Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 12:27   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Denkt ge dat de vluchtelingen hun wapens braafjes thuis gaan laten mss?
Wees nou maar niet zo bang voor die wapens, die zijn peanuts. Is dat trouwens de enige reden? U wilt deze mensen niet toelaten uit compassie maar enkel uit angst?

Straf hoor. Ik pleit alleszins voor een betere oplossing, die niet is gebaseerd op angst, maar op rationaliteit. Een oplossing waar iedereen beter van wordt (behalve de 50000 Groenlanders dan).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:29   #62
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zijt een beetje naïef vrees ik.
Als een land dreigt te bezwijken onder de natuur en moet vluchten, denkt ge dan niet dat de wapens en militaire macht van dat land zullen worden gebruikt?
Kijk eens in een atlas man. Waar gaan die vluchtelingen uit Bangladesh heen denkt u? Regelrecht naar West-Europa en Noord-Amerika, of zouden ze niet eerst naar hun wat hogerop gelegen buurlanden, te weten India en China, gaan? Het leger van Bangladesh is van nul en generlei waarde tegen de legers van India en China.

Citaat:
Wat als zo'n land dat overal geweigerd word atoomwapens heeft?
Bangladesh heeft geen atoomwapens, noch hebben bedreigde microstaatjes als Kiribati dat. En hebben ze dat wel, zijn ze al lang en breed zelf genuked voordat ze ook maar iets hebben kunnen ondernemen.

Citaat:
Ik herhaal: Zijt ge bereid te sterven om de vluchtelingen tegen te houden?
Of laat ge dat over aan anderen?
Ja hoor, ik ben zonder meer bereid het gevaar te lopen dat ik het niet meer kan navertellen. Want dan gaat het namelijk ook om mijn genen, mijn land, mijn volk, en mijn cultuur die met uitsterven bedreigd worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:31   #63
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En waarom kan Nederland dit wel en Bangladesh niet?
Uw vraag gaat dus eigenlijk over economische vluchtelingen, nee die moeten we niet toelaten, wel kun je misschien helpen die ramp in Bangladesh te voorkomen door de regering aan te spreken op hun verantwoordelijkheid tegenover burgers en bekijken welke deskundigen we kunnen sturen om die dijken te bouwen.
Heb je ooit al van het vak "economie" gehoord? Weer je wat het BBP is van Bangladesh?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:31   #64
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wees nou maar niet zo bang voor die wapens, die zijn peanuts. Is dat trouwens de enige reden? U wilt deze mensen niet toelaten uit compassie maar enkel uit angst?
Ik wil ze gerust huisvesten, gij denkt ze te kunnen tegen houden

Citaat:
Een oplossing waar iedereen beter van wordt (behalve de 50000 Groenlanders dan).
Die oplossing ligt al in het water (pun intended)

Goed, ik ga de vraag eenvoudig maken.
Stel dat jullie er niet in slagen de zee tegen te houden en Nederland ligt 10m onder de zeespiegel (wat niet ondenkbeeldig is).
Verwachten jullie van ons dan dat we de grens open of dicht houden?
Oud 18 juli 2010, 12:33   #65
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja hoor, ik ben zonder meer bereid het gevaar te lopen dat ik het niet meer kan navertellen. Want dan gaat het namelijk ook om mijn genen, mijn land, mijn volk, en mijn cultuur die met uitsterven bedreigd worden.
Ik had niet anders van u verwacht.
Ge hebt pvv gestemd neem ik aan
Oud 18 juli 2010, 12:35   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt u ze zélf huisvesten, of wilt u ze laten huisvesten, ook op kosten van mensen die dit niet willen? Want in het tweede geval is uw gastvrijheid niets waard.
Citaat:

Stel dat jullie er niet in slagen de zee tegen te houden en Nederland ligt 10m onder de zeespiegel (wat niet ondenkbeeldig is).
Nederlanders zijn een volk dat als geen ander kan improviseren. Dus indien Europa de grens dichthoudt voor ons (wat volgens de Europese verdragen niet eens mag, trouwens), vinden we wel een andere oplossing. Groenland bijvoorbeeld.
Oud 18 juli 2010, 12:35   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat jij er van vindt; doet er wel toe; want dit is nu net de bedoeling van een discussieforum.

