Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2010, 22:16   #61
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tema Bekijk bericht
2. Hamas aanvaard niet het bestaan van Israel maar dat wisten we al.
Lezen kan moeilijk zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
Hamas' politiek is niet goed te keuren, maar toch doen ze meer voor de vrede dan Israël of de VS ooit gedaan hebben. Hun politiek is meer bevordelijk voor de vrede dan die van de twee grootmachten. En Hamas heeft al verscheidene keren gesteld dat het de staat Israël erkent.

"We have already stated repeatedly that we accept the existence of Israel within the 1967 borders as a political reality even if we do not approve its moral legitimacy.

Israel on the other hand has never recognised the right of a Palestinian state to exist even under the PA, despite the PA recognising Israel's right to exist. All Israel has recognised is the legitimacy of the Palestine Liberation Organisation as the sole representative of the Palestinian people. "

Israël en de VS erkennen het bestaan van Palestina niet, tenzij binnen heel strikte voorwaarden, die moreel onaanvaardbaar zijn.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 22:16   #62
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Omdat zowel Hamas als de Palestijnse Autoriteit Israel niet erkennen.
Lezen kan moeilijk zijn.

Citaat:
Hamas' politiek is niet goed te keuren, maar toch doen ze meer voor de vrede dan Israël of de VS ooit gedaan hebben. Hun politiek is meer bevordelijk voor de vrede dan die van de twee grootmachten. En Hamas heeft al verscheidene keren gesteld dat het de staat Israël erkent.

"We have already stated repeatedly that we accept the existence of Israel within the 1967 borders as a political reality even if we do not approve its moral legitimacy.

Israel on the other hand has never recognised the right of a Palestinian state to exist even under the PA, despite the PA recognising Israel's right to exist. All Israel has recognised is the legitimacy of the Palestine Liberation Organisation as the sole representative of the Palestinian people. "

Israël en de VS erkennen het bestaan van Palestina niet, tenzij binnen heel strikte voorwaarden, die moreel onaanvaardbaar zijn.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 01:29   #63
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Citaat:
ik vergoelijk niets, ik schets een kader. Ik leg uit dat Sderot eigenlijk een Arabisch dorp is dat door het IDF werd ontruimd en waarvan de oorspronkelijke bewoners, hun kinderen en kleinkinderen nu in een vluchtelingenkamp in Gaza wonen. Dat is de realiteit. Dat die vluchtelingen hun dorp terugwillen, is de logica zelve.
Mijn mening daarover speelt geen rol, net zo min als die van u.
Jouw mening speelt weldegelijk een rol. Je bent trouwens 'vergeten' iets te schrijven. Je schreef namelijk dat Sderot beschoten werd omdat ze het terug willen krijgen. Sderot werd bestookt door Hamas en de Islamitische Jihad. Ben jij niet degene die, tegen beter weten in, steeds beweert dat Hamas Israel aanvaard binnen de grenzen van 1967?

Bovendien vond je dat de bewoners van Sderot niet moesten zeuren over raketaanvallen omdat ze leefden op andermans land. Als je dat vind dan aanvaard ook jij Israel niet, althans niet binnen de grenzen van 1967.

Citaat:
Citaat:"We have already stated repeatedly that we accept the existence of Israel within the 1967 borders as a political reality even if we do not approve its moral legitimacy."
Dit citaat zogenaamd van Hamas dat trouwens alleen op website's van de Palestijnse lobby terug te vinden is stelt dat Hamas wel het bestaan van Israel erkent maar niet zijn bestaansrecht.

Citaat:
Hamas vraagt de onvoorwaardelijke vrijlating van enkele honderden vrouwen en kinderen die vastzitten zonder vorm van proces. Of ze beter behandeld worden dan Galid, weten we niet. Dat is dus pure speculatie.
verder heeft Hamas een lijst overhandigd van gevangenen die zij vrij willen zien.
Vandaag zien we hoeveel de staat Israël om Galid geeft: ze gaan op de vraag van Hamas niet in. Zoveel geven ze er om. Ze houden liever halstarrig vast aan hun standpunt, ook als dat de dood van Galid betekent. Israël is nog veel cynischer dan Hamas.
Je bezorgdheid om Gilad Shalit is roerend. Wie heeft vijanden nodig met zo'n vrienden?

