven op je vraag: Annemans? Toch een verstandig man. Ik denk trouwens dat er meer en meer academici toetreden tot het blok en ik voorzie dan ook dat er meer kwaliteit naar de top zal doorstromen.
Oud 20 mei 2004, 19:57   #72
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Dat is discriminatie en dus verboden.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:01   #73
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Tot dat besluit was ik ook gekomen. Helaas heb ik intussen moeten ervaren dat er in het VB lieden actief zijn zoals JVDB, die hier het forum onveilig maakt met achterlijke onzin. De man gaat het Blok veel stemmen kosten. Mischien de mijne.
Hey Dorus,
Bedoel je Jan van den Berghe? Ik ben er nog niet mee in aanvaring gekomen, ik zal zijn postings eens nagaan..

Anderzijds... ik heb liever dat de mensen open, authentiek en zichzelf zijn, dan zie je/weet je tenminste wat je eraan hebt. Ik vind het gevaarlijker om stille maar venijnige ventjes hun gangen te laten gaan, of kerels die zéér handig de publieke opinie weten te bespelen �* la Stevaert, Somers etc... Die mensen zijn ook niet helemaal authentiek hé... Geen echte politieke uitstraling, geen echt charisma, gewoon handige populistjes.

In België moet je heel hard op de perceptie van de mensen werken als publiek figuur (bv. politicus). En de mensen hier hebben niet graag "open" assertieve, kleurrijke figuren vol zelfvertrouwen. Het publiek maakt die meestal heel snel en zwaar af, niet om de inhoud, maar om hun uitstraling. Ik heb lang in Engeland gewoond, en vergelijk met mijn ervaringen van ginder met die van hier om deze uitlatingen te maken.
Oud 20 mei 2004, 20:04   #74
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
welnee, die hebben steeds hun lidkaart vergeten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:35   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
welnee, die hebben steeds hun lidkaart vergeten.

illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:35   #76
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Hey Dorus,
Bedoel je Jan van den Berghe? Ik ben er nog niet mee in aanvaring gekomen, ik zal zijn postings eens nagaan..

Anderzijds... ik heb liever dat de mensen open, authentiek en zichzelf zijn, dan zie je/weet je tenminste wat je eraan hebt. Ik vind het gevaarlijker om stille maar venijnige ventjes hun gangen te laten gaan, of kerels die zéér handig de publieke opinie weten te bespelen �* la Stevaert, Somers etc... Die mensen zijn ook niet helemaal authentiek hé... Geen echte politieke uitstraling, geen echt charisma, gewoon handige populistjes.

In België moet je heel hard op de perceptie van de mensen werken als publiek figuur (bv. politicus). En de mensen hier hebben niet graag "open" assertieve, kleurrijke figuren vol zelfvertrouwen. Het publiek maakt die meestal heel snel en zwaar af, niet om de inhoud, maar om hun uitstraling. Ik heb lang in Engeland gewoond, en vergelijk met mijn ervaringen van ginder met die van hier om deze uitlatingen te maken.
Een standpunt dat ik voor de volle 100% deel, Straddle. Ik heb veeeel liever te maken met iemand die open en eerlijk standpunten verdedigt die ik verwerpelijk vind, dan een hypocriet of een leugenaar die zijn opvattingen verpakt in leuk ogende zilverpapiertjes. Tegen mensen van de eerste categorie kan je eens lekker fulmineren, maar altijd moet je respect blijven hebben voor hun eerlijkheid (zelfs al is dat het enige waarvoor je respect k�*n hebben). De laatste categorie (en je plaatst daar terecht figuren als Stevaert en Somers in; ik zou nog aanvullen met Verhofstadt en Michel) zijn gruwelijk onbetrouwbaar; zelfs al praten ze me naar de mond, dan nog zal ik er niet in geloven...

...maar ik meen (of hoop) een sprankeltje hoop te ontwaren. Robert Stevaert's gladde act begint effect te missen; het gimmick is uitgewerkt aan het raken. We zullen eens een grondige analyse moeten maken na 13 juni; om die reden alleen al kijk ik uit naar de resultaten. (tiens, toch ook al lang geleden dat we van Noël Slangen nog eens hebben gehoord...)
Oud 20 mei 2004, 23:26   #77
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nog een anecdoteke om iets anders, héél typerend voor de allochtone cultuur te illustreren.