Je denkt dus dat we onze verantwoordelijkheid zullen ontvluchten.
Hoe zullen we die grenzen sluiten? Wanneer die mensen hun leven bedreigd is; denk je dat prikkeldraad dan zal helpen?
Wat ik er van vind : als die miljoenen en miljoenen klimaatvluchtelingen zullen aankomen, zullen de grenzen dichtgaan, en dit niet omdat wij onze verantwoordelijkheid willen ontvluchten, maar gewoon om te kunnen overleven ! Want als de grenzen NIET dichtgaan, gaan we hier overspoeld worden, en ALLEMAAL sterven van honger, dorst, onlusten, enz enz.
En om die buiten te houden zal men wel wat meer als prikkeldraad gebruiken. Ik vrees dat het gewapenderhand zal zijn.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:37   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Stel dat 150 miljoen naar Europa moeten, dan vormen zij een aanzienlijk deel van onze bevolking. In slechts een mum van tijd vormen zij door snellere voortplanting een meerderheid. Die menselijkheid van u zou culturele zelfmoord zijn.
Als je het maar weet !
Oud 18 juli 2010, 12:39   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Van mensen met een globalistisch van multikul doordrenkt gedachtegoed zoals het uwe verwacht ik helemaal niets.
Oud 18 juli 2010, 12:39   #70
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge vergeet iets, dat water moet ergens naartoe.
Dus de landen zullen eerst overstromen en daarna pas zal Groenland beschikbaar zijn.
Beter reserveren wij Groenland om daar eventueel naartoe te gaan als het hier niet meer uit te houden is ! Moest ik geld hebben zou ik daar nu al grote stukken grond kopen, nu het nog vol ijs ligt en onbewoonbaar is kost dat zeer weinig.
Oud 18 juli 2010, 12:41   #71
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Dit zal op een regelrecht conflict uitdraaien!
Prikkeldraad houd niemand tegen hoor... Kijk maar naar de grens tussen de VS en Mexico.

U gelooft toch niet dat we zo'n conflict kunnen winnen?
Men kan nog niet eens een een paar woestijnbewoners in Irak de baas!
(ook de VS niet!)
Een bevolking bij hun thuis in bedwang houden is wel wat moelijker als vluchtelingen met geweld buitenhouden. En ja, ik deel uw ongerustheid over een regelrecht conflict. Een kwestie van tijd als het zo voortgaat, maar waar we niet aan zullen ontkomen.
Oud 18 juli 2010, 12:42   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Prikkeldraad e.d. zal de eerste golven nog wel tegenhouden. Daarna zijn er nog legio andere mogelijkheden. Als men eenmaal besloten heeft dat er niemand meer binnenkomt, komt er ook niemand meer binnen. De raven zullen dan een feestmaal hebben.
2
Oud 18 juli 2010, 12:42   #73
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Beter reserveren wij Groenland om daar eventueel naartoe te gaan als het hier niet meer uit te houden is ! Moest ik geld hebben zou ik daar nu al grote stukken grond kopen, nu het nog vol ijs ligt en onbewoonbaar is kost dat zeer weinig.
Naar het schijnt is het goed toeven in Godthåb in deze tijd van het jaar.
Oud 18 juli 2010, 12:43   #74
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nederlanders zijn een volk dat als geen ander kan improviseren. Dus indien Europa de grens dichthoudt voor ons (wat volgens de Europese verdragen niet eens mag, trouwens), vinden we wel een andere oplossing. Groenland bijvoorbeeld.
Dus ge verwacht dat Denemarken zijn grenzen open stelt voor klimaatvluchtelingen, maar Nederland niet?

Noted.
Oud 18 juli 2010, 12:44   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hele controverse over vervalste klimaatrapporten door de internationale milieumafia van Al Gore & co is u blijkbaar ontgaan.

U blijft dezelfde subjectieve mantra maar herhalen dat het westen er enkel en alleen schuld aan is en daarom de morele plicht zou hebben al die mensen hier op te vangen. Terwijl dat op generlei wijze zo is.