Citaat:
Als u het Goldstone-rapport zou gelezen hebben, zou u dat soort onzin niet schrijven. Het is zeker waar: in het conflict wordt gebruik gemaakt van 'menselijke schilden'. Maar bijna alle gedocumenteerde incidenten waarbij iemand als levend schild werd gebruikt, staan op conto van het IDF. U kan er de documentatie van het Israëlisch hooggerechtshof eens op naslagen.
HRW stelt dat Hamas zich doelbewust in bevolkte gebieden ophield gedurende de Gaza-oorlog, menselijke schilden dus. Dat Israel dergelijke praktijken veroordeelt maakt deel uit van een democratie...
Tema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 01:30   #64
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lezen kan moeilijk zijn.
Je moet wel lezen wat er staat hé
Oud 5 juli 2010, 01:54   #65
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Kan u iets concreter zijn? Over welke dreigementen ging het juist? Een linkje naar een artikel of zo zou welkom zijn.

Ik meen me te herinneren dat Hamas er ooit mee dreigde Shalit dezelfde behandeling te geven als Palestijnse gevangenen in Israël, maar ik kan daarvoor geen bron vinden. En aangezien ik niet zeker ben dat het dit is waar je op zinspeelt....
http://www.btselem.org/english/Press...s/20070625.asp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Blij dat te horen. Je posts gaven me een andere indruk. Mijn excuses.
Geen probleem, 'k zal trouwens proberen om even beleefd te zijn met anderen maar of dat zal lukken...
Oud 5 juli 2010, 09:00   #66
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Furthermore, hostage-taking is considered a war crime and all those involved bear individual criminal liability.
En de Israëlische gevangenissen?
Oud 5 juli 2010, 09:19   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Gisteren een docu gezien op een Nederlandse zender over de Gaza regio na het Israëlisch offensief. Buiten dat het een rotslechte docu was (en dan bedoel ik filmtechnisch) toch een paar interessante observaties kunnen maken. Het is er misschien niet zo simpel voor die Palestijnen om de boel terug te heropbouwen, maar het gebrek aan initiatief bij die mensen is legendarisch. En dan heb ik het niet enkel over de oudere generatie maar ook over de jongere generatie. Ik heb letterlijk elke geïnterviewde Palestijn in die docu kwaad zien eisen dat ze meer gas moeten krijgen, meer kansen, meer onderwijs, meer geneeskunde, een beter leven, een garantie op een goede toekomst, ...

Allé, dat is allemaal heel normaal, maar als je die dingen wilt zal je er wel zelf voor moeten gaan. Je kan niet verwachten dat de rest van de wereld jou gaat bedienen. Ik wist wel dat veel mensen uit arme landen zo denken, maar ik wist niet dat het daar zo erg was bij de Palestijnse jeugd. Er zit simpelweg niets in. Dwepen met Hamas, gezien de omstandigheden mss niet zo gek, kunnen ze daarentegen wel.

Israël heeft misschien wat overdreven gereageerd met die invasie daar, maar het gevoel om de schuld bij anderen te willen leggen is enorm bij die Palestijnen. Ik vrees dat die regio simpelweg 600 jaar achterstaat op de modernere Westerse landen. Dat is niet zo gek, in de meeste armere ontwikkelingslanden is dat zo, maar als ze samen willen leven langs een Westers land zullen ze zich toch mogen aanpassen. Het verschil in mentaliteit is gewoon een wereld te ver.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:23   #68
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gisteren een docu gezien op een Nederlandse zender over de Gaza regio na het Israëlisch offensief. Buiten dat het een rotslechte docu was (en dan bedoel ik filmtechnisch) toch een paar interessante observaties kunnen maken. Het is er misschien niet zo simpel voor die Palestijnen om de boel terug te heropbouwen, maar het gebrek aan initiatief bij die mensen is legendarisch. En dan heb ik het niet enkel over de oudere generatie maar ook over de jongere generatie. Ik heb letterlijk elke geïnterviewde Palestijn in die docu kwaad zien eisen dat ze meer gas moeten krijgen, meer kansen, meer onderwijs, meer geneeskunde, een beter leven, een garantie op een goede toekomst, ...