Match Anderlecht - Celtic Glasgow (met hoofdzakelijk Katholiek Ierse aanhang) te Brussel eind vorig jaar. Mijn Ierse maats (van mijn toen ik nog in Londen werkte) komen over om de match te bekijken en nodigen me uit. Afspraak in de Lemonnierlaan te Brussel, in de Irish Pub, bij de Beurs, na de match. Er worden vrolijk biertjes gedronken en wat liedjes gezongen door de supporters, zelfs na verlies van Celtic, zij het dan wel in de typische Ierse luidruchtige, doch vrolijke en onschuldige stijl...

Er komt een marokkaan voorbij op het voetpad (het wemelt daar van allochtonen), waar wij in groepjes gewoon wat biertjes drinken. Plots begint de marokkaan in het frans de engelsen/schotten uit te schelden zonder de minste provocatie. Hij schuimbekt, brult en tiert, alsof hij de trappers compleet verloren is. De Ieren begrijpen niet wat er gebeurt, wat hij zegt, halen de schouders op en drinken rustig verder. De marokkaan stopt niet en blijft doorbrullen, gesticuleren en kafferen, insinuerend "allez pak me maar, sla mij op mijn muil" (ik vertaalde het voor mijn maats). Dat duurt zo ongeveer 2-3 minuten. Plots begint de marokkaan zichzelf met het hoofd tegen de muur te slaan. Hij grijpt vervolgens een terrasstoel en begint zichzelf daarmee zwaar toe te takelen, waardoor hij begint te bloeden aan het hoofd. Intussen komen politiepatrouilles voorbij en de kerel wordt opgepakt. Hij zegt de politie dat het de (wat hij dacht "engelsen" te zijn) ieren waren die hem toegetakeld hebben. Er komen andere hordes marokkanen toe, aan wie hij dezelfde leugen vertelt. Ikzelf en tal van andere getuigen hebben gelukkig de juiste versie aan de politie vertelt... en de ieren werden voorts met rust gelaten.

De horden engelsen/ Ieren hebben geen poot naar dat kereltje uitgestoken, zelfs niet tijdens de voortdurende provocatie en aggressieve handelingen van dat kereltje. Het was duidelijk dat die kerel erop uit was te provoceren, en een aframmeling door de "engelsen" te ensceneren... en zichzelf ( !!! ) en zijn maats voor te liegen dat de engelsen hem toegetakeld hebben. Wat een onrecht is hem niet aangedaan !!

Stom verhaaltje? Gewoon een "gekke" marokkaan? Neen. Dit ogenschijnlijk banaal incident typeert iets wat ten overvloede wordt toegepast door de arabische cultuur en politiek. Arafat, de Palestijnen, zijn meesters in het provoceren, uitlokken van reacties, om nadien als bezetenen en in hun eigen leugens gelovend, hun "slachtoffer-rol" uit te spelen, te roepen om gerechtigheid en vergelding...."kijk eens wat mij wordt aangedaan"....

Ik heb dit reeds enkele keren geopperd in het internationaal forum dat de Palestijnen die taktiek ook veelvuldig gebruiken, en alles doen om zichzelf tot slachtoffer te laten brandmerken, ten koste van hun eigen volk.

Waarom zeg ik dat? Niet om te stigmatiseren. Wel om aan te duiden hoe eigenaardig die cultuur soms wel voor de dag kan komen, en hoe je daar mee moet omgaan. Het heeft te maken met wat men ook wel eens aanduidt als "verbe arabe"... waarbij woorden letterlijk vertaald, niet dezelfde betekenis hebben als wij die eraan geven, waarbij liegen niet echt "liegen" is zoals wij dat verstaan....
Jouw posting straddle, bevestigt voor mij weer eens mijn steeds sterker wordend vermoeden dat de "slachtoffer-rol" een tactiek, ja bijna een strategie, van de moslims is wereldwijd. Dat kan niet anders dan dat zulke houding vanuit bepaalde "internationale middens" in de moslimcultuur moet georchestreerd zijn. Ik noem die middens voor het gemak maar "de moskeeën".

We zien dit fenomeen op school, we zien het bij de jobs, ook in Aziatische landen waar moslims al lang wonen passen ze deze tactiek van het "slachtoffer" toe.

Volgens mij is dit het resultaat van internationaal georchestreerd gemanipuleer van de moslimmassa's. Vergeet niet dat de islamitische geestelijken er al 8 eeuwen aan één stuk in geslaagd zijn om de bevolking van de moslimlanden dom te houden en te hersenspoelen, zodat elke vooruitgang aan deze landen is voorbijgegaan.

800 jaar van gemanipuleer zodat daar nu geen intellectuelen van formaat meer zijn en dat niemand in die wereld er nog zijn mond durft opendoen. Laat ons dus in godsnaam die islam niet onderschatten en vooral de macht van die internationaal samenwerkende moslimgeestelijken onder ogen zien.

Daarom ook dat ik zo bang ben van de islam. Eens dat de moslimgeestelijken greep krijgen op onze samenleving dan worden wij net als de moslims. Even achterlijk en nog bang om onze mond open te doen. En de moslimgeestelijken zijn er door hun gemanipuleer van de moslimmassa's in Europa nu reeds in geslaagd een aantal van onze vrijheden af te nemen.

Het zal niet bij deze inperkingen blijven. Spreek met eender welke moslim. Die zal geen 100ste van een millimeter toegeven als je een gesprek over zijn godsdienst zal beginnen.

Volgens mij zijn de internationaal opererende moslimgeestelijken zo behendig in het manipuleren, dat ze niet enkel de moslimmassa's in Europa maar ook de linkse autochtonen daadwerkelijk reeds in hun greep hebben, zonder dat deze laatsten het beseffen. Links wordt zonder er zich van bewust te zijn stilaan geïslamiseerd. Ze denken dat ze "progressief" zijn, maar in werkelijkheid gedragen ze zich stilaan meer en meer als marionetten die bespeeld worden door uiterst rechtse en reactionaire krachten, waar tegenover de zo vaak door hen bekritiseerde Kerk in vergelijking nog maar heel klein bier was.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 23:32   #78
PollyCorrect

Standaard

[quote="Darwin"]
Citaat:
Ik heb ook nog een anecdoteke om iets anders, héél typerend voor de allochtone cultuur te illustreren.

Match Anderlecht - Celtic Glasgow (met hoofdzakelijk Katholiek Ierse aanhang) te Brussel eind vorig jaar. Mijn Ierse maats (van mijn toen ik nog in Londen werkte) komen over om de match te bekijken en nodigen me uit. Afspraak in de Lemonnierlaan te Brussel, in de Irish Pub, bij de Beurs, na de match. Er worden vrolijk biertjes gedronken en wat liedjes gezongen door de supporters, zelfs na verlies van Celtic, zij het dan wel in de typische Ierse luidruchtige, doch vrolijke en onschuldige stijl...

Er komt een marokkaan voorbij op het voetpad (het wemelt daar van allochtonen), waar wij in groepjes gewoon wat biertjes drinken. Plots begint de marokkaan in het frans de engelsen/schotten uit te schelden zonder de minste provocatie. Hij schuimbekt, brult en tiert, alsof hij de trappers compleet verloren is. De Ieren begrijpen niet wat er gebeurt, wat hij zegt, halen de schouders op en drinken rustig verder. De marokkaan stopt niet en blijft doorbrullen, gesticuleren en kafferen, insinuerend "allez pak me maar, sla mij op mijn muil" (ik vertaalde het voor mijn maats). Dat duurt zo ongeveer 2-3 minuten. Plots begint de marokkaan zichzelf met het hoofd tegen de muur te slaan. Hij grijpt vervolgens een terrasstoel en begint zichzelf daarmee zwaar toe te takelen, waardoor hij begint te bloeden aan het hoofd. Intussen komen politiepatrouilles voorbij en de kerel wordt opgepakt. Hij zegt de politie dat het de (wat hij dacht "engelsen" te zijn) ieren waren die hem toegetakeld hebben. Er komen andere hordes marokkanen toe, aan wie hij dezelfde leugen vertelt. Ikzelf en tal van andere getuigen hebben gelukkig de juiste versie aan de politie vertelt... en de ieren werden voorts met rust gelaten.

De horden engelsen/ Ieren hebben geen poot naar dat kereltje uitgestoken, zelfs niet tijdens de voortdurende provocatie en aggressieve handelingen van dat kereltje. Het was duidelijk dat die kerel erop uit was te provoceren, en een aframmeling door de "engelsen" te ensceneren... en zichzelf ( !!! ) en zijn maats voor te liegen dat de engelsen hem toegetakeld hebben. Wat een onrecht is hem niet aangedaan !!

