Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2010, 16:25   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik sta hier een vraag te stellen aan iemand die in mijn ogen een mens is zoals alle mensen (kinderen van Adam), en ik gebruik zijn praatjes waarmee hij over imaginaire vriendjes spreekt, om te bewijzen dat hijzelf een imaginaire vriendje van zichzelf is en dat alles wat ie denkt te zien of voelen of weten slechts imaginaire vriendjes zijn bewezen door empirische kennis (schakel maar jouw hersenen uit) en door de wetenschap.
U staat een vraag te stellen? De meeste mensen zitten toch echt vragen te stellen als ze middels een computer de interwebs op zijn.

Maar misschien is dat wel gewoon internetten op zijn islamitisch. Van mensen die menen dat hun religie verlangt dat je je aars met je ene hand afkuist terwijl je één of ander dankgebedje voor dat je zo heerlijk hebt mogen kleien, of zoiets, uitspreekt, en met de andere hand wat gebaren maakt, kan men eigenlijk de gekste zaken verwachten. Zoals op het internet vragen staan te stellen. Tja.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:35   #62
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ahloe soennah wal djama3a is tegen elke dwaling binnen de religie en elke poging om verandering te brengen in de echte islam zoals het geopenbaard is door de Schepper en vervolgens gepraktiseerd en overgebracht door de Profeet Mohammed en de salaf oe sali7, alles daarbuiten mag niet geaccepteerd worden, klopt?
Ik ga geen ja of nee antwoord geven op deze vraag. Als ik ja zeg dan sta ik aan de kant van het salafisme en verwerp ik andere rechtsscholen en intellectuele stromingen die er overtuigd van zijn dat men een onderscheid moet maken tussen het theologische enerzijds en het juridische en politieke anderzijds, dus die ervan uitgaan dat een moslim in overeenstemming met de bronnen van de islam moet denken en handelen, maar in het juridisch en politiek denken moet er een onderscheid gemaakt worden tussen algemene absolute grenzen die niet veranderen en anderen regels die tijd en plaats afhankelijk zijn, die in de tijd van opkomst van de islam gevolgd werden in het kader van hun eigen socio-culturele context. Mohammad Salim Al-Awa bijvoorbeeld in zijn verschillende boeken vertelt dat wij binnen de sunnah van de profeet PBUH een ondescheid moet maken tussen de oordelen van de profeet die onderdeel zijn van de openbaring, en andere oordelen die de profeet velden uit de positie als leider van de gemeenschap en niet als profeet, of als rechter en niet als profeet, en deze oordelen zijn van betekenis binnen de Arabische cultuur, waarden en normen van die tijd, en hebben niet noodzakelijk een verband met de islam, de openbaring. Een voorbeeld die hij herhaaldelijk naar boven brengt om dit te illustreren is een bevel van de profeet tijdens een slag, hij gaf een bevel uit positie als leider van het leger, en niet als profeet, een militaire expert van zijn metgezellen vroeg aan de profeet of dat bevel een openbaring was of eigen mening van de profeet, de profeet antwoordde dat dat zijn eigen mening was, en toen zei deze metgzel dat hij een andere plan had, en de profeet gaf hem gelijk, en volgde de plan van deze metgzel.

Ik ga dus ga geen antwoord geven, het ligt uiteindelijk aan jouw intentie, jouw inzet en jouw motivatie om de waarheid te kennen en volgen, als intentie ok en zuiver is.

Theologisch is het antwoord ja, dus Koran en sunnah volgens begrip van salafu salih. Geen twijfels hierover.

-

Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2010 om 16:43.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 16:39   #63
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja.
Tjah tja, genoeg voor vandaag. Ik weet het antwoord, weet jij nog die topic van mij over de martelares van de hoofddoek Marwa Ali El-Sherbini?
""Ik had ook liever gezien dat hij een haatzaaiende imam gemold had""
??
Oud 16 juli 2010, 16:57   #64
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tjah tja, genoeg voor vandaag. Ik weet het antwoord, weet jij nog die topic van mij over de martelares van de hoofddoek Marwa Ali El-Sherbini?
""Ik had ook liever gezien dat hij een haatzaaiende imam gemold had""
??
In ware hamas-tv-stijl maakt u er een propagandistisch "martelares van de hoofddoek" van...

Als dat een martelares van de hoofddoek is, dan is Theo van Gogh minstens een martelaar voor de vrijheid van meningsuiting. Maar goed we dwalen af.

Toen heb ik inderdaad gezegd dat ik liever gezien had dat degene die die onschuldige vrouw vermoordde, een haatzaaiende imam gemold had. Dat is correct. En dat zijn woorden waar ik vandaag de dag nog altijd achter sta.
Oud 16 juli 2010, 19:55   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Tuurlijk is het geen zoon als ik een zoon heb. Jezus is zowel de man die hier op aarde rondliep als God zelf. dus is er maar 1.
Nochtans heeft Jezus zich nooit God genoemd als we de evangelies mogen geloven.

Citaat:
Omdat er nog heel oude kopieeen bestaan en die zijn niet veel anders dan deze van nu. Wanneer denk je dat die aangepast werd?
Wat doe je dan hiermee?
http://www.youtube.com/watch?v=iqcf-g0ZEnY
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 20:31   #66
yassine
Banneling

Standaard

En waar wordt er nu precies in de islam verkondigd dat (sic) "seks des duivels" is? Toch wel meelijwekkend hoe hard sommige mensen hun hallucinaties voor waarheid beginnen te zien. :s
yassine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 20:35   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Wat doe je dan hiermee?
http://www.youtube.com/watch?v=iqcf-g0ZEnY
honderd jaar geleden werden personen die de authenticiteit van de bijbel in vraag wilden stellen vervolgd...nu niet meer..resultaat de bijbel is een menselijk schrift...

Personen die de authenticiteit van de koran wetenschappelijk in vraag willen stllen riskeren NU nog steeds hun leven...resultaat de koran kan nog steeds niet wetenschappelijk getoetst worden ook al was het waarschijnlijk ommogelijk om met de toenmalige techniek en verspreiding een autenthiek document feilloos oneindig te clonen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 20:49   #68
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
honderd jaar geleden werden personen die de authenticiteit van de bijbel in vraag wilden stellen vervolgd...nu niet meer..resultaat de bijbel is een menselijk schrift...

Personen die de authenticiteit van de koran wetenschappelijk in vraag willen stllen riskeren NU nog steeds hun leven...resultaat de koran kan nog steeds niet wetenschappelijk getoetst worden ook al was het waarschijnlijk ommogelijk om met de toenmalige techniek en verspreiding een autenthiek document feilloos oneindig te clonen
Hoe toest je de"authenticiteit" van een verzonnen verhaal?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2010, 20:50   #69
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
En waar wordt er nu precies in de islam verkondigd dat (sic) "seks des duivels" is? Toch wel meelijwekkend hoe hard sommige mensen hun hallucinaties voor waarheid beginnen te zien. :s
Yep, dat is een mooie definitie van religie die je daar neerpent.

Citaat:
de Shaytan deze zwakke plaats koos voor zijn aanval op de gelovige.
Altijd handig als je kan lezen

Laatst gewijzigd door Cdude : 16 juli 2010 om 20:52.
Oud 16 juli 2010, 20:52   #70
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hoe toest je de"authenticiteit" van een verzonnen verhaal?
Door te bewijzen dat het niet authentiek is...kan ook bij 'fictie' verhalen...

Gelieve wel eerst een onderduikadres en een paar bodyguards te huren..Salman Rhusdie ( vrede zij met hem ) heeft de koran eens geanalyseerd op een neutrale wijze..
Oud 17 juli 2010, 08:07   #71
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kallikles;4873547]Nochtans heeft Jezus zich nooit God genoemd als we de evangelies mogen geloven.

Ik en de Vader zijn één.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 10:51   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Klopt..seks binnen het huwelijk is niet des duivels, maar daarbuiten...wel dus.Tenzij het over slavinnen gaat, daarmee mag een man doen wat hij wil.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 11:28   #73
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Seks... is met ks op het einde...