Ik wil die mensen best helpen door ze de mogelijkheid te bieden elders, waar nog (nagenoeg) niemand woont, een nieuw bestaan op te bouwen. Maar dus niet in een overvol West-Europa. En bevalt u dat niet, dan is dat jammer want zoals anderen hier al gezegd hebben; dan gaan de grenzen hier hermetisch dicht.
Ik ben ook niet overtuigd van de correctheid van de klimaatrapporten.
In dit geval interesseert het me zelfs niet wie de ware of de grote schuldigen zijn. Wanneer mensen(levens) bedreigd zijn; en mensen moeten vluchten bied je hen toch hulp; vang je hen toch op. Dan ga je toch niet eerst een potje discussiëren wiens schuld het eigenlijk is. Dan help je hen; en hier indien nodig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:45   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ge wilt ze niet in uw land, dus ge gaat ze helpen in iemand anders land te gaan plaatsen. Veel succes.

Zijt ge bereid daarvoor te sterven?
Want niets behalve militair ingrijpen (en verliezen langs beide kanten) zullen mensen die niets te verliezen hebben tegen houden.
Eerlijk gezegd, ik zou liever sterven terwijl ik poog ze buiten te houden, dan achteraf te sterven als ze hier al binnen zijn, en gans Europa tot een hel gemaakt hebben. Dus ja.
Oud 18 juli 2010, 12:45   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ge verwacht dat Denemarken zijn grenzen open stelt voor klimaatvluchtelingen, maar Nederland niet?

Noted.
Ik verwacht niet dat Denemarken zijn grens met Groenland openstelt. Ik verwacht dat Denemarken de Nederlanders niet zou kunnen tegenhouden, vanwege onze superieure troepenmacht en internationale druk.
Oud 18 juli 2010, 12:46   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Prikkeldraad e.d. zal de eerste golven nog wel tegenhouden. Daarna zijn er nog legio andere mogelijkheden. Als men eenmaal besloten heeft dat er niemand meer binnenkomt, komt er ook niemand meer binnen. De raven zullen dan een feestmaal hebben.
Misschien kunnen we pro-actief zijn en alvast draad bestellen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:46   #79
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat ik er van vind : als die miljoenen en miljoenen klimaatvluchtelingen zullen aankomen, zullen de grenzen dichtgaan, en dit niet omdat wij onze verantwoordelijkheid willen ontvluchten, maar gewoon om te kunnen overleven ! Want als de grenzen NIET dichtgaan, gaan we hier overspoeld worden, en ALLEMAAL sterven van honger, dorst, onlusten, enz enz.
En om die buiten te houden zal men wel wat meer als prikkeldraad gebruiken. Ik vrees dat het gewapenderhand zal zijn.

Wil jij sterven voor de gesloten grenzen...
Het zal geen klassieke oorlog worden 'wij tegen hen', maar eerder een terroristische zenuwoorlog, zoals in Israel, maar dan een paar duizend keer erger!
Kan Israel de Palestijenen buitenhouden?
Af en toe is het eens dik BOEM in Israel/VS...

Trouwens gesloten grenzen is een utopie, want grondstoffen moeten binnenkomen...
En de mensen van bepaalde origine hier (soort 5de colonne) gaan die dat toestaan dat hun familieleden verhongeren/verdrinken??

Het choceerd me heel erg dat bepaalde mensen hun verantwoordelijkheid niet willen nemen! Deze mensen zijn 'erger dan beesten'! Is dit gedrag cultureel bepaald of gewoon 'menseigen'? Ik weet hetniet!
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:48   #80
Alboreto

Standaard

Citaat:
Van mensen met een globalistisch van multikul doordrenkt gedachtegoed zoals het uwe verwacht ik helemaal niets.
Verwacht behandeld te worden zoals jij anderen wil behandeld.

Dus in België moet ge u nederig opstellen t.o.v. Belgen, want wij hebben volgens u meer rechten dan u.
En bij een ramp in Nederland vindt ge dat we best de grenzen dicht houden en jullie desnoods gewapend tegen houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be