Allé, dat is allemaal heel normaal, maar als je die dingen wilt zal je er wel zelf voor moeten gaan. Je kan niet verwachten dat de rest van de wereld jou gaat bedienen. Ik wist wel dat veel mensen uit arme landen zo denken, maar ik wist niet dat het daar zo erg was bij de Palestijnse jeugd. Er zit simpelweg niets in. Dwepen met Hamas, gezien de omstandigheden mss niet zo gek, kunnen ze daarentegen wel.

Israël heeft misschien wat overdreven gereageerd met die invasie daar, maar het gevoel om de schuld bij anderen te willen leggen is enorm bij die Palestijnen. Ik vrees dat die regio simpelweg 600 jaar achterstaat op de modernere Westerse landen. Dat is niet zo gek, in de meeste armere ontwikkelingslanden is dat zo, maar als ze samen willen leven langs een Westers land zullen ze zich toch mogen aanpassen. Het verschil in mentaliteit is gewoon een wereld te ver.
Het verschil in mentaliteit (van het merendeel van de Arabische wereld eveneens) is inderdaad bekend en legendarisch. Dit wil niet zeggen dat ze 600 jaar achter staan. Ze zijn gewoon... anders. En het blokkeren van bijvoorbeeld medische apparatuur maakt het er dan ook allesbehalve beter op.
Oud 5 juli 2010, 09:26   #69
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Het verschil in mentaliteit (van het merendeel van de Arabische wereld eveneens) is inderdaad bekend en legendarisch. Dit wil niet zeggen dat ze 600 jaar achter staan. Ze zijn gewoon... anders. En het blokkeren van bijvoorbeeld medische apparatuur maakt het er dan ook allesbehalve beter op.
Ik wou dat het zo was, maar o.b.v. wat ik heb gezien is het wel zo. Als ze al eens beginnen met Verlichting door te maken zouden ze al beter af zijn. Ik denk dat gemiddelde Palestijn zijn ogen eruit vallen als ze zien wat wij hier in een kapitalistisch land hebben. Nochtans gek, want in Israël lopen er genoeg extremistische religieuzen rond, en daar draait de economie en de vooruitgang op volle toeren.
Oud 5 juli 2010, 09:40   #70
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik wou dat het zo was, maar o.b.v. wat ik heb gezien is het wel zo. Als ze al eens beginnen met Verlichting door te maken zouden ze al beter af zijn. Ik denk dat gemiddelde Palestijn zijn ogen eruit vallen als ze zien wat wij hier in een kapitalistisch land hebben. Nochtans gek, want in Israël lopen er genoeg extremistische religieuzen rond, en daar draait de economie en de vooruitgang op volle toeren.
Wij hebben gewoon het geluk van de Verlichting kunnen meemaken, en zij niet. Dat wil niet zeggen dat ze er te achterlijk of wat dan ook voor zijn, zij hebben gewoon niet dezelfde voorgeschiedenis gehad. En hoe langer wij ons nog gaan moeien met hún beleid, hoelanger zij achtergesteld blijven.

Verder ben ik van mening dat één moderne Aarde geen goed idee is, aangezien onze aardbol de huidige bevolkingsdruk al niet aankan. Enkel mits de nodige milieuvriendelijke vernieuwingen aan onze huidige technologie, kunnen we onze technologie superieur noemen.
Oud 5 juli 2010, 09:47   #71
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Wij hebben gewoon het geluk van de Verlichting kunnen meemaken, en zij niet. Dat wil niet zeggen dat ze er te achterlijk of wat dan ook voor zijn, zij hebben gewoon niet dezelfde voorgeschiedenis gehad. En hoe langer wij ons nog gaan moeien met hún beleid, hoelanger zij achtergesteld blijven.
Ik zeg niet dat ze achterlijk zijn. Ik zeg wel dat ze zelf initiatief zullen moeten nemen als ze iets willen maken van hun Palestijns gebied. Met hun huidige mentaliteit komen ze nergens. Wij hebben de Verlichting ook niet kado gekregen van iemand, we hebben die zelf in gang gezet.

Citaat:
Verder ben ik van mening dat één moderne Aarde geen goed idee is, aangezien onze aardbol de huidige bevolkingsdruk al niet aankan. Enkel mits de nodige milieuvriendelijke vernieuwingen aan onze huidige technologie, kunnen we onze technologie superieur noemen.
Ik geloof niet in die global warming hysterie. Ik ben wel tegen overbevolking, en dat gevaar komt net van de arme landen (China, India).
Oud 5 juli 2010, 10:18   #72
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ze achterlijk zijn. Ik zeg wel dat ze zelf initiatief zullen moeten nemen als ze iets willen maken van hun Palestijns gebied. Met hun huidige mentaliteit komen ze nergens. Wij hebben de Verlichting ook niet kado gekregen van iemand, we hebben die zelf in gang gezet.

Ik geloof niet in die global warming hysterie. Ik ben wel tegen overbevolking, en dat gevaar komt net van de arme landen (China, India).
Wij hebben de Verlichting misschien niet kado gekregen, maar wij hebben wél een heel andere voorgeschiedenis gekend, en juist die toevallige voorgeschiedenis die wij gekend hebben en zijn niet heeft voor de Verlichting gezorgd.

Global warming valt nog te bezien, maar ik had het inderdaad over overbevolking, die onze aarde niet aankan indien we de technologie niet verbeteren
Oud 5 juli 2010, 13:36   #73
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben de Verlichting ook niet kado gekregen van iemand, we hebben die zelf in gang gezet.
Hoe oud bent u bij benadering?
Hoe hebt u mee de Verlichting in gang gezet en wat was er juist uw aandeel in?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:39   #74
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
We = Europeanen. Hoewel het maar een klein stukje van Europa was, en de rest het heeft overgenomen.
Oud 5 juli 2010, 14:40   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
25,25 jaar oud

Citaat:
Mijn voorouders hebben dat gedaan. Het zal je misschien verbazen, maar dat was geen proces dat van de ene dag op de andere gebeurd is.
Oud 5 juli 2010, 14:50   #76
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
25,25 jaar oud

Mijn voorouders hebben dat gedaan. Het zal je misschien verbazen, maar dat was geen proces dat van de ene dag op de andere gebeurd is.
Welke nationaliteit hadden je voorouders?
Oud 5 juli 2010, 16:54   #77
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel Palestijenen wonen in oorlogsgebied ! en leven onder allerlij opgelegde beperkingen . Vergeet het opbouwen van de economie onder dergelijke omstandigheden maar gerust .
Israel is geen oorlogsgebied en worden bovendien gesteund door s'werelds grootste economische macht.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 16:59   #78
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar het gebrek aan initiatief bij die mensen is legendarisch. En dan heb ik het niet enkel over de oudere generatie maar ook over de jongere generatie. Ik heb letterlijk elke geïnterviewde Palestijn in die docu kwaad zien eisen dat ze meer gas moeten krijgen, meer kansen, meer onderwijs, meer geneeskunde, een beter leven, een garantie op een goede toekomst, ...
Men kan maar heel weinig initiatieven nemen. Ook kan ik mij goed voorstellen dat de motivatie bij hen ontbreekt.
Oud 5 juli 2010, 17:02   #79
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wat heeft het beschieten van Sderot en het sturen van kamikazegekken in
volle autobussen eigenlijk met zelfverdediging te maken?
Net zo veel als de raketbeschietingen vanuit helicopters en gevechtsvliegtuigen enz.
Oud 5 juli 2010, 17:05   #80
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wel, als ik toevallig een propalestijnse Amerikaan was zou ik prompt een pro-Israel
Amerikaan zijn geworden na wat in die website van jou geneusd te hebben.
Ja zeg, de Amerikanen zouden zich op de kop moeten laten zitten door een terreur organisatie van zo ongeveer het laagste allooi.
Heb je toevallig een zonneslag beet of zo?

U hebt er bitter weinig van begrepen , dat is duidelijk .

Verteld u mij eens waarom hamas een terreur organisatie is en de Israelische regering niet .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be