Stom verhaaltje? Gewoon een "gekke" marokkaan? Neen. Dit ogenschijnlijk banaal incident typeert iets wat ten overvloede wordt toegepast door de arabische cultuur en politiek. Arafat, de Palestijnen, zijn meesters in het provoceren, uitlokken van reacties, om nadien als bezetenen en in hun eigen leugens gelovend, hun "slachtoffer-rol" uit te spelen, te roepen om gerechtigheid en vergelding...."kijk eens wat mij wordt aangedaan"....

Ik heb dit reeds enkele keren geopperd in het internationaal forum dat de Palestijnen die taktiek ook veelvuldig gebruiken, en alles doen om zichzelf tot slachtoffer te laten brandmerken, ten koste van hun eigen volk.

Waarom zeg ik dat? Niet om te stigmatiseren. Wel om aan te duiden hoe eigenaardig die cultuur soms wel voor de dag kan komen, en hoe je daar mee moet omgaan. Het heeft te maken met wat men ook wel eens aanduidt als "verbe arabe"... waarbij woorden letterlijk vertaald, niet dezelfde betekenis hebben als wij die eraan geven, waarbij liegen niet echt "liegen" is zoals wij dat verstaan....

Het is zo pervers dat je het bijna niet zou geloven. Helaas geloof ik het wél.
Oud 20 mei 2004, 23:41   #79
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

En wat noem jij in aanvaring komen? Jij voelt je waarschijnlijk al bedreigd als je in de GB een vrouw met een hoofddoek ziet bij de zuivelproducten... Terrorisme! Ze is onze melk aan het vergiftigen!
- mijn moeder die 's avonds wordt knelgereden en aangevallen
- mijn moeder wiens handtas wordt afgetrokken
- mijn dochter die een mes onder haar keel krijgt tot ze haar tas afgeeft op de tram
- zelfde dochter wiens fiets door turken volledig werd kapotgestoken
- mijn andere dochter die lastiggevallen wordt
- de vriend van mijn dochter bij wie in het appartement werd ingebroken, op heterdaad betrapt
- mijn vriendin wiens handtas werd gestolen (marokkanen zien wegvluchten)
- mijn buurjongen (zie verhaal)
- de zoon van een andere vriendin die werd neergestoken door marokkanen
- buurman van mijn moeder die omwille van zijn gsm en portefeuille een gebroken hand had, vijf tanden uitgeklopt en een gebroken neus. De mens is mindervalide (geestelijk gehandicapped).

het lijstje is helemaal niet af, maar de hoofddoekjes mogen nog steeds zuivelproducten kopen als het dat is wat je zou storen.
Deze getuigenissen hoor ik ook regelmatig circe. Jonge meisjes die voorbij een Marokkaanse vzw in de stadsrand komen (want nu is de stadsrand aan de beurt om gekoloniseerd en geterroriseerd te worden) worden regelmatig nagefloten en bepoteld of hun geld en andere bezittingen afhandig gemaakt door de Marokkanen. Jongeren durven 's avonds niet meer voorbij die vzw langs en de moeder die het verhaal doet twijfelt of ze nu Vlaams Blok gaat stemmen, haar kinderen zo weet ze, stemmen in ieder geval volgende keer Blok. En deze verhalen hoor je voortdurend. Het zijn geen uitzonderingen, het is tegenwoordig de regel.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2004, 11:57   #80
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Liefst zo vlug mogelijk,neem u familie en soortgenoten mee Lincoln.Ik wil zelf de heen reis betalen,met een leger vliegtuig is toch ook goe

Mmmmmh, of liever niet ik zal hier lekker blijven want gij een je blok vriendjes zullen toch niet blij zijn dan zullen jullie blok-vriendjes weer een zonde bok zoeken , ofwel zijn het de walen ofwel de limburgers ofwel de protestanten ofwel de joden , infin , jullie blok-vriendjes zullen altijd kritieke koppen zijn zonder een bijdraage in de samenleving te zoeken of ten minste moeite doen hand uitsteken naar andere mensen een en dialoog openen, een voor de blok-vriendjes is het altijd slechte of het moslims zijn of protestanten of joden !!! maakt niet uit !!
dus mijn conclusie : leven een laat leven , wie voor verderf zorg zal de prijs betalen of het marrokis zijn of vlamingen ,wie crimmineel is moet berechtigd worden een opnieuw gedrag leren om terug bij de samenleving te horen !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be