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 12:16   #74
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Om zulke onzin te verkondigen krijgt men in Ned subsidie.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments
Inmiddels heeft met in Havanna a/d Waal, ook wel bekend als Nijmegen, de soepsiedie aan deze islamitische stichting volledig stopgezet. Dit uiteraard pas nadat landelijk overal bekend werd waar deze haatbaarden & Co voor staan.

Citaat:
De gemeente Nijmegen geeft de islamitische stichting Ar Rayaan geen subsidie meer. De gemeente heeft dit besloten omdat de stichting op haar website teksten heeft gepubliceerd die "in strijd zijn met de uitgangspunten van het gemeentelijk integratie- en emancipatiebeleid''.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/p...die_islam.html
Nu maak ik me beslist geen illusies, want met dat stadsbestuur daar kan men er vrijwel zeker van zijn dat er binnen de kortste keren wel een achterdeurtje gevonden wordt om die soepsiedie alsnog door te sluizen. Desnoods naar een nieuw op te richten islamitische stichting met dezelfde participanten.

Desondanks dient men door te gaan dit soort wantoestanden aan de kaak te blijven stellen, ook al lijken het slechts druppels op een gloeiende plaat.
Oud 17 juli 2010, 12:48   #75
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Klopt..seks binnen het huwelijk is niet des duivels, maar daarbuiten...wel dus.Tenzij het over slavinnen gaat, daarmee mag een man doen wat hij wil.
Sex met prostituees is ook verboden maar daar hebben de mohacrieten toch wel iets op gevonden zekers?
Popo heeft dit onlangs nog beschreven. Het is een (yeah right) "huwelijkscontract" voor een paar uur/dagen/... (rollende ogen tot in de eewigheid)
Het gaat vollen bak zijn in de hel.
Oud 17 juli 2010, 13:10   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sex met prostituees is ook verboden maar daar hebben de mohacrieten toch wel iets op gevonden zekers?
Popo heeft dit onlangs nog beschreven. Het is een (yeah right) "huwelijkscontract" voor een paar uur/dagen/... (rollende ogen tot in de eewigheid)
Het gaat vollen bak zijn in de hel.
Natuurlijk hebben ze daar wat op gevonden, het zijn mannen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 13:37   #77
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik en de Vader zijn één.
Spreek je nu over jezelf?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 14:03   #78
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Seks binnen of buiten het huwelijk is niet des duivels want er is geen duivels, iets is al dan niet des duivels binnen de religie van openbaringen, daarbuiten is er niets des duivels, slecht of goed want dit zijn begrippen van de openbaringen. Seks is nooit des duivels met wie/wat dan ook, samen met moord of samen met verkrachting of dan ook, er is nooit een seks die goed of slecht is, er is gewoon wat kan gebeuren in de grenzen van de natuur, zo kan je geen seks hebben met een wezen uit een andere planeet buiten dit universum omdat je beperkt wordt met de natuurlijke grenzen. Dat is alles.
Oud 17 juli 2010, 14:03   #79
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik en de Vader zijn één.
http://forum.politics.be/showthread....6545&page=5#86
Oud 17 juli 2010, 14:09   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Seks binnen of buiten het huwelijk is niet des duivels want er is geen duivels, iets is al dan niet des duivels binnen de religie van openbaringen, daarbuiten is er niets des duivels, slecht of goed want dit zijn begrippen van de openbaringen. Seks is nooit des duivels met wie/wat dan ook, samen met moord of samen met verkrachting of dan ook, er is nooit een seks die goed of slecht is, er is gewoon wat kan gebeuren in de grenzen van de natuur, zo kan je geen seks hebben met een wezen uit een andere planeet buiten dit universum omdat je beperkt wordt met de natuurlijke grenzen. Dat is alles.
homosexualiteit, pedofilie, incest,lustmoorden,verkrachtingen,bestialiteit,ana le seks is dus allemaal ok ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 juli 2010 om 14:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be