![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() Voila, dat denk ik ook. Het vlaggetjes uitdelen gaat gewoon voorbij aan de echte problemen van de Vlaamse beweging. Bijgevolg vraag ik me nog steeds af: Wat wil men hierdoor bereiken?
Laatst gewijzigd door captain jack : 13 juli 2010 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het al goed dat VVB nog de moeite neemt vlagjes uit te delen in Brussel. Dat betekent dat de Crols-strekking echt een minderheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kosovo 11000 km² en 2 miljoen inwoners. Georgië is zelfs 2x zo groot als België en telt 4,5 miljoen inwoners. Hoe kun je dat nu gaan vergelijken met een gebied van 161 km² of met een inwoneraantal van 71.000? Dat moet je eerder gaan vergelijken met Bermuda, Andorra of Liechtenstein. Zeg nu zelf, vind jij het niet absurd om een Brussels minister van landbouw te hebben?
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De "grootte" van een entiteit heeft niks te maken met het bestaansrecht ervan. De Duitstaligen halen hun legitimiteit uit de Grondwet, evenals de Vlamingen en de Franstaligen, punt. Zijt je daar niet mee akkoord, so be it, zorg er dan voor dat de Grondwet aangepast wordt, good luck. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
A propos, over Zwitserland... Daar is ook niet elk kanton evenwaardig, halfkantons, weet je wel?
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien Brussel en de Duitstalige Gemeenschap "te klein" zijn (ik hoop dat jij ook objectieve criteria hebt om dit te bepalen?), dan zijn de meeste Zwitserse kantons ook "te klein" om bepaalde bevoegdheden te krijgen. Pleit je voor het einde van het Zwitsers model wegens "te kleine entiteiten"? Citaat:
Maar bon, ik kan ook spreken over het kanton Uri, bij voorbeeld, met zijn 35.000 inwoners.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is allemaal wat relatief. Persoonlijk vind ik ook dat er in Brussel nood is aan een interne hervorming van de structuren (vermindering van het aantal gemeenten, herindelingen van de gemeenten, fusie van een hoop organisaties zoals huisvestingsmaatschappijen) alleen moet men ook bekennen dat in verhouding met het aantal inwoners Brussel niet meer of minder politiekers kent dan de meeste Vlaamse provincies. Denk maar aan Antwerpen met haar disctricten waarvan voor zover ik weet niemand weet wat ze doen en de provincies idem dito. Het Brussels gewest telt een absurd aantal parlementairen maar één van de redenen is dat men dit aantal nodig heeft om alle Vlaamse partijen minstens één zetel te kunnen aanbieden en nog ietwat van een proportionele democratie in stand te kunnen houden. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juli 2010 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't waren er wel ietske meer hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Keystone cops en comedy capers!
De jacht naar het Vlaamse vlaggetje.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleinformaat papieren vlagje in de hand van een onschuldig kind is uiteraard slechts een eerste stap. Binnenkort komt er in elke brievenbus van de hoofdstad een iets grotere, geelgekleurde en stevig glanspapieren poster, met daarop alweer die zwarte leeuw (aangepast aan het formaat van de poster). U zult het zien: binnen een paar jaar kunnen ze in de hoofdstad ook zwart-gele taxi's aan, zélfs als daarop een geel-zwarte nummerplaat zal prijken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef die gegarandeerde vertegenwoordiging niet. Als Vlamingen in het Brussels Parlement willen geraken, moeten ze maar wat harder hun best doen om voldoende kiezers achter zich te krijgen (ze kunnen om te beginnen hun familieleden, vrienden, partijgenoten, ... uit het diepe Vlaanderen ertoe aanzetten hier ook te komen wonen en stemmen, en hun plekje in de Hoofdstad op te eisen). Dat ik dan tegelijkertijd ook de pariteit op federaal niveau in vraag kan stellen is mooi meegenomen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Peumans houdt die toespraak niet als partijvoorzitter van de VLD en ook niet als voorzitter van het Grondwettelijk Hof. Hij houdt die toespraak in de functie van voorzitter van ons Vlaams Parlement. En wanneer dat Vlaams Parlement unaniem (met uitzondering van Christian Van Eyken) de 5 Vlaamse resoluties goedkeurt, dan mogen deze aanzien worden als de mening van het Vlaams Parlement. De Belgische grondwet is bij mijn weten niet gestemd in het Vlaams Parlement, net zomin als het partijprogramma van de VLD. Peumans hoeft dan ook niet op te treden als vertegenwoordiger van de Belgische grondwet, en evenmin als vertegenwoordiger van OpenVLD.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en waarom schreven de kaloten voor dat overal kruisbeelden zouden hangen ?) Waarom kiest ieder bedrijf, instelling, vereniging ... een logo ? Als ge nu antwoordt: "het is niet omdat ze een logo gekozen hebben, dat hun boekhouding daarmee uitgeschreven en uitgevoerd is", dan stop ik met discussiëren. Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft Zwitserland: dat is appelen met peren vergelijken. Ik ken de Zwitserse bevoegdheidsverdeling niet tot in detail, maar weet wel dat er op Belgisch niveau absurde situaties bestaan. Ik denk dat het wel duidelijk is dat een deelstaat met 2 landbouwers geen bevoegdheid moet krijgen over dit domein. Vindt u van wel? Om maar een voorbeeld te geven. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hij is geen VB'er dus is dat niet strafbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |